بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

۷ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

با وجود پیشرفت بشر از نظر فرهنگی و رفتاری، هنوز ازدواج اجباری و ازدواج کودکان در برخی از جوامع رایج است. ازدواج اجباری تاثیرات مخربی بر سلامت خانواده ها و ایجاد مشکلات زیادی برای جامعه دارد. درصد صلاق در این ازدواج ها به شدت بالاست . افراد بعد از گذشت چند سال زندگی به دلیل نبود ن علاقه و عشق به طلاق سوق پیدا می کنند.

مشاوران مرکز مشاوره آویژه در این مقاله به بررسی ازدواج اجباری و تاثیرات مخرب آن در زندگی ها پرداخته اند. با ما همراه باشید تا در مورد ایین موضوع اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

 

ازدواج اجباری چیست؟

ازدواج اجباری ازدواجی است که در آن یک یا هر دو نفر بدون رضایت و بر خلاف میل با هم ازدواج کرده باشند. اگر حتی دو طرف بعد از ازدواج به این نتیجه برسند که نمی توانند با هم زندگی کنند ولی مجبور به ادامه زندگی مشترک باشند، این نیز یک ازدواج اجباری به حساب می آید. ازدواج اجباری یک نقض حقوق بشر و یک عمل مضر است که زنان و دختران را به طور نامتناسبی در سطح جهان تحت تاثیر قرار داده است.

ازدواج اجباری دختران یک خشونت علیه زنان به حساب می آید. و آنها را از زندگی به دور از خشونت باز می دارد. ازدواج اجباری آینده دختران را در سرتاسر دنیا تهدید می کند. ازدواج کودکان نیز یک نوع ازدواج اجباری به حساب می آید. اگرچه این کار به شدت توسط افکار بین المللی محکوم شده است اما همچنان در فرهنگ های مختلف در سراسر جهان، به ویژه در بخش هایی از جنوب آسیا و آفریقا اتفاق می افتد.

 

ازدواج کودکان نوعی ازدواج اجباری است

ازدواج اجباری افراد زیر 18 سال نوعی کودک آزاری است. کودکی که مجبور به ازدواج می شود احتمالاً از طریق آزار جسمی، جنسی یا عاطفی آسیب قابل توجهی متحمل می شود. ازدواج اجباری می تواند تأثیر منفی بر سلامت و رشد کودک داشته باشد و همچنین می تواند منجر به خشونت جنسی از جمله تجاوز شود. کودکی در چنین شرایطی از مدرسه غیبت می کند و در نتیجه فرصت های تحصیلی و احتمالاً فرصت های شغلی آینده را نیز از دست می دهد. آنها را در برابر خشونت، تبعیض و سوء استفاده بیشتر آسیب پذیر می کند و از مشارکت کامل آنها در امور اقتصادی، سیاسی جلوگیری می کند.

 

 

خطرات ازدواج اجباری

همه ی ما می دانیم که ازدواج اجباری به شدت به خانواده ها، زوجین، جامعه و ... آسیب می زند. برخی از آسیب های ازدواج اجباری در این قسمت گفته شده است.

  • ازدواج اجباری باعث بالا رفتن نرخ خودکشی زنان و دختران می شود.
  • ازدواج اجباری باعث می شود که دختر برای اینکه مجبور به ازدواج با شخصی که دوستش ندارد، نشود به فرار از خانه یا شهر خود فکر کند
  • هر فردی که مجبور به ازدواج شود با خطر تجاوز جنسی و سوء استفاده جنسی روبه ‌رو می‌ شود زیرا ممکن است مایل به رضایت نباشد یا سن قانونی برای رضایت به رابطه جنسی نداشته باشد
  • تجاوز جنسی در ازدواج اجباری باعث حاملگی های ناخواسته یا سقط جنین می شود.
  • ازدواج اجباری باعث خشونت نسبت به زنان کتک زدن یا اذیت و آزار جسمی آنها می شود.
  • شخصی که به زور ازدواج کرده است دچار مشکلات روحی و روانی می شود. او ممکن است دچار افسردگی های شدید و از بین رفتن احساس امنیت و اعتماد و ... شود.
  • ازدواج اجباری فرد را از حضور در جامعه و پیشرفت باز می دارد
  • نا امیدی و نارضایتی را در افراد افزایش می دهد
  • وقتی فردی به همسرش عشق و علاقه ای نداشته باشد به طلاق و جدایی از او فکر می کند . پس باعث افزایش آمار طلاق می شود.
  • باعث منزوی و گوشه گیر شدن افراد می شود
  • ازدواج اجباری باعث مصرف مواد و افتادن در دام اعتیاد می شود. افراد برای اینکه پاسخ مناسبی به نیازهایشان داده نشده است به سمت مواد گرایش پیدا میکنند. آنها فکر می کنند این راهی برای پاسخ دادن به کمبودهایشان است.

چه کسانی بیشتر قربانی ازدواج اجباری هستند؟ زنان یا مردان؟

طبق تحقفیقات انجام شده، 79 درصد از کل موارد ازدواج های اجباری گزارش شده در طول سال 2014 مربوط به زنان بوده است و 21 درصد موارد مربوط به مردان . این آمار نشان می دهد که اکثر قرباینا ازدواج اجباری زنان و دختران هستند. زنان به دلیل سیستم های مرد سالارانه ای که خشونت علیه زنان را در سطح جهانی ترویج می کنند بیشتر در معرض خطر ازدواج اجباری هستند . همچنین ذکر این نکته نیز لازم است که از 1267 مورد گزارش شده  در سال 2014، 300 مورد مربوط به افرادی بوده است که  کمتر از 18 سال سن داشتند.

 

بیشتر بخوانید: مشاوره خانواده کیست؟

ازدواج کودکان چه آثار منفی دارد؟

ازدواج کودکان گاهی  ناشی از فقر است. پدر و مادری که نمی توانند به دلیل مشکلات اقتصادی فرزند خود را تامین کنند و زندگی خود را با سختی و فقر به سر می کنند راضی به ازدواج کودکان می شوند. گاهی والدین در مقابل ازدواج کودک خود پول های زیادی دریافت می کنند تا بتوانند از فقر نجات پیدا کنند. ازدواج کودکان در سنین پایین مشکلات و آثار منفی زیادی را برای آنها خواهد داشت . اثرات زیادی بر سلامت دختران دارد از جمله : افزایش خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی، سرطان دهانه رحم، مالاریا، مرگ در حین زایمان و فیستول های زایمان. سقط جنین و ناتوانی در فرزند آوری یا زایمان های زود رس و ...

سخن آخر

موضوع ازدواج اجباری به شدت پیچیده است. هم مردان و هم زنان می توانند قربانی های این فرهنگ غلط باشند. کودکان کم سن به ویژه دختران بسیار آسیب پذیر تر هستند. دختران زیر سن قانونی و زنان بالغ به طور عمده قربانی ازدواج های اجباری هستند. برای نجات جامعه از این فرهنگ غلط همه ی افراد باید به موقعیت های یک دیگر احترام بگذارند. پسر یا دختر باید به صورت آزادانه و به دور از هر گونه آزار و اجباری برای ازدواج اقدام کنند تا بتوانند زندگی سالم و روابط شادی را بسازند. وقتی دو نفر به زور با هم ازدواج می کنند تمایلی به تشکیل خانواده بزرگتر ندارند. افرادی که تحت تاثیر ازدواج اجاری قرار می گیرند اشتیاقی برای فرزندآوری ندارند. و یا با کودکان خود نمی توانند به صورت سالم و درست ارتباط برقرار کنند.

https://psychology.avije.org/family-counselling

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

سلام و درود خدمت شما همراهان عزیز؛ شاید شما هم این سوال را از خود پرسیده باشید که پاسخ  صحیح به نیاز عاطفی زنان چگونه باید باشد؟

امروز در نظر داریم که در این مقاله با شما دوستان عزیز درباره نیاز عاطفی زنان گفت و گو نماییم.

نیاز عاطفی زنان

وابستگی های عاطفی و نیاز عاطفی زنان سبب می شود که در زندگی مشترک، جام وفاداری به دست بانوان داده شود؛ این بدین معنی می باشد که بانوان نسبت به آقایان از نیاز عاطفی بیشتری برخوردار می باشند و از همین رو سعی در وفادار ماندن می کنند و از تنوع طلبی کمتری نسبت به آقایان برخوردار هستند؛ این تفاوت ها و مغایرت ها سبب می شود که زنان نیاز  و وابستگی عاطفی بیشتری را در خود جای دهند؛ اما در بیشتر مواقع آنقدر این نیاز ها را در خود پنهان می کنند که به مرور سبب می شود توانایی بروز ناراحتی ها و نیاز های عاطفی خود را از دست می دهند.

شاید به نظر نرسد، اما زنان مخلوقات بسیار ظریف، معصوم و بی دفاعی می باشند؛ در واقع باید نیاز عاطفی زنان را جدی گرفت؛ مخصوصا مردانی که به تازگی ازدواج کرده اند باید به همسر خود توجه بسیاری داشته باشند.

زنان ترجیح می دهند که نیاز های عاطفی خود را بروز ندهند؛ زیرا در کشور های جهان سومی نیاز عاطفی زنان یک نوع ضعف به حساب می آید که مردان از آن سو استفاده می کنند؛ در واقع شاید شما هم با مردانی مواجه شده باشید که نسبت به نیاز عاطفی زنان بی توجه بوده و یا از آن سو استفاده کنند؛ بنابراین بهتر است بدانید اگر مایل هستید زن شما سر حال و شاد باشد باید به نیاز های عاطفی وی توجه نمایید.

دلایل نیاز عاطفی زنان

 اگر شما یک مرد هستید، ممکن است از دلایل نیاز عاطفی زنان آگاه نباشید؛ اما اگر به مشاوره خانواده مراجعه نمایید؛ مشاوره خانواده انتخابی شما به خوبی دلایل نیاز عاطفی زنان را برای شما توضیح می دهد. همچنین وی می تواند به شما یاد دهد که چگونه به نیاز های عاطفی همسرتان توجه کنید؛ آسیب های عاطفی و روانی زنان دلایل بسیاری دارد، از جمله این دلایل شامل موارد رو به رو  می باشد: بی توجهی نسبت به زنان، تخریب شخصیتی زنان در بین دوستان و اطرافیانشان، خیانت به زنان، نادیده گرفتن قابلیت های آنان.

