بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

۷۴ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نیک هورنبی، نویسنده، زمانی گفت: «اگر فیلم‌های مورد علاقه‌تان در یک مهمانی همدیگر را ببینند، تظاهر به اینکه هر رابطه‌ای آینده دارد، خوب نیست.»

من یک درمانگر یا متخصص روابط نیستم ، اما پس از نزدیک به یک دهه ازدواج ، من متقاعد نشده ام که سلیقه شما در فیلم یا موسیقی لزوماً نشانه یک رابطه سالم است یا تعیین کننده این است که آیا شما و دیگران مهم هستید. برای خوشبختی تا آخر عمر ازدواج من کامل نیست، اما رضایت بخش و خوشحال کننده است و به من چند چیز را در مورد اینکه چه چیزی شراکت های بلندمدت کار می کند - به عبارت دیگر، چه چیزی باعث می شود روابط سالم سالم باشد، به من آموخت. خوشبختانه، این چیزها هیچ ربطی به ترجیحات موسیقی ندارد وگرنه من آلبوم های کشورم را می گرفتم و مدت ها پیش شوهر بیتلز دوستم را ترک می کردم. درعوض، ما متوجه شده‌ایم که چگونه می‌توانیم در مورد موسیقی و چیزهای دیگر مصالحه کنیم و برای مدت طولانی به توافق برسیم.

 

در اینجا چند مورد از چیزهایی که یاد گرفته ام به نظر می رسد چیزی در مورد قدرت اتحادیه شما می گویند و می توان آنها را نشانه یک رابطه شاد و سالم دانست.

در اینجا ۱۲ مورد از این نشانه ها را که نشان میدهد رابطه شما طول عمر زیادی ندارد، مطرح میکنیم:

  1. رابطه شما فقط در مورد کشش عاشقانه است

کشش و جاذبه عاشقانه به همسر بخش بسیار مهمی از ایجاد یک رابطه محکم است و نه همه ی آن. یک رابطه سالم و قوی علاوه بر رمانتیک بودن شامل انجام فعالیتها و کارهای مختلف با همسر است. بدون علایق، اهداف و تجربیات مشترک، پایه های زندگی مشترک ضعیف خواهند بود و با ضعیف ترین طوفانها فرو میریزد.

  1. از دوستان همسرت خوشت نمیاد

حتما این جمله معروف را شنیدید که به من بگو دوستانت چه کسانی هستند تا به تو بگویم تو کی هستی!؟ این خیلی خوب است که شما و همسرتان دوستانی داشته باشید اما مشکل زمانی ایجاد میشود  که حلقه اجتماعی همسرتان را قبول ندارید. چون دوستان انعکاسی از خود شخص هستند، اگر شما حس خوبی نسبت به دوستان همسرتان نداشته باشید. این یک نشانه زودهنگام است که به شما میگوید شما دو نفر افراد مناسبی برا هم نیستید.

  1. شما زمان زیادی را با هم میگذرانید

اگر ارتباطات اجتماعی شما تنها به همسرتان محدود میشود، ممکن است در نهایت استقلال و هویت شما را از بین ببرد. اگر چه این جمله که "او تمام دنیای من است" عاشقانه و رمانتیک به نظر میرسد، اما درنهایت این وابستگی، هویت و شادی شما را هدف میگیرد.

  1. رابطه شما یک طرفه است

وقتی شریک زندگیتان به شما می گوید که شما را دوست دارد و به شما اهمیت می دهد یک نشانه خوب است، اما اگر او عشق و علاقه خود را در کلام و عمل خود نشان نمیدهد اوضاع خطرناک است. آیا معمولا شما برای مکالمه و معاشقه پیش قدم میشوید؟ آیا فکر میکنید احساساتی که ابراز میکنید بیشتر از آن چیزی است که از سوی همسرتان دریافت میکنید؟

 اگرچه که زندگی مشترک میدان مسابقه نیست اما هردوی شما و همسرتان باید با یکدیگر برای حفظ رابطه تلاش کنید.

  1. احساس میکنی تحت کنترل هستی

آیا هر بار بیشتر و بیشتر احساس میکنید که در زندگی مشترکتان، افکار و احساسات شما نادیده گرفته میشود؟ آیا همسرتان  بدون نظر شما تصمیم میگیرد و انتظار دارد که شما خوشحال باشید؟ این به معنی است که همسرتان به شما احترام نمیگذارد و به احساسات شما توجه نمیکند. یک رابطه سالم به احترام متقابل نیاز دارد بنابراین آینده خوبی در انتظار چنین روابطی با این عدم تعادل، وجود ندارد.

  1. در کنار او خود واقعیت نیستی

همه ما شنیده ایم یا میدانیم که ملاقات های اول بسیار مهم هستند، بنابراین ما با دقت بیشتری لباس میپوشیم، به لبخندمان درخشش بیشتری میبخشیم و سعی میکنیم بهتر به نظر برسیم. اما درباره ملاقات دوم، سوم... ملاقات صدم و.... چطور؟ با وجود این نکته رابطه سالم و قوی میماند: ما نیازی نداریم که قبل از قرار ملاقات بهترین لباسمان را بپوشیم یا تمام آن آمادگیها را انجام دهیم. اگر در رابطه جدی خود هنوز هم چنین احساسی دارید این یک نشانه خطرناک است.

  1. شما احساس مقبولیت ندارید

همسر شما همواره موجی از انتقادات را به سوی شما روانه میکند. او درباره هر چیزی که مربوط به شما است انتقاد میکند از طرز لباس پوشیدن تا طرز صحبت کردن و... این تا حدی است که گویی او به دنبال فرد دیگری میگردد. شما ممکن است در ابتدا برای نجات رابطه، به انتقادات او توجه کنید اما واقعیت این است که شما افکار و عقاید ارزشمند، منحصر به فرد و واقعی خودتان را قربانی فردی میکنید که قدر شما را نمیداند.

یادتان باشد شما سزاوار این هستید که مانند یک گوهر با شما رفتار شود.

  1. شما همواره در حال جنگ هستید

اختلافات گاه و بیگاه و بعد مدیریت درست آنها یک بخش طبیعی و سالم از یک رابطه است. این به زوجین کمک میکند که تفاوتهای یکدیگر را بهتر بفهمند. اگر اختلافات مستمر باشند مخصوصا در اوایل رابطه این یک نشانه واضح از ناسازگاری است. تمام انرژی رابطه در بحث کردن هدر میرود، بدون هیچ فرصتی برای نزدیک شدن به یکدیگر.

بنابراین این یک رابطه سالم و پایدار نخواهد بود.

  1. شما به یکدیگر اعتماد ندارید

رابطه ای سالم و پایدار به اعتماد دو طرفه نیاز دارد. اعتماد به طرف مقابل، صمیمیت، صداقت و سازش را به دنبال دارد و اینها همان چیزهایی هستند که برای تحکیم پیوند شما لازم است.

