بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

۳ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

علت پرخاشگری کودکان را مشاوره تربیت کودک همسان سازی او با والدینش میداند . در واقع کودک در محیط اولیه رشد تنها رفتار پدر و مادر را الگو سازی میکند . روانشناسی کودک پرخاشگر نشان داده است که کودک بطور ناخودآگاه رفتار والدین را تقلید می کند . حتی اگر کودک مورد پرخاش والدین قرار نگرفته باشد باز هم کودک رفتار آنها با دیگران را میبیند و همین برخورد را با دیگران دارد . علت پرخاشگری کودکان میتواند پذیرش نقش قربانی نیز باشد . وقتی کودک در تعاملات اجتماعی یا در بازی با همسالان خود دچار ناکامی و شکست بشود به پرخاشگری روی می آورد . حتی کودک میتواند قربانی بی توجهی پدر و مادر شود . مثلا والدین نسبت به مرتبی لباس کودک توجه نداشته باشند . درنتیجه کودک در جمع دوستان خود مورد تمسخر واقع میشود و ناراحتی خود را با پرخاشگری بیان میکند .

علت پرخاشگری کودکان پیش دبستانی

علت پرخاشگری کودکان پیش دبستانی را در درجه اول میتوان از اضطراب ناشی از جدایی والدین در نظر گرفت . مشاوره کودک بیان میکند کودکی که به مهد کودک نرفته و همیشه در خانه کنار مادر بوده است میتواند در روزهای اول دچار استرس شود . درنتیجه رفتارهای پرخاشگری که تا آن زمان نداشته بروز دهد . همچنین اگر در دوره رشدی کودک مراحل اضطراب ناشی از جدایی  بدرستی طی نشده باشد در این مرحله با مشکلات جدی روبرو میشوید . مشاوره اختلال کودکان معتقد است در سنین پیش دبستان چون کودک تازه وارد یک محیط آموزشی میشود ممکن است از بچه های دیگر این رفتارها را ببیند و انجام دهد . علت پرخاشگری کودکان میتواند یادگیری مهارت های جدید در محیط دبستان یاشد . زیرا یادگیری در این مقطع بصورت فشرده تری اتفاق می افتد که ممکن است باعث عصبی شدن کودک شود .

علت پرخاشگری کودکان دبستانی

علت پرخاشگری کودکان دبستانی بخصوص در مدارس  پسرانه میتواند دیدن فیلم های اکشن و خشونت آمیز باشد . فیلم هایی که باعث همزاد پنداری بچه ها میشود و مدرسه محیط خوبی برای بیان و نشان دادن این هیجانات است . مشاوره تربیت کودک بیان میکند والدین نباید از کیف و کفش هایی که تداعی کننده همان فیلم ها هستند استفاده کنند . فقر و بیکاری ، نابسامانی های خانوادگی و اعتیاد والدین از عواملیست که خشونت کودکان را در مقطع دبستان سبب میشود . علت پرخاشگری کودکان را باید در تربیت خانوادگی و محیط خانه پیدا کرد . هرچقدر والدین نسبت به ایجاد آرامش در فضای خانه تلاش کنند به همان اندازه فرزند منعطف و آرامی را برای حضور در مدرسه آماده می کنند . مشاوره کودک پرخاشگر دبستانی نشان داده است که احساس عدم امنیت دانش آموز در کلاس هم باعث این پرخاشگری میشود .

علت پرخاشگری کودکان پیش دبستانی

مهمترین علت پرخاشگری کودکان

مهمترین علت پرخاشگری کودکان عدم توانایی و سازش با محیط جدید است . علت پرخاشگری کودکان پیش دبستانی ورود به محیط تازه بدور از مادر است . اگر این امر بدون زمینه سازی و صبر والدین انجام بشود کودک دچار اضطراب میشود و ناراحتی خود را با پرخاش نشان میدهد . در صورتی که اگر والدین ایجاد حس امنیت کنند بعد از مدت کوتاهی کودک به محیط عادت کرده و ارتباط برقرار میکند . روانشناسی کودک علت پرخاشگری کودکان دبستانی مناطق محروم را خشونت خانگی میداند . اعتیاد و بی سوادی در این مناطق مانع رشد سالم روحی کودک میشود . پرخاشگری البته در مناطق مرفه و مدارس غیر انتفاعی هم وجود دارد و علت پرخاشگری کودکان در این مناطق دیدن فیلم های خشن یا تربیت غیر اصولی است . عملکرد و رفتار والدین با یکدیگر تاثیر مستقیم در پرخاشگری کودکان دارد .