دلایل نیاز عاطفی زنان

رفع نیاز عاطفی زنان

 برای رفع نیاز عاطفی زنان راه های بسیاری  وجود دارد که می توان انجام داد؛ در اینجا تعدادی از راه های رفع نیاز عاطفی زنان را برای شما عنوان می کنیم:

  • توجه کردن به زنان
  • تقدیر از زحمات آنان
  • فراهم کردن نیاز های جسمی و روحی آنان
  • وفادار بودن به آنان تحت هر شرایط
  • اعتماد داشتن و ایجاد فضایی ایمن و مطمئن برای آنان.

علائم نیاز عاطفی زنان

 شاید برای شما هم سوال شده باشد که چگونه می توان علائم نیاز عاطفی زنان را متوجه شد؛ بهتر است بدانید زنان سعی دارند که نیاز های عاطفی خود را از دیگران مخفی نمایند؛ درواقع، اکثر زنان از این موضوع واهمه دارند «که دیگران یا همسران آن ها پس از آشکار شدن نیاز های عاطفی آنان، آن ها را به طرز عجیب و ناشایستی قضاوت کنند»؛ البته بهتر است بدانید که این ترس و واهمه از کودکی با آنان همراه شده و تا بزرگسالی ادامه می یابد؛ در بیشتر مواقع این شیوه های تربیتی نادرست «توسط والدین» است که ، ترس و واهمه را به فرزندان انتقال می دهد.

بر طرف کردن نیاز عاطفی زنان

راه های بسیاری برای بر طرف کردن نیاز عاطفی زنان وجود دارد؛ اما اولین راه برای بر طرف کردن نیاز های عاطفی زنان این است که به یک مشاوره خانواده مراجعه نمایید؛ البته بهتر است بدانید که مراکز مشاوره روانشناسی بسیاری در این راستا وجود دارند اما بهتر است که شما برای انتخاب یک مشاوره با تجربه، حتما در مورد مرکز درمانی مورد نظر خود تحقیق کرده و از مجوز درمانی مرکز، اطمینان حاصل نمایید. مشاوران زنان به راحتی می توانند  در برطرف کردن نیاز های عاطفی زنان کمک به شما کنند؛ بدین صورت که شما و همسرتان می توانید با چند جلسه مراجعه به مشاوران زنان، از آنان بخواهید که در شناخت نیاز های عاطفی همسرتان به شما کمک کرده و به شما مشاوراتی جهت بر طرف کردن نیاز های ایشان دهند.

علائم نیاز عاطفی زنان

انواع نیاز عاطفی زنان

 بعضی از بانوان درون گرا هستند؛ به این شکل که در رابطه، احساسات عاطفی خود را بروز نمی دهند و سعی دارند که ناراحتی ها و نا رضایتی های خود در رابطه را پنهان کنند؛ «در برخی موارد ممکن است حجب و حیای زن، سبب شود که نیاز های عاطفی خود را مخفی کند» اما مردان این چنین نیستند و به راحتی ابراز نارضایتی می کنند؛ در این قسمت انواع نیاز های عاطفی زنان

را برای شما عزیزان عنوان کرده و شرح می دهیم:

  • نیاز های روحی
  • نیاز های جسمی
  • نیاز های جنسی

حالا به سراغ توضیحات موارد ذکر شده می رویم:

نیاز های روحی زنان

منظور از نیاز های روحی یک زن، این است که به سادگی از دلتنگی ها، ناراحتی ها، غم ها و غصه های او گذر نکنید؛ در زندگی، نیاز هایی همچون خوراک، پوشاک، و مسکن به تنهایی مهم نیستند؛ «نه اینکه کلا این نیاز ها را بخواهیم نادیده بگیریم، نه؛ بلکه ما می گوییم که نیاز های مهمتری هم وجود دارند که به زنان کمک می کنند تا زندگی را برای همسرانشان دلچسب تر، شیرین تر و شاد تر کنند».

یکی از انواع نیاز عاطفی زنان، نیاز های روحی می باشد؛ البته بهتر است بدانید زنان تشنه نیاز هایی همچون احترام، امنیت، تعلق، دوست داشتن، خود شکوفایی، تقدیر و تشکر و خوب دیده شدن هستند بنابراین اگر یک مرد بتواند به همسر خویش احترام گذاشته و او را دوست بدارد، «او را متعلق به خود بداند و به او توجه کند» و اجازه رشد و شکوفا شدن را به وی بدهد؛ به مرور زمان زن نیاز های روحی که دارد بر طرف می شود.

نیاز های جسمی زنان

نیاز های جسمی نیاز هایی می باشد که شما در اطراف خود می بینید؛ نیاز های جسمی شامل موارد رو به رو می شود: اینکه یک مرد بتواند وسایل و لوازم آرامش همسر خود را فراهم کند، در سختی ها وی را حمایت کرده و بار مشکلات را به تنهایی روی دوش همسرش نگذارد، در مواقع خاص همسرش را در آغوش گرفته و او را آگاه کند که تحت هر شرایطی وی را رها نمی کند و...

نیاز های روحی زنان

نیاز های جنسی زنان

اکثر شما خوانندگان عزیز با نیاز های جنسی آشنایی دارید اما بخاطر داشته باشید که در یک رابطه جنسی سالم، لذت بردن هر دو طرف از رابطه، بسیار مهم است بنابراین آقایان محترم بهتر است بدانند که نباید در اوج رابطه جنسی، هنگامی که همسرشان در حال نزدیک شدن به اوج لذت است رهایش کنند.

شاید شما هم جزو آن دسته مردانی باشید که لذت بردن شریک زندگی و جنسیتان برای شما خیلی مهم نیست و پس از به اوج رسیدن خویش دست از رابطه می کشید، اما بهتر است بدانید که اگر پس از رسیدن به اوج لذت خود، رابطه را تمام کنید و وسط راه همسرتان را به حال خود رها کرده و او را به لذتی که سزاوار اوست نرسانید، پس از مدتی نیاز های او بالا گرفته و دیگر از با شما بودن و رابطه جنسی با شما لذت نمی برد و حتی ممکن است دیگر تن به رابطه با شما ندهد.

سلام و درود خدمت شما همراهان عزیز؛ شاید شما هم این سوال را از خود پرسیده باشید که پاسخ  صحیح به نیاز عاطفی زنان چگونه باید باشد؟

امروز در نظر داریم که در این مقاله با شما دوستان عزیز درباره نیاز عاطفی زنان گفت و گو نماییم.

نیاز عاطفی زنان

وابستگی های عاطفی و نیاز عاطفی زنان سبب می شود که در زندگی مشترک، جام وفاداری به دست بانوان داده شود؛ این بدین معنی می باشد که بانوان نسبت به آقایان از نیاز عاطفی بیشتری برخوردار می باشند و از همین رو سعی در وفادار ماندن می کنند و از تنوع طلبی کمتری نسبت به آقایان برخوردار هستند؛ این تفاوت ها و مغایرت ها سبب می شود که زنان نیاز  و وابستگی عاطفی بیشتری را در خود جای دهند؛ اما در بیشتر مواقع آنقدر این نیاز ها را در خود پنهان می کنند که به مرور سبب می شود توانایی بروز ناراحتی ها و نیاز های عاطفی خود را از دست می دهند.

شاید به نظر نرسد، اما زنان مخلوقات بسیار ظریف، معصوم و بی دفاعی می باشند؛ در واقع باید نیاز عاطفی زنان را جدی گرفت؛ مخصوصا مردانی که به تازگی ازدواج کرده اند باید به همسر خود توجه بسیاری داشته باشند.

زنان ترجیح می دهند که نیاز های عاطفی خود را بروز ندهند؛ زیرا در کشور های جهان سومی نیاز عاطفی زنان یک نوع ضعف به حساب می آید که مردان از آن سو استفاده می کنند؛ در واقع شاید شما هم با مردانی مواجه شده باشید که نسبت به نیاز عاطفی زنان بی توجه بوده و یا از آن سو استفاده کنند؛ بنابراین بهتر است بدانید اگر مایل هستید زن شما سر حال و شاد باشد باید به نیاز های عاطفی وی توجه نمایید.

دلایل نیاز عاطفی زنان

 اگر شما یک مرد هستید، ممکن است از دلایل نیاز عاطفی زنان آگاه نباشید؛ اما اگر به مشاوره خانواده مراجعه نمایید؛ مشاوره خانواده انتخابی شما به خوبی دلایل نیاز عاطفی زنان را برای شما توضیح می دهد. همچنین وی می تواند به شما یاد دهد که چگونه به نیاز های عاطفی همسرتان توجه کنید؛ آسیب های عاطفی و روانی زنان دلایل بسیاری دارد، از جمله این دلایل شامل موارد رو به رو  می باشد: بی توجهی نسبت به زنان، تخریب شخصیتی زنان در بین دوستان و اطرافیانشان، خیانت به زنان، نادیده گرفتن قابلیت های آنان.

دلایل نیاز عاطفی زنان

رفع نیاز عاطفی زنان

 برای رفع نیاز عاطفی زنان راه های بسیاری  وجود دارد که می توان انجام داد؛ در اینجا تعدادی از راه های رفع نیاز عاطفی زنان را برای شما عنوان می کنیم:

  • توجه کردن به زنان
  • تقدیر از زحمات آنان
  • فراهم کردن نیاز های جسمی و روحی آنان
  • وفادار بودن به آنان تحت هر شرایط
  • اعتماد داشتن و ایجاد فضایی ایمن و مطمئن برای آنان.

علائم نیاز عاطفی زنان

 شاید برای شما هم سوال شده باشد که چگونه می توان علائم نیاز عاطفی زنان را متوجه شد؛ بهتر است بدانید زنان سعی دارند که نیاز های عاطفی خود را از دیگران مخفی نمایند؛ درواقع، اکثر زنان از این موضوع واهمه دارند «که دیگران یا همسران آن ها پس از آشکار شدن نیاز های عاطفی آنان، آن ها را به طرز عجیب و ناشایستی قضاوت کنند»؛ البته بهتر است بدانید که این ترس و واهمه از کودکی با آنان همراه شده و تا بزرگسالی ادامه می یابد؛ در بیشتر مواقع این شیوه های تربیتی نادرست «توسط والدین» است که ، ترس و واهمه را به فرزندان انتقال می دهد.

