بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

۸ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

پس چگونه می توانید از عذاب خلاص شوید و دوباره خودتان را پیدا کنید؟

 

1. کمی جدایی به دست آورید. عقب بایستید و خود را طوری ببینید که گویی کمک کننده هستید، نه قربانی.

 

2. در عواطفی که از عهده آن برنمی آیید غرق نشوید. طوری رفتار نکنید که انگار بدتر از آنچه هستید یا بهتر هستید.

 

3. برای بهبود عاطفی برنامه ریزی کنید. به جایی که صدمه می خورید، احساس زخمی می کنید یا خود را قربانی می بینید، نگاه کنید، سپس برای درمان این مناطق اقدام کنید. فقط به این تکیه نکنید که به زمان اجازه دهید این کار را برای شما انجام دهد.

 

4. عذاب درون را احساس کنید و برای آن غمگین شوید - اما به خودتان قول دهید که آن را پر خواهید کرد.

 

5. به دنبال محرمی باشید که از همان خیانت جان سالم به در برده و از آن طرف بیرون آمده باشد.

 

6. برای فردایی تلاش کنید که بهتر از دیروز باشد. به گذشته یا آنچه که ممکن است بوده باشد متمرکز نشوید.

 

7. با خدمت به شخص دیگری با خود ترحمی مقابله کنید. با جستجوی فعالیت هایی که باعث افزایش عزت نفس شما می شوند، با پشیمانی مقابله کنید.

 

برای دنبال کردن چنین برنامه‌ای، نیاز به عینیت خوبی دارد. البته هیچ چیز آسان تر از انجام برعکس نیست، به عنوان مثال:

 

1. با وسواس فکر کنید که چگونه به شما ظلم شده است. احساس شادی از درد خودپسندانه مان.

 

2. تبدیل درد خود به یک درام مداوم.

 

3. رفتار نامنظم و پراکنده، بدون برنامه ای برای بهتر شدن.

 

4. سوگواری از دست دادن خود برای همیشه. صادقانه به سوراخ درون خود نگاه نکنید زیرا خیلی دردناک است یا احساس ضعف می کنید.

 

5. صحبت کردن با افراد نامناسب در مورد مشکلات خود. به دنبال کسانی می گردیم که مدام با شما موافق هستند و با تحریک شما، خشم ما را تشدید می کنند.

 

6. ایده آل کردن گذشته. وسواس در زمان های خوبی که رفته اند.

 

7. اجازه دهید تاسف و پشیمانی بر وضعیت ذهنی شما مسلط شود.

برای برخی افراد، طلاق یکی از آسیب زاترین اتفاقات زندگی آنها خواهد بود. طلاق و اتفاقات منتهی به آن می تواند باعث ایجاد حس بسیار بدی شود. در نتیجه، می‌تواند شما را با آسیب‌های خیانت مواجه کند، یک زخم عاطفی که ممکن است دنیای شما را پر از سردرگمی، هرج و مرج و درد دل کند.

 

طلاق می تواند تأثیر منفی بر کودکان و بزرگسالان داشته باشد. متأسفانه، وقتی والدین از هم جدا می شوند، بچه ها و نیازهایشان ممکن است در مشاجره و دعوای والدین گم شوند. در نتیجه، ممکن است احساس تنش های خیانت از طرف هر دو والدین را تجربه کنند. متأسفانه، همه افراد درگیر احتمالاً آشفتگی و پریشانی را تجربه خواهند کرد. خب، بعدش چیه؟

 

آیا شانسی وجود دارد که ازدواج شما درست شود؟

چگونه در رابطه ای که آسیب خیانت وجود دارد به جلو حرکت می کنید؟ چگونه از درد دل درمان می‌شوید یا اعتماد را بازسازی می‌کنید؟ آیا طلاق تنها راه حل است؟

 

آیا طلاق ضروری است؟

دلایل زیادی وجود دارد که زوج ها طلاق می گیرند و بسیاری از آنها بعد از خیانت چنین می کنند. در واقع، طبق پژوهش های مرکز مشاوره فمیلیکو ، حدود نیمی از ازدواج ها بعد از خیانت به طلاق ختم می شود. برای برخی، احساس آرامش را به ارمغان می آورد، در حالی که برخی دیگر ممکن است احساساتی مشابه از دست دادن کسی را تجربه کنند. علائم، غم و اندوه و ویرانی می تواند به طور نامحدود باقی بماند.

 

رویدادی که باعث شد به فکر پایان دادن به رابطه تان باشید، ممکن است وحشتناک باشد آنقدر عمیق بوده که فکر نمی کنید راه دیگری وجود دارد. با این حال، روند طلاق می تواند غیرقابل پیش بینی و همچنین دردناک باشد. چیزهای کمی می توانند باعث درد، سردرگمی و دل درد شوند به اندازه خیانت.

 

آسیب خیانت زمانی اتفاق می افتد که یک خیانت غیرقابل تصور رابطه اعتماد و امنیت را از بین می برد. به عنوان مثال می توان به خیانت، اعتیاد، یا فریب مالی جدی اشاره کرد. ضربه ناشی از خیانت می تواند منجر به علائمی شبیه به PTSD شود. در نتیجه، برخی از زوج ها به دنبال درمان خیانت می روند، در حالی که برخی دیگر تصمیم می گیرند راه خود را ادامه دهند.

 

بهبودی پس از زخم خیانت

بهبودی پس از ضربه خیانت برای همه متفاوت به نظر می رسد. با این اوصاف، تصمیم برای با هم ماندن یا جدایی، تصمیمی است که ممکن است به عنوان زوج یا فردی بگیرید.

 

بسیاری از زوج‌ها درمان آسیب‌های ناشی از خیانت را بیش از آن چیزی می‌دانند که خودشان می‌توانند آن را تحمل کنند. با این حال، افراد زیادی هستند که برای کمک به یک درمانگر خیانت مراجعه می کنند. آنها با هم با آسیب پذیری و چالش روبرو می شوند. با کمک یک متخصص، برخی از درمان بیرون می آیند و احساس ارتباط قوی تری نسبت به قبل دارند.

 

EFT یک رویکرد بسیار موفق برای زوج درمانی است که ممکن است به شما در بهبودی کمک کند. غلبه بر درد دل و احساسات شدید ناشی از ضربه خیانت می تواند چالش برانگیز باشد. صرف نظر از نتیجه برای شما دو نفر، شفای فردی همچنان می تواند اتفاق بیفتد.

 

زندگی با آسیب های ناشی از خیانت می تواند زندگی را بسیار سخت تر کند. شما سزاوار این هستید که دوباره احساس کامل کنید. در مشاوره خیانت فمیلیکو، ما درمانگرانی داریم که برای ارائه EFT آموزش دیده و دارای گواهینامه هستند. ما به زوج ها و افراد فرصتی برای درمان و کشف خود واقعی خود ارائه می دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت familico.ir مراجعه کنید.

 

منبع:

 

https://familico.ir/healing-betrayal-trauma/

 

https://www.davidjonestherapy.com/Healing-Betrayal-Trauma

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

پس از مشاهده تغییرات بدن خود در دوران بارداری، کاملا طبیعی است که به وضعیت واژن خود پس از تولد نیز فکر کنید. آیا اوضاع آنجا خوب خواهد شد؟ آیا برای همیشه تغییر خواهد کرد؟  و چرا یک جزوه یا چیزی برای این همه وجود ندارد؟

به خاطر این مقاله مشاوره فمیلیکو، در مورد برخی از تغییرات رایجی که ممکن است بعد از بارداری و زایمان طبیعی در واژن شما اتفاق بیفتد صحبت خواهیم کرد. (البته این به هیچ وجه لیست کاملی نیست و برخی از افرادی که زایمان سزارین دارند نیز برخی از این عوارض را تجربه خواهند کرد.)

 

پس دقیقاً چه انتظاری می توانید داشته باشید؟ اگر از طریق واژینال زایمان می کنید، در اینجا تغییراتی وجود دارد که ممکن است بعد از تولد در واژن خود تجربه کنید.

1. ممکن است واژن شما برای مدتی خشک تر شود.


هنگامی که باردار هستید، سطوح بالایی از برخی هورمون ها، از جمله استروژن، در بدن شما جریان دارد. سپس، پس از زایمان، استروژن شما کاهش می یابد، که می تواند منجر به خشکی شود.

2. واژن شما دردناک خواهد بود.


پرینه شما ناحیه بین واژن و مقعد است. اگرچه این به طور خاص بخشی از واژن شما نیست، اما می تواند در حین زایمان طبیعی نیز پاره شود. دکتر راس می‌گوید: «اگر می‌توانید تصور کنید طالبی از واژن شما خارج می‌شود، جای تعجب نیست که پرینه در هنگام زایمان تحت تأثیر قرار می‌گیرد. با این گفته، پارگی پرینه تضمینی نیست.

3. ترشحات شما آنقدر سنگین می شود که اساساً باید پوشک بپوشید.


این خون، مخاط و بافت باقی‌مانده از واژن است که پس از زایمان از واژن می‌آید.

