بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

۵۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 درباره درخواست دوست پسرت برای ارسال عکس، مهم است که مراقب خودت باشی و به دلایل و مرزهایت احترام بگذاری. ارسال عکس شخصی یک مسئله حساس است و تصمیم گیری در این زمینه باید با دقت انجام شود.

چرا برای دوست پسر خود عکس بی حجاب ارسال نکنیم؟ 🤔🤔

کم نیستند دخترانی که می گویند دوست پسرم عکس نود و برهنه من را می خواهد. اما من دوست ندارم این کار را انجام دهم. او نسبت به این درخواست خود پافشاری می کند و می گوید چرا به من اعتماد نداری؟ در این شرایط چه باید کرد؟

مسلما ارسال چنین عکس هایی احساس خوبی به فرد نمی دهد. اکثر افراد دوست ندارند عکس بی حجاب، برهنه و یا نیمه لختی از خود برای دوست پسر یا پارتنر ارسال کنند. اما ممکن است تحت تاثیر حرف ها و جملاتی که طرف مقابل برای راضی کردن استفاده می کند قرار بگیرند. در نهایت دختر ممکن است برای اینکه به دوست پسر خود نشان دهد به او اعتماد دارد. یا با این شرط که طرف مقابل بعد از دیدن عکس آن را پاک می کند. عکس نامناسبی از خود به اشتراک می گذارد. اما آیا این کار درست است؟ در این قسمت این موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم.

 بی احترامی به مرزهای یکدیگر نشانه عدم علاقه و دوست داشتن است 📛

اگر دو نفر یکدیگر را واقعا دوست داشته باشند باید به نظرات و حد و مرزهای یکدیگر احترام بگذارند. احترام به حریم خصوصی یکی از رازهای خوشبختی در زندگی است. هنگامی که دوست پسر شما درخواست عکس بی حجاب می کند و با مخالفت شما مواجه می شود. اگر او شما را دوست داشته باشد پس مسلما به مرزها و حد و حدودی که شما تعیین کرده اید احترام گذاشته و متقاعد می شود. اما اینکه او دائما اصرار می کند و یا حتی به شما می گوید که اگر برای او عکس ارسال نکنید شما را ترک می کند. به نظر شما منطقی و از روی علاقه است؟ بدون شک این گونه تهدیدها و یا اصرارها نه تنها نشانه از عدم علاقه او به شما است بلکه احتمالا هدف و نقشه ای خاص و منفی را دنبال می کند.

 ممکن است احساس کنید مشکل از سمت شما است 🥺

درخواست عکس از دختر و اصرار و پافشاری بر این موضوع باعث می شود احساس کنید مشکل از شما است. او می تواند با استفاده از جملات با روان شما بازی کند. در این شرایط شما از او جملاتی مانند مگر به من اعتماد نداری؟ من می خواستم اعتماد تو را بسنجم، تو هنوز از جامعه عقبی و نمی دانی این یک درخواست معمولی است و … را خواهید شنید که ممکن است شما را تحت تاثیر قرار دهد. در این شرایط شما احساس می کنید که مشکل از شما است. در صورتیکه مشکل این است که او به مرزهای شما احترام نمی گذارد. او پافشاری کردن و درخواست های نا به جای خود را با تعارفات الکی پنهان کرده است. که احتمالا باعث می شود احساس گیج کننده تری داشته باشید.

 گرفتن و ارسال عکس های برهنه یک فعالیت جنسی است ❌

شاید شما نیز این موضوع را ندانید که گرفتن هرگونه عکس و فیلم برهنه و یا نیمه برهنه یک فعالیت جنسی محسوب می شود و می تواند برای شما دردسرهای زیادی را به همراه داشته باشد. علاوه بر این یک فعالیت غیر قانونی بوده و در صورت اطلاع مراجع قانونی، با شما برخورد خواهد شد. پس دوست پسر شما یک درخواست آسیب زننده و مخاطره آمیز از شما دارد و بهترین گزینه این است که با اعتماد به نفس کامل به او نه بگویید. او از عکس های بی حجاب و لختی شما برای رفع نیازهای نامناسب خود استفاده خواهد کرد و از این مورد سود می برد. اما برای شما ارسال چنین عکس هایی نه تنها سودی ندارد بلکه به شدت آسیب زننده خواهد بود.

 ارسال یک عکس برهنه همیشه با خطراتی همراه است ⭕

حقیقت این است که پاسخ مثبت دادن به درخواست دوست پسر برای ارسال عکس های بی حجاب و برهنه حتما برای شما با خطراتی همراه است. احتمالا او به فکر سوء استفاده از شما و مورد آزار و اذیت قرار دادن شما با استفاده از عکس هایتان است. او می تواند بعد از دسترسی به عکس های شخصی شما، شما را تهدید کند که اگر به حرف ها و یا درخواست های زشت و نابه جای او عمل نکنید، عکس های شما را در فضای مجازی به اشتراک می گذارد و … . برخی از افراد احساس می کنند که درخواست عکس از دختر جز نیازهای عاطفی مردان است. در صورتیکه این مورد اصلا نیاز عاطفی مردان محسوب نشده و یک تمایل و نیاز جنسی مخاطره آمیز است.

عکس خواستن دختر از پسر

دوست پسرم ازم عکس می خواهد چه کار کنم؟ 🤔🤔

دوست پسرم ازم عکس بی حجابی میخواد چه کنم؟ آیا برای دوست پسرم عکس نود ارسال کنم یا نه؟ با توجه به نکاتی که در بالا توضیح داده شد و روشن شدن علت عکس سکسی خواستن پسرا حال باید تصمیم بگیرید که آیا برای دوست پسر خود عکس برهنه و یا بی حجاب ارسال خواهید کرد یا نه؟ شاید شما بگویید به او گفته ام بعد از دیدن عکس آن را پاک کند. اما  شما تا چه میزان مطمئن هستید که او این کار را انجام می دهد؟ مطمئنا او عکس شما را پاک نخواهد کرد. پس بهتر است هنگامی که با چنین درخواستی از سمت دوست پسر خود مواجه می شوید، با اعتماد به نفس به او نه بگویید. شما می توانید از جملاتی که در زیر گفته شده است برای رد کردن درخواست دوست پسر برای ارسال عکس برهنه و یا بی حجاب استفاده کنید.

 من واقعا تو را دوست دارم. اما با ارسال عکس سکسی یا برهنه موافق نیستم. اگر تو مدام نسبت به درخواست خود پافشاری کنی، احساس می کنم که به من و مرزهایی که برای من مهم است، اهمیت نمی دهی!

 من نمی توانم برای تو عکس بی حجاب ارسال کنم. اما این بدان معنا نیست که به تو اعتماد ندارم. اگر تلفن تو هک شود، گم شود یا دزدیده شود ممکن است تصاویر منتشر شوند.

 پدر و مادرم گوشی من را زیر نظر دارند. اگر چنین عکسی را ببینند، برایم مشکل ساز خواهد شد.

 عشق یعنی احترام گذاشتن به مرزهای یکدیگر. ارسال عکس لختی و یا بی حجاب یکی از مرزهای مهم من است پس اگر من را دوست داری به آن احترام بگذار.

 تو نمیتوانی درمورد احساسات من و آنچه که برایم خط قرمز است بحث و پافشاری کنی. وقتی گفتم نمی خواهم این کار را انجام بدهم، دیگر اصرار نکن.

دوست پسرم عکس نود میخواد

سخنی از مشاوران آویژه

به یاد داشته باشید که در اکثر شرایط هدف و علت درخواست عکس از دختر منفی بوده و اصلا جنبه مناسبی ندارد. باید گفت دختری که عکس میفرسته خود را در شرایط مبهم و در اکثر موارد بد قرار می دهد. سوء استفاده از عکس های دختر و مورد آزار و اذیت قرار دادن دختر و تهدید و درخواست های نا به جا از او می تواند از جمله آسیب هایی باشد که برای دختر به همراه است.

اگر با درخواست های زیاد و پافشاری دوست پسر خود برای ارسال عکس بی حجاب مواجه شده اید و نمی خواهید این کار را انجام دهید. اما دوست پسرتان را به شدت دوست دارید. بهتر است این موضوع را با مشاوره خانواده درمیان بگذارید. مشاور به شما کمک می کند تا اولا بفهمید آیا انتخاب درستی داشته اید و او ارزش دوست داشتن و علاقه شما را دارد یا نه؟ دوما چگونه به درخواست او پاسخ دهید که او ناراحت نشود و یا شما را ترک نکند.

سوالات متداول

آیا برای دوست پسرم عکس برهنه و یا بی حجاب ارسال کنم؟

ارسال عکس برهنه برای دوست پسر خطرات و آسیب های زیادی را با خود به همراه دارد. احتمال سوء استفاده از عکس های شما بسیار بالا است. این بستگی به شما دارد که این خطرات و آسیب ها را بپذیرید یا نه.

علت عکس سکسی خواستن پسرا چیست؟

مهم ترین و رایج ترین دلیل عکس سکسی خواستن پسرا، برطرف کردن نیازهای جنسی، خودارضایی، لذت بردن و تجربه هیجان است. همچنین ممکن است آنها از عکس های شما به عنوان راهی برای سوء استفاده و تهدید شما برای عمل کردن به درخواست هایشان استفاده کنند.

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

در مرکز مشاوره گیشا، تیم ما تجربه و تخصص خاص خود را در زمینه‌های مختلف از جمله روابط، اضطراب و استرس، اعتماد به نفس، تحقق اهداف، مدیریت وقت و رشد شخصی با شما به اشتراک می‌گذارند. از روش‌های روانشناسی متنوعی مانند مشاوره فردی، مشاوره گروهی و مشاوره آنلاین استفاده می‌کنیم تا به شما کمک کنیم در مسیر بهتری به سوی هدف‌هایتان پیش بروید.