بر طرف کردن نیاز عاطفی زنان

راه های بسیاری برای بر طرف کردن نیاز عاطفی زنان وجود دارد؛ اما اولین راه برای بر طرف کردن نیاز های عاطفی زنان این است که به یک مشاوره خانواده مراجعه نمایید؛ البته بهتر است بدانید که مراکز مشاوره روانشناسی بسیاری در این راستا وجود دارند اما بهتر است که شما برای انتخاب یک مشاوره با تجربه، حتما در مورد مرکز درمانی مورد نظر خود تحقیق کرده و از مجوز درمانی مرکز، اطمینان حاصل نمایید. مشاوران زنان به راحتی می توانند  در برطرف کردن نیاز های عاطفی زنان کمک به شما کنند؛ بدین صورت که شما و همسرتان می توانید با چند جلسه مراجعه به مشاوران زنان، از آنان بخواهید که در شناخت نیاز های عاطفی همسرتان به شما کمک کرده و به شما مشاوراتی جهت بر طرف کردن نیاز های ایشان دهند.

علائم نیاز عاطفی زنان

انواع نیاز عاطفی زنان

 بعضی از بانوان درون گرا هستند؛ به این شکل که در رابطه، احساسات عاطفی خود را بروز نمی دهند و سعی دارند که ناراحتی ها و نا رضایتی های خود در رابطه را پنهان کنند؛ «در برخی موارد ممکن است حجب و حیای زن، سبب شود که نیاز های عاطفی خود را مخفی کند» اما مردان این چنین نیستند و به راحتی ابراز نارضایتی می کنند؛ در این قسمت انواع نیاز های عاطفی زنان

را برای شما عزیزان عنوان کرده و شرح می دهیم:

  • نیاز های روحی
  • نیاز های جسمی
  • نیاز های جنسی

حالا به سراغ توضیحات موارد ذکر شده می رویم:

نیاز های روحی زنان

منظور از نیاز های روحی یک زن، این است که به سادگی از دلتنگی ها، ناراحتی ها، غم ها و غصه های او گذر نکنید؛ در زندگی، نیاز هایی همچون خوراک، پوشاک، و مسکن به تنهایی مهم نیستند؛ «نه اینکه کلا این نیاز ها را بخواهیم نادیده بگیریم، نه؛ بلکه ما می گوییم که نیاز های مهمتری هم وجود دارند که به زنان کمک می کنند تا زندگی را برای همسرانشان دلچسب تر، شیرین تر و شاد تر کنند».

یکی از انواع نیاز عاطفی زنان، نیاز های روحی می باشد؛ البته بهتر است بدانید زنان تشنه نیاز هایی همچون احترام، امنیت، تعلق، دوست داشتن، خود شکوفایی، تقدیر و تشکر و خوب دیده شدن هستند بنابراین اگر یک مرد بتواند به همسر خویش احترام گذاشته و او را دوست بدارد، «او را متعلق به خود بداند و به او توجه کند» و اجازه رشد و شکوفا شدن را به وی بدهد؛ به مرور زمان زن نیاز های روحی که دارد بر طرف می شود.

نیاز های جسمی زنان

نیاز های جسمی نیاز هایی می باشد که شما در اطراف خود می بینید؛ نیاز های جسمی شامل موارد رو به رو می شود: اینکه یک مرد بتواند وسایل و لوازم آرامش همسر خود را فراهم کند، در سختی ها وی را حمایت کرده و بار مشکلات را به تنهایی روی دوش همسرش نگذارد، در مواقع خاص همسرش را در آغوش گرفته و او را آگاه کند که تحت هر شرایطی وی را رها نمی کند و...

نیاز های روحی زنان

نیاز های جنسی زنان

اکثر شما خوانندگان عزیز با نیاز های جنسی آشنایی دارید اما بخاطر داشته باشید که در یک رابطه جنسی سالم، لذت بردن هر دو طرف از رابطه، بسیار مهم است بنابراین آقایان محترم بهتر است بدانند که نباید در اوج رابطه جنسی، هنگامی که همسرشان در حال نزدیک شدن به اوج لذت است رهایش کنند.

شاید شما هم جزو آن دسته مردانی باشید که لذت بردن شریک زندگی و جنسیتان برای شما خیلی مهم نیست و پس از به اوج رسیدن خویش دست از رابطه می کشید، اما بهتر است بدانید که اگر پس از رسیدن به اوج لذت خود، رابطه را تمام کنید و وسط راه همسرتان را به حال خود رها کرده و او را به لذتی که سزاوار اوست نرسانید، پس از مدتی نیاز های او بالا گرفته و دیگر از با شما بودن و رابطه جنسی با شما لذت نمی برد و حتی ممکن است دیگر تن به رابطه با شما ندهد.

پاسخ به نیاز عاطفی زنان

در برخی موارد این موضوع سبب شده که رابطه زوجین به طلاق کشیده شود؛ البته بهتر است از این موضوع آگاه باشید که حتی اگر این موضوع به طلاق کشیده نشود، همسر شما دیگر از با شما بودن احساس رضایت نمی کند، بنابراین ممکن است به اجبار تن به رابطه جنسی با شما دهد؛ پس بهتر است به نیاز های عاطفی همسر خود بسیار توجه کنید زیرا بی توجهی به آن عواقب بدی را در پی خواهد داشت.

بسیار خوشنودیم که با این مطالب در کنار شما عزیزان بودیم؛ در واقع ما سعی کردیم به راحت ترین شکل ممکن مطالب را برای شما شرح دهیم، امید داریم که به خوبی شما را با مطالب ذکر شده آشنا کرده باشیم.

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: How to respond when your woman is becoming emotional ...

در برخی موارد این موضوع سبب شده که رابطه زوجین به طلاق کشیده شود؛ البته بهتر است از این موضوع آگاه باشید که حتی اگر این موضوع به طلاق کشیده نشود، همسر شما دیگر از با شما بودن احساس رضایت نمی کند، بنابراین ممکن است به اجبار تن به رابطه جنسی با شما دهد؛ پس بهتر است به نیاز های عاطفی همسر خود بسیار توجه کنید زیرا بی توجهی به آن عواقب بدی را در پی خواهد داشت.

بسیار خوشنودیم که با این مطالب در کنار شما عزیزان بودیم؛ در واقع ما سعی کردیم به راحت ترین شکل ممکن مطالب را برای شما شرح دهیم، امید داریم که به خوبی شما را با مطالب ذکر شده آشنا کرده باشیم.

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: How to respond when your woman is becoming emotional ...

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

مدیریت مشکلات

مشکلات زندگی مشترک جزء جدایی ناپذیر و غیر قابل انکار هر زندگی مشترکی است . مشکلات زندگی مشترک میتواند مالی ،  عاطفی ، جنسی ، اخلاقی و... باشد . هر زندگی مشترکی در هر سطح کیفی مشکلات و دغدغه های خاص خود را دارد . مشکلات زندگی مشترک گاه نرمال است و جای نگرانی خاصی ندارد و گاهی بی رحم است چرا که زندگی غیر قابل پیش بینی میباشد . اینکه توقع داشته باشیم که در زندگی مشترک هرگز ناراحتی ، بحث و مشاجره و مشکلات نباشد و فانتزی به آن نگاه کنیم خود دلیل بسیاری از مشکلات زندگی مشترک است چرا که اگر انتظار و نگرش فرد از زندگی مشترک یک رویای شیرین عاری از درد و رنج باشد کوچک ترین پیشامد و اختلافی را یک واقعه بزرگ خارج از حد تحمل تلقی میکند .

واقع بین بودن کمک میکند که در مقابل جبر زندگی و مشکلات زندگی مشترک و چالش هایی که برای آزمودن ما سر راه ما قرار میگیرد به جای شانه خالی کردن و فرار از مشکلات به دنبال کلید حل آن ها بگردیم  زندگی مشترک فیلم نامه نیست که آن را هرطور که دوست دارید بنویسید بلکه شما انتخاب شده اید تا نقشتان را با تمام فراز و نشیب هایش با تمام بعد های تاریک و روشن آن به بهترین شکل ممکن بازی کنید . و باور کنید که مشکلات زندگی مشترک اگر حاد نباشند باعث میشود که بیشتر قدر لحظاتی که آرامش دارید را بدانید .

مشاوره مشکلات زندگی مشترک

مشاوره مشکلات زندگی مشترک راه چاره ای است برای زوج هایی که بنا به هر دلیلی در مقابله با مشکلات خود به بن بست رسیده اند . گاه مشکلات آنقدر پیچیده و سخت نیستند اما ظرفیت فرد در مقابله با آن ها کم است و یا توانایی یافتن راه حل آن ها برایش دشوار است . مشاوره مشکلات زندگی مشترک شاید در جایگاه شخص سومی که خارج از گود ایستاده است به زندگی شما نگاه میکند و به دور از تعصب و غرض های شخصی و بی طرفانه سعی میکند مشکلات زندگی شما را کالبد شکافی کند و بهترین راه حل و درمان را پیش روی شما میگذراد شاید با خود فکر کنید که هیچ کس به شرایط زندگیتان آگاه تر از خود شما نیست پس این گره ها اگر به دست خود شما باز نشود به دست هیچ کس دیگری باز نخواهد شد .

اما مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی روزانه با صدها زوج که درگیر مشکلات ریز و درشت اند برخورد دارد . راهکار هایی که مشاور خانواده به شما پیشنهاد میکند از نظر علم روانشناسی ثابت شده و طی آزمون و خطاها و پژوهش های بسیار ثابت شده اند درمانگران و کارشناسان این مرکز تجربه های متفاوتی از زندگی های متفاوت را با خود دارند که باعث میشود موثر ترین و پر بازده ترین مشاوره مشکلات زندگی مشترک را در اختیار شما قرار دهند . مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی و استفاده از مشاوره زناشویی و زندگی مشترک نشانه ضعف و ناتوانی شما نیست بلکه نشان دهنده رشد فرهنگی شما است و گویای منطقی بودن نگاه شما به  مشاوره مشکلات زندگی مشترک .

زندگی مشترک

اولین مشکلات زندگی مشترک

اولین مشکلات زندگی مشترک معمولا پس از ، از بین رفتن دوران شیفتگی خود را نشان میدهند . دوران شیفتگی به اوایل زندگی مشترک که همه چیز تازگی دارد و هیجان انگیز است و فرد درگیر احساسات نو پا و آتشین خود است گفته میشود . در این دوران زوجین کمتر متوجه کمبود های زندگی یا نکات خلاف سلیقه خود در طرف مقابل هستند در واقع همان جمله ی معروف که میگوید هیچ کسی چهل روز اول زندگی بدبخت نیست . به همین خاطر پس از گذشت مدتی از شروع زندگی مشترک اولین مشکلات زندگی مشترک خود را نشان میدهند .