علت پرخاشگری کودکان چیست ؟

علت پرخاشگری کودکان چیست: اولین سوالی است که مشاوره اختلال کودکان از والدین می پرسد . زیرا والدین بیشترین اطلاعات را درباره کودک خود دارند . مشاوره کودک با بررسی محیط زندگی و تحصیلی کودک سعی درپیدا کردن علت پرخاش را دارد . گاهی کودک قربانی یک خشونت پنهان است یا در مدرسه مورد سواستفاده جنسی قرار گرفته و ترس از بیان موضوع دارد . گاهی کودک مشکل در یادگیری دروس دارد . این ناتوانی باعث نگرانی میشود که در نهایت این نگرانی باعث پرخاشگری در کودک میشود . این نشان میدهد کودک بصورت موقعیتی دچار پرخاشگری میشود و وقتی مشکل برطرف میشود پرخاش تداوم ندارد . اما گاهی کودک بطور متناوب عصبانی و پرخاشگر است که علت اول برای این موضوع الگو برداری از والدین است . باید مهمترین علت پرخاشگری کودکان را فهمید و به او مهارت کنترل خشم را آموزش داد .

رابطه مهارت و پرخاشگری در کودکان

علت پرخاشگری کودکان پیش دبستانی مخصوصا در خانوده هایی که والدین آرام هستند عدم یادگیری مهارت های ارتباطی است . کودک 5 ساله وقتی در محیط مهد قرار میگیرد نمیخواهد کسی اسباب بازی های او را بردارد . تصور میکند این کار به او آسیب میزند در نتیجه اعتراض خود را با پرخاش نشان میدهد . بعضی رفتارها در این سن کاملا عادی است مثلا ممکن است به اسباب بازی دوست خود لگد بزند . ممکن است وسایل دیگران را پنهان کند بدون اینکه فکر کند کار بدی انحام میدهد . علت پرخاشگری کودکان گاهی تعارض موجود در محیط است که باعث کلافگی کودک میشود و کودک بر سر دوراهی میماند و نمیتواند درست تصمیم بگیرد . مشاوره تربیت کودک معتقد است آموزش مهارت های اجتماعی در این سن باید آغاز شود . تا زمانیکه کودک وارد دبستان میشود دچار مشکل ارتباطی نشود .

راه کارهای مقابله با پرخاشگری در کودک

بعد از اینکه متوجه شدیم علت پرخاشگری در کودکان چیست ؟ باید بدنبال راه حل باشیم . به نظر مشاوره اختلال کودکان چون کودک نمیداند چگونه علت ناراحتی خود را بیان کند به پرخاشگری روی می آورد . وقتی پرخاشگری کودک بصورت کلامی است بهتر است هیچ واکنشی به او نشان ندهید . ابتدا معنی کلمه ای که بیان کرده را از او بپرسید اگر میدانست به او بگویید این حرف بد است و باعث ناراحتی دیگران می شود . علت پرخاشگری کودکان پیش دبستانی گاهی این است که چون وارد فضای جدید شده اند احساس ناراحتی میکنند . اخلاقشان تغییر میکند و والدین بجای همدردی به او میگویند اگر این رفتار را انجام دهی دوستت ندارم . روانشناسی کودک نشان داده این جمله بار منفی زیادی برای کودک بهمراه دارد . بهتر است به کودک بگویید این رفتار را دوست ندارم .