آیا به دنبال مشاوره خانواده خوب در محله گیشا هستید؟ 🤔آیا می خواهید دسترسی راحت و سریع به نزدیکترین مرکز مشاوره خانواده در گیشا داشته باشید؟🤔 مرکز مشاوره روانشناسی آویژه یکی از بهترین و برترین مرکز مشاوره خانواده است که در غرب تهران و محله گیشا دایر می باشد. این مرکز مشاوره خانواده دارای مشاوره به صورت حضوری🧕 و تلفنی📞 است که همین امر باعث شده است دسترسی به مشاور خوب برای همه افراد در سراسر کشور فراهم شود.🤩 مشاوره اصولی و تحت نظر بهترین مشاوران می تواند تاثیرات بالقوه ای در روابط خانوادگی، دوستانه، زناشویی و … داشته باشد. ما در این قسمت سعی کرده ایم شما را با فعالیت ها و خدماتی که در مرکز مشاوره در گیشا ارائه می دهیم بیشتر آشنا کنیم.😊 پس اگر به دنبال روانشناس در گیشا هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

مشاوره خانواده خوب در محله گیشا

مرکز مشاوره آویژه در گیشا چه خدماتی را ارائه می دهد؟🤔🤔

مرکز مشاوره روانشناسی در گیشا که نام آن مرکز مشاوره روانشناسی آویژه است خدمات روانشناسی بسیار زیادی را به مراجعین ارائه می دهد. این مرکز مشاوره از بهترین و تخصصی ترین مشاوران و روانشناسان برای بهره مندی بیشتر مراجعین از خدمات مشاوره و دریافت یک مشاوره عالی و راهگشا استفاده کرده است. برخی از مهم ترین و کاربردی ترین خدمات در مرکز مشاوره روانشناسی آویژه عبارتند از:

 مشاوره خانواده 👪

موضوع خانواده یکی از اصلی ترین و مهم ترین موضوعات روانشناسی به شمار می رود. چرا که همه ما در محیط خانواده رشد می کنیم و تربیت می شویم. پس بسیار مهم است که در یک محیط سالم با ارتباطات عالی روند رشد و پرورش افراد انجام گیرد. مشاوره خانواده خوب در محله گیشا به شما کمک می کند تا با مشکلات و مسائلی که پیرامون خانواده خود دارید مانند: تعارضات خانوادگی، مشکلات و بیماری های روانی فردی در خانواده، سخت بودن تصمیم گیری و نداشتن مهارت کنترل و تصمیم گیری و … به درستی کنار آمده و آنها را رفع کنید.

 مشاوره ازدواج و زناشویی 💑

ازدواج یکی از مهم ترین تغییرات و تاثیرگذارترین اتفاق در زندگی فرد است. اگر شما به دنبال مرکز مشاوره روانشناسی در غرب تهران هستید تا درمورد ازدواج و مسائل زناشویی مشاوره دریافت کنید، ما مرکز مشاوره آویژه را به شما پیشنهاد می کنیم. شما می توانید پیرامون مسائل ازدواج و زناشویی از مشاوران آویژه بهترین مشاوره و راهنمایی را دریافت کنید. مسائل و مشکلاتی مانند: تصمیم گیری برای ازدواج، خیانت، نقش رابطه جنسی در ازدواج، انتخاب شریک زندگی مناسب، مسائل و اختلافات زوجین، زوج درمانی و …

 مشاوره کودک 👶

کودکان مهم ترین سرمایه های والدین هستند. پس مراقبت و پرورش آنها نیازمند تلاش، صبر و مشورت با فرد با تجربه دارد. اگر مشاوره خوب در گیشا می خواهید تا مسائل و مشکلات مربوط به کودک را با او مطرح کنید. مشاوره آویژه بهترین انتخاب شما است. مشاوران کودک در زمینه های مختلف از جمله: بازی درمانی، تشخیص و درمان اختلالات در کودکان، تشخیص هوش و استعداد و … می توانند شما را راهنمایی کنند.

 مشاوره فردی 🧑

اگر احساس می کنید که از نظر روحی و روانی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنید. یا به دنبال مشورت شغلی هستید. مراجعه به مشاوران مرکز مشاوره آویژه در محله گیشا را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید از خدمات مشاوره تلفنی و یا مشاوره آنلاین این مرکز نیز بهره مند شوید. مشاوره فردی می تواند شامل هر موضوع و مسئله ای که مربوط به فرد بوده و ذهن او را برهم ریخته است باشد. مانند: مشاوره شغلی، مهارت آموزی، روان درمانی،روانسنجی، روانشناسی بالینی و …

 مشاوره نوجوان👧👦

اگر در زمینه مشاوره تحصیلی، رفتار صحیح با نوجوانان، بلوغ و نوجوانان و … به دنبال مشاوره حضوری در محله گیشا هستید. مرکز مشاوره خانواده آویژه در گیشا منتظر حضور گرم شما عزیزان است. همچنین اگر می خواهید در زمینه نوجوان، از مشاوره تلفنی کمک بگیرید. می توانید با شماره گیری شماره مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده آویژه از خدمات عالی مشاوره تلفنی آویژه، که تحت نظر سازمان بهزیستی استان تهران است، استفاده بفرمایید. نوجوانان و والدین در یک برهه سنی ارتباط عالی و سالمی را نمی توانند با یکدیگر برقرار کنند. مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه در گیشا به شما کمک می کنند تا روابط بین والدین و نوجوانان به یک رابطه سالم و پایدار تبدیل شود.

سوالات متداول

مرکز مشاوره خانواده خوب در گیشا که دسترسی به آن آسان باشد، کدام است؟

اگر به دنبال یک مرکز مشاوره خانواده در محله گیشا هستید که دسترسی به آن آسان باشد، مرکز مشاوره خانواده آویژه بهترین گزینه است. شما می توانید به راحتی و در کمترین زمان و ترافیک با استفاده از مترو تربیت مدرس، به مرکز مشاوره آویژه در گیشا مراجعه کنید.

مزیت های مرکز مشاوره روانشناسی در گیشا چیست؟

مشاوره آویژه که در محله گیشا است. مزیت های زیادی را برای مراجعه کنندگان به همراه دارد. از جمله: دسترسی راحت و سریع به مشاوره حضوری، دارا بودن مشاوره تلفنی برای افراد، داشتن پارکینگ اختصاصی، همکاری با بهترین و متخصص ترین روانشناسان تهران، قیمت مناسب، محیط آرام و مناسب و …

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

جایی که راهی به سوی تحول و شادی زندگی خود پیدا خواهید کرد. ما افتخار داریم که با تیمی از روانشناسان مجرب و متخصص، در خدمت شما قرار می‌دهیم تا به شما در ایجاد تغییرات مثبت و بهبود کیفیت زندگی کمک کنیم.

بهترین روانشناسان غرب تهران کدام اند؟🤔 بهترین مرکز مشاوره غرب تهران چه نام دارد؟🤔

چگونه یک روانشناس خوب در غرب تهران پیدا کنم؟🤔 آیا شما نیز در غرب تهران سکونت دارید و به دنبال یافتن یک مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی در غرب تهران هستید؟ نگران نباشید. مرکز مشاوره روانشناسی آویژه غرب تهران با ارائه بهترین خدمات مشاوره همراه با بهترین و متخصص ترین روانشناسان به شما کمک می کند تا مشکلات و مسائل خود را حل کنید. این مرکز مشاوره که جز یکی از مرکز مشاوره ارزان در تهران به شمار می رود، دسترسی به مشاوره را آسان نموده و هزینه های مشاوره را نیز کاهش داده است. با ما همراه باشید تا شما را با مزایای مرکز مشاوره غرب تهران گیشا بیشتر آشنا سازیم.😊

چرا پیدا کردن مرکز مشاوره خوب مهم است؟ 🤔🤔

مشاوره خانواده یکی از مهم ترین مراکز درمانی است. که می تواند تاثیر عمیقی بر زندگی تمام افراد و مراجعه کنندگان داشته باشد. پیدا کردن مرکز مشاوره در غرب تهران می تواند راحت باشد. اما نکته مهم این است که شما بتوانید بهترین مرکز مشاوره غرب تهران را بیابید. حال ممکن است این سوال به وجود بیاید که چرا پیدا کردن بهترین روانشناسان غرب تهران مهم است؟ زیرا جلسات مشاوره بر روی تمام ابعاد روانشناختی افراد، خانواده ها و در کل جامعه تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت. اما متاسفانه اکثر افراد به پیدا کردن بهترین مشاور اهمیت خاصی نمی دهند و همچنان جایگاه مشاوره در زندگی های افراد کمرنگ است.

مشاوره خانواده در غرب تهران با هدف کمک به رفاه بیشتر خانواده ها و آسایش تمام افراد خانواده تاسیس شده است. مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه به شما کمک می کند تا با استفاده از بهترین روانشناسان در غرب تهران بتوانید پاسخ و راه حل مناسبی برای مشکلات و مسائل مربوط به خودتان، خانواده، دوستان و … پیدا کنید. به دلیل اهمیت بالای مشاوره و راهنمایی های آن در زندگی، مرکز مشاوره خانواده آویژه از بهترین و متخصص ترین روانشناسان برای انجام خدمات مشاوره ای کمک گرفته است.

مزایای مشاوره خانواده آویژه در غرب تهران چیست؟ 🤔🤔

افرادی که اهمیت مشاوره را در زندگی خود درک کرده باشند، می توانند متوجه شوند که زندگی تا چه میزان به راهنمایی ها و مشورت با مشاور احتیاج دارد. آویژه یک مرکز مشاوره در غرب تهران است که به منظور کمک به هموطنان خود در جهت داشتن زندگی شاد، روابط سالم و موقق و … کمک می کند. برخی از مهم ترین مزیت ها و خوبی های مرکز مشاوره آویژه غرب تهران عبارتند از:

 دریافت مشاوره حضوری در غرب تهران 🙆‍♀️

مرکز مشاوره آویژه یکی از بهترین مرکز مشاوره در غرب تهران است. که می تواند به شما کمک کند از مشاوره حضوری با بهترین روانشناسان غرب تهران بهره مند شوید. برخی از افراد نمی توانند از مشاوره تلفنی استفاده کنند. زیرا نمی توانند بدون حضور مشاور و هم کلام و روبه رو شدن با او، ارتباط مناسبی برقرار کنند. مرکز مشاوره آویژه غرب تهران مشاوره حضوری را راه اندازی کرده است. تا افراد بتوانند در محیطی عالی و با آرامش تمام با مشاور ارتباط برقرار کنند. مشاوران این مرکز از بهترین مشاوران تهران هستند که بدون قضاوت کردن مراجعه کننده می توانند به او کمک کنند تا مشکلاتشان را حل کنند.