اولین مشکلات زندگی مشترک اگر ازدواج از پایه دچار مشکل خاصی نباشد و یک ازدواج صحیح و منطقی باشد و فرد مقابل مشکل حادی نداشته باشد معمولا مشکلات جدی نیستند و قابل حل و فصل هستند . شروع مسئولیت های جدی زندگی مشترک یکی از مواردی است که زوجین را با مشکل رو به رو میکند چرا که هم زن هم مرد تا قبل از این مسئولیت جدی و سنگینی را بر عهده نداشته اند و مسئولیت هایی که با شروع زندگی مشترک به هر دو نفر واگذار میشود میتواند آن ها را کلافه و خسته کند و باعث تنش و اختلاف شود اما اگر پسر و دختر قبل از شروع زندگی مشترک در مورد مسئولیت ها بصورت شفاف با هم صحبت کنند و واقع بینانه وارد زندگی مشترک شوند این مسئله نمیتواند مشکل ساز باشد .

مشکل وابستگی در زندگی مشترک

مورد بعدی وابستگی به خانواده است . فرد همچنان پس از شروع زندگی مشترک در موارد ریز و درشت قدرت تصمیم گیری ندارد و خانواده پدری خود را دخالت میدهد یا در بحث های زناشویی هرچند جزئی نیز خانواده را با خبر میکند و چون خانواده ها در اکثر مواقع جانب دارانه به مسئله نگاه میکنند باعث بروز مشکل میشود . اما این به آن معنا نیست که در مواقع لازم از تجربه بزرگ تر ها استفاده نکنیم اما باید بپذیریم ما اکنون خود یک خانواده کوچک هستیم و باید بتوانیم مستقل از خانواده پدری زندگی خود را مدیریت کنیم . مورد دیگر توقع های نابجا است نباید در ابتدای شروع زندگی از همسر خود توقع داشته باشیم تمام خواسته های ما را یک شبه براورده کند . با مقایسه زندگی خود با کسانی که سال ها است زندگی مشترک خود را شروع کرده اند لذت داشته های خود را نیز از بین ببریم .

مشکل مالی از مشکلات شایع پس از شروع زندگی مشترک است که در اوضاع کنونی بسیار مورد توجه تر از دیگر موارد است . بهتر است زوج ها برای رساندن سطح مالی و اوضاع زندگی خود به شرایط ایده آلی که در ذهن دارند خود را با وام های سنگین تحت فشار نگذراند بلکه با مدیریت مالی خواسته های رفاهی خود را اولویت بندی کنند و یکی پس از دیگری برای  رسیدن به آن ها تلاش کنند . به طور کل مشکلات گوناگونی بنا به شرایط موجود طرفین ممکن است در اوایل ازدواج به وجود بیایند اما اغلب مشکلاتی هستند که منشا آن ها عدم تجربه و ناپختگی زوجین است و با اندکی از خود گذشتگی و صبر پیشه کردن قابل حل شدن هستند در این میان یک مشاوره خانواده خوب میتواند ما را کمک کند .

مشکلات زندگی مشترک با خانواده شوهر

مشکلات زندگی مشترک با خانواده شوهر گاه فقط ناشی از نگرش فرد است که تمام حرکات و گفتار و رفتار خانواده شوهر خود را مغرضانه برداشت میکند و گاه هم بنا به مشکلاتی که در هر روابطی ممکن است پیش بیاید . بدترین رفتار در رابطه با خانواده شوهر که زندگی مارا قطعا با مشکل رو به رو خواهد کرد این است که بخواهیم رابطه همسر خود را با خانواده اش کاملا قطع کنیم . باید بپذیریم که خانواده همسر ما جزئی از هویت او هستند و از لحاظ عاطفی به حضور آنها نیاز دارد . فراموش نکنید تحت هیچ شرایطی اگر همسر خود را دوست دارید در مقابل او به خانواده اش توهین نکنید چرا این کار فقط باعث ایجاد کدورت و مشکل بین شما خواهد شد .

اگر خانواده همسر شما با دخالت های نادرست و یا برخورد های اشتباه باعث بروز مشکل در زندگی مشترک شما شده اند و خود همسرتان نیز واقف بر این موضوع است میتوانید با همسر خود در این باره صحبت کنید و رابطه خود را با خانواده همسرتان را به یک رابطه کنترل شده محترمانه تبدیل کنید . مشکلات زندگی مشترک با خانواده شوهر در تمام زندگی های مشترک وجود دارد و به علت تقابل دو فرهنگ متفاوت است و اگر از چارچوب خارج نشود با گذشت زمان و آشنایی بیشتر با خلقیات یکدیگر قابل کنترل است .

زندگی مشترک

حل مشکلات زندگی مشترک

حل مشکلات زندگی مشترک بیشتر از هر چیزی نیازمند از خود گذشتگی و صبر است با داشتن این دو فاکتور مسیری که باید طی شود تا مشکلات از بین روند آسان تر و قابل تحمل تر خواهد بود . باید به عنوان فرد بالغی که آمادگی ازدواج را در خود دیده است بپذیریم زندگی همانقدر که شیرین و لذت بخش است گاه میتواند نفس گیر و دشوار باشد اما نباید در مقابل هر پیشامد و مشکلی به گزینه آخر یعنی طلاق فکر کنیم . اگر در برخورد با هر مشکلی حتی در ذهن خود به طلاق هم به عنوان یک راه حل نگاه کنید باعث میشود توان و قدرت مقابله شما با مشکلات کمتر شود و به جای رو به رو شدن با مشکلات به فرار از آنها فکر کنید . حل مشکلات در زندگی مشترک به درک متقابل و پذیرش وظایف خود نیاز دارد .

مدیریت مشکلات زندگی مشترک

در عین مسئولیت پذیری باید انعطاف پذیر نیز بود به طور مثال اگر شما به عنوان خانم خانه شغل و درآمد نیز دارید درست است که تامین مخارج زندگی به هیچ عنوان وظیفه شما نیست اما اگر بتوانید از نظر مالی به همسر خود کمک کنید بدون شک کاهش فشار مالی همسرتان از او فردی آرام تر و علاقه مند تر به زندگی خواهد ساخت . یا اگر به عنوان مرد خانه وظایف خارج از منزل خود را به درستی انجام داده اید وظیفه ای در امور خانه داری از شما انتظار نمیرود اما اگر همسرتان روز خسته کننده ای داشته است میتوانید با کمک به او در کار های منزل محبت او را بیش از پیش نصیب خود کنید .

در کنار تمام اینها نقش مشاوره زناشویی و زندگی مشترک در حل بحران ها و مشکلات انکار ناپذیر است یک مشاور خانواده میتواند وقتی زندگیتان را در بن بست مشکلات حس میکنید راه جدیدی را برایتان باز کند .

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  11 Ways To Make Your Long-Term Marriage Happier

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

زنان زیرک و باهوش دوست داشتنی هستند

بر اساس تحقیقات انجام شده، امروزه مردان جذب زنان باهوش و زیرک می شوند. و مردان به دنبال همسری هستند که از تمام جهات فوق العاده به نظر برسد. زنانی که باهوش، موفق، دارای اعتماد به نفس، تحصیل کرده و زیبا هستند. این موضوع که مردان از زنان زیرک و باهوش خوششان می آید و جذب آنها می شوند بر کسی پوشیده نیست. اما دلیل این جذب شدن و دوست داشتن زنان باهوش و زیرک چیست؟ مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه در این مقاله به بررسی جواب این سوال پرداخته اند که چرا مردان زنان زیرک و باهوش را دوست دارند؟ اگر شما نیز به دنبال پاسخ این سوال هستید به شما پیشنهاد می کنم این مقاله جامع و جذاب را مطالعه کنید.

 

دلایل اصلی علاقه مردان به زنان باهوش

 

زنان زیرک چالش بر انگیز هستند

امروزه، مردان به دنبال زنانی که همیشه مطیع و بله گو هستند، نمی گردند. آنها دوست دارند با زنانی باشند که باعث می شوند برای بدست آوردنشان و گرفتن جواب مثبت از آنها، تلاش کنند. مردها دیوانه دخترانی نیستند که زیر پایشان بیفتند. زنان زیرک و باهوش می دانند که چگونه رفتار کنند تا همسرشان همیشه نیاز به آنها داشته باشند. شما می توانید با پاسخ ندادن تلفن خود با اولین صدای زنگ و بوق خوردن، عدم درخواست از مردان برای قرار ملاقات و تعقیب نکردن مردان آنها را شیفته خود کنید. یک زن زیرک مرد خود را به چالش می کشد. پس عقب نشینی کنید و اجازه بدهید تا برای جلب توجه شما تلاش کند. مرد وقتی نتیجه تلاش هایش را توجه و مهربانی شما ببیند احساس برنده شدن می کند.

زنان زیرک اعتماد به نفس بالایی دارند

مردان عاشق زنان با اعتماد به نفس بالا هستند. حضور پر رنگ شما در جمع های خانوادگی و یا شرکت در گفت و گوهای دوستانه نشان دهنده اعتماد به نفس و باهوشی شماست. مردان دوست دارند که همسرانشان با اعتماد به نفس بالا در رابطه با موضوعات مختلف به درستی اظهار نظر کنند. البته یک خانم زیرک موقعیت و شرایط را نیز در نظر خواهد گرفت. داشتن یک زن با اعتماد به نفس بالا موجب افتخار مرد است.

 

زنان باهوش به راحتی چیزهای جدید را یاد می گیرند

مردان دوست دارند که همسرانشان گیرایی بالایی داشته باشند. شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که همسرتان یک فعالیت و یا حرفه جدید را به شما آموزش داده است و هنگامی که شما این کار را در اولین قدم به درستی انجام داده اید و سریع یاد گرفتید احساس رضایت و خوشنودی را در چشمان مرد خود مشاهده کرده اید. مردان جذب زنانی می شوند که به راحتی می توانند مفاهیم و ایده های جدید را بیاموزند. مثلا ممکن است شما آشپزی کردن را بلد نباشید. ولی با اولین توضیح مادرتان در مورد نحوه درست کردن یک إذا به خوبی از پس آن بربیایید. این موضوع بسیار برای همسرتان شادی آور است و دوست داشتنش را چند برابر می کند.

مردان عاشق دختران با اعتماد به نفس هستند

دختران باهوش همیشه حرفی برای گفتن دارند

زنان زیرک و باهوش می توانند در رابطه با هر موضوعی صحبت کنند زیرا ذهن آن ها از تجربه ها و نکات مفید پر است. دختران باهوش همیشه به دنبال ماجراجویی و یافتن و یاد گرفتن نکات مفید و جدید هستند. این موضوع باعث جذب مردان و اشتیاق آنها برای بدست آوردن چنین دختری می شود. اگر شما با یک دختر باهوش در ارتباط باشید خواهید یدی که او همیشه موضوعی برای ماجرا جویی دارد که شما و خودش را به چالش می کشد.