به گفته کلینیک فمیلیکو، شما می توانید به مدت چهار تا شش هفته پس از زایمان دچار لوچیا شوید و به مرور زمان تغییر رنگ می دهد. معمولاً از رنگ قرمز تند به نوعی رنگ صورتی یا قهوه‌ای تبدیل می‌شود، قبل از اینکه در نهایت مایل به زرد شود. هنگامی که ببینید چه مقدار از آن از شما خارج می شود، کاملاً متوجه خواهید شد که چرا لباس زیر و پدهای بعد از زایمان اساساً با هم ترکیب می شوند و یک پوشک را تشکیل می دهند. در حالی که عبور چند لخته خون بزرگتر از یک آلو می تواند طبیعی باشد، در صورت مشاهده لخته های بزرگتر از آن، باید با پزشک خود تماس بگیرید.

4. ممکن است مقداری زخم در واژن خود داشته باشید.


اگر بعد از زایمان واژینال دچار پارگی یا اپی زیاتومی شده اید، احتمالاً بعد از آن مقداری اسکار در واژن و روی پرینه خود خواهید داشت. بنابراین، بله، این نکته مهمی است که باید در مورد هر چیزی که بعد از تولد وارد یا اطراف واژن شما می شود، در نظر داشته باشید. دکتر راس می‌گوید: «میزان آسیب در این ناحیه تعیین می‌کند که در حین رابطه جنسی چقدر جای زخم در این ناحیه احساس می‌کنید».

بافت اسکار معمولاً با گذشت زمان بهبود می‌یابد و رابطه جنسی را راحت‌تر می‌کند (فقط مطمئن شوید که مقدار زیادی روغن استفاده کنید و در این مدت به آرامی پیش بروید). اما اگر متوجه شدید که با گذشت زمان بهتر نمی شود، با پزشک خود صحبت کنید. دکتر شپرد می گوید که برخی از زنان برای برداشتن بافت اسکار و رفع درد به جراحی نیاز دارند.

5. پریود شما ممکن است سنگین‌تر یا سبک‌تر شود.


ممکن است مدتی طول بکشد تا پریود شما پس از زایمان برگردد. باردار بودن هورمون های شما را از بین می برد و بدن شما باید پس از تخلیه محل توسط نوزاد دوباره تنظیم شود. این امر مخصوصاً در صورت شیردهی صادق است، که باعث کاهش سطح استروژن می شود که می تواند قاعدگی را مختل کند. (اما باور نکنید که تغذیه با شیر مادر می تواند کنترل خوبی برای بارداری باشد - اگر نمی خواهید در دوران شیردهی باردار شوید، قطعاً هنوز باید از محافظ استفاده کنید.)

6. واژن شما بعد از بارداری ممکن است کمی بازتر باشد (یا ممکن است نباشد).


دکتر راس می‌گوید در حالی که واژن و دهانه واژن شما معمولاً پس از کشش در طول زایمان طبیعی منقبض می‌شوند، داشتن یک نوزاد بزرگ، یک نوزاد با سر بزرگ یا چندین زایمان واژینال می‌تواند احتمال بازگشت آن را 100 درصد کاهش دهد. نتیجه: ممکن است واژن شما کمی بازتر از گذشته باشد. این به هیچ وجه چیزی نیست که قطعا اتفاق می افتد، اما برخی از افراد پس از زایمان چنین احساسی را گزارش می کنند. حتی اگر برای شما اتفاق بیفتد، ممکن است زیاد آن را درک نکنید، یا ممکن است. گاهی اوقات، یک تامپون در واقع یک هدیه است.

7. ممکن است هنگام انجام کارهای اساسی مانند خندیدن، سرفه کردن، پریدن یا حتی پیاده روی در سراشیبی، ادرار کنید.


به گفته مؤسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی، زایمان می تواند به کف لگن شما آسیب برساند، ماهیچه ها و سایر بافت هایی که به نگه داشتن اندام هایی مانند رحم، مثانه و روده در موقعیت های صحیح کمک می کنند تا به درستی عمل کنند. NIDDK). زایمان همچنین می تواند بر عضلات و اعصابی که مثانه و مجرای ادرار شما را کنترل می کنند (لوله ای که ادرار از طریق آن بدن شما را ترک می کند) تأثیر بگذارد. همه اینها می تواند منجر به نشت ادرار از بدن شما در زمان های نامناسب مانند هنگام راه رفتن، پریدن و خندیدن شود.

8. بسته به اینکه کف لگن شما چگونه تغییر کرده است، ممکن است ارگاسم شما نیز تغییر کند.


"در طول ارگاسم، عضلات واژن و رحم انقباضات قوی و ریتمیک ایجاد می کنند. این انقباضات منبع لذت هستند... زیرا تنش عضلانی ایجاد شده در طول [مراحل هیجان و فلات] را آزاد می‌کنند.» دکتر شپرد می‌گوید. اگر کف لگن شما به دلیل زایمان ضعیف شده است، این انقباضات ممکن است دیگر آنقدر قوی نباشند، بنابراین ممکن است دریابید که ارگاسم شما به اندازه گذشته قوی نیست. اما همه امیدها از بین نمی رود! در اینجا، دوباره، Kegels ممکن است به شما کمک کند کف لگن خود را تقویت کنید و با گذشت زمان، مقداری از این شدت را دوباره به دست آورید.

مانند مشکلات بی اختیاری و ضعف واژن، اگر احساس نمی کنید که انجام کگل به تنهایی کمک زیادی به شما می کند، با پزشک خود در مورد اینکه آیا فیزیوتراپی کف لگن می تواند مناسب شما باشد صحبت کنید.

9. فرج شما ممکن است رنگ دیگری داشته باشد.

دکتر Dweck می‌گوید: «ما اغلب تغییرات رنگدانه‌ای را در فرج - نه لزوماً در داخل واژن - به‌ویژه در لابیا و روی پرینه (ناحیه بین دهانه واژن و مقعد) مشاهده می‌کنیم. میزان تغییر رنگ شما به زایمان و بافت اسکار در نتیجه بستگی دارد: دکتر دوک می گوید: «اگر پارگی بزرگی داشته باشید، همه چیز دقیقاً مانند قبل به نظر نمی رسد. رنگدانه بیشترین تغییر را دارد. او توضیح می دهد: "آنها ممکن است لکه هایی از رنگدانه های تیره تر را ببینند."

آیا واژن بعد از زایمان کشیده می‌شود؟

به نظر شما دلیل گشادی واژن بعد از زایمان چیست؟ برای تولد کودک به روش زایمان طبیعی، انعطاف پذیری آناتومی بدن زنان، عضلات لگن و هورمون ها به مادران کمک می‌کند تا یک انسان را به دنیا آورند. پس کاملا طبیعی است که بدن زنان در طی نه ماه بارداری با تغییرات زیادی همراه باشد. معمولا شکم، سینه، واژن، پوست و مو زنان قبل از زایمان با بعد از زایمان کاملا متفاوت است. برخی از این تغییرات مانند ترک های پوستی به راحتی قابل مشاهده هستند که بعد از زایمان بر روی پوست مادر باقی می‌ماند. اما برخی تغییرات دیگر خیلی قابل مشاهده نیستند و به همین دلیل خیلی از مادران از این عوارض بی‌خبرند. گشادی واژن بعد از زایمان، یکی از همین عوارض است. پس در این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد تغییر واژن بعد از زایمان صحبت کنیم.

 علت های گشادی واژن را بهتر بشناسید

 زایمان، مهم ترین دلیل گشادی واژن

یکی از مهم ترین دلایل گشادی واژن در زنان، زایمان طبیعی است. در هنگام زایمان طبیعی، کودک برای عبور از کانال زایمان و ورودی واژن، نیاز به کشیده شدن عضلات واژن دارد. به همین علت، عضلات واژن با تنش های زیادی روبه رو می‌شوند که در نتیجه باعث شل شدن و گشادی واژن بعد از زایمان می‌شود. البته این اتفاق کاملا طبیعی است و تنها پس از چند روز، واژن به عقب کشیده شده و به حالت قبل بر می‌گردد. اما همیشه هم اینطور نیست و در برخی از مواقع، ممکن است واژن هیچ‌گاه به شکل اولیه خود بر نگردد.

 ژنتیک یکی دیگر از عوامل گشادی واژن

در مورد تاثیر زایمان طبیعی بر واژن صحبت کردیم و حالا نوبت به معرفی برخی از عوامل دیگر است که می‌تواند شما را درگیر مشکل گشادی واژن کند. یکی از این عوامل، ژنتیک است. برخی از زنان به طور طبیعی واژن گشادتری نسبت به سایر زنان دارند که بیشتر به ضعیف بودن عضلات واژن آن‌ها مربوط می‌شود. بنابراین می‌توان گفت ژنتیک، یکی دیگر از عوامل شایع شل شدن واژن در زنان است.