 دریافت مشاوره تلفنی برای شهرستان ها 📞

افرادی که در غرب تهران زندگی می کنند می توانند به راحتی به بهترین مرکز مشاوره خانواده در غرب تهران، یعنی آویژه مراجعه کنند. اما عزیزانی که در شهرستان ها و یا نقاط دورتر زندگی می کنند باید چه کنند؟ نگران نباشید. مرکز مشاوره آویژه به دلیل سهولت آسان به مشاوره برای مراجعه کنندگان، مشاوره تلفنی و مشاوره آنلاین را نیز به مجموعه خدمات خود افزوده است. شما می توانید با شماره گیری شماره مرکز مشاوره آویژه به جای مشاوره حضوری، از مشاوره تلفنی و آنلاین استفاده نمایید. مشاوره تلفنی آویژه تحت نظر مرکز مشاوره بهزیستی در تهران می باشد و از مشاوران و روانشناسان عالی برای بهبود وضعیت مراجعه کنندگان و حل مشکلات آنها استفاده می کند.

 دسترسی راحت و آسان به مشاوره حضوری ✅

اگر شما حوصله ترافیک و شلوغی خیابان ها را ندارید، نگران نباشید. مرکز مشاوره خانواده در غرب تهران دسترسی به مترو دارد. شما می توانید با استفاده از مترو تربیت مدرس خودتان را به بهترین مرکز مشاوره خانواده در گیشا برسانید. در این صورت ترافیک را از خودتان دور کرده و در زمان و انرژی خود نیز صرفه جویی کرده اید.

 داشتن پارکینگ اختصاصی 🚗🚙

افرادی که به مرکز مشاوره آویژه در غرب تهران مراجعه کرده اند می دانند که این مرکز برای حفظ رفاه و آرامش مراجعه کنندگان، پارکینگ اختصاصی دارد. شما میتوانید به راحتی به مرکز مشاوره خانواده غرب تهران مراجعه کنید و وسیله نقلیه خود را در پارکینگ اختصاصی مرکز قرار دهید. این موضوع یعنی، ما در تمام شرایط به فکر آسودگی و راحتی مراجعه کنندگان هستیم.

 استفاده از خبره ترین و بهترین روانشناسان تهران 🧕👨

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، افرادی که در مجموعه مرکز مشاوره آویژه در حال همکاری هستند جز متخصص ترین روانشناسان از بهترین دانشگاه های ایران هستند. مشاوران ما در کمال آرامش و حفظ ادب، رازدار تمام مسائل مربوط به شما خواهند بود و بدون قضاوت و یا داوری کردن، مشکلتان را حل می کنند.

روانشناس خوب در غرب تهران

سوالات متداول

آدرس مرکز مشاوره آویژه غرب تهران چیست؟

آدرس بهترین مرکز مشاوره در غرب تهران: تهران، اتوبان جلال، بعد گیشا، جنب داروخانه

مهم ترین خدمات مرکز مشاوره در غرب تهران کدام است؟

اگر شما مرکز مشاوره آویژه که در غرب تهران است را برای مشاوره انتخاب کنید. می توانید از بیشترین و بهترین خدمات مشاوره استفاده فرمایید. مانند: خدمات مشاوره خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره ازدواج، مشاوره کودک، مشاوره حضوری و تلفنی، مشاوره تحصیلی و شغلی و …

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

زوجیت و تشکیل خانواده، یکی از مهمترین مراحل زندگی است که همراه با لحظات شیرین و چالش‌های فراوانی همراه است. در این مسیر، هر زوج ممکن است با تضادها و اختلافات روبرو شده و در نتیجه، دعواها و تنش‌ها در روابطشان به وجود آید. اما آیا می‌دانید که این دعواها چه تأثیری بر رشد روانشناختی فرزندان شما دارند؟

زن و شوهر به عنوان دو پایه اصلی خانواده، نقشی بسیار مهم در شکل‌دهی به روانشناختی فرزندان دارند. دعواها و تنش‌های میان آن‌ها نه تنها بر روابط زناشویی، بلکه بر رشد و توسعه فرزندان تأثیرگذارند. زمانی که فضای خانه پر است از آشفتگی و درگیری، فرزندان نمی‌توانند از آرامش لازم برخوردار شوند و این می‌تواند تأثیری عمیق بر روحیه و روانشان داشته باشد. مشاوره تلفنی خانواده می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

چگونه دعوا جلوی بچه ها بر آن­ها تأثیر می­گذارد؟

دعوا و نزاع در حضور بچه‌ها می‌تواند تأثیرات مختلفی بر آن‌ها داشته باشد. در زیر یک متن آموزنده درباره این موضوع را برایتان آماده کرده‌ام:

دعوا و نزاع میان بزرگسالان به عنوان یک مسئله رایج شناخته شده است، اما آیا شما تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه دعوا و نزاعها در جلوی بچه‌ها تأثیر می‌گذارند؟ این متن با بررسی تأثیرات منفی و مثبت دعوا بر روان و رفتار بچه‌ها، به شما کمک خواهد کرد تا بیشتر درک کنید که چگونه می‌توانید دعواها را مدیریت کنید تا به توسعه سالم و عادی بچه‌ها کمک کنید. مشاوره تلفنی خانواده راهنمایی های لازم را به شما ارائه می دهد.

تأثیرات منفی:

  1. افزایش استرس: دعواها می‌توانند باعث ایجاد استرس و نگرانی در بچه‌ها شوند. احساس بی‌ثباتی و ناامنی ممکن است به وجود آید که ممکن است در طول زمان باعث کاهش اعتماد به نفس آن‌ها شود.
  2. تأثیر بر روابط: دعواها می‌توانند به تخریب روابط میان بچه‌ها وارد شوند. احساس خشم و انزجار ممکن است باعث دوری و اختلافات میان دوستان شود.
  3. اثر بر روی تمرکز: بچه‌ها در حالت دعوا ممکن است تمرکز کمتری داشته باشند و نتوانند به درستی به فعالیت‌های آموزشی یا تفریحی خود بپردازند.

تاثیرات مثبت

1.یادگیری مهارت‌ها: برخی از دعواها می‌توانند به یادگیری مهارت‌ها و راه‌حل‌های مشترک منجر شوند. بچه‌ها ممکن است درک بهتری از چگونگی حل اختلافات پیدا کنند و راه‌های مختلف برای رسیدن به توافق را تجربه کنند.

2.تقویت قدرت‌های ارتباطی: برخی از دعواها می‌توانند بچه‌ها را در یادگیری مهارت‌های ارتباطی بهبود ببخشند، از جمله شنیدن به دیگران، صحبت کردن به شیوه‌ای محترمانه و بیان نظرات و احساسات خود.

3.توسعه مهارت‌های حل مسئله: بچه‌ها از طریق دعواها و نزاع‌ها می‌توانند مهارت‌های حل مسئله خود را تقویت کنند، از جمله تحلیل مسئله، تولید راه‌حل‌های مختلف و انتخاب بهترین گزینه.

4.فرصت یادگیری از تجربیات: بچه‌ها می‌توانند از دعواها و نزاع‌ها برای یادگیری از تجربیات استفاده کنند. آن‌ها می‌توانند از اشتباهات گذشته خود یاد بگیرند و راه‌حل‌های بهتری را در آینده پیشنهاد دهند.

اثرات کوتاه‌مدت دعوای والدین در مقابل کودکان

دعواها و نزاع‌ها بین والدین در حضور کودکان ممکن است تأثیرات کوتاه‌مدتی بر روی رفتار و روحیه آن‌ها داشته باشند. در زیر به برخی از اثرات کوتاه‌مدت دعوای والدین در مقابل کودکان می‌پردازیم:

1.استرس و نگرانی: دعواهای شدید و پرخشونت بین والدین می‌تواند بر کودکان تأثیر منفی داشته باشد. آن‌ها ممکن است احساس استرس، نگرانی و ناراحتی کنند، زیرا شاهد تنش و نبرد بین والدین خود هستند.

2.اضطراب و ترس: دعواهای عنیف و خشونت‌آمیز بین والدین می‌تواند باعث ایجاد اضطراب و ترس در کودکان شود. آن‌ها ممکن است از تنش و نبردهای والدین خود ترسیده و ناامن احساس کنند.

3.خودکشی: برخی از تحقیقات نشان داده است که دعواهای مکرر و شدید بین والدین می‌تواند عامل افزایش خطر خودکشی در بین کودکان باشد. تماشای نبرد والدین ممکن است بر روی روانشان تأثیر نامطلوبی داشته باشد.

4.تغییر در رفتار: کودکان ممکن است به عنوان یک راهکار برای تسکین خود و فرار از تنش، رفتارهای نامناسبی از خود نشان دهند. آن‌ها ممکن است بیشتر بی‌قرار و عصبی شوند، خود را از دیگران جدا کنند و یا به رفتارهای نافرمانی و خشونت روی بیاورند.

تأثیر دعوا و نزاع بین والدین بر فرزندان بسیار مهم و قابل توجه است.