مهمترین علت پرخاشگری کودکان

راهکارهای مقابله با پرخاشگری فیزیکی در کودک

مشاوره تربیت کودک برای مقابله با پرخاشگری فیزیکی به والدین راه کارهای آرام سازی را پیشنهاد میکند . والدین اجازه ندارند کودک را کتک بزنند این مقابله به مثل باعث میشود کودک رفتار خود را بیشتر از گذشته تکرار کند . بخصوص در مورد کودکان دبستانی ابتدا علت پرخاشگری کودکان دبستانی را شناسایی و حل کنید . اگر کودک مجدد این رفتار را تکرار کرد از شیوه محروم کردن استفاده کنید . مثلا به کودک اجازه ندهید فیلم مورد علاقه خود را تماشا کند یا برای چند روز اسباب بازی مورد علاقه اش را از او بگیرید . مستقیم به کودک نگاه کنید و بگویید کار خیلی بدی انجام داده و او را متوجه کنید خودش را دوست دارید اما رفتارش را نمی پسندید . در نهایت با مراجعه به مشاوره کودک میتوانید خیلی سریع این رفتار کودک را درمان کنید .

سوالات متداول

مهمترین دلیل پرخاشگری کودکان در چیست ؟

عوامل اجتماعی مثل ناکامی و عدم داشتن مهارت های ارتباطی عوامل موقعیتی مثل احساس گرسنگی عوامل محیطی مثل سر و صدا گرما و سرما میتواند مهمترین دلیل پرخاشگری در کودکان باشد .

چگونه یک کودک پرخاشگر را آرام کنیم ؟

تخلیه هیجانی کودک ، آموزش مهارت های ارتباطی و حل تعارضات ذهنی کودک و نداشتن واکنش های سریع نسبت به رفتار کودک میتواند در آرام کردن کودک موثر باشد.

بهترین راه برخورد با کودک عصبانی و پرخاشگر چیست ؟

ابتدا کودک را متوجه کار زشت خود کنیم و بعد از روش های منزوی کردن استفاده کنیم و بعد با راهنمایی مشاور بازی درمانی را انجام دهیم و در نهایت اگر لازم شد از دارودرمانی استفاده کنیم .

هدف مرکز مشاوره تلفنی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: 

یک مشاور خانواده خوب کیست؟

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

تربیت فرزند پسر ( boy`s upbringing )

تربیت فرزند پسر در مشاوره خانواده امری حساس و بسیار مهم است . باید بدانید که در رفتار دختران و پسران تفاوت های بسیاری وجود دارد . این تفاوت های رفتاری و ساختاری باید در تربیت فرزند پسر لحاظ شود . کودکان مثل خمیرهای شکل نگرفته هستند که به دست والدین شکل میگیرند و به مجسمه های زیبا تبدیل میشوند . بسیاری از نکات اخلاقی را برای تربیت فرزند پسر باید در سنین بسیار پایین به او آموخت . چرا که پسران تفاوت های یادگیری بسیاری با دختران دارند . باید بدانید که آموختن درس های اخلاقی به پسر در سنین پایین بسیار اثر گذارتر است . مفاهیم اخلاقی مثل احترام به بزرگتر ، احترام به هم نوع ، آرامش ، صبر ، دوری از نزاع و اعتیاد و امثال این ها را باید در سنین پایین به کودکان آموخت .

اهمیت تربیت فرزند پسر

در تربیت فرزند پسر والدین باید صبر بسیاری داشته باشند . مهمترین نکته این است که در تربیت فرزند پسر از گفتن بعضی از جملات خودداری کنید . جملاتی مثل : " مرد که گریه نمیکند " یا امثال این ها بسیار مخرب و با اثرات منفی ماندگار هستند . شما باید بدانید که هر فرد باید اجازه ابراز احساسات را داشته باشد و این هیچ ربطی به جنسیت انسان ندارد . اولین زن و جنس مونث که یک پسر با آن روبرو میشود مادر است . از این رو پسران عطوفت و لطافت را باید از مادران خویش بیاموزند . در تربیت فرزند پسر خود سعی کنید مادری بسیار مهربان و لطیف الاخلاق باشید . مانند فرزند دختر ، فرزند پسر تان را درک کنید و به او اجازه ابراز احساسات بدهید . با او درد و دل کنید حرف بزنید و اجازه بدهید احساساتش را بیان کند .