این عدم اعتماد میتواند شامل چک کردن تلفن همراه طرف مقابل، یا تماس گرفتن با دوستانش برای چک کردن او و... باشد. شما یاد میگیرید به یکدیگر اعتماد کنید یا رابطه شما پایان میابد. تا زمانی که یکی از این پیامدها ایجاد نشود، مشکلات شما بارها و بارها، تکرار خواهند کرد.

  1. رفتار او با دیگران تغییر میکند

آیا وقتی همسرتان با بی حوصلگی و بی ادبی رفتار کرد شوکه شدید؟ هنگامی که شریک زندگی شما در خلوت به گونه ای با شما رفتار می کند، و در حضور دیگران رفتارش تغییر میکند، دلیلی برای نگرانی است. آیا رفتار او دائما در حال تغییر است؟ با شما مهربان است اما با راننده، مغازه دار و... با عصبانیت برخورد میکند؟ اگر پاسخ مثبت است باید حواستان باشد. او ممکن است تنها برای کسب رضایت شما اینگونه رفتار کند.

  1. رفتار منفعلانه

وقتی همسرتان در برابر شما منفعل است یعنی در ارتباطات دو طرفه شما مشکلی وجود دارد. ممکن است که مدتی از یکدیگر ناراضی یا ناراحت باشید. داشتن یک مکالمه شفاف درباره آن و یافتن راه حل، یک پاسخ نرمال و خوب است.

اما با طعنه حرف زدن، بازکردن مشکلات قدیمی، عدم گفتگوی شفاف و روشن و تمایل به انتقام گیری و... برای هیچکدام از افراد رابطه خوب نیست و اگر ادامه یابد، میتواند باعث مرگ رابطه شود.

  1. شما آماده رابطه نیستید

گاهی اوقات مهم نیست شما چقدر دوست داشته باشید در کنار کسی باشید، اما زمان این اجازه را نمیدهد. شما ممکن است در سطوح مختلفی از زندگی باشید، ممکن است شما برای ازدواج آماده نباشید و کار و تحصیل خود را در اولویت قرار دهید. یا هنوز به فرد قبلی زندگیتان فکر کنید. دلیل این  هر چه که باشد میتواند منجر به یک پایان ناراحت کننده برای رابطه شما باشد.

منبع:

https://www.bustle.com

12نشانه زودهنگام که نشان میدهد رابطه شما پایدار نخواهد بود

psychology.avije.org

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

مشاوره تلفنی خانواده ما از کجا بفهمم شوهرم داره بهم خیانت میکنه؟

در دهه 1990 ، جنیفر فرید ، روانشناس ، مفهوم "آسیب خیانت" را برای توصیف آنچه "هنگامی رخ می دهد که افراد یا نهادهایی که فرد برای بقا به آنها وابسته است به طور قابل توجهی اعتماد یا رفاه آن شخص را نقض می کند" مطرح کرد. خیانت ، کودک آزاری و خشونت شریک جنسی نمونه هایی از رویدادهایی هستند که می توانند باعث آسیب خیانت شوند زیرا همه آنها نقض اعتماد بین افراد در یک رابطه صمیمی را شامل می شود. ترومای خیانت همچنین می تواند زمانی رخ دهد که نهادی مانند دولت یا نهاد اجرای قانون به افرادی که ادعا می کند به آنها خدمت می کند آسیب برساند.اما چگونه می توانید خیانت شریک زندگی خود را کشف کنید؟ اغلب، علائم هشدار دهنده خیانت بسیار ظریف هستند و شما قبل از هر اقدامی باید بفهمید که آیا نگرانی شما به جا است یا خیر. راه های مختلفی برای کشف خیانت همسر وجود دارد که در ادامه به آنها میپردازیم:

کوکر توضیح می دهد: "به طور کلی ، آسیب خیانت زمانی ایجاد می شود که شخص/موسسه ای که ما برای حمایت از او (غذا ، سرپناه ، ایمنی ، نیازهای عاطفی ، امنیت شغلی) به آن متکی هستیم ، مرزهای ما را نقض کند." "این می تواند از تجربیات اولیه کودکی که نیازهای اصلی ما برآورده نشده بود گرفته شود ، تا خیانت در روابط عاشقانه ، تا سکوت نهادی در مورد مسائل مربوط به عدالت اجتماعی بسیار متغیر."

 

کوکر توضیح می دهد که آسیب های خیانت اغلب با این واقعیت همراه می شود که شخصی که آسیب دیده است ممکن است برای زنده ماندن نیاز به حفظ روابط ناسازگار داشته باشد. "در این مورد ، این به نفع ما نیست که به شیوه معمول به خیانت واکنش نشان دهیم (یعنی رابطه یا نهاد را ترک کنیم). در عوض ، ما باید خیانت را سرکوب کرده و نادیده بگیریم تا نیازهای ما برآورده شود. "

  • رابطه خود را بررسی کنید

در طول رابطه خود به گذشته فکر کنید تا ارزیابی کنید که آیا این رابطه هنوز برای هر دوی شما رضایت بخش و خوشحال کننده است یا خیر. معمولاً اگر وقت بگذارید و از نزدیک به روابط خود نگاه کنید، می توانید به برخی نکات منفی و نگران کننده برسید. مثلا مشاجرات بیشتر در یک رابطه می تواند نشان دهد که مشکلاتی وجود دارد.

انتقادات غیرسازنده از طرف شریک زندگی می تواند نشانه این باشد که در رابطه شما چیزی اشتباه است. اگر شریک زندگی شما به شدت انتقاد می کند و به شما می گوید "باید ورزش کنی" ، "وزن کم کنی" و... ممکن است بخواهد شما را به سمت پایین بکشاند تا ناخودآگاه خیانت خود را توجیه کنند.

  • رفتار جنسی شریک زندگی خود را ارزیابی کنید

اگر همسرتان خیانت می کند، ممکن است صمیمیت کمتری با شما داشته باشد یا رفتارهای جنسی متفاوتی از خود نشان دهد. به این نکته توجه کنید که آیا همسرتان تمایلی به صمیمیت با شما دارد یا خیر. اگر او از شخص دیگری محبت دریافت می کند، احتمالاً کمتر به شما احتیاج دارند.

به نحوه تماس شریک زندگی خود در طول روز توجه داشته باشید. آیا او دست شما را میگیرد؟ شما را میبوسد؟ فاصله فیزیکی بیشتر بین خود و همسرتان می تواند نشان دهنده فاصله احساسی نیز باشد.

  • نگاهی منتقدانه به رفتار خود داشته باشید.

به این فکر کنید که آیا از همسر و رابطه خود غفلت کرده اید یا آن را نادیده گرفته اید یا با او بی مهری کرده اید. سعی کنید رفتار خود را صادقانه و از دیدگاه طرف مقابل ارزیابی کنید.

اگر از شریک زندگی خود غافل شده اید، احتمال بیشتری وجود دارد که او به دنبال ارضاء احساسی و جنسی با شخص دیگری باشد. ممکن است یک نفر فقط برای جلب توجه همسر خود وارد رابطه شود و به خود ثابت کند که هنوز هم مطلوب است. اگر زمان زیادی را از شریک خود دور بوده اید یا بیش از حد روی کار یا کودکان تمرکز کرده اید، شریک زندگی شما ممکن است تنها باشد و به دنبال معاشرت با فرد دیگری باشد.