رابطه والدین در برخورد با یکدیگر می‌تواند تأثیرات عمیقی بر روی رشد و توسعه روانی، اجتماعی و عاطفی فرزندان داشته باشد. در ادامه به برخی از تأثیرات این دعواها بر فرزندان اشاره می‌کنم:

    1. اضطراب و استرس: دعواها و نزاعات مداوم بین والدین می‌تواند باعث ایجاد اضطراب و استرس در فرزندان شود. آنها احساس ناامنی می‌کنند و نمی‌توانند به طور صحیح با محیط خود تعامل کنند.
    2. مشکلات روابط میان فردی: والدینی که به طور مداوم درگیر دعوا و بحث هستند، نمی‌توانند الگوی سالمی از روابط میان فردی را به فرزندان خود ارائه دهند. این می‌تواند باعث شود فرزندان ناتوانی در برقراری روابط سالم و عمیق با دیگران را تجربه کنند.
    3. تحت فشار قرار گرفتن: دعواها و نزاعات پرتنش بین والدین می‌تواند باعث قرار گرفتن فرزندان در میان نبرد و فشارهای روانی شوند.
  1. چه زمان نزاع پدر و مادر برای فرزندان مشکل‌ساز می‌شود؟

    در طول رشد و تربیت فرزندان، نزاع و تنازعات بین والدین برای بسیاری از خانواده‌ها مشکل‌ساز می‌شود. این موضوع ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. در ادامه، به برخی از زمان‌هایی که نزاع پدر و مادر برای فرزندان به شکل خاصی مشکل‌ساز می‌شود، اشاره خواهیم کرد.

  2. 1.یکی از زمان‌هایی که ممکن است تنش‌ها بین والدین برای فرزندان افزایش یابد، زمانی است که والدین دیدگاه‌ها و اعتقادات مختلفی درباره روش‌های تربیتی داشته باشند. ممکن است پدر و مادر نظرات متفاوتی درباره مسائلی مانند حداقل سن مجاز برای استفاده از تکنولوژی، نحوه تنبیه، الزامات تحصیلی و غیره داشته باشند. در این مواقع، نزاع و جنگجویی بین والدین می‌تواند بر فرزندان تأثیر منفی بگذارد و آن‌ها را در تشخیص قوانین و مقررات خانوادگی گیج کند.

    2.همچنین، زمانی که والدین درباره تقسیم وظایف خانگی و نقش هر فرد در مراقبت از فرزندان اختلاف داشته باشند، می‌تواند به نزاعات منجر شود.

 

مشاوران مرکز مشاوره خانواده می تواند به شما درباره ی دعوای میان زن و شوهری مشاوره بدهد.

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

بزرگترین گناهان زندگی ما، از جمله ترک خانواده و تمامی مشکلاتی که در طول سال‌ها بر سر راهمان پیش آمده، می‌تواند برادری را آسیب بزند. اما چه خوب است که بگویم هیچ کدام از این مشکلات نمی‌توانند ارزش یک برادر واقعی را کاهش دهند.

 از جملات تاثیر گذار برای آشتی کردن استفاده کنید

جملات تاثیر گذار برای آشتی کردن و نشان دادن محبت و مهربانی می تواند ناراحتی هایی که بین شما و برادرتان وجود داشته را از بین ببرد. سعی کنید از جملاتی استفاده کنید که نشان دهنده ناراحتی شما از قهر بودن با او باشد. همچنین اگر اشتباهی در خصوص برادرتان مرتکب شده اید، سعی کنید عذرخواهی کردن از او را نیز در بین جملاتتان قرار دهید. استفاده از کلمات و جملاتی مانند متاسفم، نمی خواستم تو ناراحت شوی، اشتباهم را تکرار نمی کنم و … می تواند صمیمت بین خواهر و برادر را در روابط شما بازیابی کند.

 از نامه نوشتن برای آشتی کردن استفاده کنید

اگر نمی توانید به صورت حضوری از برادرتان بخواهید که با شما آشتی کند، می توانید از نامه نوشتن استفاده کنید. برخی از افراد به دلیل غرور زیاد یا احساس خجالت نمی توانند رو در رو ارتباط برقرار کنند. نوشتن برای این افراد بهترین گزینه است. شما می توانید احساسات و آنچه را که می خواهید به برادرتان بگویید در یک برگه بنویسید و به او بدهید. یا حتی می توانید از ارسال پیامک برای او استفاده کنید. در اینصورت شما دیگر نیاز به روبرو شدن به صورت حضوری با او را ندارید.

 پذیرش اشتباهات و عذرخواهی کردن

مسلما در دعوا هر دو طرف اشتباهاتی دارند. قهر کردن خواهر و برادر نیز تنها یک مقصر ندارد. هم شما و هم برادرتان رفتار ناپسند و یا گفتار نامناسبی داشته اید که موجب قهر کردن شما شده است. برای آشتی کردن با برادر نیاز است که هر دو طرف اشتباهات و خطاهای خود را بپذیریند. هنگامیکه با برادرتان برای آشتی کردن صحبت می کنید، با آرامش و به دور از خودخواهی و تکبر اشتباهات خود را نیز بیان کنید و از او عذرخواهی کنید. البته در مقابل برادرتان نیز باید بپذیرد که چه اشتباهاتی داشته و بابت آنها از شما عذرخواهی کند. به یاد داشته باشید که سعی نکنید اشتباهات خود را به گردن برادرتان بیاندازید. مثلا نگویید من به این دلیل این کار اشتباه را انجام دادم چون تو رفتارت اشتباه بوده و … . این گونه صحبت کردن را نمی توان پذیرش اشتباهات دانست.

 برای او یک هدیه بخرید

چگونه برادرم را خوشحال کنم؟ اگر می خواهید برادرتان را خوشحال کنید می توانید برای او یک هدیه بخرید. هدیه خریدن برای آشتی کردن می تواند مسیر آشتی را کوتاه و قهر کردن را دور کند. این نشان می دهد که شما واقعا از ته قلب به دنبال ایجاد صلح هستید. نیاز نیست حتما هدیه گران قیمتی بخرید. هر چیزی که می دانید برادرتان دوست دارد و او را خوشحال می کند کافی است. می تواند یک تابلو خاطره باشد و یا حتی یک جفت کفش ورزشی برای او. مهم این است که او خوشحال شود و دعوا و ناراحتی ها را فراموش کند. همچنین متوجه خواهد شد که شما تا چه اندازه او را دوست دارید و برای خوشحال کردن او و شاد دیدنش تلاش می کنید.

 از یک دوست و یا اعضای خانواده کمک بگیرید

برخی از افراد می توانند برای ایجاد صلح بین خواهر و برادر پیش قدم شوند. مثلا شما می توانید با مادرتان در مورد رابطه خراب خود با برادر صحبت کنید. از او بخواهید که میان شما صلح برقرار کند و کمک کند تا مشکلاتتان را برطرف کنید. همچنین می توانید از یک دوست که مورد اطمینان است کمک بگیرید. سعی کنید از کسی کمک بگیرید که برای برادرتان بسیار عزیز بوده و حرفش را گوش می دهد.

 کینه و ناراحتی را فراموش کنید

اگر می خواهید آشتی کردن برادر و خواهر نتیجه مثبتی داشته باشد و زندگی شما را تغییر بدهد، باید هر آنچه را که اتفاق افتاده است، فراموش کنید. کینه توزی اجازه نمی دهد که رابطه برادر و خواهری شما به نتایج مثبتی برسد. اگر شما و یا برادرتان ناراحتی ها و سوء تفاهم هایی را که در گذشته اتفاق افتاده است فراموش نکنید، آشتی کردن شما با مشکل روبه رو شده و دوامی نخواهد داشت. پس سعی کنید با یاد آوری خاطره های خوش، اتفاقات ناراحت کننده گذشته را فراموش کنید.

 از خاطره های خوش کمک بگیرید

مهم ترین عاملی که می تواند شما را به سمت آشتی کردن با برادر بکشاند خاطرات خوشی است که در گذشته ای نه چندان دور با یکدیگر داشته اید. اگر عکس، دلنوشته و یا فیلمی دارید که خاطره شیرینی برای شما و برادرتان زنده می کند، برایش بفرستید. این عکس یا فیلم مسلما می تواند برروی افکار و احساسات او نیز تاثیر بگذارد. با دیدن این فیلم ها و یا عکس ها خاطرات گذشته برای شما زنده می شود. دیدن لبخندها می تواند باعث ایجاد حسرت در شما و برادرتان شود. در نهایت شما را به آشتی کردن نزدیک تر کند.

فواید آشتی کردن خواهر و برادر

سخنی از مشاوران آویژه

قهر بودن با برادر و صحبت نکردن با یکدیگر می تواند آسیب های مختلفی را برای شما و برادرتان به همراه داشته باشد. برادر می تواند یک حامی عالی برای خواهر باشد و خواهر نیز محرم اسرار و پناه خوبی برای درد و دل کردن است. اما اگر شما و برادرتان دائم با هم قهر باشید و قدمی برای آشتی کردن برندارید، مسلما نمی توانید از این ویژگی ها استفاده کنید. برای آشتی کردن با برادر باید بتوانید ناراحتی ها و اختلاف نظراتی را که از قبل وجود داشته حل کنید. هرگز اجازه ندهید که ناراحتی ها و اشتباهات، کینه ای در دل شما شود که اجازه ندهد شما و برادرتان روابط درستی با هم داشته باشید.

اگر از قهر بودن شما و برادرتان مدت زمان طولانی میگذرد و شما نتوانسته اید برای آشتی کردن با او قدم مثبتی بردارید، بهتر است از مشاوره خانواده کمک بگیرید. مشاوره خانواده روابط خواهر و برادری شما، اختلاف نظرات، نقاط مثبت و منفی رابطه و … را مورد بررسی قرار می دهد. او به شما و برادرتان کمک می کند تا ابتدا بتوانید  دلیل ناراحتی و قهر بودن را بیابید. سپس آسیب هایی که این قهر با خود به دنبال دارد را بررسی کنید. بعد از بررسی آسیب ها به شما آموزش می دهد که چگونه کینه و ناراحتی ها را فراموش کرده و برای باهم شاد بودن و درکنار هم بودن برنامه ریزی کنید.