اصول تربیت فرزند پسر

اصول تربیت فرزند پسر مبحثی بسیار گسترده است که ما در اینجا مختصرا برای آموزش به شما آنها را بیان میکنیم . سعی کنید از خصائل خوبه فرزند پسر خود تعریف بسیار کنید . پسران در سنین رشد به اعتماد به نفس احتیاج بسیاری دارند . آن ها تشنه هر گونه تعریف شما در باب مسائل زندگی خود هستند . برخلاف تصور والدین پسران نیازمند توجه و محبت بسیاری هستند . باید بدانید که مثلا اگر از سخت‌کوشی او تعریف کنید این خصائل در اون چند برابر خواهد شد . از مهمترین اصول تربیت فرزند پسر این است که از خصائل خوب او مثل گزینه های زیر تعریف کنید تا در وجود کودک تثبیت شوند این خصائل شامل  :

  • هوش
  • صبر
  • ادب
  • سلیقه
  • خلاقیت
  • بهداشت فردی
  • و هنر و غیره هستند .

پسر

چند اصل مهم دیگر

اصول تربیت فرزند پسر به طور کل مبحثی شامل عناوین مختلف است . مثلا فرزندان پسر علاقه بیشتری به اظهار نظر در مسائل زندگی دارند . به آنها اجازه شرکت در بحث های خانوادگی و اظهار نظر بدهید . این برای تقویت روحیه کودک در آینده بسیار موثر است و باعث میشود کودک اعتماد به نفس بسیاری داشته باشد . از نکاتی که والدین همیشه نادیده میگیرند این است که فرزند پسر باید کمک به مادر را بیاموزد . اغلب مردم فکر میکنند که فرزند پسر نباید در خانه کار کند . این تصوری بسیار اشتباه و مخرب است . حتی میتوان گفت که این یک تصور قرون وسطایی است . یک خانواده مدرن باید بدانند که در تمام مسائل خانه باید عملکرد مشترک داشته باشند . همه اعضا خانواده باید در امور خانه مشارکت داشته باشند .

تربیت فرزند پسر در اسلام ( boy`s upbringing in Islam )

تربیت فرزند پسر در اسلام امری بسیار یاد شده و مهم است البته باید بدانید از نظر دین اسلام فرزند پسر و فرزند دختر با یکدیگر هیچ فرقی ندارند . بطوریکه که خدا در قرآن میفرماید :

لِلَّهِ مُلْکُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ یَخْلُقُ مَا یَشَاءُ یَهَبُ لِمَنْ یَشَاءُ إِنَاثًا وَیَهَبُ لِمَن یَشَاءُ الذُّکُور َ؛

" فرمانروایى [مطلق] آسمان‌ها و زمین از آن خداست هر چه بخواهد میآفریند به هر کس بخواهد فرزند دختر و به هرکس بخواهد فرزند پسر میدهد "

دین اسلام به موارد مختلفی در تربیت فرزند پسر اشاره میکند . همانطور که میدانید کودکانی که از ابتدا با مذهب آشنا میشوند نسبت به کودکانی که در خانواده های بی اعتقاد بزرگ میشوند کمتر در معرض اتفاقات بد در یک آینده سیاه و تاریک هستند . این کودکان موازین اخلاقی و قوانین اجتماعی را بیشتر رعایت میکنند و به چارچوب خانواده و احترام به بزرگتر اهمیت بسیار میدهند .

اهمیت آموزه های دینی

تربیت فرزند پسر در اسلام امری مهم است که نشان میدهد این افراد در اجتماع فردی مثبت تر و مفید تر هستند . پس سعی کنید در تربیت فرزند پسرتان حتما از ابتدای تولد او را با داستانهای مذهبی و دینی آشنا سازید . از او بخواهید کتاب قران را بخواند . رفتار ها و جملات و کارهای انسانی پیامبران و امامان را به فرزند خود یاد دهید . از او بخواهید که از شخصیت‌های دینی و مذهبی نیز الگوبرداری کند . سعی کنید اصول و فروع دین را از ابتدای کودکی به کودک خود بیاموزید مثل توحید ، معاد ، امامت ، عدل و غیره . سعی کنید در سنین کودکی که کودک شما نسبت به انجام اعمال دینی علاقه‌مند است این کارها را انجام بدهید . در تربیت فرزند پسر در اسلام تاکید شده نماز خواندن را در سنین ۵ تا ۶ سالگی به کودک خود بیاموزید .