 

  • با همسرت حرف بزن

اگر نگران هستید که شریک زندگی شما رابطه خارج از ازدواج دارد، سعی کنید درباره وضعیت رابطه خود صحبت کنید. داشتن یک مکالمه می تواند راهی آسان برای تأیید شبهات شما یا کاهش ترس شما باشد. ممکن است به پاسخی که می خواهید نرسید، اما حداقل صادقانه و آشکارا با شریک زندگی خود حرف بزنید. زمانی را انتخاب کنید که هردو آرام باشید. اگر بحث را با یک نکته منفی شروع کنید، گفتگو دشوارتر خواهد بود.

مکان مناسب برای مکالمه خود را انتخاب کنید. پیشنهاد دهید با همسرتان قدم بزنید. از عبارات بدون قضاوت استفاده کنید ، مانند: "چیزی روی ذهن من سنگینی می کند." یا "من نگران رابطه مان هستم." جملات خود را به جای "تو" با "من" شروع کنید. این به همسرتان کمک می کند واکنش پذیری کمتری داشته باشد.

ببینید آیا شریک زندگی شما مایل است در مورد نگرانی های شما صحبت کند یا خیر. اگر شریک زندگی شما مایل است در بهبود روابط شما از طریق گفتگو یا مشاوره ازدواج استفاده کند، نشانه خوبی است.

  • مراقب تغییرات ظاهری باشید

تغییرات شدید در ظاهر شریک زندگی شما می تواند نشان دهد که شریک شما در تلاش است تا فرد جدیدی را تحت تأثیر قرار دهد. تغییرات همچنین می تواند به این معنی باشد که او به طور فعال به دنبال فرد دیگری است.

به عنوان مثال، اگر شریک زندگی شما معمولاً لباس ورزشی می پوشد، اما ناگهان شروع به پوشیدن کت و شلوار می کند، این ممکن است نشانه خیانت باشد، به خصوص اگر هیچ تغییر اساسی در شیوه زندگی، مانند ارتقاء در محل کار ایجاد نشده باشد. شریک زندگی شما ممکن است به یک باشگاه ورزشی برود یا بیشتر تمرین کند تا بدن خود را خوش فرم کند یا وزن خود را کاهش دهد.

تمرکز ناگهانی بر ظاهر آنها و نگرانی از ظاهر زیبا نشانه های بالقوه ای است که نشان می دهد شخص دیگری برای تحت تأثیر قرار دادن وجود دارد.

  • به دنبال تغییر برنامه باشید

به این نکته توجه کنید که آیا شریک زندگی شما در روال عادی زندگی خود تغییراتی ایجاد کرده است یا خیر. آنها می توانند این کار را برای گذراندن وقت با شخص دیگری انجام دهند. این تغییرات می تواند تغییرات بزرگ و کوچکی باشد که ناگهان ظاهر می شود.

به دنبال بهانه های مکرر باشید مانند بیشتر ماندن در محل کار، ترافیک یا سایر حوادثی که می تواند دلیل غیبت بیشتر او از خانه را توضیح دهد. مراقب سفرهای کاری بی برنامه یا بهانه های دیگری باشید که می توانند برای غیبت طولانی مدت مطرح شوند.

  • مراقب دلبستگی به تلفن همراه آنها باشید

اگر شریک زندگی شما به طور غیرمعمول به تلفن خود وابسته است ممکن است از آن برای برقراری ارتباط با فرد جدیدی استفاده کند.

به شریک زندگی خود توجه کنید که آیا تلفن را دائما در کنار خود نگه می دارد یا خیر؟ مانند هنگام استراحت، هنگام دوش گرفتن و... این ممکن است نشانه این باشد که شریک زندگی شما نمی خواهد شما به تلفن او دسترسی داشته باشید.

برخی از افراد همچنین ممکن است تنظیمات تلفن همراه خود را تغییر دهند تا کد امنیتی یا قفل تلفن فعال شود. این کار ممکن است برای جلوگیری از دسترسی شما به داده های شخصی آنها مانند شماره تلفن یا پیام ها انجام شود.

منبع:

روانشناسی آویژه

psych2go.net

www.healthline.com

https://psychology.avije.org

A few key signs betray betrayal | Science News

www.sciencenews.org

familico.ir

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰
مشاوره روانشناسی خانواده
مشاوره تلفنی

روانشناسی کودک و نوجوان

آرمین یک پسر بچه 12 ساله است که به فوتبال بسیار علاقه مند است. پدر و مادر او هر دو پرستار هستند و شرایط کاری فشرده ای را دارند. از طرفی هم بازیش خوب است و کاپیتان تیم مدرسه فوتبالی است که می رود. اما اخیرا مربی او متوجه رفتار پرخاشگرایانه او نسبت به دوستان و هم تیمی هایش شده است و متاسفانه آخرین دعوا به درگیری فیزیکی منجر شده است. از همین رو مربی به والدینش خبر می دهد و با توجه به راهنمایی او قرار شد که خانواده آرمین او را پیش یک مشاور روانشناسی ببرند.

در جلسه اول مشاوره مشخص شد که آرمین رفتار پرخاشگرایانه ای دارد که گاهی اوقات از کنترل خارج می شود. اما نکته جالب این بود که این پرخاشگری نشانه یک افسردگی شدید در او بود که به دلیل اهمیت کم والدین ایجاد شده بود. از همین رو درمانی که برای او صورت می گرفت باید بر مبنای درمان های افسردگی می بود. از همین رو روشی که او استفاده کرد روان درمانی بین فردی برای نوجوانان( IPT) بود. پس از دو ماه کار کردن با این روش روند بهبود در رفتار او کاملا مشخص شد.

به طور کلی مشاوره روانشناسی می تواند در بازه بسیار بزرگی به رفع مشکلات فردی و اجتماعی کمک کند.


منبع:familico.ir

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

مشاوره ازدواج فمیلیکو

چند دلیل برای اثبات این که شما به مشاوره ازدواج نیاز دارید:

- شما مشاجرات بی ثمر و آزاردهنده زیادی دارید
همه ما روش های متفاوتی برای مدیریت تعارض داریم. برخی از ما در رویارویی پیشرفت می کنیم. برخی دیگر هنگامی که همه چیز داغ می شود پاشنه می گیرند. و سپس انواع منفعل-تهاجمی وجود دارد. انفجارهای بزرگ می تواند اشک و احساسات جریحه دار را پشت سر بگذارد ، اما مشاجرات مکرر می تواند به همان اندازه مخرب باشد. راس می گوید: "زوج ها وارد یک حلقه تکراری می شوند." "این همان بحث بارها و بارها است."