سوالات متداول

چرا باید برای آشتی با برادر تلاش کرد؟

اگر ناراحتی ها و قهر بودن شما و برادرتان مدت زیادی طول بکشد، باعث می شود که صمیمیت خواهر و برادری شما از بین رفته و دیگر نتوانید مانند قبل ارتباط سالمی با یکدیگر برقرار کنید. همچنین قهر بودن و صحبت نکردن باعث می شود که محیط خانواده شما دچار استرس و اضطراب شده و دیگر محیطی شاد و پر هیجان نباشد.

آیا آشتی و ایجاد صلح بین خواهر و برادر ممکن است؟

باید گفت ایجاد صلح بین خواهر و برادر همیشه می تواند نتایج مثبتی با خود به همراه داشته باشد. حتی اگر زمان زیادی از ناراحتی و قهر بودن آنها بگذرد. اما این آشتی نیاز به تغییر دارد. دو طرف باید تغییر کنند. همچنین هر دو طرف باید اراده و تعهد خود را برای انجام کارها و جبران اشتباهات نشان دهند.

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

زندگی برای همه ما پر از روزهایی است که در آنها احساس ناراحتی، تنهایی و ناامیدی می‌کنیم. اما با یک قلب پر از عشق و دلداری، می‌توانیم این روزهای سخت را شکست دهیم.

 از زبان بدن خود استفاده کنید

برای اینکه به فرد ناراحت ثابت کنید که به او گوش می دهید و یا به حرف هایش اهمیت می دهید، از زبان بدن خود استفاده کنید. یک راهکار برای ابراز همدردی با فرد ناراحت این است که هنگامیکه صحبت می کند، با او تماس چشمی برقرار کنید. برای حرفی که می زند سر تکان دهید. در موقعیت های مناسب لبخند بزنید و یا با اخم، ناراحتی و نگرانی خود را نشان دهید.

 نصیحت کردن ممنوع

اکثر افراد ناراحت و غمگین هرگز دوست ندارند مورد پند و نصیحت قرار بگیرند. پس اگر به دنبال دلداری دادن به فرد ناراحت هستید، هرگز از نصیحت کردن استفاده نکنید. در صورتی می توانید او را نصیحت کنید که خودش بخواهد. استفاده از جملاتی مانند مشکلی نیست، حل می شود، این معنا را می رساند که مشکل او أصلا مهم نیست و یا شما بهتر از او می دانید چه احساسی دارد. در عوض سعی کنید به جای نصیحت کردن دوستتان با او ابراز همدلی و همدردی کنید.

 او را در آغوش بگیرید

اگر با فرد ناراحت إحساس راحتی می کنید و یا با او دوست هستید، می توانید برای دلداری دادن به فرد، او را بغل کنید و در آغوش بگیرید. البته بهتر است قبل از اینکه او را در آغوش بگیرید، از او بپرسید که تمایلی به این کار دارد یا نه. می توانید به او بگویید بیا بغلت کنم تا آرام شوی و یا می خواهم تو را در آغوش بگیرم، آیا دوست داری؟ و … . زیرا ممکن است برخی افراد با برقراری تماس فیزیکی راحت نباشند.

 مشکلاتش را بزرگ جلوه ندهید

خوب است که با دوست ناراحت خود احساس همدلی و همدردی کنید. اما سعی کنید به گونه ای واکنش نشان ندهید که ناراحتی او چند برابر شود. مثلا هنگامیکه برای شما از مشکلاتش تعریف می کند، او را تاکید کنید و سعی کنید با همدلی و قرار دادن خودتان به جای او، با فرد ناراحت دلداری کنید. اما واکنش های هیجانی نسبت به مشکلش نشان ندهید. مثلا نگویید وای چه اتفاق وحشتناکی بوده من جای تو بودم حالم بدتر بود یا بگویید این مشکل تو راه چاره ای ندارد و … . حتی اگر مشکل او بسیار بزرگ بوده، سعی کنید در این شرایطی که او ناراحت است، این موضوع را بیان نکنید. زیرا در این شرایط او سریع ناامید شده و غم و ناراحتی اش دو چندان می شود.

چگونه دیگران را دلداری دهیم؟

 به او یادآوری کنید که حمایتش می کنید

به دوست ناراحت خود یادآوری کنید که در کنارش هستید تا از او حمایت کنید. دلداری دادن به فرد ناراحت باید همراه با ایجاد احساس حمایت برای او باشد. فرد ناراحت اگر احساس کند که مورد حمایت شما قرار می گیرد، می تواند قوی بوده و با امید به دنبال یافتن راه هایی برای حل مشکلات خود باشد. شما می توانید برای حمایت از او از جملاتی مانند: من اینجا هستم، مشکلت هر چه که باشد. من برای کمک به تو تا هر زمان که بخواهی در کنارت می مانم. من کاملا از تصمیم تو حمایت می کنم. من به تو کمک می کنم تا ناراحتی و غم را از بین ببری و … .

 برای او هدیه بخرید

برای ابراز همدردی با دوست خود می توانید یک کارت پستال و یا هدیه کوچکی تهیه کرده و آن را تقدیم دوستتان کنید. مسلما دریافت هدیه می تواند فرد ناراحت را تا حدودی خوشحال کند. همچنین باعث می شود برای مدتی او فراموش کند چه مشکلی داشته است. هدیه خریدن می تواند یکی از راه های دلداری دادن فرد ناراحت باشد. او احساس می کند که برای شما مهم بوده و به او اهمیت می دهید.

 از جملات مناسب برای دلداری استفاده کنید

جملات دلداری دهنده می توانند فرد ناراحت را آرام کنند. یکی از راه های دلداری دادن فرد ناراحت استفاده از جملات انگیزشی و مثبت است. الته باید سعی کنید در این باره زیاده روی نکنید. سعی کنید از جملاتی مانند تو می توانی این مشکل را حل کنی، من در کنارت هستم تا با غم و ناراحتی مبارزه کنی، به آنچه که داری فکر کن و قدردان باش و … استفاده کنید.

 او را قضاوت نکنید

یکی از بدترین مواردی که می تواند هنگام همدردی با دوست ناراحت اتفاق بیافتد این است که رفتار و یا مشکل او را مورد قضاوت قرار دهید. قضاوت کردن فرد ناراحت و غمگین می تواند باعث شود که او احساس ناامیدی و یا سرافکندگی کند. همچنین باعث می شود که دیگر با شما درد و دل نکرده و از مشکلاتش نگوید. شما برای ابراز همدردی و همدلی با او نباید عجولانه او را قضاوت کنید. قضاوت عجولانه، او را از شما دور می کند. البته منظور از قضاوت نکردن این نیست که از رفتارهای ناشایست و نامناسب او حمایت کنید. حمایت از رفتارهای نامناسب اصلا درست نیست. شما باید سعی کنید در آن موقعیت به دلیل غم و ناراحتی فرد صبر کرده و هنگامیکه شرایط را مناسب دیدید در مورد اشتباهات او با او صحبت کنید.

 یادآوری خاطره های شیرین

به طور کلی انسانها تمایل دارند از نظر بیولوژیکی روی احساسات منفی تمرکز کنند. هنگامیکه فرد در مورد چیزی ناراحت است یا استرس دارد، به یاد آوردن یک خاطره شیرین و پرت کردن حواس او می تواند باعث شود که تمرکز برروی نکات منفی و ناراحتی خود را فراموش کند. عکسی از یک خاطره عالی برای فرد ناراحت ارسال کنید. می توانید از یک جوک و یا پیام خنده دار همراه عکس استفاده کنید. ارسال عکس هایی که خاطرات مثبت را یادآوری می کنند، می توانند برای دوست ناراحت شما به شدت مفید باشد.

 مراجعه به مشاوره را به او پیشنهاد دهید

اگر با دوست خود احساس صمیمیت می کنید و می دانید که او اکنون یک فرد ناراحت است که به کمک یک روانشناس نیاز دارد. سعی کنید در باره مراجعه به مشاوره، با او صحبت کنید. از او بخواهید که به یک مشاروه خانواده مراجعه کند و مشکلاتش را با او در میان بگذارد. بهترین فردی که می تواند با او همدردی کرده و برای غم و ناراحتی اش چاره ای بیابد، مشاور است. همچنین خودتان نیز می توانید از روانشناس کمک بگیرید و فنون دلداری دادن موثر را یاد بگیرید. مشاور می تواند به شما آموزش دهد که چگونه ابراز همدردی کنید؟ و چه راهکارهایی برای دلداری دادن به فرد ناراحت می تواند برای دوست شما مسمر ثمر باشد.

چگونه ابراز همدردی کنیم؟

سخنی از مشاوران آویژه

هنگامیکه فردی ناراحت است، مراقبت از او و یا دلداری دادن به فرد ناراحت می تواند باعث شود که شما احساس درماندگی و یا سردرگمی کنید. اما اگر شما فنون دلداری دادن موثر را بدانید و راهکارهای مناسبی برای ابراز همدردی با فردی که ناراحت است را بلد باشید، می توانید از ناامیدی و سردرگمی نجات پیدا کنید. شما با یادگرفتن راهکارهای آرامش دادن به دیگران هنگام ناراحتی می توانید کمک شایانی به دوست ناراحت خود کنید. به یاد داشته باشید که انسان ها در مواقع سختی و مشکلات نیاز به کمک دارند نه هنگام شادی و خوشحالی. پس تا جایی که می توانید با فرد ناراحت ابراز همدردی کنید و او را به سمت یک زندگی شاد و شاد بودن هدایت کنید.

سوالات متداول

جملات دلداری دهنده چگونه اند؟

جملاتی که احساس امید و شادی و همچنین اهمیت داشتن و مورد حمایت قرار گرفتن را به فرد ناراحت انتقال میدهند، می توانند جملات دلداری دهنده باشند. مانند: تو آدم فوق العاده ای هستی و حتما با این مشکلات مبارزه کرده و پیروز می شوی. یا ناراحتی تو برای من بسیار مهم است و سعی می کنم به تو کمک کنم و … .