منبع:

https://familico.ir/vagina-after-pregnancy/

https://www.verywellfamily.com/what-happens-to-your-vagina-after-pregnancy-4156275
https://www.healthline.com/health/parenting/your-pelvic-floor-explained

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

عوامل مختلفی باعث اعتیاد به بازی های ویدیویی می شوند. با این حال، یکی از دلایل اصلی اعتیادآور شدن بازی‌های ویدیویی این است که به همین شکل طراحی شده‌اند. طراحان بازی‌های ویدیویی، مانند هرکس دیگری که برای کسب سود تلاش می‌کند، همیشه به دنبال راه‌هایی برای ترغیب افراد بیشتری به بازی‌های خود هستند. آنها این کار را با ساختن یک بازی به اندازه کافی چالش‌برانگیز انجام می‌دهند تا شما را برای بازگشت بیشتر نگه دارند، اما نه آنقدر سخت که بازیکن در نهایت تسلیم شود. به عبارت دیگر، موفقیت برای یک گیمر اغلب دور از دسترس است. از این نظر، اعتیاد به بازی های ویدیویی بسیار شبیه به یک اختلال شناخته شده دیگر است: اعتیاد به قمار.

علائم مشکل اعتیاد به بازی های ویدیویی چیست؟

مانند هر اعتیاد دیگری، اعتیاد به بازی های ویدیویی دارای علائم هشدار دهنده است. مهم است که بدانید اگر شما یا شخصی که برایتان مهم است یک گیمر مشتاق است، چگونه این علائم را تشخیص دهید. طبق گفته موسسه ایلینویز برای بهبود اعتیاد، این علائم می تواند هم احساسی و هم فیزیکی باشد.

علائم احساسی اعتیاد به بازی های ویدیویی

برخی از علائم یا نشانه های احساسی اعتیاد به بازی های ویدیویی عبارتند از:

 

احساس بی قراری و/یا تحریک پذیری زمانی که نمی توانید بازی کنید

مشغول شدن به افکار مربوط به فعالیت آنلاین قبلی یا پیش بینی جلسه بعدی آنلاین

دروغ گفتن به دوستان یا اعضای خانواده در مورد زمان صرف شده برای بازی

جدا شدن از دیگران به منظور صرف زمان بیشتر برای بازی

 

علائم فیزیکی اعتیاد به بازی های ویدیویی

برخی از علائم یا نشانه های فیزیکی اعتیاد به بازی های ویدیویی عبارتند از:

 

خستگی

میگرن به دلیل تمرکز شدید یا فشار چشم

سندرم تونل کارپال ناشی از استفاده بیش از حد از کنترلر یا ماوس کامپیوتر است

بهداشت فردی ضعیف

 

اثرات کوتاه مدت و بلند مدت اعتیاد به بازی های ویدیویی


مانند هر اختلال اجباری دیگری، اعتیاد به بازی های رایانه ای می تواند عواقب منفی شدیدی داشته باشد. اگرچه بسیاری از علائم ذکر شده در بالا اثرات کوتاه مدت دارند، اما اگر به درستی مورد توجه قرار نگیرند، می توانند منجر به عواقب طولانی مدت شدیدتری شوند. به عنوان مثال، فردی که به بازی های ویدیویی معتاد است، اغلب از خوابیدن یا خوردن وعده های غذایی مناسب برای ادامه بازی خودداری می کند. در حالی که اثرات کوتاه مدت این ممکن است شامل گرسنگی و خستگی باشد، اما در نهایت می تواند منجر به اختلال خواب یا مسائل مربوط به سلامتی شود. به همین ترتیب، کسانی که برای انجام بازی های ویدیویی خود را از دیگران جدا می کنند، ممکن است در کوتاه مدت رویدادهای خانوادگی، گردش با دوستان یا رویدادهای دیگر را از دست بدهند. با این حال، اگر این یک الگو برای مدت طولانی ادامه یابد، معتادان ممکن است خود را بدون هیچ دوستی بیابند.

دیگر اثرات درازمدت اعتیاد به بازی های ویدئویی که باید در نظر گرفته شود، پیامدهای مالی، تحصیلی و شغلی است. بازی‌های ویدیویی و تجهیزات بازی‌های ویدیویی می‌توانند بسیار گران باشند، به‌ویژه زمانی که هزینه‌های تکراری مانند اتصال اینترنت پرسرعت مورد نیاز برای بازی‌های چندنفره آنلاین را در نظر بگیرید. این بازی ها همچنین می توانند بسیار وقت گیر باشند و گیمرهای معتاد زمان کمتری برای تمرکز بر تحصیل یا حرفه خود داشته باشند.

آیا آزمون یا خود ارزیابی وجود دارد که بتوانم انجام دهم؟


موثرترین خود ارزیابی که می توان انجام داد، بررسی لیست بالا از علائم مرتبط با اعتیاد به بازی های ویدیویی است. اگر متوجه شدید که شما یا شخصی که به او اهمیت می دهید هر یک از این علائم هشدار دهنده را نشان می دهد، ممکن است زمان خوبی باشد که زمان صرف شده برای بازی را کاهش دهید. اگر مطمئن نیستید که آیا این علائم در مورد شما صدق می کند، ما می توانیم کمک کنیم. با شماره تلفن رایگان ما تماس بگیرید تا در مورد علائم احتمالی خود صحبت کنید یا در مورد گزینه های درمانی مطلع شوید.

دارو: آیا گزینه های دارویی برای اعتیاد به بازی های ویدیویی وجود دارد؟


درمان اعتیاد به بازی‌های ویدیویی می‌تواند به اشکال مختلف از جمله انواع مختلف درمان یا برنامه‌های 12 مرحله‌ای انجام شود. برخی داروها حتی ممکن است بتوانند رفتارهای اعتیادآور را مهار کنند.

داروها: گزینه های ممکن


با توجه نظرکارشناسان مرکز مشاوره آویژه، بوپروپیون یکی از داروهایی است که اخیرا برای درمان این نوع اختلال استفاده شده است. این دارو به گونه ای عمل می کند که شیمی مغز را تغییر می دهد و به کاهش میل به بازی های ویدیویی کمک می کند. اگرچه ثابت شده است که نسبتاً مؤثر است، این گزینه ممکن است برای همه مناسب نباشد. برخی دیگر ممکن است تنها در مواقع ضروری، دارو را انتخاب کنند و علائم را در زمان بروز درمان کنند. برای مثال، گیمری که از میگرن رنج می‌برد، ممکن است برای سردرد دارو مصرف کند. به همین ترتیب، معتادی که از بی خوابی رنج می برد ممکن است به قرص های خواب آور روی بیاورد.

 

عوارض جانبی داروها


هنگامی که شما هر نوع دارویی را مصرف می کنید، به خصوص زمانی که خود درمانی می کنید، بسیار مهم است که تمام دستورالعمل ها را بخوانید و دستورالعمل های دوز را به دقت دنبال کنید. حتی داروهای بدون نسخه نیز می توانند منجر به وابستگی شوند و بنابراین نباید برای مدت طولانی مصرف شوند مگر اینکه توسط یک متخصص پزشکی توصیه شود.

بوپروپیون، اگرچه اغلب مفید است، اما برای همه مناسب نیست. برخی از عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

خواب آلودگی
دهان خشک
تعریق بیش از حد
خارش
تب


اعتیاد به مواد مخدر ضد افسردگی، وابستگی و ترک در معتادان آنلاین


با توجه به ارتباط آشکار بین اعتیاد به بازی های ویدیویی یا اینترنتی و افسردگی، جای تعجب نیست که بسیاری از گیمرهای معتاد از داروهای ضد افسردگی برای کمک به علائم استفاده کنند. اگرچه اکثر متخصصان مراقبت های بهداشتی این نوع دارو را بی خطر و مؤثر می دانند، اما مجموعه ای از خطرات و عوارض جانبی خاص خود را نیز دارد. یکی از عواملی که باید قبل از شروع داروهای ضد افسردگی در نظر گرفت این است که ممکن است قطع مصرف آن دشوار باشد. تجربه علائم ترک، از جمله اضطراب، تحریک پذیری، حالت تهوع و سرگیجه معمول است. در موارد جدی تر، ممکن است افسردگی به عنوان علامت ترک دارو تجربه شود. این افسردگی می تواند حتی شدیدتر از افسردگی اولیه باشد و بیمار را به این باور برساند که بیماری عود کرده است.

مصرف بیش از حد دارو


به گفته شورای ملی ایمنی، مصرف بیش از حد غیر عمدی بیش از تصادفات با وسایل نقلیه موتوری باعث مرگ و میر در بین آمریکایی های 35 تا 54 ساله می شود. هنگام مصرف هر دارویی برای اعتیاد یا هر مشکل دیگری، مهم است که فقط مقدار تجویز شده را مصرف کنید. اگر به مصرف بیش از حد احتمالی مشکوک هستید، مهم است که سریع عمل کنید. گزینه های پاسخ فوری شامل شماره گیری یا تماس با مرکز ملی کنترل سم است.