چگونگی تربیت فرزند پسر

چگونگی تربیت فرزند پسر امری راحت و آموختنی است . بر طبق اصول تربیت فرزند پسر هیچ وقت سعی نکنید که مانع تحرک کودک خود باشید . یک کودک منفعل یک کودک ناکارآمد و ناموفق در آینده است . چنین کودکانی هرگز نمیتوانند در زندگی آینده خود و در مشاغل و اجتماع موفق باشد . به طور کل ما همیشه به مراجعه کنندگان خود پیشنهاد میکنیم که فرزند پسر خود را با موسیقی و هنر آشنا سازند . فضای ذهنی یک پسر نیازمند لطافت هنر موسیقی آرامش و غیره است .سعی کنید چنین بستری را برای تربیت فرزند پسر خود ایجاد کنید . کودک خود را به کلاس های آموزشی سوق دهید . اجازه دهید وقت فرزند پسرتان با کارهای مفید و هوشمندانه پر شود .

چند نکته مهم

از آنجا که میدانید تربیت فرزند پسر تا اندازه زیادی به دست مادر است . فرزندان پسر رابطه عاطفی و پیوندهای محکم‌تری با مادر خود دارند . از این رو امام علی علیه السلام میفرماید : بر پدران سه چیز واجب است و مهمترین آنها این است که پدر اختیار تربیت فرزند را به مادر بدهد . سعی کنید تا آخرین حد توان تربیت فرزند پسر را به دست مادر بدهید و تنها در امور مردانه فرزند پسر خود مداخله کنید . در تربیت فرزند پسرتان از خشونت و تنبیه بدنی بپرهیزید چون دقیقا اثر عکس دارد و نتیجه مثبتی در اختیارتان نخواهد گذاشت . اینها مهمترین مطالب مشاوره کودک هستند .

پسر

راه های تربیت فرزند پسر ( ways for boy`s upbringing )

راه های تربیت فرزند پسر را در مبحث چگونگی تربیت فرزند پسر مختصرا بیان کردیم . یکی از غم انگیزترین اتفاقات در جوامع امروزی انتظار کشیدن والدین برای فرزند پسر است . اینکه شما از خداوند تنها فرزند پسر میخواهید به نوعی دخالت شما در خواست و اراده اوست . از دیدگاه جهان امروز فرزند پسر و فرزند دختر در یک جایگاه و مساوی هستند . هردو آنها نیازمند توجه و پیگیری هستند و نیاز به سرگرمی و خلق خلاقیت هستند . تمام راهکارهای شما برای تربیت فرزندانتان از هر جنسی سازنده آینده این کودکان است . پس در این راه از مشاوره تربیت کودک استفاده کنید و کمک بگیرید .

سخن آخر

سعی کنید تفاوت های فرزند پسر خود را بپذیرید و با او بگونه ای شایسته برخورد کنید اگر راه های تربیت فرزند پسر جوابگوی نیاز های شما در تربیت فرزند پسرتان نمیباشد و یا نیازمند راهنمایی های بیشتری هستید ، حتما از مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی در این امر مهم و حیاتی کمک بگیرید .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه تربیت کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: A father said to his son, “I was old as you now at the time of ...

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

اگر با دختر رویاهایتان در ارتباط هستید و یا از دختری خوشتان می آید و فکر می کنید برای زندگی و ازدواج گزینه مناسبی است، وقت را از دست ندهید و سریع تر این موضوع را به او بگویید. اگر خجالتی هستید و یا به هر دلیلی نمی توانید رو در رو به او بگویید که دوستش دارید و یا به دنبال راهکارهایی برای اثبات دوست داشتن خود هستید، پس از روش هایی که در این مقاله گفته شده است کمک بگیرید.

ابراز احساسات و بیان آنچه که در دل است برای همه کار آسانی نیست. ممکن است شما جز آن دسته از افرادی باشید که نمی توانند به راحتی احساسات خود را بیان کنند و یا به طرف مقابل خود نشان دهند تا چه اندازه او را دوست دارند. مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه در این مقاله چند روش عالی را بیان کرده اند که با استفاده از آنها می توانید به دختر مورد علاقه خود ثابت کنید دوستش دارید. با ما همراه باشید.

