بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

۴ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در مشاوره خانواده برای ایجاد یک رابطه شاد صدها نکته کوچک و بزرگ وجود دارد که باید در نظر بگیرید. یکی از آنها دوری از افراد سمی است. افرادی سمی افرادی هستند که با عادات و رفتارهای نادرست خود زندگی شما را تحت تاثیر قرار میدهند.

در این مقاله ما تصمیم گرفتیم انواع مختلفی از افراد سمی را که نباید با آنها رابطه جدی داشته باشید به شما نشان دهیم. زیرا در رابطه با این افراد فقط وقت خود را هدر خواهید داد.

  • افراد خودشیفته

یک فرد خودشیفته هرگز با عشق یک نفر موافق نیست. این نوع افراد همواره به دنبال کسب تحسین دیگران هستند. خودشیفتگان دائما به دنبال یک شریک و همسر عالی و بدون نقص هستند. آنها عمیقا اعتقاد دارند که روابط فعلی آنها برایشان مناسب نیست. افراد خودشیفته در همه مشکلات، همه را مقصر می دانند، جز خودشان.

  • افراد بیش از حد رمانتیک

نحوه ایجاد یک رابطه جدید برای افراد بیش از حد رمانتیک، بسیار مهم است. این افراد به دنبال تجربیات عاشقانه جدید هستند و نمی توانند روال معمول یک رابطه را تحمل کنند. آنها در یک رابطه معمولی، به آسانی خسته می شوند. افراد رمانتیک برای جلوگیری از این موضوع، راه های جدیدی برای عشق و صمیمیت پیدا می کنند و از هرگونه مرز و محدودیت متنفرند.

  • افراد فاقد اعتماد به نفس

همه ما ممکن است در یک زمینه اعتماد به نفس نداشته باشیم. با این حال، اگر شخصی نمی داند چگونه زندگی خود را ادامه دهد و دائماً به تأیید شخص دیگری نیاز دارد، این یک نشانه خطرناک است. افراد فاقد اعتماد به نفس به سختی میتوانند موانع و مشکلات زندگی را پشت سر بگذارند.

  • افراد خودخواه

افراد خودخواه دسته دیگری از افراد سمی هستند. این افراد آنقدر نگران خود هستند که این واقعیت را که عزیزانشان نیز مشکلاتی دارند، قبول نمی کنند. با این حال، آنها حتی می فهمند که ممکن است خودشان دلیل این رنج باشند. افراد خودخواه معتقدند که تلاشهای همسرشان برای آنها کافی نیست. این افراد خودشان را شایسته کوچکترین رنج و مشکل نمیدانند.

  • افرادی که نقش قربانی را بازی میکنند

از نظر مشاوره های خانواده افرادی که نقش قربانی را بازی می کنند، گروه دیگری از افراد سمی هستند که باید از آنها دوری کنید. زیرا هر چیز کوچکی می تواند آنها را ناراحت کند. این افراد همیشه به دنبال شخصی هستند که آنها را دلداری دهد و وقتی که همسرشان نتواند آنچه را که می خواهند به آنها بدهد، به دنبال فرد جدیدی می گردند.

  • افراد منتقد

این فقط درواقع دسته دیگر از افرادی هستند که اعتماد به نفس کافی ندارند. کسانی که دوست دارند در مورد هر چیز کوچکی از دیگران انتقاد کنند و مشاوره دهند. افرادی که بیش از حد از دیگران انتقاد میکنند، فقط از آن به عنوان ابزاری برای اثبات خود استفاده می کنند. ناگفته نماند که آنها از آسیب رساندن به هیچ کس در اطراف خود نمی ترسند و نمی توانند یک رابطه سالم برقرار کنند.

psychology.avije.org

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

معذرت-خواهی-از-همسر-بعد-از-خیانت-فمیلیکو

معذرت خواهی از همسر بعد از خیانت   (مشاوره آنلاین خیانت همسر)