افسردگی و اعتیاد به بازی های ویدیویی


دو مطالعه مشاوره روانشناسی آویژه اخیر در مورد ارتباط بین اعتیاد به بازی های ویدیویی و افسردگی، همبستگی نگران کننده ای را بین این دو نشان داد. اگر از هر دو بیماری رنج می برید، مهم است که از یک مرکز درمانی کمک بگیرید که بتواند هر دو مشکل را برطرف کند. اگر سعی کنید اعتیاد به بازی های ویدیویی را بدون درمان افسردگی زمینه ای درمان کنید، احتمال عود اعتیاد بیشتر است.

تشخیص دوگانه: اعتیاد به بازی های ویدیویی و سوء مصرف مواد


از آنجایی که اعتیاد به بازی های ویدیویی با افسردگی، بی خوابی و به طور کلی عدم توجه به سلامتی مرتبط است، جای تعجب نیست که مصرف مواد برای بسیاری از گیمرهایی که از این اختلال اجباری رنج می برند نیز مشکل ساز باشد. برای کسانی که از اعتیاد به بازی های ویدیویی و همچنین سوء مصرف مواد رنج می برند، درمان مناسب برای بهبودی ضروری است. اگر شما یا شخصی که می شناسید در حال حاضر از یکی یا هر دوی این اختلالات رنج می برید، فوراً با تماس با ما به دنبال راهنمایی حرفه ای باشید.

دریافت کمک برای اعتیاد به بازی های ویدیویی


بهبودی همیشه آسان نیست، اما دست یافتنی است. اعتیاد به بازی های ویدیویی می تواند به اندازه هر اعتیاد دیگری خطرناک باشد و باید به همین شکل درمان شود. اولین قدم برای غلبه بر وابستگی این است که بتوانید تشخیص دهید که وابستگی وجود دارد. اگر شما یا شخصی که می شناسید هر یک از علائم یا نشانه های شرح داده شده در بالا را نشان می دهد، لطفاً در یافتن کمک برای درمان اعتیاد به بازی های ویدیویی دریغ نکنید. برای شروع راه بهبودی امروز با خط تلفن ما تماس بگیرید.

منبع:

مرکز مشاوره آویژه

https://www.psychguides.com/behavioral-disorders/video-game-addiction/

https://americanaddictioncenters.org/video-gaming-addiction

https://www.webmd.com/mental-health/addiction/video-game-addiction

 

 

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

تنها 5 درصد از مردم بر این باورند که شریک زندگی آنها در مقطعی از رابطه آنها خیانت کرده یا خواهد کرد، به این معنی که حتی محافظه کارانه ترین تخمین ها نشان می دهد که این اتفاق بسیار بیشتر از حد انتظار رخ می دهد. شاید ما بیش از حد به شرکای خود اعتماد داریم.

سوزان بون از دانشگاه کلگری می‌گوید: «کسانی از ما که افسرده نیستیم، عموماً احساس واقعاً متورم‌شده‌ای از احتمال وقوع اتفاقات خوب و بی‌توجهی از وقوع اتفاقات بد داریم. یکی از احتمالات این است که فرض پایین ما مبنی بر اینکه شرکای ما به ما خیانت خواهند کرد، نمودی از آن است. از طرف دیگر، زمانی که در یک رابطه هستید، ممکن است به شریک زندگی خود ایمان داشته باشید، زیرا نظارت بر رفتار او ناسالم است.

یکی از مسائل در اینجا نهفته است; خیانت برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد. محققان ممکن است از قبل تعریف کنند که تقلب برای آنها چیست، اما هرکسی تفسیر متفاوتی دارد، بنابراین ممکن است مصاحبه شوندگان با آنها موافق نباشند.

بون می‌گوید: «مردم نسبت به میزان خیانت دیگران، میزان تأیید و مشارکت در خیانت را بیش از حد ارزیابی می‌کنند». "من مطمئن نیستم که چرا مردم با توجه به اینکه چقدر خیانت را در فیلم ها یا آهنگ ها می بینید، در مورد آن صحبت نمی کنند. بخشی از آن این است که ما از تنوع استانداردها آگاه نیستیم. ما به اشتباه فرض می کنیم که آنچه را که من بی وفایی می دانم شما نیز چنین فکر می کنید. همچنین اعتراف می کنید که ممکن است این اتفاق بیفتد. مردم ترجیح می دهند باور کنند که شما این کار را نمی کنید.»

حدود 70 درصد از مردم با شریک زندگی خود صحبت نکرده اند که چه چیزی به عنوان خیانت به حساب می آید.

آیا برای مثال دانلود یک برنامه دوستیابی به حساب می آید؟ بین 18 تا 25 درصد از کاربران Tinder در هنگام استفاده از برنامه دوستیابی در یک رابطه متعهد هستند. احتمالاً ملاقات با افرادی که در Tinder با آنها آشنا شده اید، انجام می شود. جای تعجب نیست که کاربران Tinder که قبلاً در رابطه هستند، بیشتر احتمال دارد که رابطه جنسی گاه به گاه داشته باشند.

برای برخی افراد، خیانت ممکن است فقط شامل رابطه جنسی باشد، اما برای برخی دیگر، معاشقه با کسی ممکن است مهم باشد.
افرادی که در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنند همسرشان خیانت کرده است، آزاد بودند که خیانت را به هر شکلی که می خواهند تفسیر کنند. شاید این آمار 5 درصد را شگفت‌انگیزتر کند. برای برخی افراد، خیانت ممکن است فقط شامل رابطه جنسی باشد، اما برای برخی دیگر، معاشقه با کسی ممکن است مهم باشد. با آزادی تفسیر خیانت آنطور که می خواهیم، ​​ما هنوز بسیار خوشبین هستیم که هرگز برای ما اتفاق نخواهد افتاد.

تعریف

بون می‌گوید: «مردم نسبت به میزان خیانت دیگران، میزان تأیید و مشارکت در خیانت را بیش از حد ارزیابی می‌کنند». "من مطمئن نیستم که چرا مردم با توجه به اینکه چقدر آن را در فیلم ها یا آهنگ ها می بینید، در مورد آن صحبت نمی کنند. بخشی از آن این است که ما از تنوع استانداردها آگاه نیستیم. ما به اشتباه فرض می کنیم که آنچه را که من بی وفایی می دانم شما نیز چنین می کنید. همچنین اعتراف می کند که ممکن است این اتفاق بیفتد. مردم ترجیح می دهند باور کنند که شما این کار را نمی کنید.»

حدود 70 درصد از مردم با شریک زندگی خود صحبت نکرده اند که چه چیزی به عنوان خیانت به حساب می آید. آیا برای مثال دانلود یک برنامه دوستیابی به حساب می آید؟ بین 18 تا 25 درصد از کاربران Tinder در هنگام استفاده از برنامه دوستیابی در یک رابطه متعهد هستند. احتمالاً ملاقات با افرادی که در Tinder با آنها آشنا شده اید، انجام می شود. جای تعجب نیست که کاربران Tinder که قبلاً در رابطه هستند، بیشتر احتمال دارد که رابطه جنسی گاه به گاه داشته باشند.

برای برخی افراد، خیانت ممکن است فقط شامل رابطه جنسی باشد، اما برای برخی دیگر، معاشقه با کسی ممکن است مهم باشد
افرادی که در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنند همسرشان هرگز خیانت کرده است، آزاد بودند که خیانت را به هر شکلی که می خواهند تفسیر کنند. شاید این آمار 5 درصد را شگفت‌انگیزتر کند. برای برخی افراد، خیانت ممکن است فقط شامل رابطه جنسی باشد، اما برای برخی دیگر، معاشقه با کسی ممکن است مهم باشد. با آزادی تفسیر خیانت آنطور که می خواهیم، ​​ما هنوز بسیار خوشبین هستیم که هرگز برای ما اتفاق نخواهد افتاد.

خیانت عاطفی

تعریف خیانت عاطفی به ویژه دشوار است. یکی از مکان هایی که ممکن است تجاوزات عاطفی رخ دهد، در محل کار است که در آن تداخل منافع حرفه ای و شخصی منجر به روابط نزدیک می شود. احتمالاً این فرصت‌هایی را فراهم می‌کند که از دوستی‌های بی‌ضرر به چیزی صمیمی‌تر تبدیل شوند.

در یک مطالعه، محققان فمیلیکو با زنان در مورد نگرش آنها نسبت به روابط در محل کار مصاحبه کردند. از این زنان، همه در دهه 30 تا 40 سالگی و در روابط متعهدانه، در مورد زمان هایی که احساس می کردند خطوط بین روابط مناسب و نامناسب در محل کار مبهم شده است، سؤال شد.

یکی از مصاحبه شوندگان گفت: "من نمی توانم دروغ بگویم، مشتاقانه منتظرم که او را در محل کار ببینم." "اوه!" و شما هیجان زده می شوید."

مصاحبه شوندگان به این نتیجه رسیدند که صمیمیت فیزیکی برای برانگیختن احساس خیانت عاطفی ضروری نیست. پنهان کردن اطلاعات، محرمانه کردن به دیگری، حتی فکر کردن به طرف مقابل اگر مانع از فکر کردن در مورد شریک زندگی تان شود، کافی بود. اینها همه چیزهایی هستند که ممکن است با توجه به مقدار زمانی که ما در محل کار می گذرانیم و ماهیت ایجاد روابط نزدیک با همکاران اتفاق بیفتند.