چگونه به دختر مورد علاقه و دوست دختر خود ثابت کنم که دوستش دارم؟

راه های زیادی وجود دارد که می توانید از طریق اعمال، گفتار و رفتارتان به یک دختر نشان دهید که چقدر برایتان مهم است و چقدر او را دوست دارید. برای اینکه اثبات کنید او را دوست دارید و یا علاقه و دوست داشتن خود را به او نشان دهید می توانید از این راهکارها متناسب با زمان و موقعیتی که دارید استفاده کنید. حواستان باشد که به اشتباه رفتار و اعمال شما باعث ایجاد سوء تفاهم نشود و یا یک پسر مزاحم خطاب نشوید. به گونه ای رفتار کنید و از راهکارهایی استفاده کنید که متناسب با نوع فرهنگ و شخصیت فرد مورد نظرتان باشد.

برایش گل بخرید و یا گل بفرستید

هیچ چیز نمی تواند مانند یک دسته گل زیبا عشق و علاقه شما را نشان بدهد. سعی کنید بفهمید که او از چه نوع گل هایی خوشش می آید و گل مورد علاقه او چیست؟ سپس با سلیقه خودتان یک دسته گل تهیه کنید. اگر ملاقات کردن با او برایتان مقدور نیست پس می توانید گل ها را برایش ارسال کنید. اگر می خواهید یک مرد فوق العاده عاشق به نظر برسید می توانید یک یادداشت عاشقانه در کنار گل ها بچسبانید. از جملات خیلی طولانی و کلیشه ای استفاده نکنید.

شما می توانید با یک جمله کوتاه مانند:« گل های زیبا برای یک دختر زیبا» طرف مقابلتان را جذب خود کنید. حتی می توانید از یک بیت شعر برای نشان دادن و اثبات عشق خود استفاده کنید. شما برای اثبات عشق و علاقه خود نیاز به گران قیمت ترین دسته گل شهر ندارید. یک شاخه گل رز و یا یک دسته گل زیبا و کوچک می تواند بی نهایت رمانتیک تر از یک دسته گل با تشریفات زیاد باشد.

نامه های عاشقانه بنویسید

نوشتن نامه عاشقانه برای دختر مورد علاقه خود، یک کار بسیار رمانتیک و عاشقانه است. این روش می تواند یکی از بهترین روش ها برای اثبات دوست داشتن شما باشد و چیزی است که دوست دختر شما را حتما خوشحال می کند. اگر شما جز آن دسته از مردانی هستید که در بیان احساسات خود مشکل دارید، نوشتن نامه یک گزینه عالی برای شما است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به قلب خود اجازه بدهید جملات عاشقانه خود را بگوید و شما با یک خودکار آنها را ثبت کنید. شما می توانید این نامه را شخصا به خود او بدهید و یا از پست برای غافلگیر کردنش استفاده کنید.

 

 هر زمان که به کمک نیاز داشت در کنار او باشید

اگر می خواهید دوست داشتن و عشق خود را ثابت کنید پس در مواقع بحران و مشکلات همیشه در دسترس باشید. به عنوان مثال اگر او بیمار است یا یکی از اعضای خانواده اش ناخوش است، در کنار او باشید و به بهانه کار و مشغله های کاری او را تنها نگذارید.

 

صبح بخیر و شب بخیر گفتن را فراموش نکنید

دخترها دقت بالایی نسبت به جزئیات دارند. اگر می خواهید دختر مورد علاقه شما متوجه دوست داشتن و علاقه شما شود پس هرگز جزئیات را فراموش نکنید. صبح ها بعد از بیدار شدن به او یک پیام صبح بخیر عاشقانه ارسال کنید و همچنین شب ها قبل از اینکه به تختخواب بروید شب بخیر بگویید. دخترها به شدت حساس هستند. اگر شما این کار را انجام ندهید او فکر می کند که شما فراموشش کرده اید.

 

 با هدایای ساده او را غافلگیر کنید

منتظر مناسبت های خاص برای هدیه خریدن نباشید. دخترها مردان متفکر را دوست دارند. پس حتی در روزهای عادی، می توانید با یک هدیه کوچک او را غافلگیر کنید. این کار باعث می شود او احساس خاص بودن داشته باشد و متوجه عشق و علاقه شما شود.