چگونه به دوستانمان دلداری بدهیم؟

هرگز از سرزنش کردن و یا نصیحت کردن استفاده نکنید. سعی کنید احساسات آنها را درک کرده و خودتان را در موقعیت و شرایط آنها قرار بدهید. همچنین از جملات مثبت برای انگیزه دادن به آنها استفاده کنید.

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

برای صمیمیت بیشتر، مهم است که ارتباط را با برادرتان تقویت کنید. زمانی را برای صحبت کردن و به اشتراک گذاشتن اخبار، تجربیات و احساسات خود در نظر بگیرید. این می‌تواند شامل تماس تلفنی منظم، نوشتن ایمیل‌ها یا حتی قرار ملاقات مستقیم باشد. تمرکز بر ارتباط و ابراز علاقه به زندگی و مسائل همدیگر می‌تواند راهی برای ایجاد صمیمیت باشد.

داشتن برادر می تواند یکی از بهترین احساسات در دنیا باشد. صمیمیت خواهر و برادر می تواند به اندازه ای باشد که شما برادر خود را بهترین رفیق و دوست خود بدانید. به همان اندازه که داشتن یک خواهر شایان ستایش است، زندگی با برادر نیز عالی است. برادران انرژی و روحیه بیرونی خوبی دارند و می توانند لحظات هیجان انگیزی را برای شما رقم بزنند. البته ایجاد صمیمیت بین خواهر و برادر همیشه کار آسانی نیست. برخی از افراد دائم می گویند با برادر بداخلاق چگونه رفتار کنم؟ یا چگونه با برادر خود دعوا نکنیم؟ اگر شما و برادرتان به یک صمیمیت مناسب و ارتباط عالی رسیده باشید، می توانید روابط دوستانه خود را حفظ کنید، حتی هنگامیکه با یکدیگر دعوا می کنید.

مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه به دلیل اهمیت صمیمیت بین خواهر و برادر در زندگی و خانواده، به بررسی راهکارهایی برای ایجاد صمیمیت بین خواهر و برادر پرداخته اند. اگر برای شما نیز این سوال بوجود آمده که چگونه برادر خود را خوشحال کنیم؟ یا با او ارتباط مناسبی برقرار کنید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

با برادر بداخلاق چگونه رفتار کنم

چگونه با برادر یا خواهرم صمیمی شوم؟

مسلما ایجاد صمیمت بین خواهر و برادر یکی از راهکارهای داشتن زندگی پر هیجان و شاد است. برادر و خواهر هایی که با هم رابطه خوبی دارند، زندگی خوبی را برای اعضای خانواده خود رقم می زنند. آنها با شوخی کردن ها و یا خوشحال کردن یکدیگر به روش های مختلف یک محیط گرم را در خانه ایجاد می کنند. برخی از برادرها و یا خواهرها بسیار سرد هستند و برقراری ارتباط با آنها دشوار است. اما باید گفت غیر ممکن نیست. شما می توانید به روش های مختلف صمیمیت مناسبی را با برادر یا خواهر خود ایجاد کنید. چگونه با برادرم دعوا نکنم؟ چگونه با خواهرم صمیمی شوم؟ راهکارهای نزدیک شدن و صمیمی شدن خواهر و برادر عبارتند از:

 سخت گیر نباشید

این یک مشکل رایج در خواهر یا برادری است که از همه بزرگتر است. خواهر و یا برادر بزرگتر همیشه سعی می کند رفتار کنترل شده ای داشته باشد و نسبت به برادران و خواهران کوچکتر خود تا حدی خشن و سخت گیر باشد. اگر شما از همه فرزندان بزرگتر هستید، لطفا از سخت گیری بیش از اندازه با خواهر یا برادر خود دوری کنید. سعی کنید با برادر یا خواهر خود به گونه ای رفتار کنید که با دوستانتان رفتار می کنید. به او لبخند بزنید، او را از کنار شما بودن منع نکنید، انجام کارهایی که دوست دارد را در اولویت قرار دهید و … . شما فقط می توانید در مورد عواقب تصمیمات اشتباهش به او توصیه کنید و او را راهنمایی کنید.

 با او شوخی کنید

با برادرتان جوک تعریف کنید. اگر او با شما شوخی کرد به راحتی عصبانی یا ناراحت نشوید. همانگونه که از دست دوستان خود به راحتی ناراحت نمی شوید. زیرا ناراحت شدن سریع بین شما و او دیوار می کشد و شما نمی توانید با برادرتان صمیمی شوید. شما نیز می توانید با او به نسبت خودش شوخی کنید. البته حواستان باشد که زیاده روی نکنید. شوخی کردن با بی احترامی و تمسخر کردن فرق می کند. بین این دو، مرز باریکی وجود دارد. پس سعی کنید فراتر از این مرز نروید.

 تفاوت ها را بپذیرید

اگر می خواهید صمیمیت خواهر و برادری شما افزایش یابد، همیشه به یاد داشته باشید که شما با هم تفاوت هایی دارید. حتی دوقلوها هم کاملا شبیه هم نیستند. شما و برادرتان حتی اگر خیلی صمیمی باشید هنوز نظرات، شخصیت ها، علاقه مندی ها و … متفاوتی دارید. مهارت ها و استعدادهای شما دو نفر ممکن است شبیه به هم نباشد. به همین دلیل باید برادر خود را با وجود تمام تفاوت ها بپذیرید. هنگامیکه قبول کنید هر دو نفر منحصر به فرد هستید، راحتتر می توانید با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و صمیمی شوید. نقطه ضعف شما می تواند نقطه قوت برادرتان باشد و برعکس. پس می توانید به هم کمک کنید تا بهترین نتیجه را از کارها داشته باشید.

 هنگام دعوا سعی کنید خشم خود را کنترل کنید

دعوا و درگیری بین برادر و خواهر می تواند از یک بحث کوچک آغاز شود. اگرچه جلوگیری از بوجود آمدن دعوا در برخی از موارد بسیار سخت است. مخصوصا اگر برادر شما فردی بداخلاق یا زود جوش باشد. اما برای حفظ ارتباط سالم خود و صمیمیتی که بین شما حکم فرما است، سعی کنید هنگام دعوا خشم و عصبانیت خود را کنترل کنید. کلماتی را استفاده نکنید که بعدا از گفتن آنها پشیمان شوید. نفس عمیق بکشید و آرامش از دست رفته خود را مجدد بازیابی کنید. قبل از گفتن هر چیزی در رابطه با آن فکر کنید. آیا برادرتان از حرف شما ناراحت نمی شود؟ اجازه ندهید کلمات رابطه شما را خراب کند. اگر تحت هر شرایطی نتوانستید عصانیت خود را کنترل کنید، بهتر است موقعیت را ترک کنید.

 در مورد افکار، احساسات و مشکلات خود آزادانه صحبت کنید

اگر می خواهید رابطه مناسبی با برادرتان ایجاد کنید، سعی کنید نسبت به احساسات و افکار خود آزادانه با او صحبت کنید. اگر از او ناراحت هستید، با زبانی ساده و با آرامش ناراحتی خود را بیان کنید. اجازه ندهید ناراحتی های کوچک به کینه تبدیل شوند. اگر إحساس غم و ناراحتی می کنید با او درد و دل کنید. هنگامیکه شما به او اعتماد میکنید، یعنی به برادرتان یاد داده اید که او نیز به شما اعتماد کند و مشکلاتش را با شما در میان بگذارد.

 با یکدیگر صادق باشید

برای ایجاد صمیمیت بین خواهر و برادر نیاز است که آنها نسبت به یکدیگر صادق باشند. صداقت باعث ایجاد دوستی های عمیق و صمیمی می شود. پس سعی کنید صداقت را در روابط خود حفظ کنید.

 در خانه با او ارتباط مناسب برقرار کنید

سعی کنید با برادرتان در خانه نیز معاشرت کنید. شما می توانید در کنار یکدیگر فیلم مورد علاقه او را ببینید و در کنار آن برای او ذرت بو داده درست کنید. می توانید سیب زمینی سرخ کرده یا پیتزا و … با هم درست کنید و در کنار خانواده خود میل کنید. آشپزی کردن با برادر می تواند ارتباط شما با او را بهتر کند. ایجاد صمیمیت بین خواهر و برادر سخت نیست. انجام دادن همین کارهای کوچک می تواند گام بزرگی برای صمیمیت خواهر و برادر باشد.

ایجاد صمیمیت بین خواهر و برادر

 در کارهایش به او کمک کنید

بهترین راه برای جلب اعتماد کامل برادرتان این است که به او کمک کنید تا کارهایش را به نحو احسن انجام دهد. مخصوصا زمانی که او به شدت درگیر کارها بوده و تایم کافی برای به پایان رساندن آنها ندارد. همچنین اگر او بیش از حد در حال کار یا تحصیل است می توانید وارد عمل شوید و به او پیشنهاد بدهید که برخی از کارها را کمک او انجام می دهید.  مثلا به او بگویید چون مشغول است به جای او اتاقش را تمیز می کنید. یا لباس هایش را می شویید و … .

 حتی بدون هیچ مناسبتی، به او هدیه بدهید

هدیه دادن به اعضای خانواده در مناسبت های مختلف مانند تولد و یا سالگرد ازدواج یک کار معمولی و تکراری است. اگر می خواهید صمیمیت بین خواهر و برادر ایجاد کنید. پس سعی کنید بدون دلیل برای برادرتان هدیه بخرید. اگر شما بدون هیچ مناسبتی این کار را انجام دهید، مسلما برای برادرتان به یاد ماندنی خواهد شد. متفکر بودن شما و سوپرایز کردن او می تواند روابط شما را صمیمی تر کند.

 برای او غذا بپز

در اکثر موارد دختران و پسران نمی توانند در مقابل غذاهای مورد علاقه خود مقاومت کنند. پس اگر می خواهی به برادرت نزدیک شوی و با او رابطه صمیمی برقرار کنی، برای او آشپزی کن. شما می توانید برای او غذاهای مورد علاقه اش را درست کنید. هنگامیکه او خسته از مدرسه یا سرکار به خانه می آید با میز غذای مورد علاقه او به استقبالش بروید. شما می توانید او را به میان وعده هایی در کافی شاپ دعوت کنید. یا هر زمان که با هم فیلم می بینید، از خوراکی های مورد علاقه او تهیه کنید.