بحث به خودی خود چیز بدی نیست. وودسفلو توضیح می دهد ، بلکه نحوه برخورد مردم با درگیری است که می تواند آن را ناسالم کند. به عبارت دیگر: لزوماً آنچه شما می گویید مهم نیست بلکه نحوه بیان آن است. او می گوید: "این می تواند انتقاد یا شکایت ، تپق یا کلمات نامهربان یا سوء استفاده لفظی مانند صدا زدن یا فریاد زدن باشد."

درمان زوجین به شما می آموزد که چگونه اختلافات را به شیوه ای سالم - منطقی و محترمانه از بین ببرید. وودسفلو می گوید نحوه شروع گفتگو بسیار مهم است. بنابراین به جای پرتاب کردن چیزی التهابی مانند "چرا این کار را کردی؟" سعی کنید لحن دلگرم کننده تری مانند "کمکم کن بفهمم چرا این احساس را دارید". ضمایر را عوض کنید ، "شما" را عوض کنید (مانند این ، شما همیشه این کار را می کنید) ، که طرف مقابل را در حالت دفاعی قرار می دهد ، برای شخص اول (من احساس می کنم آنچه را که من می گویم نمی شنوید).

از همیشه و هرگز دوری کنید. سالتز توصیه می کند و گذشته را بیرون نکشید. "رویدادهای اخیر چیزی است که شما می خواهید در مورد آن صحبت کنید."

 

. شما در حال گذر از یک گذار بزرگ هستید
مک مانوس می گوید: "حتی اگر شما و همسرتان خوب با هم کنار می آیید ، یک تغییر بزرگ می تواند پویایی رابطه شما را متزلزل کند."

این می تواند یک بیماری ، بازنشستگی یا ترک آخرین فرزندان شما باشد. سالتز می گوید: "در گذشته فرزندان شما ممکن است زمان و انرژی فوق العاده ای را اشغال کرده باشند." "سپس آنها می روند و اگر شما ازدواج خود را در همان سطح پرورش نداده اید ، ممکن است به شریک زندگی خود نگاه کنید و فکر کنید من نمی دانم شما کی هستید. من حتی مطمئن نیستم که شما را دوست دارم. "

ناگهان یافتن مراقبت از والدین بیمار ، که می تواند بخش زیادی از زمان و توجه شما را به خود اختصاص دهد ، مجموعه ای از چالش های متفاوت را ایجاد می کند. اگر همسرتان استرس را درک نمی کند یا حمایتی نمی کند ، می تواند احساس سرخوردگی و کینه را برانگیزد. درمان زوجین می تواند به شما کمک کند تا با برقراری ارتباطی که یکبار با شریک زندگی خود به اشتراک گذاشته اید ، با عادی جدید کنار بیایید.

. شما عاشق فقدان زندگی هستید

برای برخی ، این یک زندگی جنسی نامناسب است. مک مانوس می گوید سالها انجام همان کار در گونی می تواند رابطه جنسی را کمتر لذت بخش کند. "گاهی اوقات یکی از طرفین خیلی خسته است و داشتن رابطه جنسی تنها یک چیز دیگر است که باید از لیست کارهای انجام شده خارج شود." مسائل پزشکی ، عوارض جانبی داروها و تغییرات در بدن شما ، مانند یائسگی ، همچنین می تواند رابطه جنسی را برای برخی از زوجین دشوار کند.

اما صمیمیت های کوچک - مانند ضربه زدن گاه به گاه گونه ، گوش دادن به داستانهای شریک زندگی و حرکات کوچک مهربانی - می تواند به همان اندازه مهم باشد که به شما و شریک زندگی شما کمک می کند احساس ارتباط کنید. مک مانوس خاطرنشان می کند: بسیاری از زوج ها هستند که عاشقانه و از نظر احساسی صمیمی هستند اما از نظر جنسی صمیمی نیستند. "تا زمانی که شما هر دو از وضعیت خود راضی هستید ، مشکلی واقعاً وجود ندارد. مشاوره زوج ها زمانی مفید است که یکی از شما یا هر دو از میزان صمیمیت خود راضی نباشید. "

ممکن است برای افراد دشوار باشد که در مورد موضوعی به این خصوصی صحبت کنند ، اما یک درمانگر خوب می تواند مکالمه را هدایت کند و باید بداند چگونه می تواند هر دو را در بحث راحت تر احساس کند.

 


منبع:familico.ir

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

مشاوره خیانت فمیلیکو

موقعیت های هشدار دهنده و تهدید آمیز - و تمایل به ایجاد نیاز به فرار و دفاع از خود هنگام سخت شدن زندگی ایجاد می شود.

بیاموزید که چگونه می توانید پاسخ های مبارزه ، پرواز یا مسدود کردن خود را تشخیص دهید.

سرگیجه احساسی

برای برخی از افراد ، یافتن شخصی که برای او ارزش قائل بوده و به او اعتماد کرده است به او خیانت کرده است ، می تواند باعث شود احساس کنند دنیای آنها وارونه شده است - به معنای واقعی کلمه. این می تواند ، در برخی موارد ، علائم جسمی مانند عدم تمرکز ، سرگیجه ، حالت تهوع و احساسات خارج از بدن را داشته باشد. این اغلب در نتیجه شوک همراه با ناتوانی در پذیرش واقعیت موقعیت است.

  

آثار امور و خیانت ها
کشف یک رابطه ، آشفتگی احساسی زیادی را با خود به همراه دارد. اگر به شما خیانت شده است ، ممکن است خود را مشغول راه هایی کنید که می توانید بلافاصله با موقعیت کنار بیایید و درد را از بین ببرید. اما ، اغلب این روش ها بی اثر هستند و می توانند منجر به مشکلات بیشتر شوند - به ویژه اگر خیانت خود حل نشود.

هنگام برخورد با شرایط ، به واکنش های زیر توجه کنید.

در دست گرفتن کنترل
اغلب ، اولین واکنش به دنبال کشف خیانت ، درخواست شفافیت کامل از شخصی است که آن را انجام داده است. این ممکن است شامل دسترسی کامل به همه ارتباطات ، مانند حساب های ایمیل ، سایت های شبکه های اجتماعی ، پیام های تلفنی و پست های صوتی ، معمولاً به نام ایجاد اعتماد مجدد باشد.

این یک واکنش قابل درک است ، اما چنین پویایی کنترلی می تواند مشکلات بیشتری ایجاد کرده و آسیب برساند. این برنامه نمی تواند آنچه را که واقعاً در حال رخ دادن است بیان کند و می تواند برای همه افراد درگیر کننده و طاقت فرسا باشد.

مایل به دانستن جزئیات
طبیعی است که افرادی که مورد خیانت قرار گرفته اند بخواهند همه جزئیات را در مورد آنچه اتفاق افتاده و چرا بدانند. ممکن است تمایل شدید به تجزیه و تحلیل همه جنبه های خیانت برای یادگیری حقیقت داشته باشید و به خود اطمینان دهید که دیگر تکرار نخواهد شد. درک آنچه اشتباه شده است نیز ممکن است برای به دست آوردن مقداری کنترل بر وضعیت موثر به نظر برسد - به ویژه بر احساسات آسیب دیده و شکسته شدن اعتماد.