 

رفتار تند و عصبی ممنوع

خانم ها شایسته این هستند که با آنها محترمانه رفتار شود. پس حتی زمانی که به شدت عصبانی هستید، از به کار بردن الفاظ تند و زشت خودداری کنید. هیچگاه صدایتان را بر سر یک زن بلند نکنید و همیشه با ملایمت و آرام با او صحبت کنید. دختران از مرد عصبی و تندخو به شدت بیزارند. اگر شما حتی یک بار ناخواسته بر سر آنها داد بزنید ممکن است این گونه حساب کنند که دوستشان ندارید و برایشان احترام قائل نیستید.

 

کمی ابتکار عمل داشته باشید

دختران عاشق مردهای خلاق و رمانتیک هستند. او را به یک قرار شام دعوت کنید. یا با هم پیاده روی کنید و یا حتی به پارک یا سینما بروید و یک فیلم عاشقانه تماشا کنید. سعی کنید یک شب عاشقانه و رمانتیک را برای دختر مورد علاقه خود بسازید. به علایق او فکر کنید و متناسب با علایقش یک برنامه خاص را تدارک ببینید. این کارها به دختر نشان می دهد که برای شما مهم است و یک راه عالی برای اثبات عشق و علاقه شما خواهد بود.

 

از او تعریف کنید

این یک راه به شدت راحت برای اثبات عشق و علاقه است. اگر واقعا او را دوست دارید پس در مورد او و زیبایی ها و مهارت هایش تعریف کنید. می توانید از ظاهرش و چیزی که خودش به آن افتخار می کند تعریف کنید. مثلا از موهای بلندش و یا چشمان مشکی و شگفت انگیزی که دارد و ... . البته حواستان باشد که فقط روی ظاهر او تمرکز نکنید. بلکه بهترین ویژگی های شخصیتی و یا کاری اش را مورد تعریف و تمجید قرار بدهید. مثلا می توانید به او بگویید عاشق قلب مهربانش هستید. به یاد داشته باشید که تعاریف از او باید صمیمانه و صادقانه باشد. اگر او بفهمد که این تعریف الکی و ساختگی است همه چیز کاملا برعکس خواهد شد و ممکن است از شما دورتر شود.

 

مهربان باشید

بدون در نظر گرفتن شرایط و مشکلات، همیشه با مهربانی خود به او نشان بدهید که او را دوست دارید. مهربانی کردن برای دختر شامل: گوش دادن به او، احترام گذاشتن به نظرات او حتی هنگامی که مخالف هستید، تعریف کردن از او، انجام کارهای خود و ... دختران می خواهند با پسرهایی باشند که با آنها خوب رفتار می کنند، به خصوص وقتی صحبت از روابط متعهدانه به میان می آید.

 

صادق باشید

صداقت در مورد عشق بسیار مهم است. اگر شما راست گو و صادق نباشید او هیچ گاه به شما و عشقی که دارید نمی تواند اعتماد کند. شما همچنین باید در مورد احساسات خود نسبت به او نیز صادق باشید. اگر عاشق او شده اید اما تا به حال چیزی به او نگفته اید، پس اعتراف کنید. صداقت همیشه بهترین سیاست در رابطه با احساسات است.

 

 به حد و مرزهایی که او تعیین می کند احترام بگذارید

دختر مورد علاقه شما، مجموعه ای از اصول و ارزش های خاص خود را دارید. ممکن است شما با آنها موافق نباشید و یا برای شما اهمیتی نداشته باشد. اما حتما به نظرات و تفکرات او احترام بگذارید. او را مسخره نکنید و یا ارزش عقاید او را پایین نبرید. احترام گذاشتن به او و خواسته هایش می تواند یک راه اثبات عشق و علاقه شما باشد.