مصاحبه شوندگان در مورد "حفاظت از روابط" صحبت کردند. از پیش تعریف قوانین اساسی در مورد اینکه چه چیزی مناسب است و چه چیزی مناسب نیست. آنها همچنین گفتند که انتخاب اعتماد به شرکای خود برای حفظ یک رابطه سالم مهم است.  بنابراین، این مکالمه‌ای بود که ما باید پیش از موعد انجام می‌دادیم تا بگوییم، "من به شما اعتماد می‌کنم که کارتان را انجام دهید و فراتر از آن نخواهد رفت."

به نظر می رسد که ما اطراف خود را با افراد خیانتکار یا غیرخیانتکاراحاطه کرده ایم


رفتار دوستان شریک شما می تواند در مورد نگرش آنها در مورد خیانت روشنگر باشد. هر چه نسبت دوستان شما که فکر می کنید در روابط خود خیانت کرده اند بیشتر باشد، احتمال اینکه در گذشته خیانت کرده باشید بیشتر است و احتمال بیشتری وجود دارد که بگویید در آینده مایل به خیانت مجدد هستید. ما تمایل داریم که اطراف خود را با افراد زناکار یا غیرزنا احاطه کنیم.

واضح است که اکثر افراد در روابط تک همسری فکر می کنند که خیانت از نظر اخلاقی اشتباه است. اما اگر کسی خیانت کرده باشد، آیا بهترین اقدام برای اعتراف به گناه است؟ وقتی این سوال توسط محققان پرسیده می شود، مردم تمایل دارند که بگویند بله. در واقع، بیش از 90 درصد از افرادی که مورد سوال قرار گرفتند می‌گویند که می‌خواهند بدانند آیا شریک زندگی‌شان به آنها خیانت کرده است یا خیر.

یک بخش از تحقیقات نشان می دهد که اهمیت وفادار به نظر رسیدن دلیل اصلی این است که چرا مردم آن قضاوت های اخلاقی را انجام می دهند. در واقع، حفظ وفاداری مهمتر از محافظت از احساسات دیگران است. اگر مهم‌ترین چیز این بود که باعث ضرر نشود، مردم می‌گفتند مخفی نگه داشتن رابطه اخلاقی‌تر از اقرار است. اینکه آیا در واقع این بهترین اقدام است یا خیر، بحث دیگری است. خیانت عامل شماره یک طلاق در ایالات متحده است.

اعتراف به خیانت

اعتراف به خیانت به وضوح به احساسات شریک زندگی شما صدمه می زند – اما در نحوه واکنش افراد تفاوت های زیادی وجود دارد. گرگ تورتوریلو، روانشناس دانشگاه آلاباما، تأثیرات شکست درک شده بر افراد را مطالعه کرده است. به ویژه، افرادی که شخصیت آنها ممکن است به این معنی باشد که نسبت به شکست واکنش ضعیفی نشان می دهند. یکی از نمونه‌ها افراد خودشیفته هستند که به دنبال تایید دیگران هستند و نسبت به نحوه ارائه خود بسیار آگاه هستند.

تورتوریلو می‌گوید: «ما دو نوع خودشیفته را ارزیابی کردیم: خودشیفته‌های بزرگ و خودشیفته‌های آسیب‌پذیر. یک خودشیفته ابهت‌آمیز احساس ارزشمندی دارد که با عزت نفس بالاتر مرتبط است، در حالی که یک خودشیفته آسیب‌پذیر نسبت به قضاوت‌های دیگران حساس است و معمولاً عزت نفس پایین‌تری دارد. در هر دو مورد، تهدیدهای جزئی می تواند رفتار تهاجمی را فعال کند.»

در یک مطالعه ، شرکت کنندگان تصور کردند که شریک زندگی آنها درگیر انواع مختلفی از خیانت است. برخی از خیانت های خیالی بر اساس تجربیات عاطفی بود. شریک زندگی شما در اواخر شب با شخص دیگری تلفنی صحبت می کند و به جای پیام شما به پیام او پاسخ می دهد. 

تورتوریلو می‌گوید: «خودی‌پرست‌های بزرگ می‌خواستند در زمانی که خطر خیانت عاطفی وجود داشت، بر روابط خود قدرت و کنترل داشته باشند. "این به شکل تهدیدهای کلامی، تهدید فیزیکی، نظارت بود - به یاد داشته باشید که اینها پاسخ های فرضی به موقعیت های خیالی بودند. چیزی که ما پیدا نکردیم این بود که آن تهدیدهای خیانت، احساسات منفی بیشتری را برانگیخت.»

خودشیفته‌های آسیب‌پذیر پس از خیانت عاطفی، زمان بیشتری را صرف نگرانی کردند و احساسات منفی بیشتری داشتند. خیانت را شخصا گرفتند.

از نظر بالینی، تشخیص خودشیفتگی به عنوان یک اختلال پاتولوژیک معمولاً سیاه و سفید است - شما یا خودشیفته هستید یا نیستید. اکثر روانشناسان رفتاری مانند تورتوریلو، خودشیفتگی را به عنوان یک مقیاس کشویی می بینند - همه افراد را می توان به میزان کم یا زیاد دارای برخی از این ویژگی ها قضاوت کرد. در این مطالعه، او به طور خاص به افرادی نگاه می‌کرد که از نظر این ویژگی‌ها بالاتر از حد متوسط ​​بودند اما لزوماً خودشیفته نبودند.

تورتوریلو می‌گوید: «اگر مردان تنوع طلب با یکی از این افراد در ارتباط هستید و خیانت جنسی می‌کنید، تقریباً به نظر می‌رسد که آن‌ها سعی در اعمال سلطه دارند و این در رفتارهای نسبتاً مخرب ظاهر می‌شود، اما با خیانت عاطفی پیچیده‌تر می‌شود.» خودشیفته‌های آسیب‌پذیر ممکن است به شما اطلاع ندهند که این نگرانی‌ها در مورد رابطه آنها وجود دارد و آشفتگی در رابطه وجود دارد. اگر بخواهم مداخله‌ای را پیشنهاد کنم، می‌توانم بگویم یافتن راه‌هایی برای پرورش ارتباطات در این روابط که در آن احساسات منفی درونی شده زیادی وجود دارد، مهم است.»

زمانی که خیانت یک اتفاق مجزا است و زمانی که عذرخواهی می شود، بخشش به احتمال زیاد اتفاق می افتد. اگرچه، تورتوریلو و بون تکرار می‌کنند که مردم در موقعیت‌های فرضی و در واقعیت بسیار متفاوت واکنش نشان می‌دهند. بون می‌گوید: «به اتفاق آرا مردم می‌گویند که به دلیل خیانت از کسی جدا می‌شوند، اما در واقعیت اینطور نیست که مردم پاسخ دهند. "گاهی اوقات پایان ازدواج است اما نه همیشه."

منبع:

https://familico.ir/category/family/infidelity/

https://www.bbc.com/future/article/20190625-why-we-need-to-talk-about-cheating

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

قرار گذاشتن با چند نفر یا داشتن یک رابطه جایگزین، گزینه بسیار خوبی به نظر می رسد اگر به بیش از یک نفر علاقه دارید. اما چیزهای مهمی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، مانند مسواک زدن در مورد آنچه در یک رابطه مهم است و نحوه برخورد با هیولای چشم سبز، حسادت. مهمترین چیز این است که با افراد درگیر صمیمیت و گشاده رویی داشته باشید.

این می تواند دلایل شما باشد:
شما نسبت به بیش از یک نفر احساس دارید
شما به یک رابطه باز فکر می کنید
می خواهید در مورد روابط باز بیشتر بدانید.

آیا نسبت به بیش از یک نفر احساس دارید؟


غیر معمول نیست که همزمان به بیش از یک نفر جذب شوید. اما اینکه آیا بر اساس آن احساسات عمل کنید یا نه، تنها بر شما تأثیر نمی گذارد. اگر می‌خواهید با بیش از یک نفر قرار ملاقات بگذارید، مطمئن شوید که همه افراد این موضوع را درک کرده‌اند و با آن موافق هستند. همچنین، از قبل مطمئن شوید که می توانید آن را مدیریت کنید. به این فکر کنید که آیا برای احساسات و موقعیت‌های سختی که با قرار ملاقات با افراد مختلف به وجود می‌آیند آماده هستید یا خیر.

آیا قرار گرفتن همزمان با بیش از یک نفر جالب است؟


اگر با شخصی قرار می‌گیرید، و در مورد قوانین نامزدی (از جمله اینکه چقدر منحصر به فرد خواهید بود) صحبت نکرده‌اید، تصور نکنید که او در همان زمان با شما مشکلی ندارد. بسیاری از مردم آن را دوست نخواهند داشت. ندانستن اینکه آیا با شریک زندگی تان مشکلی ندارد یا پنهان کاری که دارید انجام می دهید، دستوری برای فاجعه عاطفی برای همه افراد درگیر است.