  • اگر خیانت کرده اید باید یک عذر خواهی صمیمانه، از ته دل و کامل از همسرتان داشته باشید، حتی اگر معدزت خواهی و پشیمانی شما هیچ نتیجه ای نداشته باشد.
  • معذرت خواهی بخشی از پذیرش گناه و اشتباه است.
  • درک کنید که با خیانت نه تنها به اعتماد همسرتان لطمه زده اید بلکه سلامت روانی و جسمی او را تهدید کرده اید.
  • مسئولیت خیانت شما فقط و فقط بر عهده خودتان است حتی اگر هر دو نفر در زندگی مشترک اشتباهاتی داشته باشید. پس سعی نکنید تقصیرات را به گردن دیگری بیندازید.
  • در زمان معذرت خواهی، برای سخت ترین سوالات از سوی همسرتان آماده باشید.
  • سعی کنید صادق و مهربان باشید و سعی نکنید از پاسخ دادن به سوالات همسرتان طفره بروید.
  • هرگز همسرتان را با معشوقه خود مقایسه نکنید تا با یک افتضاح مواجه نشوید.
  • عذرخواهی به معنای بخشیده شدن نیست، پس توقع بیجا نداشته باشید.
  • به درد دلهای همسرتان هم گوش دهید، او یک طرف این ماجراست.

مسئولیت خیانت شما فقط و فقط بر عهده خودتان است حتی اگر هر دو نفر در زندگی مشترک اشتباهاتی داشته باشید. پس سعی نکنید تقصیرات را به گردن دیگری بیندازید.

خیانت یک اشتباه بزرگ است و هیچ تضمینی وجود ندارد که بعد از آن رابطه شما حفظ شود. با این حال راه بهبودی از خیانت یک جاده دو طرفه است، که در آن هر دو شریک باید متعهد باشند که از خیانت درس بگیرند، اشتباهات را بپذیرند و بخشش را یاد بگیرند تا در نهایت دوباره با هم بمانند. نکته مهم این است که اگر خیانت کرده اید، باید یک عذرخواهی صمیمانه و کامل از شریک زندگی خود داشته باشید. برای این کار نکات زیر را در نظرداشته باشید:

  • مشخص کنید چرا خیانت کرده اید

اولین چیزی که باید فهمید این است که چرا خیانت کرده اید. هدف این است که بفهمید ریشه این مشکل چیست. بنابراین هنگامی که شما و شریک زندگیتان بر شوک اولیه ناشی از خیانت غلبه کردید، می توانید تصمیم بگیرید که چگونه به بهترین شکل مشکل را حل کنید.

  • تعیین کنید آیا واقعاً می خواهید در کنار شریک زندگی خود بمانید یا خیر

بر اساس ارزیابی خود از مرحله قبل، شما باید تصمیم بگیرید که آیا میخواهید در کنار شریک زندگی خود بمانید یا خیر.. شما به شریک زندگی خود صدمه می زده اید، و بنابراین شریک زندگی شما سزاوار عذرخواهی شما است. حتی اگر در نهایت تصمیم بگیرد که از شما جداشود.

  • بفهمید برای چه عذرخواهی می کنید

بدیهی است که شما خیانت کرده اید و مجبور هستید که به خاطر آن عذرخواهی کنید. با این حال، باید به همسرتان اطلاع دهید که کاملاً درک کرده اید که چقدر او را آزار می دهید. درواقع شما فقط خیانت نکردید، بلکه به اعتماد شریک زندگی خود خیانت کردید، دیدگاه او از رابطه خود را نابود کردید، شریک زندگی خود را شرمنده کردید و احتمالاً شریک زندگی خود را در معرض بیماری های مقاربتی قرار دادید.

  • هنگام عذرخواهی مسئولیت اقدامات خود را بپذیرید

این مهم است که شما دلیل خیانت را درک کنید، اما توضیح دلایل خیانت در زمان معذرت خواهی قابل توجیه نیست. حتی اگر مشکلات اساسی در روابط شما وجود داشته باشد (که ممکن است هر دو مسئولیت آن را بر عهده داشته باشید)، شما به تنهایی مسئول خیانت هستید. هدف شما در این بحث این است که به همسرتان نشان دهید، اشتباه خود را پذیرفته اید.

مشخص کنید چرا خیانت کرده اید

  • از به کار بردن واژه "اگر" خودداری کنید

گفتن جملاتی همچون "متأسفم اگر شما را آزار دادم" ، یا "اگر اینقدر من را رد نمی کردید، به دنبال رفع نیازهای جنسی نبودم" و جملات از این دست نه تنها به شما کمک نمیکند بلکه نشان دهنده این است که مسئولیت رفتار غلط خود را قبول نمی کنید. این نوع گفتار به همسرتان این احساس را می دهد که انگار می خواهید تقصیر را از خود دور کنید. به جای اینکه بگویید "اگر شما را آزار دادم متاسفم"  این واقعیت را که شما عامل اصلی رنج همسرتان هستید، تصدیق کنید و بگویید: "من می دانم که اعمال من به تو آسیب می رساند، و برای آن، بسیار متاسفم."