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

در قصر خانواده‌ها، همچون دنیای جادویی، اختلافات بین فرزندان به چالش‌هایی تبدیل می‌شوند که بر روی صفحه اعتماد و هماهنگی نوشته می‌شوند. فرزندان به طور طبیعی دارای شخصیت‌ها و نگرش‌های متفاوتی هستند که می‌تواند به سوءتفاهم‌ها و تنش‌ها منجر شود.

 آموزش عذرخواهی کردن به فرزندان 🙏

مسلما عذرخواهی کردن از دیگران به شدت سخت است. فرزندان بزرگتر احساس می کنند اگر به خواهر یا برادر کوچکتر خود بگویند ببخشید، غرور آنها له می شود. شما به عنوان والدین سعی کنید به فرزندان خود یاد بدهید که عذرخواهی کردن أصلا نشانه ضعف و یا از بین رفتن غرور نیست. یک عذرخواهی مناسب و خوب نشان می دهد که شما پشیمان هستید، مسئولیت اشتباهات خود را به عهده گرفته اید و به دنبال راه حل مناسب برای حل مشکلات می گردید. عذرخواهی کردن می تواند به اخلافات خواهر و برادری پایان بدهد و روابط بین فرزندان را ترمیم و بهبود بخشد.

 روش هایی برای عذرخواهی کردن

کودکان را تشویق کنید تا عذرخواهی خوب داشته باشند. می توانند برای عذرخواهی کردن از نوشتن نامه استفاده کنند. نوشتن می تواند شروع خوبی برای عذرخواهی باشد. یا می توانند یک هدیه کوچک برای خواهر یا برادر خود تهیه کنند و با استفاده از آن عذرخواهی کنند. همچنین استفاده از کلمات و جملاتی که می تواند عذرخواهی کردن را راحت تر و تاثیرگذارتر کند نیز مفید است. مانند:

 استفاده از کلمه متاسفم، برای شروع عذرخواهی

 پذیرفتن اشتباهات و بیان آن رفتاری که باعث آسیب رساندن به دیگری شد. مثلا بگویید: می دانم من از کلماتی زشت استفاده کردم که باعث ناراحتی تو شده است، من را ببخش.

 توضیح دادن اینکه چگونه میتوانید اشتباهات خود را جبران کنید.

 قول بدهید که دفعه بعد بهتر رفتار کنید و زود عصبانی نشوید. یا از کلمات زشت در مکالمات خود استفاده نکنید.

 طلب بخشش کنید و با آرامش جملات خود را بیان کنید. به یاد داشته باشید که به دنبال بهانه جویی و یا سرزنش دیگران نباشید. قبول کنید که اشتباه کرده اید و برای جبران آن تلاش کنید.

با خواهرم مشکل دارم

 ایجاد ارتباط موثر را آموزش دهید 😉🤝

برای حل اختلافات خواهر و برادری، آنها باید بیاموزند که احساسات خود را به وضوح و بدون انتقام یا اتهام زدن بیان کنند. تمرین مهارت های ارتباطی زمانی که تنش ها و درگیری ها افزایش یافته است، دشوار است. پس سعی کنید در مورد مهارت های ایجاد ارتباط موثر با فرزندان خود صحبت کنید. البته صحبت در این رابطه باید زمانی صورت گیرد که فرزندان شما درگیر تعارض و دعوا نیستند. بعد از آنکه به آنها آموزش دادید، هنگام دعوا و تعارضات می توانید آموزش های خود را به آنها یادآوری کنید. ارتباط موثر مثلا یعنی استفاده از کلمه من به جای تو برای بیان احساسات. یعنی بگویید من إحساس بدی داشتم هنگامیکه تو أسباب بازی من را خراب کردی. به جای اینکه بگوییم تو به خاطر ناراحت کردن من أسباب بازی را خراب کردی.

 احترام گذاشتن به یکدیگر را به یک قانون تبدیل کنید 😇

برخی از بچه ها می گویند خواهر کوچکترم به من بی احترامی می کند. دلیل این رفتار می تواند این باشد که شما در محیط خانواده خود ارزش زیادی برای احترام به اعضای خانواده قائل نشده اید. سعی کنید یک قانون غیر قابل تغییر و بخشش لحاظ کنید که در آن اهمیت احترام گذاشتن به یکدیگر نشان داده شده است. این کار باعث می شود که در حین درگیری و تعارض بین فرزندان، از بی احترامی به یکدیگر به هر شیوه ای جلوگیری شود. فرزندان شما عادت کرده اند که احترام یکدیگر را حفظ کنند. به همین دلیل هرگز بی احترامی نمی کنند. گوش دادن به حرف های طرف مقابل، دوری از هر گونه تهاجم فیزیکی، عدم استفاده از کلمات زشت و ناپسند و … همگی نمونه هایی از احترام هستند.

برای اینکه احترام گذاشتن به یک قانون تبدیل شود می توانید از تشویق کردن کودکان برای حفظ احترام استفاده کنید. راهکارهای مختلفی برای تشویق کودکان وجود دارد که می توانید در مقاله چگونه کودک را تشویق کنیم؟ مطالعه کنید.

 الگو مناسبی باشید 🙂

همانطور که گفته شد والدین مهم ترین الگو برای فرزندان هستند. اگر شما الگو رفتاری مناسبی برای کودکان باشید، آنها نیز یاد می گیرند مانند شما رفتار کنند. آنها از نحوه برخورد شما با مشکلات با همسر، دوستان و خانواده راه حل های مواجه با تعارض و درگیری را آموزش می بینند. اگر هنگام عصبانیت و اختلاف نظرات خود، محترمانه و محبت آمیز رفتار کنید فرزندانتان نیز این مهارت حل تعارض را از شما یاد می گیرند و به کار می برند.

خواهر کوچکترم به من بی احترامی می کند

سخنی از مشاوران آویژه

اختلافات خواهر و برادری و قهر کردن های طولانی مدت أصلا مناسب نیست. این رفتارها باعث از بین رفتن روابط سالم بین دو خواهر و یا خواهر و برادر می شود. برخی از والدین معتقدند که بهتر است به فرزندان اجازه دهیم تا به تنهایی از پس تعارضات خود برآیند. آنها می گویند نباید هرگز وارد دعوای بچه های کوچک شد و یا طرف یکی از آنها را گرفت. می توان گفت این موضوع درست است و بزرگترها نباید دائم کودکان ار کنترل و یا هنگام دعوا فقط یکی ازآنها را تنبیه و سرزنش کنند. اما اگر احساس کردید که درگیری های کودکان و اختلاف خواهر و برادری تا حدودی بالا گرفت و احتمال آسیب رساندن به یکدیگر افزایش یافت، والدین باید به دنبال راه حلی برای آرام کردن فرزندان و از بین بردن اختلافات آنها باشند.

اگر اختلافات بین خواهر و برادری برای کودکان شما بسیار زیاد است و آنها دائما با یکدیگر به دعوا و جنجال می پردازند، می توانید از مشاوره خانواده در این زمینه کمک بگیرید. مشاور می تواند شما را راهنمایی کند که با رفتارهای صحیح خود، دعوا و درگیری های آنها را کم کنید.

سوالات متداول

رفتارهای ناراحت کننده خواهر چه می تواند باشد؟

انتقاد، نگاه تحقیرآمیز به شما، قلدری، بی اعتبار کردن یا تهمت زدن، بدرفتاری فیزیکی و … همه اینها میتوانند رفتارهای ناراحت کننده ای بوده و باعث اختلاف بین دو خواهر یا اختلاف خواهر و برادر شوند.

چرا خواهرم به من احترام نمی گذارد؟

او ممکن است به شما حسودی کند و یا در خانواده معنای دقیقی برای احترام وجود نداشته باشد و او نداند که به شما بی احترامی کرده است. متاسفانه برخی از افراد نیز هستند که ناراحتی ها و حسادت خود را به شکل بی احترامی به طرف مقابل بروز می دهند.

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

مشاوره

 

دکتر مشاوره خانواده مرکز مشاوره آویژه مانند هر دکتر خوب میداند که عقاید فردی خود را وارد مشاوره ننماید . مثلا اگر یک دکتر علاقه خاصی به نژاد خاصی دارد اگر مراجعه کننده از آن نژاد نیست نباید معادلات قضاوتش برهم بریزد . دکتر مشاوره خانواده مرکز مشاوره آویژه امین گفتار و رازهای سر به مهر شماست . او میداند که یک دکتر باید قابل اعتماد باشد . مثلا اگر دریک جلسه یا میزگرد آنلاین خانواده شرکت کرد رازها را برملا نمیکند . روانشناس مرکز مشاوره آویژه با شما درمورد خاصی که برای آن مراجعه کرده اید صحبت میکند . او به وقت شما احترام میگذارد . تمام مدت مشاوره وقت شما را با تماسهای تلفنی و غیره هدر نمیدهد . او به دقت و با حوصله حرفهای شما را گوش میکند . بهترین و سریعترین راهکارهای درمان را توصیه میکند .

علم او به روز است پس میتوانید با خیال راحت از آخرین درمان برای بیماری خود استفاده کنید . او از مدیریت سلفی برخوردار است . یعنی میتواند وقت شما را مدیریت کند و از وقت شما برای کارهای شخصی استفاده نکند . او به محض اینکه حرفهای شما را شنید شما را در رسته های بیماری قرار میدهد . او شما را با آسیبهای درونیتان آشنا میکند . هر قوم ونژادی که باشید باهر دین و مذهب به عقاید شما احترام میگذارد . هدفهای درمانی او مشخص است  و راهکارهای درمان را به شما میگوید . او هیچگاه به شما نمیگوید این کار را انجام بده یا نده . او شمارا با مشکلات و عیوب وهمینطور فواید رفتارها آشنا میکند . او اجازه میدهد خود شما به رفتار و راهکار مناسب برسید . این روش متداول مرکز مشاوره آویژه است .