در اینجا ایده هایی وجود دارد که برای اولین بار شروع به قرار ملاقات با شخصی می کنید، اما مطمئن نیستید که برای یک رابطه انحصاری آماده هستید:

با آن شخص در مورد انتظاراتتان صحبت کنید و اینکه چه چیزی برای هر دوی شما خوب است یا خیر.
در مورد آنچه که می خواهید رابطه شما شامل شود توافق کنید.
اگر احساساتتان تغییر کرد یا چیز جدیدی پیش آمد، با یکدیگر بررسی کنید، تا مطمئن شوید که هر دوی شما هنوز در کاری که انجام می‌دهید خوب هستید.
حتی اگر شریک زندگی تان با شما مشکلی ندارد که با افراد دیگر ملاقات کنید، واقعاً به این فکر کنید که آیا شما با آن دوست هستید یا خیر. شما نباید با بیش از یک نفر در یک زمان قرار ملاقات داشته باشید اگر:

به احتمال زیاد احساس حسادت می کند
نسبت به احساس همسرتان نسبت به شما ناامن است
قادر به مقابله با احساسات دشوار نیست
قادر به مقابله با استرس و ناراحتی نیست.
مواردی که در صورت داشتن یک رابطه باز باید در نظر بگیرید
اعمال ما بر دیگران تأثیر می گذارد

به این فکر کنید که اعمال یا انتخاب های شما - به ویژه انتخاب های جنسی شما - چگونه بر شریک زندگی شما و شخص دیگری که درگیر است تأثیر می گذارد. آیا آنها را آزار می دهند یا شرمنده می کنند یا هر نوع درگیری عاطفی ایجاد می کنند؟ مهم است که قبل از هر چیز از سلامت و رفاه عاطفی شریک زندگی خود و خود محافظت کنید.

چرا یک نفر به رابطه سه نفره تن میدهد؟

خودش را دست کم میگیرد

کسی که خودش را در حد و اندازه ای نمیداند که بتواند یک رابطه مستقل و سالم را داشته باشد به رابطه های سه نفره تمایل بیشتری دارد. او همیشه خودش را پایین تر از بقیه میداند و سعی میکند با برقراری رابطه با یک فرد متاهل اعتماد به نفس خودش را بالا ببرد. نفر سوم یک رابطه احساس میکند که توانسته است عشق یک نفر را بدزد و خیال میکند که با اینکارها میتواند اعتماد بنفسش را تقویت بکند

رسیدن به بن بست عاطفی در زندگی

فرقی نمیکند که یک نفر متاهل یا مجرد باشد، وقتی که احساسات او از سوی همسر و یا خانواده اش تامین نشود آن را در یک رابطه دیگر میجوید. جر و بحث های دائمی با همسر، نبودن درک متقابل درمیان اعضای خانواده ، مشکلات پیش آمده در زمان کودکی، نداشتن تفاهم با همسر و ... همگی باعث میشوند که شخص بخواهد این کمبودها را در یک رابطه دیگر جستجو کند.

وقتی که از آن ها سوال میشود چرا نفر سوم رابطه بودن را ترجیح میدهند میگویند که یک فرد متاهل درک بهتری از نیازهای عاطفی دارد و میتواند که نیازهای عاطفی را به بهترین شکل تامین کند

به دنبال تلافی کردن خیانت همسرش است

تلافی کردن خیانت همسر اصلی ترین دلیل نفر سوم رابطه شدن برای زنان محسوب میشود. بطور کلی زنان وفاداری بیشتری نسبت به مردان دارند و از لحاظ عاطفی شکننده هستند. وقتی که یک زن به خیانت شوهرش پی میبرد برای تلافی کردن این موضوع دست به خیانت میزند. غافل از اینکه اینکار نه تنها باعث آرامش او نمیشود بلکه مشکلات بیشتری را هم به زندگی اش اضافه میکند.

[caption id="attachment_2175" align="aligncenter" width="800"]تلافی خیانت همسر دلیل شکل گیری رابطه سه نفره تلافی خیانت همسر دلیل شکل گیری رابطه سه نفره[/caption]

از اختلالات شخصیتی رنج میبرد

برخی از کمبودها و اختلالات شخصیتی باعث میشود که یک نفر چالش های نفر سوم بودن را به جان بخرد. در ادامه سه مورد از این مشکلات را شرح میدهیم

  • همیشه تشنه هیجان است

برخی از افراد نمیتوانند یک روند ثابت را در زندگی شان تحمل کنند. خیلی از اوقات دیده شده است که یک  زوج رابطه بسیار خوبی دارند، وضع مالی خوبی دارند و مشکل خاصی در زندگی شان دیده نمیشود. اما به یکباره یکی از آنها دست به خیانت میزند. وقتی که این افراد برای مشاوره خیانت مراجعه میکنند مشخص میشود که یکنواختی زندگی گریبان گیر آنها شده است. اینگونه افراد که این نوع زندگی را کسالت آور میدانند سعی میکنند با نفر سوم رابطه شدن به نوعی برای خودشان هیجان ایجاد کنند.

  • به چیزی که دارد قانع نیست

تمایل به داشتن رابطه های متعدد میتواند بلای جان یک زندگی باشد. تنوع طلبی به عنوان یک اختلال شخصیتی میتواند یک نفر را به سمت یک رابطه سه نفره سوق دهد. ممکن است حتی این تنوع طلبی به یک رابطه جنسی منجر نشود و فقط در حد یک خیانت مجازی باقی بماند ولی این فرد نمیتواند جلوی خودش را بگیرد و دوست دارد که هر مرد یا زنی را تسخیر کند.

  • از پذیرش مسئولیت شانه خالی میکند

مسئولیت گریزی باعث میشود که یک فرد به دنبال رابطه سه نفره باشد. این افراد گمان میکنند که نفر سوم بودن در یک رابطه برای آنها هیچ مسئولیتی ایجاد نمیکند. آنها فکر میکنند که تمامی مسئولیت ها برای فرد مقابل است و فقط شادی ها و خوشحالی ها برای آنها است. به عواقب این نوع رابطه اصلا توجه نمیکنند و صرفا به آن به عنوان یک رابطه سطحی نگاه میکنند. غافل از اینکه برخی از این رابطه های سه نفره میتواند بسیار پیچیده شود.

فمیلیکو

https://familico.ir/throuple-relationships/

https://www.cigna.com/individuals-families/health-wellness/loneliness-in-a-relationship

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

از نظر مشاوره فمیلیکو البته که اگر کودکتان کمی عقب تر از محدوده های سنی بالا بود و مهارت های ارتباط برقرار کردن را کمی دیر تر آموخت جای نگرانی نیست و لزوما به معنی وجود یک مشکل نیست.

شما به عنوان والدین کودک کارهای زیادی را برای تشویق کودکتان به برقراری ارتباط می توانید انجام دهید.

1. با یکدیگر کتاب بخوانید

خواندن کتاب برای کودکتان (هر چه بیشتر بهتر) یکی از بهترین راهکار هایی است که شما برای افزایش مهارت های ارتباطی و آموزش حرف زدن به کودکتان می توانید انجام دهید. تحقیقات انجام شده نشانگر این است که استفاده از کتاب های مصور به نسبت فقط گوش دادن به والدین تاثیر بهتری در آموزش حرف زدن کودک دارد.  قصه خوانی برای کودک قبل از خواب در روند صحبت کردن کودک او بسیار موثر خواهد بود.

2. آنچه را که انجام می دهید دیکته کنید


در یک خانه تنها با یک نوزاد می تواند بسیار آرام باشد. از آنجایی که آنها با ما صحبت نمی کنند، ما تمایل کمتری به صحبت با آنها داریم. با این حال، همانطور که قبلاً گفتم، کاری کنید که فعالیت های روزمره برای فرزندتان به تجربیات یادگیری تبدیل شوند.

در حین انجام کارها درباره روز و روزهای آنها صحبت کنید. من ظرفها را میشورم داری با توپ بازی میکنی من موهایم را فر می کنم. آنها از شنیدن صدای شما لذت خواهند برد و شنیدن دیالوگ راه بسیار خوبی برای شروع یادگیری واژگان جدید است.

نکات، ترفندها و فعالیت هایی را بیاموزید تا به کودک نوپا خود صحبت کنید. با تبدیل فعالیت های روزمره به تجربیات یادگیری، زبان و واژگان را توسعه دهید.


3. به همه چیز به صورت شفاهی برچسب بزنید


همانطور که کودک شما بازی می کند، غذا می خورد یا فقط می گذرد، اسباب بازی ها یا اشیایی را که در دست دارد، می بیند یا می شنود بگویید. به هر چیزی که می توانید برچسب بزنید تا کلمات را بارها و بارها بشنوند. این زمانی است که تکرار نیز وارد می شود. اگر می‌خواهید غذاهایی را که می‌خورند یا چیزهایی که هر روز با آن‌ها بازی می‌کنند نام ببرید، باید خیلی زود واژگان را پیدا کنند.