  • برای سوالات سخت آماده باشید

خواه شریک زندگیتان مدارکی از رابطه شما کشف کرده باشد یا اینکه به خیانت اعتراف کرده باشید، به احتمال زیاد سوالات زیادی از شما خواهد داشت.

شریک زندگی شما ممکن است بخواهد از جزئیات رابطه شما مطلع شود و سوالاتی درباره نحوه ملاقات شما، تعداد دفعات ملاقات، علاقه شما به شخص مقابل و غیره از شما بپرسد. اگر اکنون از پاسخ دادن به سوالات شریک زندگی خود امتناع کنید، در حال ایجاد یک شکاف بزرگ هستید. این امر منجر به بی اعتمادی بیشتر و صدمه زدن به توانایی شما در برقراری ارتباط صریح و صادقانه با یکدیگر خواهد شد.

خواه شریک زندگیتان مدارکی از رابطه شما کشف کرده باشد یا اینکه به خیانت اعتراف کرده باشید، به احتمال زیاد سوالات زیادی از شما خواهد داشت.

  • صادقانه اما مهربانانه پاسخ دهید

شما باید از ارائه پاسخهای مبهم پرهیز کنید، اما دلیلی ندارد که جزئیات صریح و دقیق مربوط به ارتباطات خود را بیان کنید. به عنوان مثال، اگر از شما سال شود که چه چیزی در مورد معشوق خود را دوست داشتی، باید صادق باشید، اما در نحوه بیان پاسخ خود دقیق باشید. مطمئناً هنگام پاسخ دادن به سوالات همسرتان، باید از مقایسه او با معشوق خود جلوگیری کنید. زیرا این فقط به شریک زندگی شما آسیب می رساند.

  • عذرخواهی خود را بدون انتظار انجام دهید

در مشاوره خانواده شما عمیقا از کاری که کرده اید پشیمان هستید و ممکن است فکر کنید اگر بتوانید این را به همسرتان نشان دهید، او به راحتی شما را میبخشد. این کاملا طبیعی است، اما شما نمی توانید این تفکر را داشته باشید که چون عذرخواهی کرده اید، همه چیز خوب پیش می رود. شما نمی توانید تعیین کنید که آیا شریک زندگی شما می تواند شما را ببخشد یا خیر.

عذرخواهی خود را بدون انتظار انجام دهید

  • به حرف شریک زندگی خود گوش دهید

این احتمال وجود دارد که پس از عذرخواهی از شریک زندگی خود، او دیگر اصلاً تمایلی به گفتگو با شما نداشته باشد و در این صورت، شما باید به خواسته ی او احترام بگذارید. اگر شریک زندگی شما می خواهد احساسات خود را تخلیه می کند یا نیاز دارد صحبت کند، پس این اجازه را به او بدهید. برای همسرتان روشن کنید که حرفهای او را می شنوید و می دانید که تا چه حد به او آسیب رسانده اید.

روانشناسی فمیلیکو// familico.ir

 

 

 

#روانشناسی_بعد_از_خیانت

 

#نشانه های_پشیمانی_بعد_از_خیانت

 

احساس بد_بعد_از_خیانت

 

عدم_پشیمانی_بعد_از_خیانت

 

احساس_زن_بعد_از_خیانت

 

سکوت_بعد_از_خیانت

 

پشیمانی_از_خیانت

 

افسردگی_بعد_از_خیانت_شوهر

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

 

پرده-بکارت-چیست-فمیلیکو

پرده بکارت انواع آن و بهترین سکس برای برداشتن پرده بکارت

پرده بکارت چیست؟

هایمن یا پرده بکارت، یک بافت نازک است که در دهانه واژن قرار دارد. هایمن باید باز باشد تا خون قاعدگی و ترشحات طبیعی از واژن خارج شود. در مشاوره زناشویی پرده های بکارت به اشکال مختلف در می آیند.

پرده بکارت چیست؟

انواع مختلف پرده بکارت کدامند؟

پرده بکارت بی دهانه یا مسدود (imperforate hymen)

شرایطی که در آن پرده بکارت منفذ ندارد بنابراین دهانه واژن را به طور کامل می پوشاند و از خروج خون قاعدگی و ترشحات طبیعی واژن جلوگیری می کند. این نوع پرده بکارت ممکن است در بدو تولد مشاهده شود، اما بیشتر در دوران بلوغ تشخیص داده می شود.