با این حال ، احتمال زیادی وجود دارد که جزئیات خیانت به سلاحی برای آسیب و نابودی بیشتر تبدیل شود. علاوه بر این ، بازجویی از فردی که خیانت کرده است برای کسب اطلاعات بیشتر ممکن است به سرعت تبدیل به یک وسواس ناسالم شود. در حالی که صحبت از طریق خیانت ممکن است به شما در پذیرفتن آنچه اتفاق افتاده کمک کند ، به طور کلی ، این روند در جهت هماهنگی با احساسات دردناک است که می توان آرامش را یافت.

تلافی
برخی از افرادی که به آنها خیانت شده است ممکن است بخواهند از صدمه ای که به آنها وارد شده انتقام بگیرند. ممکن است بی عدالتی عمیق و از دست دادن قدرت را احساس کنید و نیاز به اصلاح اشتباه را احساس کنید. اما ، در حالی که انتقام گرفتن ممکن است رهایی موقت از درد و صدمه را به همراه داشته باشد ، چیزی را حل نمی کند.

چگونه بعد از خیانت پیش برویم
هنگامی که اعتماد شما شکسته شد ، قابل درک است که احساس ناتوانی در بخشیدن و ادامه رابطه داشته باشید. به همین دلیل ، شما ممکن است احساس کنید که تنها راهی که می توانید واقعاً از موقعیت خارج شوید ، ترک رابطه است.

اگرچه ممکن است بسیاری از افراد پس از کشف یک رابطه یا خیانت ، این کار را انجام دهند ، اما تعداد زیادی از آنها می خواهند کارها را حل کنند. یک خیانت ممکن است پایه های یک رابطه را به شدت متزلزل سازد ، اما می تواند به طور متناقض آن را قوی تر کند - به ویژه اگر تلاشی برای بازسازی اعتماد و ارتباط و مقابله با مشکلات روابطی که ممکن است منجر به خیانت شود ، وجود داشته باشد.

این که آیا تصمیم دارید از رابطه جدا شوید یا سعی کنید اعتماد را بازسازی کنید ، تصمیم تنها با شما است.

به نظر می رسد تصمیم گیری دشواری باشد ، به ویژه اگر کودکانی درگیر باشند یا اگر مدت طولانی در این رابطه بوده اید. اما ، نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که رفاه و خوشبختی شما در وهله اول قرار دارد. و هر تصمیمی را که می گیرید بگیرید ، یک گزینه لزوما آسان تر از گزینه دیگر نخواهد بود.

 

صحبت با یک مشاوره خیانت واجد شرایط می تواند به شما کمک کند تا احساسات خود را پردازش کرده و گامی مثبت در جهت مرحله بعدی زندگی خود بردارید. آنها شما را تشویق می کنند که دیدی عینی و جدید از تاریخ شخصی خود داشته باشید و به شما این امکان را می دهد که بدون احساس سرزنش در مورد وضعیت فعلی خود به وضوح فکر کنید.

مشاوره روابط
اگر تصمیم بگیرید که رابطه خود را با شریک خود بازسازی کنید ، مشاوره روابط می تواند مفید باشد. این می تواند جنبه های زیادی از یک رابطه یا خیانت و تاثیری که بر روابط و افراد درگیر داشته است را مورد بررسی قرار دهد.

مشاوره زوجین وسیله ای مطمئن برای کمک به افراد خیلی زود پس از کشف خیانت است - مخصوصاً که می تواند به مهار ناراحتی و شوکی که معمولاً در پی دارد کمک کند. 


منبع:familico.ir

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

زوج درمانی فمیلیکو

تمرینات و فعالیتهای زوج درمانی

موضوعات عمیق تری برای مشارکت پیدا کنید
از مکالمات سطحی عبور کنید و از شریک خود سوالات دیگری به جز "برای شام چی؟"

کلی سنینگ ، یک مشاور حرفه ای دارای مجوز در کلرادو ، دوست دارد به مشتریان خود تکلیف بدهد که فقط با یکدیگر صحبت کنند.

او توضیح می دهد: "اغلب اوقات ما آنقدر مشغول هستیم و گرفتار نیازهای روزمره می شویم ، متوجه نمی شویم که در مورد چیزهای دیگر صحبت نمی کنیم."

 قدردانی کنید
ابراز سپاسگزاری و بیان آنچه در رابطه شما موثر است می تواند به تقویت قدردانی شما از یکدیگر کمک کند.

میگان پروست ، مشاور بالینی حرفه ای دارای مجوز در مرکز هوش قلبی ، می گوید: "ابراز قدردانی روزانه از طریق مکالمات حضوری ، پیامک ها یا یادداشت چسبنده در محلی که شریک زندگی شما آن را پیدا می کند ، عادت کنید."

 زبان عشق شریک زندگی خود را مشخص کنید
اینکه شما در یک رابطه هستید به این معنا نیست که شما عشق را به یک شکل تجربه می کنید.

آنها احساس دوست داشتن می کنند تا بتوانند برای یکدیگر ظاهر شوند.

پنج زبان عاشقانه بر اساس این ایده است که هر فرد برای ترجیح دادن عشق از راههای متفاوتی برخوردار است:

دریافت هدایا
اعمال خدمت
کلمات تأییدی
زمان کافی
لمس فیزیکی
برای کشف زبان عشق خود و درک بهتر یکدیگر ، با شریک خود در مسابقه آنلاین شرکت کنید.

مکالمات مهم را برنامه ریزی کنید
آیا به دنبال این هستید که با شریک خود یک بحث مهم یا دشوار داشته باشید؟ آن را از متخصصان بگیرید: وقتی برنامه ای دارید ، صحبت های جدی بهتر است.

علیشا پاول ، دکترا، با مشاوره و مشاوره آمتیست می گوید: "ما اغلب درگیر درگیری می شویم زیرا زمان بندی اشتباه است و ما در چارچوب ذهنی نیستیم که بتوانیم به طور متفکرانه در گفتگو شرکت کنیم."

او توصیه می کند که مکالمات سخت باید از قبل برنامه ریزی شود تا هیچ کس در حیرت قرار نگیرد.

 مداد به صورت تک به تک
در حالی که زندگی ممکن است احساس شلوغی کند ، اجازه ندهید فشارهای بیرونی بر زمان شریک زندگی شما غلبه کند.

"برنامه ریزی یک ساعت" زمان زوج ها "برای صمیمی شدن یک شروع عالی است. گرازل گارسیا ، LMFT می گوید: برنامه ریزی یک ساعت زمان برای تمرکز بر موضوعاتی که به بهبود روابط کمک می کند ، می تواند چندین بار در هفته یا یک بار در هفته انجام شود.

سطل صمیمیت خود را پر کنید
به عنوان یک زوج و به عنوان افراد ، درک کنید که شما هر دو نیازهای صمیمیت دارید.

گارسیا این را "سطل صمیمیت" می نامد که شامل انواع زیر است:

پر فکر
تجربی
اجتماعی
عاطفی
جنسی
برای یافتن تمرینات در هر سطل زمان بگذارید. به عنوان مثال ، می توانید در یک بازی بزرگنمایی ، یک سرگرمی جدید را با هم کاوش کنید یا با دوستان مشترک معاشرت کنید.