 

کارها را به درستی انجام می دهند

افراد باهوش می توانند کارهای زیادی را در مدت زمان کوتاه انجام دهند. زناان زیرک معمولا درمدیریت زمان بسیار ماهر هستند. دختران باهوش دوست دارند که هم خودشان و هم همسرشان به تمام اهداف خود برسد. پس همیشه دانش و موضوعات زیادی را برای به اشتراک گذاشتن دارند. مدیریت زمان، انجام کارها در مدت زمان کوتاه، قدرت ییادگیری بالا و ... آنها را جذاب می کند.

 

زنان زیرک بسیار جالب هستند

افرادی که با زنان باهوش و زیرک برخورد داشته اند می دانند که انها بسیار جالب و پر انرژی هستند. همیشه به دنبال ماجراجویی هستند و علایق خود را دنبال می کنند. وقتی آنها صحبت میی کنند می توانید جذبشان شوید زیرا بسیار جالب و چالش برانگیز هستند.

 

زنان باهوش افراد مستقلی هستند

امروزهف مردان از زنان وابسته متنفر اند. مردان دوست ندارند که همسران نیازمند و ضعیفی داشته باشند. آنها هرگز جذب دخترانی که نیاز به مراقبت و توجه زیادی دارند، نمی شوند. در عوض، مرد می خواهد که با زنی مستقل باشد. زنی که وقتی در یک رابطه است می تواند کار خودش را انجام دهد. مردان جذب زنانی می شوند که در شغل، علایق، سرگرمی ها و ... مستقل هستند. زنان زیرک نیازی ندارند که 24 ساعت شبانه روز در کنار مرد خود باشند و متکی به خود هستند. که این موضوع یکی از دلایل دوست داشتنی بودنشان است.

 

دختران زیرک می توانند مسائل را کشف کنند

دختران باهوش می دانند که چگونه باید هر کاری را به نتیجه برسانند. و یا اگر در این رابطه اطلاعاتی نداشته باشند می توانند راه های تازه ای را  کشف کنند. آنها با یادگیری و امتحان کردن چیزهای جدید را به نتیجه مطلوب می رسانند. زنان زیرک را می توان حلال مشکلات دانست. به خودتان اعتماد داشته باشید و ایمان داشته باشید که به اندازه کافی باهوش هستند و می توانید بهترین راه حل ها را بیابید.

 

آنها می توانند شرایط را مدیریت کنند

یک زن باهوش می تواند حرفه خود را داشته باشد و پول خود را به روشی درست مدیریت کند. اگر با مشکل و یا سختی روبرو شود می داند که چگونه بحران پیش آمده را مدیریت کند و به درستی از مشکلات عبور کند. مدیریت بالا باعث می شود که یک زن از دید مردان جذاب و دوست داشتنی به نظر برسد. زنان باهوش به راحتی عصبانی نمی شوند. زیرا می توانند احساسات خود را مدیریت کرده و خودشان را کنترل کنند. و اکثرا انتقاد را با مهربانی پاسخ می دهند.

 

زنان باهوش، فرزندان زیرک و باهوشی را تربیت می کنند

مردان می دانند که دختران و زنان باهوش، فرزندان باهوشی را نیز خواهند داشت. یک زن زیرک می تواند به درستی فرزند خود را تربیت کند و زندگی خانوادگی شاد و سالمی را بسازد. داشتن یک زندگی موفق و ارتباطات سالم یک مزیت بزرگ و مهم است.

 

زنان زیرک، هوش هیجانی زیادی دارند

زنان باهوش هوش هیجانی بالایی دارند. همچنین آنها یاد گرفته اند که چگونه احساسات خود را مانند یک انسان حرفه ای تشخیص داده و مدیریت کنند. افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند می توانند احساسات دیگران را تشخیص بدهند و بازخورد و رفتار مناسبی داشته باشند. و در مواقع ضروری می توانند به طرف مقابل کمک کنند. دانش افراد با هوش هیجانی بالا در مورد احساسات بسیار گسترده است و آنها از این دانش عاقلانه استفاده می کنند. زنان زیرک می توانند احساسات را تجزیه و تحلیل کنند و به راحتی آسیب نمی بینند زیرا می دانند احساسات چیست؟ چگونه باید آن را مدیریت کرد؟ و ....

 

زنان زیرک چرا دوست داشتنی هستند؟

سخنی از مشاوران آویژه

باهوش بودن تا حدودی اکتسابی است. شما می توانید با مطالعه کتاب ها و یا تلاش برای یادگیری حرفه های جدید هوش و دانش خود را افزایش بدهید. هوش عامل بزرگی در جذب مردان به زنان است. در حقیقت مردان جذب دختری می شوند که می دانند در مورد چه چیزی صحبت کند، چه رفتاری داشته باشد، چگونه مشکلات و بحران ها را مدیریت کند و .... دوستی و یا زندگی با چنین دختری بسیار مورد پذیرش و خواسته اکثر مردان است. شخصیت دختری که چنین خصوصیاتی را داشته باشد بسیار بالا و مناسب است. شما می توانید او را یک انسان اصیل، باهوش و زیرک خطاب کنید و از در کنار او بودن لذت ببرید. مسلما زندگی با چنین فردی یک زندگی شاد و موفق و به دوراز جنجال های غیر منطقی است.

چرا مردان زنان زیرک را دوست دارند؟

 

 

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

معایب ازدواج با دختر پولدار

عاشق شدن و دوست داشتن حد و مرز مالی و طبقاتی نمی شناسد. شاید شما عاشق یک دختر شوید که از نظر سطح مالی و طبقاتی بسیار از خانواده شما پایین تر است و یا شاید عاشق دختر پولداری شده باشید که به شدت با شما فاصله طبقاتی دارد. اگر شما نیز یک عشق آتشین را در خود احساس می کنید اما نمی دانید چگونه به خواستگاری یک دختر پولدار بروید و یا برای قرار ملاقات گذاشتن با او چه باید کنید، نگران نباشید. مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه در این مقاله در رابطه با خواستگاری کردن و یا قرار ملاقات گذاشتن با دختر پولدار صحبت کرده اند. حتما این مقاله جامع را مطالعه بفرمایید تا اطلاعات کاملی از نحوه خواستگاری کردن از دختر پولدار کسب کنید.

آیا شما عاشق پول و ثروت او شده اید یا عاشق خودش؟

قبل از اینکه به دنبال راهکارهایی برای بیان احساسات خود به دختر پولدار باشید باید این سوال را از خودتان بپرسید که آیا واقعا عاشق او هستید؟ و یا به دلیل موقعیت های مالی و خانوادگی خوبی که دارد قصد خواستگاری کردن یا دوست شدن با او دارید. این گونه فکر کنید که او نیز یک دختر با سطح مالی و خانوادگی هم اندازه خانواده شماست و یا شاید پایین تر از شما. آیا هنوز هم او را دوست دارید و قصد ازدواج و یا دوستی با او را دارید؟ پول و بالا بودن سطح خانواده نباید دلیل اصلی شما برای ازدواج باشد.

یکی از نگرانی های دخترانی که سطح خانواده آنها از نظر مالی بالاست این است که پسری بخاطر شرایط آنها به سمتشان بیاید. یا عاشق مال و ثروت او شده باشد نه خودش! به همین دلیل اکثر دخترانی که وضع مالی خوبی دارند همیشه به دنبال یک عشق واقعی و یک مرد عاشق هستند. با خودتان صادق باشید. آیا شما عاشق پول و ثروت دختر شده اید یا عاشق خودش؟ هرگز با زندگی خود و طرف مقابلتان بازی نکنید. اگر واقعا او را دوست دارید و عاشق رفتار، ظاهر، طرز تفکر و ... او شده اید، پس قدم بردارید و عشق و علاقه خود را به او نشان دهید. در غیر این صورت اصلا او را بازیچه خودتان نکنید.

 

13 راهکار برای داشتن یک قرار ملاقات عالی با دختر پولدار

اگر شما عاشق دختری شده اید و نمی توانید از فکر کردن به او دست بردارید پس حتما این موضوع را بیان کنید. نگذارید عشق و علاقه شما در قلبتان محبوس بماند. نگران جوابی که قرار است بشنوید نباشید. فقط محکم و مصمم قدم بردارید. اگر شما واقعا عاشق شده باشید پس می توانید به این عشق جواب صحیحی بدهید. در زیر 13 راهکار برای خواستگاری کردن و یا ملاقات کردن با دختری که پولدار است و وضع مالی بالاتری از شما دارد گفته شده است. البته این راهکارها صرفا برای دختران پولدار کارساز نیست و شما می توانید از این راهکارها برای قرار ملاقات و یا خواستگاری کردن از هر دختری استفاده کنید.

 

لباس های شیک بپوشید

دختران به قیمت لباس های شما و یا مارک بودن و یا نبودن آن اهمیت نمی دهند، فقط تنها نکته ای که برای آن ها مهم است این است که طرف مقابلشان لباس های شیک و مناسب پوشیده باشند. متناسب با موقعیت و شرایطی که در آن قرار دارید انتخاب کنید که چه نوع لباسی بپوشید. دختران جذب مردی می شوند که لباس و کفش خوبی بر تن دارند و شیک هستند. شیک بودن با لباس مد و مارک پوشیدن متفاوت است. پیراهن خود را اتو کنید و لباس های آراسته بر تن کنید. از کفش های تمیز و واکس زده برای رفتن به قرار ملاقات استفاده کنید. این کارها معنای شیک بودن است.

 

مراقب صحبت های خود باشید

زبان سرخ سر سبز می دهد بر باد! پس مراقب باشید و هوشمندانه صحبت کنید. صحبت های بی ربط و استفاده های نا به جا از شوخی و مسخره کردن اصلا مناسب نیست. دختران با وضع مالی خوب مسلما با افراد زیادی روبه رو شده اند و به راحتی تحت تاثیر قرار نمی گیرند. پس سعی کنید از کلمات و جملاتی استفاده کنید که آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. منطقی باشید و گاهی احساسات و عشق خود را نیز چاشنی صحبت هایتان کنید. سعی کنید غرور خود را در صحبت هایتان به نمایش بگذارید. البته نه غرور کاذب و اضافی! غرور داشتن اگر به جا باشد باعث جذاب به نظر رسیدن شما می شود.