پرده بکارت انواع آن و بهترین سکس برای برداشتن پرده بکارت

Microperforation Hymen

در این نوع پرده بکارت منفذ بسیار کوچکی وجود دارد. خون قاعدگی و ترشحات واژن می توانند از واژن خارج شوند، اما فرد ممکن است در رابطه واژینال مشکل داشته باشد.

Microperforation Hymen

پرده بکارت سوراخ سوراخ یا مشبک

شرایطی که در آن هایمن دارای چندین روزنه بسیار کوچک است. خون قاعدگی و ترشحات واژن می تواند از واژن خارج شود، اما بیمار قادر به استفاده از تامپون یا رابطه واژینال نخواهد بود.

پرده بکارت سوراخ سوراخ یا مشبک

پرده بکارت تیغه ای

یک هایمن سپتوم یا تیغه ای زمانی اتفاق می افتد که پرده بکارت دارای یک باند بافت اضافی در وسط باشد که باعث ایجاد دو دهانه کوچک واژن به جای یک دهانه می شود. در این حالت، خون قاعدگی و ترشحات واژن می توانند از واژن خارج شوند، اما بیمار ممکن است در رابطه واژینال مشکل داشته باشد یا ناتوانی داشته باشد.

بکارت حلقوی

بکارت حلقوی

پرده بکارت حلقوی نوع دیگری از انواع بکارت است که در آن یک لایه حلقوی اطراف ورودی واژن را پوشانده است. این نوع بکارت قابلیت اتساع دارد.

بهترین-سکس-برای-برداشتن-پرده-بکارت

بهترین سکس برای برداشتن پرده بکارت کدام است؟

موقعیت مناسب برای برداشتن پرده بکارت به نوع اندام تناسلی زن و مرد و نوع عمل جنسی بستگی دارد. ممکن است بخواهید که موقعیت های جنسی ماجراجویانه یا حتی آکروباتیک را امتحان کنید تا اولین رابطه جنسی خود را واقعا به یاد ماندنی کنید. اما نیازی به امتحان کارهای عجیب نیست. تنها با انتخاب یک پوزیشن مناسب میتوانید رابطه خود را جذاب و به یاد ماندنی کنید. در  اینجا چند گزینه وجود دارد که با امتحان کردن آنها میتوانید بهترین موقعیت جنسی را برای خودتان پیدا کنید.

بهترین سکس برای برداشتن پرده بکارت کدام است؟

از بالش استفاده کنید

برای پشتیبانی بیشتر یک بالش در زیر ناحیه لگن خود قرار دهید. زانوها را خم کنید، لگن را در هوا بالا بیاورید و پاها را کاملاً باز کنید. این وضعیت می تواند به کنترل عمق دخول کمک کند.

موقعیت مناسب برای برداشتن پرده بکارت به نوع اندام تناسلی زن و مرد و نوع عمل جنسی بستگی دارد.

پوزیشن ایستاده

به یک سطح مانند دیوار یا میز تکیه داده و رو به روی شریک زندگی خود قرار گیرید. این موقعیت به شما امکان می دهد تا برای افزایش لذت، کلیتوریس شریک زندگی خود را لمس کنید.

به یک سطح مانند دیوار یا میز تکیه داده و رو به روی شریک زندگی خود قرار گیرید. این موقعیت به شما امکان می دهد تا برای افزایش لذت، کلیتوریس شریک زندگی خود را لمس کنید.

پوزیشن از کنار

برای این وضعیت، می توانید رو در رو یا پشت به شریک زندگی خود دراز بکشید. در هر دو موقعیت به شما امکان کنترل عمق و سرعت رابطه جنسی را می دهد.مشاوره خانواده

 

منبع: روانشناسی فمیلیکو

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

مراحل-ازدواج-کدامند-فمیلیکو؟

همه افراد میدانند که روابط با گذشت زمان رشد می کنند و متحمل تغییراتی میشوند. اما آنچه بسیاری از مردم نمی دانند این است که در ازدواج مراحل مشخصی وجود دارد که مشاوره خانواده احساسات جدید، چالش های جدید و فرصت های جدید برای رشد را ارائه می دهد. و اگر می خواهید رابطه شما با احترام متقابل، عشق و صمیمیت پیش برود، احتمالاً باید تمام مراحل را تجربه کنید و در آنها موفق عمل کنید. در ادامه نگاهی به شرح هر فاز بیندازید:

فاز اول؛ مرحله عاشقانه

این مرحله به عنوان مرحله خواستگاری یا مرحله فانتزی نیز شناخته می شود و می تواند از 2 ماه تا 2 سال طول بکشد. این زمانی است که شما و همسرتان تازه ملاقات کرده اید و همه چیز کاملاً شگفت انگیز است. شما نمی توانید از یکدیگر سیر شوید که دلیل اصلیش این است که هر دو هنوز هم از بهترین رفتار خود برخوردار هستید. در این مرحله تمرکز بر روی نقاط مشترک است. شما علاقه های مشترک زیادی دارید. شما بهترین خصوصیات خود را به شریک زندگی خود نشان می دهید و سعی می کنید تا آنجا که ممکن است از یکدیگر رضایت داشته باشید.

رحله عاشقانه  این مرحله به عنوان مرحله خواستگاری یا مرحله فانتزی نیز شناخته می شود و می تواند از 2 ماه تا 2 سال طول بکشد.

مرحله ناامیدی

این مرحله با نام مرحله آشنایی یا مرحله تنظیم واقعیت نیز شناخته می شود. اینجاست که شما متوجه می شوید شریک زندگی شما نیز مثل بقیه یک انسان است. شما بیشتر با یکدیگر آشنا می شوید و در نتیجه ایرادات و نقایص مختلف او را شروع میشناسید. این مرحله می تواند گیج کننده و دلسرد کننده باشد زیرا شما چهره واقعی همسرتان را میبینید. با این حال، در این مرحله، کار اصلی شما یادگیری نحوه برقراری ارتباط و حل تعارض با این شخص به طور موثر است.

مرحله ناامیدی  این مرحله با نام مرحله آشنایی یا مرحله تنظیم واقعیت نیز شناخته می شود. اینجاست که شما متوجه می شوید شریک زندگی شما نیز مثل بقیه یک انسان است.

مرحله مبارزه قدرت

 در این مرحله به احتمال زیاد شروع به دور شدن از یکدیگر خواهید کرد. اما هر دوی شما هنوز اعتقاد دارید که درگیری یک امر مخرب است، اما به طور فزاینده ای از اختلافات فراوان خود، آگاه هستید. بیشتر اوقات، احساس می کنید شریک زندگی شما خودمحور است، یا حتی بدتر، که به راحتی نمی توان به او اعتماد کرد. اگر نتوانید مشکلات خود را به روشی محترمانه و قابل قبول، حل کنید، کینه های عمیق شکل میگیرند. بسیاری از زوجین در این مرحله گیر می کنند. این زمانی است که لازم است یاد بگیرید که اختلافات خود را به طور موثر مدیریت کنید.

مرحله مبارزه قدرت   در این مرحله به احتمال زیاد شروع به دور شدن از یکدیگر خواهید کرد. اما هر دوی شما هنوز اعتقاد دارید که درگیری یک امر مخرب است، اما به طور فزاینده ای از اختلافات فراوان خود، آگاه هستید.

مرحله پایداری

این مرحله به عنوان مرحله دوستی یا مرحله آشتی نیز شناخته می شود. برخی از زوجین هرگز به این مرحله نمی رسند. با ورود به این مرحله، متوجه می شوید که شریک زندگی شما کامل نیست، اما اختلافات شخصی شما به اندازه گذشته تهدیدآمیز نیستند. شما می توانید اکثر اختلافات خود را دست کم تا حدی برطرف کنید و در رابطه اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنید. به طور کلی، این مرحله ای است که شما در نهایت با تعمیق رابطه خود احساس راحتی بیشتری دارید.

مرحله پایداری  این مرحله به عنوان مرحله دوستی یا مرحله آشتی نیز شناخته می شود.

مرحله تعهد

در مشاوره تلفنی خانواده این مرحله زمانی است که هر دو زوج تصور واضحی از شریک زندگی خود دارند. شما دیگر به دلیل نیاز در کنار شریک زندگی خود نیستید بلکه او را انتخاب کرده اید. اگر به این مرحله رسیده اید، شما و شریک زندگیتان یک تیم هستید و همانطور که به دنبال منافع شخصی خود هستید به دنبال منافع او نیز هستید.

مرحله تعهد   این مرحله زمانی است که هر دو زوج تصور واضحی از شریک زندگی خود دارند.

 

منبع: familico.ir

  • جللال میری