 یوگای شریک را تمرین کنید
برای یوگای زوجین ، با شریک زندگی خود همکاری کنید.

یوگا شریک به شما اجازه می دهد تا با شریک زندگی خود تعادل برقرار کرده و اعتماد را در حین حرکت پشت سر هم ایجاد کرده و تقویت کنید.

مطالعه ای در سال 2016 ذهن آگاهی را با افزایش رضایت از رابطه مرتبط کرد. با هماهنگ کردن تنفس خود ، در طول تمرین با شریک زندگی خود یکی خواهید شد - و مزایای آن حتی ممکن است از کلاس یوگا شما فراتر رود.


منبع:familico.ir

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

مشاوره خانواده فمیلیکو

چه دلایلی می تواند شما را به مشاوره خانواده راهی کند؟

معتاد
اعتیاد می تواند همه اعضای خانواده را از همسر شما گرفته تا نوجوان یا اعضای خانواده گسترده شما تحت تأثیر قرار دهد. حتی اگر فرد معتاد در خانواده نزدیک شما نباشد ، پیامدهای اقدامات وی ممکن است به شدت احساس شود. کنار آمدن با الکل و مواد مخدر ممکن است دشوار باشد ، به ویژه هنگامی که سابقه قوی یا عدم سابقه مصرف مواد مخدر و الکل در خانواده وجود دارد ، اما این چیزی نیست که خانواده شما به تنهایی با آن کنار بیایند.

خواه عزیز شما نیاز به مداخله ، خدمات توانبخشی یا مشاوره داشته باشد ، تمام خانواده از مشاوره یا درمان خانواده و یادگیری نحوه حمایت از یکدیگر و مبارزه با اعتیاد با هم سود خواهند برد. در موارد اعتیاد ، خانواده درمانی مکانی عالی برای هر یک از اعضای خانواده است تا در مورد تأثیر آن بر آنها صحبت کند.

نگهبان راز
داشتن اسرار یا موارد خاصی که برای خود نگه می دارید طبیعی و سالم است. در حالی که یک کتاب باز بودن می تواند در خانواده مهم باشد و ارتباط در ازدواج ضروری است ، داشتن چند مورد که برای خود نگه دارید نباید به کسی آسیب برساند. با این حال ، اگر خود را دائماً از همسرتان دور نگه می دارید یا همه چیز را عمداً ترتیب می دهید تا همسر یا خانواده خود متوجه نشوند ، این رفتار فریبنده و محرمانه است و می تواند منجر به برخی از مشکلات عمده ازدواج شود. این عادات بر کل خانواده تأثیر می گذارد.

خانواده درمانی می تواند به شما و همسرتان کمک کند تا علت اصلی فاصله ایجاد شده بین شما و دلیل پنهان نگه داشتن اسرار را کشف کنید. یک مشاور خانواده همچنین می تواند به رفع شکاف ارتباطی که با شریک زندگی خود تجربه می کنید کمک کند. در طول درمان ، هر یک از اعضای خانواده ممکن است وقت شخصی یا جمعی با مشاور خانواده داشته باشند تا به منبع قطع ارتباط خانواده یا شریک برسند.
خشکسالی جنسی
بر اساس یک مطالعه مشهور ، شرکا باید حداقل یک بار در هفته برای حفظ صمیمیت و صمیمیت رابطه جنسی داشته باشند. ثابت شده است که صبر کردن بیش از یک هفته برای صمیمی بودن با شریک زندگی شما منجر به فاصله و عدم گشاده رویی و مشکل در برقراری ارتباط می شود. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود زوجین دچار خشکسالی جنسی شوند. گاهی اوقات به دلیل داروها یا عدم تعادل هورمونی است که میل جنسی ما را کاهش می دهد. در موارد دیگر می تواند به دلیل چیزی درونی در رابطه باشد.

عدم صمیمیت در یک رابطه می تواند نشانه ای از مشکلات ارتباطی ، افسردگی ، قطع ارتباط یا صرف وقت کافی برای یکدیگر نباشد. اغلب ، هنگامی که زوجین با صمیمیت مشکل دارند ، در سایر زمینه های روابط خود نیز دچار مشکل می شوند که می تواند منجر به مشاجره و دعوا شود. این نوع فشار بر روابط می تواند کل خانواده را تحت تأثیر قرار دهد. خانواده درمانی می تواند کلید ارتباط مجدد جسمی و روحی با شریک زندگی باشد. یک درمانگر خانواده مشاوره لازم را برای کمک به شما و شریک زندگی شما ارائه می دهد.

صمیمیت به عنوان مجازات
وقتی شوهر یا همسرتان وقتی می گویند که به شریک قبلی خود در فیس بوک می گوید یا می خواهد پیام بدهد تا ببیند وضعیتشان چگونه است ، ظرف نمی کند ، آیا از صمیمیت به عنوان مجازات اعمال آنها دریغ می کنید؟ هرگز نباید احساس کنید که باید شریک خود را مجازات کنید. در یک رابطه ، دو نفر باید برای حل مسأله خود سودمند عمل کنند ، نه اینکه یکدیگر یا سایر اعضای خانواده را مجازات کنند.

محرومیت از صمیمیت ساده ترین راه برای دستکاری همسرمان است و گاهی اوقات حتی ممکن است متوجه نشویم که این کار را انجام می دهیم. این رفتار می تواند باعث عدم تعادل بزرگ در یک رابطه شود و منجر به کینه و عصبانیت شود. مشاوره یا درمان خانواده می تواند به شما کمک کند راههای بهتری برای برقراری ارتباط بین نیازهای خود و همسرتان بیابید.

رشد جدا: دلایل و راه حل ها
افراد به طور طبیعی با افزایش سن رشد می کنند و تغییر می کنند. در یک رابطه ، گاهی اوقات ما نیاز داریم که با شیوه تغییر و رشد خانواده مان سازگار شویم. هنگامی که کودکان نوجوان هستند ، والدین بزرگسال این شانس را دارند که در مورد نحوه زندگی خود در زمانی که فرزندانشان خارج از خانه هستند فکر کنند و در برخی مواقع ، اعضای خانواده می توانند ایده های متفاوتی از ظاهر آن داشته باشند.

ممکن است فرزندی در خانه داشته باشید که بخواهد در خانه بماند زیرا قصد دارد در خانه به کالج برود و نمی خواهد از خانه خارج شود. ممکن است بخواهید به کوه بروید در حالی که همسرتان می خواهد در سراسر جهان ماجراجویی کند.

یک مشاور خانواده می تواند به خانواده شما کمک کند تا آینده خود را بدون مشاجره و دعوا پیش ببرند. مشاوره زمینه ای برای ارتباطات باز با میانجی خنثی ، مشاور خانواده شما فراهم می کند.

نگه داشتن کینه ها
هنگامی که یکی از اعضای یک خانواده کینه ای دارد ، می تواند برای تمام اعضای خانواده احساس شود و بر آن تأثیر بگذارد.