 

علایق او را پیدا کنید

اگر می توانید قبل از خواستگاری کردن و یا ملاقات داشتن، اطلاعاتی در رابطه با آنچه که او دوست دارد کسب کنید. البته حواستان باشد که این کار شما سرک کشیدن و یا فضولی کردن در زندگی دیگران تلقی نشود. حتی شما می توانید در اولین قرار ملاقات خود در رابطه با علاقه ها و آنچه که او دوست دارد سوال کنید. نسبت به موضوعات مورد علاقه او واکنش مثبت نشان دهید. هر کدام از آنها که برایتان مقدور است و یا شما نیز به آن علاقه دارید را مشخص کنید. به طرف مقابل خود بگویید که بخشی از وقتتان را برای او و کارهای مورد علاقه اش اختصاص خواهید داد. در رابطه با علاقه های خود نیز صادقانه صحبت کنید.

 

سعی کنید او را بخندانید و نظرش را جلب کنید

این به معنای آن نیست که کمدین باشید. فقط کمی شوخ طبع باشید و گرفته و عبوس نباشید.

 

خودتان را مشغول نشان دهید

اگر با شما تماس گرفتند و یا درخواست ملاقات داشتند همیشه سریع قبول نکنید. به گونه ای رفتار کنید که شما نیز دست نیافتنی تلقی شوید. نه یک مرد هول و همیشه بیکار. دختران پولدار دوست دارند که شما مشغله کاری داشته باشید و روی موضوعی کار کنید. آنها به شدت از مردان تنبل و بیکار بی زارند.

 

مستقل باشید

هرگز در قرارهای ملاقات اولی از نظر مالی یا به هر شکل دیگری درخواست کمک نکید. دختران پولدار عاشق مردان مستقل هستند. پس هرگز به گونه ای رفتار نکنید که او فکر کند شما برای پول و ثروت به سراغش رفته اید وعاشق نیستید. همیشه هنگام بیرون رفتن صورتحساب را پرداخت کنید و اجازه ندهید او هزینه ای را تقبل کند.

نحوه خواستگاری کردن از دختر پولدار

خود واقعیتان باشید

الکی ادعا نکنید. خود واقعیتان باشید و اگر مشکلاتی دارید صادقانه در رابطه با آنها صحبت کنید. دختران پولدار از اینکه شما الکی ادعا کنید و یا بلف بزنید به شدت بی زاراند. اگر درخواستی از شما داشتند که نمی توانستید آن را برآورده کنید صادقانه بگویید و در رابطه با آن صحبت کنید. آنها عاشق صداقت و روراستی شما می شوند. از شما به خاطر بی ریا بودن و خود واقعی بودن تشکر می کنند.

 

از کلمات عاشقانه استفاده کنید

از کلمات و جملات عاشقانه برای بیان علاقه و دوست داشتن خود استفاده کنید. البته زیاده روی نکنید. سعی کنید چارچوب خاصی برای رفتار و گفتار خود داشته باشید. متفاوت، منحصر به فرد و خلاق باشید تا جذب شما شوند.

 

اعتماد به نفس خود را حفظ کنید

دختران عاشق مرد با اعتماد به نفس بالا هستند. هرگز به خاطر بالا تر بودن و پولدار تر بودن آنها، اعتماد به نفس خود را از دست ندهید. مهم این است که شما عاشق هستید و برای رسیدن به این عشق هر کاری می کند. البته غرور کاذب نداشته باشید زیرا دختران پولدار از افراد با غرور کاذب و بی جا متنفراند. به همین دلیل است که اکثر دختران پولدار جذب پسران با سطح مالی و طبقاتی خود نمی شوند.

 

دلسوز باشید

اغلب زنان عاشق مردان دلسوز هستند. مثلا می توانید دلسوزی خود را با کمک به نیازمندان نشان دهید. یا برای یک گیاه پژمرده شده و یا حیوان آسیب دیده نگران شوید. اگر شما یک مرد دلسوز و مهربان باشید پس در صدر فهرست انتخابی آنها قرار خواهید گرفت.

 

یک مرد جنتلمن باشید

به طرف مقابل خود کمک کنید. اگر وسیله سنگینی دارد کمکش کنید. در ماشین را برایش باز کنید و یا اگر به رستوران رفتید صندلی را برای نشستن آنها عقب بکشید. نسبت به او و اطرافش احساس نگرانی داشته باشید. دختران عاشق مردهایی هستند که به آنها اهمیت می دهند و نگرانشان هستند.

 

به هیچ عنوان تقاضای رابطه جنسی نکنید

برای طرف مقابل خود احترام ویژه ای قائل شوید. هرگز در قرارهای ملاقات خود درخواست رابطه جنسی نکنید. حریم خصوصی را رعایت کنید. حتی اگر او درخواست رابطه جنسی کرد، او را ببوسید و به او بگویید« من برای شما احترام خاصی قائل هستم. به همین دلیل اصلا به چنین موضوعاتی فکر نمی کنم. من مثل پسرهای دیگر نیستم و شما را فقط برای خودتان دوست دارم نه چیز دیگری.» او با این حرف های شما مسلما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. متوجه می شود که شما واقعا عاشق او هستید و قصد سو استفاده کردن از او را ندارید.

 

وفادار باشید

نسبت به عشق و علاقه ای که در قلب خود دارید متعهد و وفادار باشید. به او بگویید که تنها زن مورد علاقه شما است و برای رسیدن به او حاضر هستید هر کاری بکنید. اگر واقعا او را دوست دارید پس به جز او به هیچ دختر دیگری فکر نکنید.

ازدواج با دختر پولدار

 

سخن آخر

عاشق شدن اشتباه نیست. پس برای عشق خود بجنگید. اگر اختلاف طبقاتی زیادی با یکدیگر دارید می توانید به مشاوره خانواده و یا مشاوره ازدواج مراجعه کنید. آنها به شما کمک می کنند تا تصمیم درستی بگیرید. گاهی این اختلاف طبقاتی و سطح مالی خانواده ها باعث بروز مشکلات جدی بعد از ازدواج خواهد شد. پس عاشق بودن اشتباه نیست اما نیاز به منطق و بررسی دارد. زندگی مشترک یک بازی نیست پس سعی کنید تصمیم درستی بگیرید. اگر مشاور به شما گفت می توانید زندگی خوب و روابط سالمی با یکدیگر داشته باشید. پس برای رسیدن به او تلاش کنید. اگر می خواهید به خواستگاری یک دختر پولدار بروید در قدم اول اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و از راهکارهای بالا برای تحت تاثیر قرار دادن طرف مقابل خود استفاده کنید.

https://psychology.avije.org/

 

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

مشاوره زناشویی از این نظر حائز اهمیت است که مردم ما با زناشویی مانند یک تابو برخورد میکنند . مشاوره تلفنی زناشویی با شما درباره این نیاز گفتگو خواهد کرد . تمامی غرایز راه اغنا و ارضا دارند . اغنا وارضا غرایز چارچوب دارد که اگر رعایت نشود تبدیل به یک تابو خواهد شد . در مشاوره زناشویی  شما میتوانید در مورد تمایلات جنسی خود وهمسرتان اطلاعاتی دریافت کنید . شاید شما با همسرتان نیز باید یک محدوده جنسی را که به سلامت شما آسیب میرساند رعایت کنید . مشاوره زناشویی با ذهن باز و روشن و درعین حال قوی به حل مشکلات شما کمک میکند . مشاوره زناشویی تلفنی شما را با رابطه های زیبا و نازیبای جنسی آشنا میکند . چه بسا روابطی که درست انجام میشوند لذتبخشند اما همین روابط اگر کامل و درست انجام نشوند عامل بیماری جسمی و روحی میشوند .

 

حتما بخوانید: مردان دلتنگ چه زنانی می شوند؟

 

ابتدا ببینیم مشاوره زناشویی چیست ؟

رابطه جنسی دو جنس مخالف را به طور اعم زناشویی میگویند . رابطه زناشویی برای ارضا غریزه جنسی لازم و ضروری است . رابطه زناشویی نه عیب است و نه تابو . همانگونه که وقتی گرسنه میشویم چیزی برای برطرف کردن گرسنگی میخوریم این غریزه نیز باید ارضا شود . همانگونه که در خوردن ونوشیدن آدابی را رعایت میکنیم باید در ارضا این غرایز نیز رعایت کنیم . شما وقتی گرسنه هستید بدون اجازه از یخچال کسی چیزی برنمیدارید . یا از مغازه خوراکی برنمیدارید وقتی چیزی میخورید مراقب هستید کودکی گرسنه کنار شما نباشد در محلهای مخصوص مثل رستوران یا محیط خانه میخورید . ارضا غرایز نیز قوانینی دارد شما حق تجاوز به کسی را ندارید و باید امیالتان را کنترل کنید   و قوانین دیگر که همه میدانند . اگر این قوانین رعایت شود معاشرت جنسی دلچسب و لذتبخش خواهد بود وگرنه ....

مشاوره زناشویی تلفنی

مشاوره زناشویی تلفنی به شما راه معاشرت صحیح را میگوید . مشاوره تلفنی زناشویی به شما طریقه کنترل امیالتان را می آموزد . مشاوره تلفنی زناشویی یاداور میشود که چه کنید تا در نظر پارتنر جنسی خود تکراری نشوید . مشاوره تلفنی زناشویی به شما میگوید چرا دیگر تمایلی به همبستر شدن با همسرتان را ندارید . مشاوره تلفنی زناشویی به شما دلایل تنوع طلبی جنسیتان را خواهد گفت . واقعیت اینست ما وقتی میخواهیم با کسی وارد زناشویی شویم از سر تا پا خود را آماده میکنیم . ما آماده میشویم  تا بهترین لذت را به شریک جنسیمان ببخشیم . اما وقتی مقبول واقع شدیم وخاطرمان جمع شد که او از ما لذت میبرد خود را رها میکنیم . اگر تا کنون بهترین عطر را برای ملاقات دو نفره انتخاب میکردیم اکنون شاید بوی عرق هم بدهیمبی پروا میگویم تا شما قضاوت کنید .