 

او را به انجام کارهایی که دوست ندارد مجبور نکنید

او را مجبور به انجام کارهایی که خلاف میل و نظرش است، نکنید. مثلا اگر می دانید که او قبل از ازدواج هیچ رابطه جنسی برقرار نمی کند پس او را مجبور به داشتن رابطه جنسی با خود نکنید. برای خواسته هایش ارزش قائل شوید. هیچ گاه از او درخواست رابطه جنسی نکنید. این کار ممکن است این گونه معنا شود که شما او را صرفا برای برآورده کردن نیازهای جنسی خود می خواهید و علاقه ای به او ندارید. اگر عاشقش هستید و می خواهید این را ثابت کنید پس هرگز با او در رابطه با مسائل جنسی صحبت نکنید.

 

اگر برایتان مقدور است؛ او را به خانواده خود معرفی کنید

یکی دیگر از راه های نشان دادن و اثبات علاقه به دختر، معرفی او به خانواده است. این کار باعث می شود که دختر مورد علاقه شما احساس امنیت داشته باشد و متوجه شود که شما او را واقعا دوست دارید و این علاقه شما همیشگی است. زیرا اگر او را برای ازدواج و زندگی مشترک نمی خواستید هرگز به خانواده خود این موضوع را نمی گفتید و او را معرفی نمی کردید.

 

اگر می توانید شام مورد علاقه او را بپزید

اگر جز آن دسته از پسرانی هستید که مهارت بالایی در آشپزی کردن دارید پس دست به کار شوید. شما می توانید با صرف کمی زمان و تلاش برای چیزی که او را خوشحال می کند مانند پختن شام مورد علاقه اش، به او نشان دهید که دوستش دارید. اگر با او در ارتباط هستید پس مسلما می دانید که از چه غذاهایی خوشش می آید. اما اگر اولین قرار ملاقات را با او دارید پس به سراغ غذاهای پیچیده نروید. شما حتی می توانید با تزئیین کردن میز شام، نظر دختر را به خودتان جلب کنید. اگر آشپزی کردن بلد نیستید و نمی توانید او را به رستوران ببرید، از او بخواهید که با یکدیگر آشپزی کنید. آشپزی کردن با یکدیگر به شدت لذت بخش خواهد بود و باعث می شود مدت طولانی تری را در کنار یکدیگر باشید.

با دختران دیگر صمیمی نشوید و با آنها رفتارهای گرم و صمیمی نداشته باشید

اگر واقعا او را دوست دارید و او را برای ازدواج انتخاب کرده اید پس وفادار باشید. نسبت به انتخاب خود متعهد باشید و هرگز با دختران دیگر صمیمی نشوید. از انجام کارهایی که می تواند باعث درد، احساس ناامنی و حسادت او شود، اجتناب کنید. چه به صورت حضوری و چه در شبکه های اجتماعی هرگز با دختر دیگری حرف های عاشقانه نزنید. هنگامی که شما فقط به او اهمیت بدهید و نسبت به دختران دیگر بی تفاوت باشید، دوست دختر شما متوجه عشق و علاقه راستین شما خواهد شد.

 

با او مشورت کنید

قبل از تصمیم گیری ها و انتخاب هایتان، حتما نظر او را بپرسید. از او بپرسید که چه فکری دارد و از او بخواهید، نظرش را در مورد موضوع مطرح شده بگوید. مشورت کردن و در نظر گرفتن علایق و سلیقه های او می تواند به دختر بفهماند که شما همیشه برایش ارزش قائل می شوید و او را از صمیم قلب دوست دارید. این یک راهکار عالی برای اثبات دوست داشتن است.

 

سخن آخر

برای ثابت کردن دوست داشتن و علاقه خود به دختر مورد علاقه اتان کافی است صادقانه رفتار کنید. رفتارهای صادقانه و استفاده از جملات ساده ولی پر از احساسات می تواند عشق و علاقه شما را به نمایش بگذارد. به او اهمیت بدهید و همیشه احوالش را جویا شوید. شما باید یک مرد جنتملن باشید که همیشه و در هر موقعیتی حواسش به دوست دخترش است. دختران باهوش هستند و می توانند عشق و علاقه را از چشمان شما متوجه شوند. پس اگر واقعا او را دوست دارید برای اثبات این دوست داشتن نیاز نیست فرهاد کوه کن شوید، فقط کافی است به او اهمیت دهید و رفتارهای پر از مهر و محبت داشته باشید.

مرکز مشاوره خانواده آویژه

 

 

  • جللال میری