4. از آنها بخواهید که تکرار کنند
وقتی روال گذاشتن همه چیز را به آنها شروع کردید، از آنها بخواهید آن را برای شما تکرار کنند. فقط با یک کلمه یا حتی اولین صدای کلمه شروع کنید. ا این نشان می دهد که آنها هنوز این مفهوم را دریافت می کنند که همه این اشیاء نام دارند، اما هنوز نمی توانند همه صداها را به درستی تولید کنند.

 

5. از آنچه به آنها علاقه دارد استفاده کنید


تعیین کنید فرزندتان چه چیزی را دوست دارد و از آن به نفع خود استفاده کنید. اگر روی شخصیت، موسیقی، غذا یا اسباب‌بازی خاصی وسواس دارند، فرصت‌های زیادی برای دیدن، شنیدن، چشیدن و بازی با آن آیتم فراهم کنید و در عین حال در مورد آن با آنها صحبت کنید. اگر کودک شما عاشق ماشین و کامیون است، سعی نکنید آنها را مجبور کنید که بنشینند و صدای حیوانات را یاد بگیرند. از آنچه کار می کند استفاده کنید. اگر به آن فعالیت علاقه نشان دهند، مبارزه بسیار کمتری خواهد بود.

 


6. از موسیقی استفاده کنید


نوزادان و کودکان نوپا ریتم و موسیقی خوب را دوست دارند، بنابراین به احتمال زیاد کلمات و ژست‌ها را از یک آهنگ دریافت می‌کنند.

سعی کنید آهنگ‌های ساده کودکانه را با ژست‌ها بخوانید. اگر آنها شروع به تقلید حرکات و حرکات همراه با آهنگ کنند، کلمات باید دنبال شوند. ساختن موسیقی نیز ممکن است به آنها کمک کند که آهنگ بخوانند. می‌توانید از ماراکا، درام، و زیلوفون استفاده کنید تا کودکتان را وادار به ایجاد صدا و صدا کنید.

 

7. از اسباب بازی های باز استفاده کنید


اسباب بازی هایی که استفاده از تخیل را فراهم می کنند برای بچه های کوچک بهترین هستند. استفاده از فنجان‌های روی هم و اسباب‌بازی‌های وانمودی چند مورد عالی هستند که خلاقیت و کاوش را تشویق می‌کنند. اینها به مراتب بهتر از بازی های الکترونیکی هستند که همه کارها را برای آنها انجام می دهند.

 

8. برای یک مکث اجازه دهید


مکث انتظاری به کودک اجازه می دهد تا مدتی به شما پاسخ دهد. همانطور که کودکان در حال یادگیری صحبت کردن هستند، سرعت پردازش آنها بسیار کندتر از ما خواهد بود.

 

اگر از آنها می‌خواهید صدا، کلمه یا شیئی را تکرار کنند یا از آنها سؤالی می‌پرسید، انتظار داشته باشید که ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشند. بنابراین، قبل از اینکه تصمیم بگیرید به آنها پاسخ دهید یا ادامه دهید، چند ثانیه به آنها فرصت دهید تا پاسخ دهند. 

منبع:

فمیلیکو

familico.ir

teachinglittles.com

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

داشتن یک دوست خیالی که گاهی اوقات به آن همراه خیالی کودک نیز می گویند، بخشی عادی و حتی سالم از بازی دوران کودکی محسوب می شود.

تحقیقات بر روی دوستان خیالی ده ها سال است که ادامه دارد و پزشکان و والدین به طور یکسان در مورد سالم بودن یا "طبیعی بودن" خود فکر می کنند.

اکثر تحقیقات بارها و بارها نشان داده اند که این امر معمولاً بخشی طبیعی از دوران کودکی برای بسیاری از کودکان است.

تحقیقات قبلی نشان می دهد که 65 درصد از کودکان تا 7 سالگی یک دوست خیالی داشتند.

 

چه مفهومی داره؟


مشاوران فمیلیکو ایجاد دوستان یا همراهان خیالی برای کودکان غیرمعمول نیست - کسی که می توانند با او صحبت کنند، با او تعامل کنند و با او بازی کنند.

این دوستان وانمود می‌کنند که ممکن است شکل هر چیزی را داشته باشند: یک دوست نامرئی، یک حیوان، چیزی خارق‌العاده، یا درون یک وسیله، مانند یک اسباب‌بازی یا حیوان عروسکی.

اکثر تحقیقات نشان داده اند که داشتن یک دوست خیالی یک شکل سالم از بازی دوران کودکی است. مطالعات حتی نشان داده‌اند که ممکن است در کودکانی که همراهان خیالی ایجاد می‌کنند، فوایدی برای رشد داشته باشند.

مزایا ممکن است شامل موارد زیر باشد:

شناخت اجتماعی برتر
جامعه پذیری بیشتر
خلاقیت را تقویت کرد
استراتژی های مقابله ای بهتر
افزایش درک عاطفی
دوستان خیالی ممکن است برای فرزند شما دوستی، حمایت، سرگرمی و غیره فراهم کنند.

8 راهکار برای برخورد با دوست خیالی کودک

خودتان را خیلی نگران نکنید

روانشناسان کودک معتقد هستند داشتن دوست خیالی کودک در سنین 3 تا 7 سال کاملا طبیعی است. شما در برخورد با دوست خیالی فرزندتان نباید او را به شدت رد کنید و کودکتان را از داشتن دوست خیالی منع کنید. هرچه شما بیشتر کودکتان را وادار به ترک کردن دوست خیالی اش کنید، او بیشتر وابسته می‌شود. پس بهتر است دوست خیالی کودک را به عنوان عضو جدید خانواده قبول کنید و حتی با او همراه شوید. مثلا هنگام ناهار یک ظرف هم برای دوست خیالی بگذارید و در مورد او با فرزندتان صحبت کنید. اینکه دوست خیالی کودک را بپذیرید، باعث می‌شود کنترل بهتری روی شرایط داشته باشید.

[caption id="attachment_1994" align="aligncenter" width="800"]آشنا شدن با دوست خیالی کودک آشنا شدن با دوست خیالی کودک[/caption]

با دوست خیالی کودک آشنا شوید

از آنجایی که دوست خیالی کودک مدتی میهمان منزل شماست، بهتراست او را بیشتر بشناسید. در مورد دوست خیالی کودک از فرزندتان سوال بپرسید. سوالاتی مانند " اسم دوست خیالیت چیه؟"، " دوست خیالیت چندسالشه و اهل کجاست؟" " با او چه بازی هایی انجام میدی؟"، " او تو را به انجام چه کارهایی تشویق می‌کنه". این سوالات به شما کمک می‌کند تا اطلاعات مفیدی در مورد دوست غیرواقعی فرزندتان به دست آورید. شما می‌توانید از این اطلاعات هوشمندانه استفاده کنید. معمولا ویژگی های خوب و بدی که کودکتان در مورد دوست خیالی خود می‌گوید، همان ویژگی های فرزندتان است. اگر درمورد ترس ها و کنجاوی های دوست غیر واقعی خود برای شما تعریف می‌کند، به احتمال زیاد همان ترس ها و اضطراب های فرزندتان است.

با دوست خیالی فرزند بیش از اندازه همراه نشوید

همانطور که گفتیم آشنایی با دوست خیالی کودک به شناخت بهتر فرزندتان کمک می‌کند. اما نباید بیش از اندازه با دوست غیر واقعی همراه شوید تا این مسئله خیلی برای او پررنگ نشود. توجه زیاد شما به دوست خیالی کودک ممکن است باعث احساس حسادت در کودکتان شود. بنابراین نسبت به دوست خیالی فرزند خود خیلی اشتیاق نشان ندهید و هرگز فرزندتان را با او مقایسه نکنید. به طور کلی می‌توان گفت در مورد دوست خیالی کودک صحبت نکنید مگر اینکه فرزندتان برای صحبت پیش قدم شود. اگر او برای گفتگو پیش قدم شد، باید شنونده خوبی برای او باشید.

برای دوست خیالی محدودیت بگذارید

اگر احساس می‌کنید مهمان ناخوانده منزل شما بیش از اندازه در کارهای فرزندتان دخالت می‌کند، او را محدود کنید. گاهی اوقات ممکن است فرزند شما کار اشتباهی انجام دهد و انگشت اتهام را به سمت دوست خیالی خود ببرد که " او این کار را انجام داد" و یا " او از من خواست تا این کار را انجام دهم".  در چنین شرایطی لازم است که قوانینی را برای دوست خیالی تعیین کنید. مثلا به کودکتان بگویید" او در خانه خودش می‌تواند هرکاری که دلش خواست انجام دهد اما وقتی اینجاست باید مطابق قوانین منزل ما رفتار کند" و یا " او کار اشتباهی کرده و دیگر نباید آن را تکرار کند". هر زمانی که متوجه شدید فرزندتان برای فرار از پاسخگویی به کارهای اشتباهش، تقصیر را به گردن دوست خیالی می‌اندازد با او برخورد کنید و بهانه هایش را قبول نکنید.