اگر در حرف زدن با او مراقب باز شدن زاویه دهانمان تا حد مطلوب بودیم اکنون چنا حرف میزنیم که لوزه سوممان هم دیده میشود . اگر بهترین لباس را میپوشیدیم اکنون اهمیت نمیدهیم که با بیرجامه هم باشیم چه زن و چه مرد متاسفانه صمیمیت وراحت بودن را با شلختگی رفتاری اشتباه میگیرند . همانگونه که شما از بوی بد دهان منزجر میشوید همسرتان نیز از بوی بد دهان شما بدش می آید . او با شلختگی رفتاری شما تمایلی برای همبستر شدن با شما نخواهد داشت . حال آنکه چون زن ومرد پس از چندی برای هم عادی میشوند باید تدابیری بیاندیشند تا برای همسرشان جذابیت ایجاد کنند . به این ظرافتهای جنسی اهمیت نمیدهیم ولی توقع داریم همسرمان مانند هنرپیشه های پورن برای ما تازگی داشته باشند . با دیدن بی تفاوتی و برانگیخته نشدن جنسی به او انگ نیز میزنیم .

زناشویی

مرکز مشاوره زناشویی تلفنی

مرکز مشاوره زناشویی تلفنی بهترین مکان برای محک زدن خود در مقابل کم شدن تمایل جنسی همسرمان نسبت به ما است . شاید برخی رفتارهای ما ازنظر خودمان مطلوب وعادی باشد اما واقعیت چیز دیگر است . وقتی با یک کارشناس در مرکز مشاوره تلفنی زناشویی صحبت کنیم متوجه خواهیم شد چقدر ما غافل شده ایم . وقتی مشاوره زناشویی میکنیم ممکن است مشاور از ما بپرسد شما برای تحریک همسرتان چه میکنید ما تعجب کنیم  . ما عادت کرده ایم همسرمان به تمایلات ما پاسخ دهد ماهم به تمایلات او . یک شریک جنسی لازم نیست مانند پورن استارها عمل کند . او کافیست درحد یک پارتنر به همبستر شدن با او علاقه نشان دهد . سعی کند تا او هم از همبستر شدن لذت ببرد و البته هم خودش . مشاوره خانواده شما را با محدودیت های خودتان سنجیده و شما را راهنمایی خواهد کرد .

مرکز مشاوره تلفنی زناشویی این مزیت را دارد که به شما خواهد گفت لذت بردن از غرایزحق شماست . در مشاوره خانواده به شما خواهند گفت شما شریک جنسی هستید و باید از همبستری لذت ببرید . اگر نمیتوانید به یک کلینیک مشاوره مراجعه کنید میتوانید مشاوره خانواده تلفنی انجام دهید . وقتی با انگیزه لذت بردن از زناشویی با همسرتان همبستر میشوید بهترین راهکارهای جنسی را به کار میبندید .هم خود لذت میبرید و هم به همسرتان لزت میبخشید . هر زن یا مرد با یک بخش از ارگانیزم بدنش تحریک شده و با بخشی هم ارضا میشود . ممکن است ما سالها زندگی کنیم اما این مسئله را ندانیم . یا وقتی همسرمان ازما در مورد ارگانیسم بدنمان میپرسد شرم وحیا اجازه ندهد واقعیت را بگوییم .

مرکز مشاوره زناشویی تلفنی و انلاین

مرکز مشاوره زناشویی تلفنی و انلاین میتواند راهنمای خوبی برای حد ومرز شرم وحیا در همبستر شدن باشد . مسلما کسی که به خود این حق را نمیدهد در مورد زناشویی با همسرش تبادل نظر کند همبستر خوبی نیست . چنین شخصی نمیتواند همسرش را بخوبی تحریک و یا ارضا کند . مرکز مشاوره زناشویی تلفنی و انلاین به شما خواهد گفت شرم وحیا  با سرخوردگی وسرکوب جنسی تفاوت دارد . به نظر من این مسائل باید در مشاوره ازدواج انلاین یعنی همان ابتدای زندگی مطرح شود . اگر در مرکز مشاوره زناشویی تلفنی و انلاین مطرح نشود ممکن است بعدها نیاز به مشاوره طلاق پیدا کنیم . هرچقدر بیشتر در باره زناشویی بدانیم موفقتر خواهیم بود . در زندگی هر چیزی ممکن است زناشویی زوجین را تحت الشعاع قرار دهد . از شلختگی رفتاری و ظاهری گرفته تا غرغر کردن های مکررزن یا مرد .

برخی زنان یا مردان احساس میکنند اگر خستگیشان را به رخ همسر نکشند او هیچوقت متوجه تلاش آنها نخواهد شد .البته برخی اوقات لازم است همسرمان را متوجه کنیم که همه امور به خودی خود انجام نشده . اگر اینکار هر شب و هر روز و یا اکثر اوقات انجام شود زندگی را تبدیل به جهنم خواهد کرد . غر غر کردن و یا ابراز خستگی همسرمان را از ما دور میکند .  برعکس زن و مردی که خوش خلق هستند جذابتر به نظر می آیند . اگر از زندگی خود نگرانی هایی داریم بهتر است بعد از صرف شام و درخلوت با منطق صحبت کنیم . این روش تعامل و همکاری را در خانواده بیشتر میکند . مرد یا زن احساس میکند همسری دلسوز و دوستی مهربان در خانه دارد .  به خواسته های او احترام میگذارد و حرفهایش را به حساب غر زدن نمیگذارد .

مشاوره تلفنی

مشاوره زناشویی تلفنی آویژه

مشاوره زناشویی تلفنی آویژه برای شما برنامه های خاص روانشناسی دارد .  شما میتوانید همه روزه به صورت تلفنی و آنلاین از خدمات این مرکز بهره ببرید . روانشناسی خانواده از بحثهای بسیار مهم است . اگر در یک خانواده به روح و روان اعضا اهمیت داده نشود ممکن است در آینده نتایج خوبی نداشته باشد . مشاوره زناشویی تلفنی آویژه میتواند شما را برای داشتن زناشویی سالم و موفقراهنمایی کند . روح عشق و امید در خانواده در سایه اهمیت دادن به مولفه های خوشبختی جان میگیرد . یکی از مهمترین مولفه ها زناشویی است . آنرا جدی بگیریم خیلی از زندگی ها به دلیل مهم نشمردن این مسئله به نابودی کشیده شده است . با مشاوره زناشویی تلفنی آویژه با این عامل مهم آشنا شوید و با انگیزه تر عمل کنید . البته مرکز مشاوره آویژه فقط به مشاوره زناشویی اختصاص ندارد .

در این مرکز شما میتوانید در مورد مسائل کودک مشاوره بگیرید . مشاوره خانوداه به شما در امر تربیت کودک ویا برطرف کردن اختلالات کودک یاری میرساند . شما با مشاوره کودک میتوانید پایه های رشد فرزندتان را بر مبنای علم روانشناسی بگذارید . شما با این آگاهی میتوانید از آسیبهای بعدی پیشگیری کنید . به یاد داشته باشید همیشه پیشگیری بهتر از درمان است . در مرکز مشاوره آویژه از مشاوره شغلی هم میتوانید بهره ببرید . با مشاوره شغلی انتخاب کنید که با روحیات و خلقیات شما متناسب باشد . شغلی که میتواند برای شما ضمن درامدزایی لذتبخش نیز باشد . شغلی برای شما مفید است که در آن دیرتر خسته شوید . هنگام کار لبخند رضایت بر لبانتان بنشیند و مجبور نباشید آنرا نیمه کاره رها کنید . در این مرکز میتوانید مشاوره تحصیلی نیز بگیرید . از مراکز علمی معتبر مطلع شوید .

تاثیر زناشویی در دیگر افراد خانواده

در خانواده ای که زناشویی به درستی انجام میشود پدر و با نشاط هستند . نداشتن رابطه زناشویی باعث اختلال در ترشح هورمونها میشود . ترشح هورمونها اگر بخوبی انجام نشود در اعصاب تاثیر میگذارد  . زن یا مردی که از رابطه خوب زناشویی بهره مند نشود بی حوصله به نظر میرسد . با نشاط نیست و افسرده به نظر میرسد . درخود مانده و  سردرگم است . احساس پژمردگی میکند . طراوت ظاهری را از دست میدهد در نتیجه احساس فرتوتی و پیری میکند . به لباس آرایش و بطورکلی به ظاهرش کمتر اهمیت میدهد . صداهای بلند اورا آزار میدهد و از هیجان جوانان عصبی میشود . در چنین محیطی مسلما فرزندان نیز احساس کسالت و رخوت میکنند . میتوانید امتحان کنید . یک روز وقتی اعضا خانواده هستند موسیقی بگذارید . انروز حرفهای پر انرژی بزنید خواهید دید که اعضا خانواده انروز با نشاط هستند .

یک روز دیگر مانند یک بیمار در خود تنیده و افسرده باشید . غرغر کنید . لبخند نزنید جواب سوالات را با جملات کوتاه بدهید خواهید دید همه افراد بعد از مدتی رفتار خوبی نخواهند داشت . بی حوصله وعصبی خواهند شد . بهانه گیری میکنند و کوچکترین صدایی آنها را ناراحت میکند . همه میخواهند در گوشه ای تنها باشند و در خود فرو بروند و کسی کاری به کارشان نداشته باشد . چهره این افراد اخمو است . مطمئن باشید هرگونه رفتار ما در روحیه افراد خانواده تاثیر دارد شادی ما آنها را شاد و رخوت وسستی ما آنهارا بی روح و سرد میکند . پس با یک مشاوره خوب و یادگیری زناشویی دلچسب به افراد خانواده نشاط ببخشیم . با یک مشاوره آنلاین بدون اتلاف وقت به خود و خانواده کمک کنیم . بانشاط بمانیم و به خانواده شادی ببخشیم . مشاوره تلفنی زناشویی بهترین موقعیت را برای شما فراهم میسازد .