منبع:familico.ir

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

پدر فوق العاده فمیلیکو

 بازی کردن با فرزندان

همیشه سعی کنید با فرزندان خودتان بازی کنید. بازی کردن یکی از راه های برقراری ارتباط بین پدر خانواده و فرزندان است. انجام بازی های فیزیکی می تواند ارتباط شما به عنوان پدر فوق العاده را با فرزندانتان بسیار تقویت کنید. سعی کنید بالشت بازی، کشتی گرفتن، قایم باشک، بازی های ماجراجویانه مثل پیدا کردن گنج را در برنامه اوقات فراغت خودتان داشته باشید؛ قرار نیست تمام بازی های کودکان مختص به مادر آن ها شود، شما هم تاثیر و سهم بسزایی در این روند دارید.

بازی های فکری و یا تماشای تلویزیون در کنار فرزندان می تواند جز رفتار پدر خوب در نظر گرفته شود و تجربه خوبی محسوب شود، اما موضوعی که مطرح می شود آن است که این تجربه نمی تواند به تنهایی دنیای کودک را به شکل مناسبی شکل دهد.

 وظایف زنانه یا مردانه؟

معمولا در خانواده هایی با بافت سنتی تر، به این شکل جا افتاده است که کارهایی همچون عوض کردن پوشک بچه، حمام بردن کودک، درست کردن شیرخشک برای کودک و یا بیدار شدن نیمه شب برای آرام کردن کودک ناآرام، همگی جز وظایف زن و به خصوص مادر کودک محسوب می شود. مشخص است که اگر می خواهید تبدیل به یک پدر فوق العاده شوید، بهتر است سعی کنید تا از این طرز فکر سنتی دوری کرده و تا حد امکان در انجام این کارها به همسر خودتان کمک کنید.

انجام وظایف مادرانه یا زنانه جز رفتار پدر خوب است، با این کار نه تنها تبدیل به پدری فوق العاده می شوید، بلکه می توانید همسر خوبی نیز به حساب بیایید. انجام چنین کارهایی برای فرزندتان می تواند رابطه عمیق و احساسی خوبی را بین شما و او شکل دهد که در بزرگسالی نتایج و تاثیرات خودش را نمایان خواهد ساخت.

 کتاب خوانی در کنار هم، یک تیر و چند نشان

سرانه مطالعه یک کشور در واقع نشان دهنده فرهیخته بودن مردم آن کشور و پیشرفت آن ها است. متاسفانه در کشور ایران سرانه مطالعه افراد بسیار پایین است و در واقع کشور ما جز آرین کشورهای موجود در لیست است. شاید با خودتان فکر کنید که این موضوع به تربیت اجتماعی فرزندان و اوضاع جامعه بر می گردد، اما بهتر است کمی منطقی به قضیه نگاه کنیم.

عادت کتاب خوانی از سنین کودکی در بچه ها شکل می گیرد. اگر شما به عنوان یک پدر که دارای ویژگی رفتاری عالی و خوب است، سعی کنید از زمانی که فرزندان کم کم متوجه حرف های شما می شود، برای او کتاب های داستان آموزنده و سرگرم کننده بخوانید، می توانید با یک تیر چند نشان را بزنید. ابتدا آن که در فرزند خودتان عادت کتاب خوانی را به وجود آورده و او را با دنیای قصه ها آشنا کرده اید، دومین مزیت این کار وقت گذراندن با آن ها است و سومین مزیت نیز مربوط به جهت بخشی فکری به نحوه نگرش فرزندانتان به آینده و ماهیت زندگی است که می توان گفت این موضوع از همه موضوعات مهم تر است.


منبع:familico.ir

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

مشاوره طلاق فمیلیکو

طلاق زمانی اتفاق می افتد که ازدواج موفقیت آمیز نباشد. پایان یک ازدواج می تواند مانند یک آرامش باشد. همچنین می تواند بسیار استرس زا باشد. حتی شریکی که ترک را انتخاب می کند ممکن است طیف وسیعی از احساسات را احساس کند. آنها ممکن است غم ، گناه ، خشم ، گیجی ، ترس ، شرمندگی و اضطراب را تجربه کنند. اگر کودکان درگیر شوند ، استرس طلاق ممکن است شدیدتر باشد.

چرا مردم جدا می شوند؟
بین 40 تا 50 درصد از زوج های متاهل در ایالات متحده طلاق می گیرند. شرکا ممکن است به دلایل زیادی طلاق را انتخاب کنند. زوجین اغلب دلایل متعددی را به جای یک مشکل واحد ذکر می کنند. دلایل زیر یکی از رایج ترین دلایل طلاق است:

عدم تعهد. این شامل ازدواج در سنین پایین یا ازدواج با فرد اشتباه می شود.
یک ماجرا
مسائل ارتباطی یا تمایل به مشاجره
تقسیم کار ناعادلانه در ازدواج
سوء استفاده جسمی یا سوء استفاده عاطفی
اعتیاد
آمادگی ناکافی برای چالش های زندگی زناشویی
مشکلات مالی و بحث در مورد پول
آیا می توان طلاق را پیش بینی کرد؟
نمی توان با دقت 100٪ پیش بینی کرد که آیا ازدواج به پایان می رسد. اما نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد ممکن است. در صورت وجود ، این علائم می تواند به معنی احتمال طلاق باشد. روانشناس جان گاتمن زمان زیادی را صرف تحقیق در مورد علت شکست شراکت کرده است. او نظریه می دهد که مشکلات خاصی نیستند که منجر به طلاق می شوند. او در عوض دریافت که طلاق اغلب ناشی از مسائل مربوط به نحوه ارتباط شرکا است. گوتمن با تحقیقات خود برخی از عوامل پیش بینی کننده طلاق را مشخص کرده است. اینها "چهار سوار" طلاق نامیده می شوند:

انتقاد ، به ویژه هنگامی که از اظهارات مثبت مکرر غافل نشوید
تحقیر و عدم احترام. گاتمن معتقد است که این بهترین پیش بینی کننده طلاق است. او معتقد است که حتی در اوایل رابطه نیز می توان آن را مشاهده کرد.
حالت دفاعی افرادی که نمی توانند مسئولیت یک مشکل را بر عهده بگیرند نمی توانند آن را برطرف کنند. آنها ممکن است نتوانند با همسر خود همدلی نشان دهند.
سنگ اندازی این اجتناب از تعامل و بحث در مورد مشکلات است. راه اندازی سنگ می تواند حل یک بحث را غیرممکن کند.
اگر یک یا چند نفر از چهار سوارکار در رابطه شما حضور دارند ، هنوز دیر نشده است. تشخیص وجود مشکل می تواند اولین گام در جهت حل آن باشد. اما اگر زوجی این علائم را نادیده بگیرند ، ممکن است به طلاق نزدیک شوند.

اثرات طلاق
طلاق از جهات مختلف زندگی را تغییر می دهد. نظارت بر واکنش های شما نسبت به تغییرات طلاق مفید است. این خودآگاهی می تواند به شما در کنار آمدن با تعدیلات متعدد بعدی کمک کند.