[caption id="attachment_1995" align="aligncenter" width="366"]داشتن دوست واقعی در برابر دوست خیالی داشتن دوست واقعی در برابر دوست خیالی[/caption]

زندگی واقعی را برای او لذت بخش کنید

با اینکه دوست خیالی کودک می‌تواند رفیق و همراه خوبی برای فرزندتان باشد؛ اما مسلما به اندازه بازی کردن و همراه شدن با دوستان واقعی خوش حال کننده نیست. سعی کنید محیط اطراف کودک را برای او جذاب کنید. همچنین وقت بیشتری برای بازی کردن و همراه بودن با فرزندتان بگذارید و از او بخواهید با کودکان همسن و سال خود بازی کند. هرچقدر دنیای واقعی کودک شیرین و جذاب تر باشد، زودتر از دوست خیالی خود خداحافظی می‌کند.

دوست خیالی کودک را تنبیه نکنید

بعد از اینکه متوجه شدید فرزند شما برای فرار از مسئولیت و یا بی تقصیر نشان دادن خود، همه چیز را به گردن دوست خیالی خود می‌اندازد، فرزندتان را تنبیه کنید. کودک شما زرنگ است و از این حربه برای فرار از جبران خطاهایش استفاده می‌کند. در چنین شرایطی اگر شما دوست غیر واقعی او را به جای کودکتان تنبیه کنید، او یاد می‌گیرد که مسئولیت کارهایش را به گردن دیگران بیندازند و این ویژگی برای آینده کودک دردسر ساز است. بنابراین بهانه های کودکتان را نپذیرید و خودش را مجبور به جبران خطاهایش کنید.

5 هدف برای داشتن یک دوست خیالی

در سال 2017، محققان این پنج هدف را برای داشتن یک دوست خیالی شرح دادند:

حل مسئله و مدیریت احساسات
کاوش در ایده آل ها
داشتن یک همراه برای بازی فانتزی
داشتن کسی برای غلبه بر تنهایی
اجازه دادن به کودکان برای کشف رفتارها و نقش ها در روابط

آیا داشتن یک دوست خیالی برای بچه ها خوب است؟
در حالی که برخی از والدین ممکن است نگران باشند، داشتن یک دوست خیالی برای کودک کاملاً طبیعی است.

در مقایسه با کودکانی که دوست خیالی ندارند، کودکانی که دوست خیالی ندارند در موارد زیر تفاوتی ندارند:

بیشتر ویژگی های شخصیتی
ساختار خانواده
تعداد دوستان غیر خیالی
تجربه در مدرسه
در گذشته، کارشناسان معتقد بودند داشتن یک دوست خیالی نشان دهنده یک مشکل یا یک وضعیت سلامت روانی است. بر اساس تحقیقات فعلی منبع مورد اعتماد، این تفکر بی اعتبار شده است.

در حالی که بیشتر مردم کودکان خردسال در سنین پیش دبستانی را با داشتن همراهان خیالی مرتبط می دانند، در واقع داشتن آنها برای کودکان بزرگتر نیز طبیعی است.

تحقیقات قدیمی تر نشان می دهد 28 درصد از کودکان 5 تا 12 ساله دارای دوستان خیالی هستند.

دختران بیشتر از پسرها دوستان خیالی دارند.

تخیل می تواند بخش مهمی از بازی و رشد کودک باشد. داشتن یک دوست خیالی می تواند به کودک کمک کند روابط خود را کشف کند و خلاقیت خود را به کار گیرد.

منبع:

https://familico.ir/kids-imaginary-friends/

https://www.goodhousekeeping.com/life/parenting/a28579180/why-children-have-imaginary-friends/

https://www.theatlantic.com/family/archive/2019/07/why-do-kids-have-imaginary-friends/594919/

https://www.healthline.com/health/mental-health/imaginary-friends#is-it-ok

 

 

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

جالب است بدانید برخلاف نظر عموم مردم که میگویند بهترین سن از شیر گرفتن کودک دو سالگی است، تحقیقات علمی هیچ سن خاصی را برای این موضوع در نظر نگرفته اند. تنها ملاک مهم آمادگی خود کودک و مادر او است. با این حال بیشتر کودکان از سن دو سالگی میتوانند غذاهای مختلف را بدون مشکل بخورند و وابستگی کمتری به شیر مادر داشته باشند. به همین دلیل از شیر گرفتن کودک بعد از دوسالگی چیزی است که بهتر به نظر میرسد زیرا نیاز نیست نگران خریدن مکمل های مختلف برای تغذیه کودکتان باشید.

از شیر گرفتن اولین نوزادم آسان بود. زمانی که او 16 ماهه بود از مهدکودکش به ویروس معده مبتلا شدم، دو روز بدبختی را در آغوش توالت گذراندم، و وقتی رنگ پریده، لرزان و انتخاب های زندگیم را زیر سوال بردم، پسرم بطری را جایگزین شیر من کرده بود.

من چنین شانسی نداشتم که فرزندم، که اکنون 18 ماهه است، دوچرخه  سواری کند و با تلویزیون از راه دور کار کند، و هنوز هم با فرکانس یک نوزاد تازه متولد شده تغذیه می کند، اما به چابکی یک ژیمناستیک است.

 

"پس... آیا فکر می کنید به زودی شیردهی را ترک خواهید کرد؟" اعضای بزرگ‌تر خانواده از من می‌پرسند در حالی که می‌بینند شکم کودک نوپایم روی تنه‌ام می‌چرخد و نوک سینه‌ام را که اکنون چهار اینچ طول دارد با خود در دندان‌هایش می‌برد.

 

برای والدینی که به نوزادان خود با سینه شیر می‌دهند، تصمیم‌گیری در مورد زمان و نحوه توقف می‌تواند به ترجیحات شخصی، مسائل مالی، شرایط، سرنوشت و تمایل کودک برای رها کردن آن بستگی داشته باشد. برخی از نوزادان به راحتی به شیشه یا فنجان میل می کنند، گویی که چندین ماه گذشته شیردهی و پیوند برای آنها معنایی ندارد. و دیگران شیر گاو خود را درست به سمت شما می ریزند و سپس شما را از پیراهن بیرون می آورند.

 

هیچ زمان "مناسب" برای از شیر گرفتن وجود ندارد. سازمان بهداشت جهانی تغذیه انحصاری با شیر مادر را تا شش ماهگی و ادامه شیردهی تا سن دو سالگی یا بیشتر توصیه می کند. اما بسیاری از کودکان بین 12 تا 18 ماهگی شروع به حضور در مهد کودک می کنند، بنابراین جلسات پرستاری شما به طور طبیعی کاهش می یابد (یا تعداد دفعات آن کاهش می یابد). و گاهی اوقات، بدون توجه به دلیل، فقط احساس می‌کنید کارتان تمام شده است – اما فرزندتان سرسختانه در قفل می‌ماند.

ناامید نشو در اینجا شش نکته وجود دارد که باید هنگام شروع از شیر گرفتن کودک برای شما و فرزندتان به خاطر داشته باشید.

از شیشه شیر استفاده کنید

اولین قدم برای از شیر گرفتن کودک این است که از شیشه شیر استفاده کنید. البته این کار نباید به یکباره انجام شود. بطور مثال اگر روزی 5 بار به کودک خود شیر میدهید در ابتدا دوبار آن را از شیشه شیر استفاده کنید. میتوانید پس از مدتی استفاده از شیشه شیر را بیشتر کنید.

از یکی از اعضای خانواده کمک بگیرید

اگر میخواهید از شیشه شیر استفاده کنید بهتر است یک نفر دیگر از اعضای خانواده این کار را انجام دهد. سعی کنید در هنگام شیر دادن در اتاق نیز حضور نداشته باشید تا کودک بوی شما را استشمام نکند و متوجه حضور شما نشود.

کودک را سرگرم کنید

در طول زمان از شیر گرفتن کودک سعی کنید سرش را با اسباب بازی هایش گرم کنید. وقتی که به او شیر میدهید اسباب بازی هایش را در اطرافش قرار دهید تا حواسش به آن ها پرت شود.

زمان شیردهی را کوتاه کنید

اگر قبلا شیردهی شما 15 دقیقه طول میکشیده است زمان را به 10 دقیقه کاهش دهید. اگر بچه حرف گوش کنی ندارید این کار را میتوانید با خواندن یک ترانه انجام دهید و به کودک خود بگویید که وقتی ترانه تمام شد دیگر به او شیر نمیدهید

از موقعیت های مختلف شیردهی استفاده کنید

هدف از این کار این است که شرایط عادی شیر خوردن کودک را برهم بزنید. اگر همیشه بصورت نشسته به کودک خود شیر میدهید از این به بعد ایستاده این کار را انجام دهید. این تغییرات در از شیر گرفتن کودک بسیار موثر است.

[caption id="attachment_2127" align="aligncenter" width="800"]تغییر حالت شیر دادن به کودک تغییر حالت شیر دادن به کودک[/caption]

ساعت شیر دادن خود را تغییر دهید

در ادامه تغییر شرایط شیر خوردن کودک میتوانید از تغییر زمان استفاده کنید. اگر کودک شما عادت دارد که سرظهر شیر بخورد میتوانید زمان آن را به عصر موکول کنید.

 

https://www.todaysparent.com/

https://familico.ir/

  • جللال میری