زناشویی

زناشویی تابو نیست مقدس است

برخی افراد از زناشویی به عنوان بی شرمی و بیحیای یاد میکنند . به فرزندانشان آموزش نمیدهند و باعث میشوند آنها هم در زندگی از زناشویی سالم بی بهره بمانند . چه بسا این طرز تفکر در فرزندان ایجاد انحرافات جنسی کند و یا با رسیدن به مرحله شیرین و زیبای بلوغ احساس گناه کنند . اینگونه فرزندان معمولا خود را دچار سرکوب جنسی میکنند که تبعات آن بسیار خطرناک است . تاثیر این طرز تفکر و سرکوب در زندگی زناشویی آنها جلوه خوبی نخواهد داشت . این غریزه نیز مانند هر غریزه دیگر مقدس است . هر نیازی که دربدن انسان بوجود آمده راه اغنا و ارضا نیز دارد . با این تمایلات است که نسل موجودات بقا و دوام پیدا کرده است . این تمایلات در نوع خودش در گیاهان ، گلها و پروانه هام هست آیا میتوانیم بگوییم گلها گناهکارند ؟

ارضا تمایلات جنسی یعنی سپاس آفریدگار . یعنی تشکر از طبیعت زیبا . اگر با این نگرش به تمایلاتمان نگاه کنیم هیچگاه فرزندانمان و جوانان بلوغشان را از والدین پنهان نمیکنند . آنرا سرکوب نمیکنند . بلکه با آموزشهای ما یا مشاوره راه درست ارضا تمایلات را پیدا میکنند . مشاوره ازدواج انلاین فقط برای ازدواج نیست به جوانانمان آگاهی بدهیم تا انها نیز از مشورت غافل نباشند . البته همانگونه که گفتیم تمایلات وغرایز نیز باید در چارچوب خاص خود ارضا شوند . همانگونه که ما در نیازهای خوردن و آشامیدن حریمها را حفظ میکنیم در تمایلات جنسی نیز باید حفظ کنیم . به حریم دیگران احترام بگذاریم و حرمت دیگران را حفظ کنیم . یادمان باشد انسان هستیم و انسان با قدرت آفریده شده . کنترل کردن غرایز ارزش است ولی سرکوب آن ایجاد بیماری میکند . خودمان را دوست بداریم ودیگران را . به خودمان و نیازهایمان احترام بگذاریم و به نیازهای دیگران .

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: 

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

نکات تربیت

نکات تربیت فرزند به طور کل از سخت ترین مراحلی است که یک پدر یا مادر در طول زندگی خود تجربه میکنند . این امر بسیار مهم و مملو از نکات مثبت و منفی است . باید بدانید که کودکان تمام اعتماد به نفس و شخصیت خود را وامدار والدینشان هستند . پس هر رفتاری که والدین دارند در کودک آنها نیز دیده خواهد شد خواه این رفتار ها مثبت باشد خواه منفی باشد . در نکات تربیت فرزند خود اگر شما میخواهید توانایی های یادگیری کودک را تقویت کنید تا نهایتا عملکردهای تحصیلی و اجتماعی او بهتر شود باید با رفتار خود ، کودک را به سمت تعهد و پایبندی و صبر و اخلاقیات سوق دهید . نکته مهم در نکات تربیت فرزند این است که به فرزندتان اجازه دهید که کارهای خلاقانه اش را انجام بدهد و او را از انجام  این کار ها منع نکنید .

موارد مهم در نکات تربیت فرزند

در نکات تربیت فرزند سعی کنید مهارت های ویژه کودک خود را تشویق کنید . این به این معناست که هر کودک هدیه و استعداد منحصر به فردی دارد که در نقطه ای از زندگی آن را بروز میدهد و والدین بزودی متوجه این نقاط خواهند شد . این نقاط بخصوص در محیط مدرسه بزودی بر والدین نمایان خواهند شد . یک استاد برجسته در دانشگاه استنفورد که در زمینه روانشناسی فعالیت میکند اثبات کرده که ذهنیت فرد میتواند بر رفتار او تأثیرگذار باشد . افرادی که دارای ذهنیت ثابت هستند معمولا تمایلی به چالش های زندگی ندارند پس افرادی منفعل و غیر خلاقند . آنها معتقدند دستاورد های آنها ، توانایی ذاتی است و  بهتر از این نمیشود . این تصور غلط باعث شده هزاران هزار انسان با استعداد هرگز از توانایی های خارق العاده خود بهره ای نبرند .

فرزند پسر و دختر

نکات تربیت فرزند پسر

 نکات تربیت فرزند پسر بسیار مهم است .  سعی کنید این نکته مهم که او هم عواطف و احساسات خاص خود را دارد فراموش نکنید . گاها ما میبینیم که والدین از اینکه فرزند پسرشان به قوانین آنها بی اعتنایی میکند بسیار گله دارند اما باید بدانید اینها نتیجه تربیت غلط خود والدین است و نافرمانی در وجود کودک پسر یک امر ذاتی نیست . در نکات تربیت فرزند پسر ، دلیل این نافرمانی نادیده گرفته شدن احساسات از جانب والدین است . اینکه شما فکر میکنید فرزند پسر نیاز به صحبت کردن و بروز احساسات ندارد خود از مخرب ترین افکار یک والد در جهان امروزی است .

کودکان چه پسر و چه دختر نیازمند راهنمایی و توجه شما هستند . با فرزندتان صحبت کنید و از او بخواهید احساساتش را بروز بدهد . اگر در برخورد با فرزند پسر خود همیشه صورتی نصحیت گرایانه داشته باشید و او را از عواقب همه قدم هایش بترسانید و یا با خشونت او را از انجام کاری منع کنید خواهید فهمید که در آینده دیگر با شما صادق نخواهد بود . در نکات تربیت فرزند پسر خود تفاوت های شخصیتی . ذاتی او را مورد توجه خود قرار بدهید و از او انتظارات بیش از حد نداشته باشید .

نکات تربیت فرزند دختر

نکات تربیت فرزند دختر نیازمند محبت و احساس فراوان است . نکات تربیت فرزندان بطور کل امری مهم است اما تربیت دختر با پسر علیرغم شباهت ها ، تفاوت های بسیاری نیز دارد . همانگونه که میدانید دختران موجوداتی بسیار حساس و با احساس هستند . اینها مادران آینده و سازنده جوانه های زندگی نسل های بعدی خود هستند پس در نکات تربیت فرزند دختر باید تلاش چند برابر داشته باشید . دختران بسیار عاطفی هستند و به کائنات و اتفاقات اطراف خود نگاه بسیار لطیفی دارند . در جامعه امروز شکاف تفاوت های اجتماعی بین دختر و پسر خیلی کمتر و نه لزوما محو شده هستند . در گذشته دختران از نظر اجتماعی و عاطفی بسیار سرکوب میشدند و این اثرات سوء بسیاری بر نسل های آینده شان میگذاشت .

موارد مهم نکات تربیت فرزند دختر

در نکات تربیت فرزند دختر خود یک موجود مهربان با احساس و فعال باشید . دختران روابط صمیمی تری با پدرها دارند . سعی کنید آغوشتان را همیشه به روی کودک خود باز کرده و از تعصب های بیجا در تربیت کودک دختر خود دست بردارید . سعی کنید با دختر خود بیشتر صحبت کنید و در امور زندگی از او کمک بگیرید تا متوجه نقش مهم خود و برابری و عدالت در خانه باشد . نسبت به درخواست ها و آزادی های فرزند دختر خود دیدگاه بهتر و عادلانه تری داشته باشید . اگر نگران عواطف او هستید نحوه کنترل آن در اجتماع را به او یاد بدهید . با مراجعه به بهترین مشاوره خانواده و روانشناسی این امر تا حدود بسیاری برای شما آسان میگردد .

آموزش نکات تربیت فرزند

آموزش نکات تربیت فرزند در دنیای امروزی در دسترس همگان قرار گرفته است . هوارد گاردنر محقق دانشگاه هاروارد هفت نوع هوش را شناسایی کرده که در کودکان بسیار فعال هستند که شامل هوش مصنوعی ، بصری ، موسیقی ، منطقی ، ریاضی ، زبانی و بین فردی یا همان هوش اجتماعی است . این بدین معناست که باید این هوش ها را در کودک خود زنده و بیدار کنید . تا او بتواند سبک یادگیری خود را شناسایی کند . بعنوان مثال اگر فهمیده اید هوش فرزند شما بصری است در یاد دادن جدول ضرب به او از فلش کارت استفاده کنید . اگر هوش کودک شما موسیقیایی باشد باید با شعر و موسیقی مطالب را به او بیاموزید و بقیه انواع هوش هم به همین شکل باید اول شناخته شوند و سپس در کمک به تربیت و یادگیری فرزند شما بکار گرفته شوند .

نکات آموزش نکات تربیت فرزند

اولین گام آموزش نکات تربیت فرزند به شما نشان میدهد که در نکات تربیت فرزند خود هیچگاه او را سرکوب نکنید . سرکوب کردن در ابعاد مختلفی است از جمله :

  • سرکوب استعداد ها
  • سرکوب بازی کردن
  • سرکوب صدا
  • سرکوب ظاهر
  • سرکوب روانی
  • سرکوب شخصیتی

و انواع دیگری که فعلا به آنها نمیپردازیم .

خانه شما منحصرا به شما تعلق ندارد پس سعی نکنید کودک را برای آرامش خودتان سرکوب کنید . کودک باید بتواند انرژی خود را تخلیه کند تا انسان سالمی باشد . صدا و بازی کودک را بخاطر انجام روزمره خود سرکوب نکنید . این کارها در آینده عواقب بسیار بدی در نکات تربیت فرزندان شما خواهد داشت .

فرزند پسر و دختر

اصول نکات تربیت فرزند

اصول نکات تربیت فرزند به شما میگوید که در پرورش فرزندان خود سعی کنید یک والد مهربان و صبور باشید . تحقیقات نشان داده والدین خشن و بداخلاق فرزندان موفقی ندارند . کودکانی که در محیط های پر تنش و استرس زا همراه با والدین خشن و نامهربان بزرگ میشوند از ناکارآمد ترین کودکان در آینده این جهان هستی خواهند شد . این کودکان ، ظرفیت های فردی و بالقوه خود را از دست داده و اصطلاحا گم میکنند . استرس و ترس در بخش هایی از مغز یک کودک مثل حافظه و یادگیری دخالت مستقیم دارد . در تحقیقات انجام شده در افراد پر استرس سطح های بالایی از کاهش عاطفه ، مشکلات رفتاری و فیزیکی دیده شده است .

مهمترین اصول

از مهمترین اصول نکات تربیت فرزند چه نکات تربیت فرزند پسر و چه دختر این است که با آغوش گرفتن فرزندتان در طول شبانه روز به او احساس مهم بودن و عشق را تزریق کنید . آغوش والدین برای کودکان ساده ترین و ارزان ترین نوع درمان روانشناسی است . اگرچه در تربیت یک کودک ، شما به یک مشاوره کودک و صد البته برای پر رنگ کردن استعداد های کودک و شکوفایی توانایی های بالقوه‌ ی او نیاز به مخارج بسیاری دارید که در کلاس های آموزشی درسی یا موسیقی و هنر و ورزش خرج میشود اما باید بدانید اصل اساسی در تربیت او مهربان بودن و عشق شماست ؛ در مسیر نکات تربیت فرزند خود برای دست یابی به موفقیت و نتیجه مثبت میتوانید مباحث مشاوره خانواده را در کتابها و اینترنت مثل همین متن که در حال حاضر میخوانید مطالعه کنید .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه روانشناسی کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: 6 Mistakes to Avoid When Raising a Son

  • جللال میری