برخی از تغییرات متداول طلاق عبارتند از:

امور مالی. تغییرات مالی زمانی اتفاق می افتد که یک خانواده به دو نفر تبدیل می شود. برخی از افراد عادت دارند که توسط شریک خود حمایت مالی شوند. طلاق ممکن است این موضوع را تغییر دهد. تغییرات ناگهانی بودجه که با طلاق به وجود می آید ممکن است باعث نگرانی ، استرس یا اضطراب شود.
سبک زندگی. زندگی مجردی و زناشویی متفاوت است. افراد تازه طلاق گرفته ممکن است بعد از جدایی احساس تنهایی کنند یا دچار شوک شوند. این احساسات حتی در صورتی که فرد خواهان طلاق باشد نیز بروز می کند. مراقبت از خود و دلسوزی برای خود در این زمان تغییر کلیدی است.
روابط. روابط با فرزندان و دوستی ها ممکن است با طلاق تغییر کند. روابط با دوستان مشترک ممکن است متفاوت باشد. فرزندان شما ممکن است دیگر همیشه با شما زندگی نکنند. این تغییر ممکن است باعث احساس از دست دادن یا اندوه شود. حفظ یک شبکه پشتیبانی قوی در این مدت می تواند کمک کننده باشد.
احساسات طلاق
بازیابی طلاق یک فرایند است. سازگاری با تغییراتی که در نتیجه طلاق رخ می دهد می تواند زمان بر باشد. بخشی از این فرآیند تشخیص قطعی شدن تغییرات است. افرادی که تازه طلاق گرفته اند متوجه می شوند که زندگی آنها تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. زندگی اطرافیان نیز ممکن است به طرز عمیقی تغییر کند.

احساسات زیادی در نتیجه طلاق ایجاد می شود. تعدادی از آنها عبارتند از:

نگران امور مالی ، اشتغال یا مسکن باشید
ناراحتی از دست دادن دوستان یا اعضای خانواده در نتیجه طلاق
احساس گناه و غلبه احساسی. افکار در مورد اینکه چگونه طلاق می تواند بر هر کودکی تأثیر بگذارد ممکن است باعث این احساسات شود.
اندوه از دست دادن شیوه زندگی آشنا یا شریک زندگی. اگر یکی از طرفین مایل به طلاق نباشد ، ممکن است این امر سخت باشد.
استرس ناشی از طی مراحل قانونی یا مشاوره طلاق ، به ویژه اگر کودکان درگیر شوند. استرس همچنین می تواند همزمان با سازگاری اعضای خانواده با روال جدید و ایجاد شبکه های حمایتی جدید ایجاد شود.
این مسائل اغلب می توانند در طول فرآیند بازیابی حل شوند. درمان یکی از راه های شروع بهبودی پس از طلاق است.

طلاق و کودکان
در صورت داشتن فرزند ممکن است طلاق پیچیده باشد. کودکان اغلب تحت تأثیر طلاق والدین قرار می گیرند. این اثرات ممکن است باعث مشکلات روانی شود. طلاق ممکن است شانس اضطراب ، افسردگی ، خودآزاری و خودکشی را در کودکان و نوجوانان افزایش دهد. با مشاهده واکنش های فرزندتان می توانید از این مسائل جلوگیری کنید.

برخی از نشانه هایی که کودک با طلاق والدین مشکل دارد عبارتند از:

بازیگری در مدرسه یا خانه
خاموش شدن یا عقب نشینی
تغییر در رفتار معمول
افزایش قانون شکنی یا اطاعت
خشم عصبی یا تحریک پذیر
علائم خودآزاری
نشان دادن احساسات بسیار بیشتر یا بسیار کمتر از حد معمول
یک بار شما نه

این رفتار را برطرف کنید ، می توانید آن را برطرف کنید. برخی از راه های رسیدگی به واکنش فرزند شما در برابر طلاق عبارتند از:

پرسیدن سوالات باز در مورد احساس آنها
به هر سوالی که دارند به شیوه مناسب سن پاسخ دهند
اطمینان حاصل کنید که آنها در طول فرآیند احساس امنیت و امنیت می کنند
به آنها اطلاع دهید که هر اتفاقی بیفتد ، شما در کنار آنها خواهید بود
اگر فرزند شما با طلاق شما مشکل دارد ، یک درمانگر کودک یا خانواده می تواند به شما کمک کند. آنها می توانند یک موقعیت امن برای فرزند شما برای به اشتراک گذاشتن افکار ، احساسات و نگرانی های خود فراهم کنند.


منبع:familico.ir

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

- قبل از حرف زدن فکر کنید:

یک ضرب المثل قدیمی است که می‌گوید اگر حرف نقره باشد، سکوت طلاست. این به این معنی است که لازم نیست همه جا و به نسبت به همه چیز نظر دهید. در برابر حرف ها و نظرات جبهه بگیرید و سریعا واکنش نشان دهید. اول به خود فرصت فکر کردن بدهید، شاید برداشت شما نادرست باشد و یا اشتباه متوجه کلامی شده باشید که سبب رنجش شما شده است. در بررسی های صورت گرفته، از مهم ترین دلایل تنش و دعوا در خانوادها، سوء برداشت از رفتار و صحبت های یکدیگر است.

- صبر و بخشش داشته باشید:

داشتن صبر و حوصله در گفتگو، یک هنر گفتگو با خانواده محسوب می‌شود. یک طرفه به قاضی نروید. اگر از حرفی رنجیده اید سریعا از آن برداشت منفی نکنید. در کمال آرامش از فرد مورد نظر، توضیح بخواهید. کنترل احساسات خود را به دست بگیرید و از خشم بپرهیزید. اگر از رفتار و یا گفتار یکی از اعضای خانواده رنجیده اید و او متوجه اشتباهش شده است و درصدد عذرخواهی برآمده، کینه به دل نگیرید و او را ببخشید. بخشش لازمه تداوم رابطه چه در خانواده و چه در جامعه است.

ایجاد فضای گرم خانوادگی مستلزم تقویت فرهنگ گفتگوست
ارتباط و گفتگو در خانواده

- دعوا و مشاجره به معنای گفتمان و مباحثه نیست:

لطفا تفاوت این دو را درک کنید. با گوشه و کنایه حرف زدن را کنار بگذارید. از جک گفتن و مسخره کردن یکدیگر بپرهیزید. زیرا این رفتار ها در فرد مقابل حس منفی ایجاد می‌کند و سبب کاهش اعتماد به نفس او می‌شود. فردی که در خانواده دائما مورد تمسخر قرار می‌گیرد، در ارتباط اجتماعی خود هم با مشکل مواجه میشود. دچار شخصیتی منزوی، بدون اعتماد به نفس و گوشه گیر شده و در تصمیمات مهم زندگی مانند ازدواج، انتخاب شغل و … به مشکل می‌خورد و قطعا دودش به چشم شما هم خواهد رفت.


منبع:familico.ir

  • جللال میری