دکتر مشاوره خانواده تلفنی باید به بیمارشاطلاع رسانی کند  . در مواردی که دچار تردید و شک میباشد به بیمار اطلاع رسانی غلط نکند . مثلا اگر احتمال میدهد کودک خانواده مبتلا به شیزوفرنی است اما مطمن نیست نباید بیان کند . ارجاع به روانپزشک باید درنهایت دقت و آرامش انجام شود . روانشناس یا مشاور باید طوری با بیمارش حرف بزند که اعتماد بیمارش را جلب نماید . باید به او امید ببخشد .

 

دکتر

بهترین دکتر مشاوره خانواده

بهترین دکتر مشاور خانواده دکتری است که برای هر یک از بیمارانش پرونده تشکیل بدهد و آنها را نگه دارد . بهترین دکتر مشاور خانواده در انتخاب پرسنل دفتر خود دقت میکند و به آنها آموزش میدهد که در حفظ اسرار مراجعان دقت کافی داشته باشند . دکتر مشاور خوب برای تشخیص درست و ریشه یابی اختلالات با تمام افراد خانواده در ارتباط است . تحقیقات و بررسی هایش را در تمام خانواده بسط میدهد . یک روانشناس خوب با برخورد خوب وصمیمانه به مراجعه کننده خود اطمینان میبخشد . سخنان او نرم و همراه با ملاطفت است .

بهترین دکتر مشاورخانواده به بهبودی بیمار خود امیدوار است . او این امید را به بیمار انتقال میدهد . او ایمان دارد که بعد از تشخیص درست گام بعدی امیدوار بودن و امید دادن به بیمار است . شاید بگویید اگر بیماری درمان ندارد امید واهی دادن به او بیخود است .  اما بیماریهای روحی و روانی بدون استرس و هیجان کاذب بهبود میابند امید حرف اول را میزند . شاید برخی بیماریها مطلقا خوب نشوند اما بهبود میابند . در دنیای امروز علم روبه پیشرفت برق آسا است و خوشبختانه علم از طریق فن آوری در اختیار تمام مردم قرار میگیرد . این سرعت پیشرفت علم و سرعت درانتقالل ، آدمی را به بهبود خوشبین میکند . چه بسا بیماریهایی که تا دیروز غیر قابل درمان بودند اما امروزه میتوان به بهبود آن امیدوار بود .

دکتر مشاوره خانواده آویژه

دکتر مشاور خانواده آویژه با کمک علوم و فن آوری نوین شما را راهنمایی میکند . او با برخورد مناسب و خوب مشوق شما برای پیمودن راه درمان خواهد شد . دکتر مشاوره خانواده آویژه در صورت لزوم با خانواده شما همفکری خواهد کرد . سوال میکند واز پاسخ برای تصمیمگیری و درمان شما بهره میبرد .  چرا که ممکن است راه درمان ارتباط مستقیم با رفتار خانواده شما داشته باشد . او با توجیه و توضیح مشکل یا آسیب آنها را قانع خواهد کرد برای بهبود بیماری همراه شما باشند . او همکاری افراد خانواده را جلب خواهد کرد . دکتر مشاوره خانواده آویژه هدفهای درمانی مشترکی برای شما و خانواده ارایه خواهد داد . اگر مشکل شما در ارتباط با همسرتان باشد مشاوره زناشویی وزندگی مشترک خواهد داد . اگر این مشکل درارتباط با سایر افراد خانواده باشد شما نیاز به مشاوره خانواده دارید .

شما با مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه میتوانید به خود کمک کنید . کسی که به خود کمک میکند درواقع دارد به خانواده کمک میکند . اگر یکی از افراد خانواده درگیری ذهنی و روانی داشته باشد در واقع همه افرادخانواده استرس دارند . آرامش خانواده در گرو آرامش تمام افراد خانواده است . کسی میتواند ادعا کند برای آرامش تک تک افراد خانواده تلاش میکند که برای آرامش خود اقدام کند . احترام به خود احترام به همه است . دوست داشتن خود مساوی با دوست داشتن تمام افراد خانواده میباشد . کسی که سلامت روحی و جسمی خود اهمیت نمیدهد نباید توقع داشته باشد دیگران اهمیت بدهند . کسی که به خود احترام نمیگذارد نباید از دیگران توقع احترام گذاشتن داشته باشد .

 

 

خانواده

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

شرایط ازدواج موفق

شرایط ازدواج موفق در دهه های مختلف همواره درحال تغییر است . برای یک ازدواج موفق ، داشتن برخی شرایط چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ بلوغ فکری و روانی لازم است . اما اینکه داشتن کدام یک از این شرایط ، خوشبختی یک ازدواج را تضمین می کند مسئله ای است که روانشناسان همواره در پی آن بوده و هستند و قدمت این تحقیقات بر می گردد به همان زمانی که اولین ازدواج تاریخ شکل گرفت .

البته نا گفته نماند که در این تحقیقات به نتایجی هم رسیده اند که در ادامه به ذکر آن خواهیم پرداخت . شرایط ازدواج موفق را می توان به دو دسته تقسیم کرد : یکی شرایط مالی که معمولا خیلی ضامن خوشختی نیست اما می تواند حلال برخی مشکلات زندگی باشد و درواقع می تواند موجب ماست مالی مشکلات دیگر در زندگی شود که این مورد این روزها بسیار به چشم می خورد . اگر خوب به اطراف نگاه کنید حتما ازدواجی را می بینید که فرد اگر شرایط مالی خوبش را نداشته باشد دیگر هیچ نقطه قوتی در زندگی ندارد اما به دلیل داشتن همان شرایط خوب مالی زندگی به ظاهر موفقی را دارد .

درک مشترک

مورد بعدی که از شرایط ازدواج موفق تلقی می شود و تضمین بیشتری نسبت به مورد قبلی دارد زمانی است که فرد از لحاظ فکری مناسب باشد . در واقع ازدواجی که زن و مرد درک مناسبی از خواسته های یکدیگر داشته باشند و هردو به دنبال فراهم کردن آسایش دیگری باشند از موفق ترین ازدواج ها محسوب می شود . یکی از راه های شناخت شرایط ازدواج موفق قبل از آنکه وارد زندگی مشترک شده باشید مراجعه به مشاوره تلفنی خانواده است زیرا با این کار می توانید از یک شکست در زندگیتان پیشگیری نمایید .

شرایط ازدواج موفق در اسلام

شرایط ازدواج موفق در اسلام  نیز مشخص شده است . از آنجایی که دراسلام بسیار به ازدواج سفارش شده است ، به واسطه پیامبران و قرآن نیز شرایط ازدواج موفق در اسلام ذکر شده تا مسلمانان با ازدواج درست به آرامش بیشتری در زندگی دست پیدا کنند . ازجمله شرایط ازدواج موفق در اسلام می توان به مومن بودن همسر ، داشتن اصالت و تفاوت سنی مناسب اشاره کرد زیرا در قرآن و سفارش ائمه و پیامبران ذکر شده است .

 

شرایط ازدواج موفق در اسلام

شرایط ازدواج موفق از نظر روانشناسان

شرایط ازدواج موفق از نظر روانشناسان به عوامل زیادی بستگی دارد . اگر زن و مرد به بلوغ فکری رسیده باشند و خود بتوانند برای سرنوشتشان تصمیم گیری کنند برای ازدواج موفق یک قدم مثبت برداشته اند . نکته قابل ذکر این است که انتخاب همسر نباید به دلایل بالا رفتن سن یا موقعیت مالی و اجتماعی همسر باشد البته درست است که این موارد هم برای ازدواج مهم هستند اما نباید الویت قرار بگیرند . از جمله شرایط ازدواج موفق از نظر روانشناسان می توان به موارد زیر اشاره نمود :

1.تفاوت سنی مناسب . (حدودا بین 3 تا 5 سال)

2.عشق و علاقه بین زن و مرد

3.فرهنگ و طرز تفکر یکسان

4.شرایط مالی و خانوادگی همسطح

تحقیقات روانشناسان

البته گفتی است که تمام این موارد همواره استثناعاتی را داشته اند که چه بسا بسیار موفق هم بوده اند اما این موارد با توجه به تحقیقات روانشناسان تضمین بیشتری برای یک ازدواج موفق دارد . همچنین معیارهای ازدواج در هر فرد متفاوت است درنتیجه نمی توان به طور صدرصد گفت که با چه چارچوبی می توان یک ازدواج موفق داشت . بهترین پیشنهاد برای پیدا کردن چارچوب های شخصی هر فرد مراجعه به مشاوره ازدواج است چرا که با تخصص و تجربه می تواند ابتدا رفتار های درونی شخص را تشخیص دهد سپس با توجه به آن همسر آینده را بسنجد .

شرایط ازدواج موفق برای پسران

شرایط ازدواج موفق برای پسران یکی از دغدغه های مهم پسران در سنین جوانی است . معمولا پسر ها سعی می کنند با فراهم کردن مواردی چون شغل و ماشین و … خود را برای یک ازدواج موفق آماده کنند اما بهتر است بدانید این موارد تنها ویترینی برای ازدواج است پس اگر به دنبال ازدواج موفق هستید باید علاوه بر شرایط مالی بر موارد دیگری همچون اخلاق و رفتارتان تسلط داشته باشید و خودتان را تا حد زیادی بشناسید تا در زندگی مشترک به مشکل برنخورید .

شرایط ازدواج موفق برای پسران

شرایط ازدواج موفق برای دختران

شرایط ازدواج موفق برای دختران نیز اهمیت فراوانی دارد . برخی دختران به دلیل ترس از شکست در زندگی مشترک دچار وسواس های فکری می شوند و در انتخاب همسر حساس می شوند . بهترین پیشنهاد برای حل این موارد در نظر گرفتن ملاک هایی برای ازدواج است که می توان در طرح آن از یک مشاور خانواده کمک گرفت .

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره و معیارهای ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

  • جللال میری