بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

عوامل مختلفی باعث اعتیاد به بازی های ویدیویی می شوند. با این حال، یکی از دلایل اصلی اعتیادآور شدن بازی‌های ویدیویی این است که به همین شکل طراحی شده‌اند. طراحان بازی‌های ویدیویی، مانند هرکس دیگری که برای کسب سود تلاش می‌کند، همیشه به دنبال راه‌هایی برای ترغیب افراد بیشتری به بازی‌های خود هستند. آنها این کار را با ساختن یک بازی به اندازه کافی چالش‌برانگیز انجام می‌دهند تا شما را برای بازگشت بیشتر نگه دارند، اما نه آنقدر سخت که بازیکن در نهایت تسلیم شود. به عبارت دیگر، موفقیت برای یک گیمر اغلب دور از دسترس است. از این نظر، اعتیاد به بازی های ویدیویی بسیار شبیه به یک اختلال شناخته شده دیگر است: اعتیاد به قمار.

علائم مشکل اعتیاد به بازی های ویدیویی چیست؟

مانند هر اعتیاد دیگری، اعتیاد به بازی های ویدیویی دارای علائم هشدار دهنده است. مهم است که بدانید اگر شما یا شخصی که برایتان مهم است یک گیمر مشتاق است، چگونه این علائم را تشخیص دهید. طبق گفته موسسه ایلینویز برای بهبود اعتیاد، این علائم می تواند هم احساسی و هم فیزیکی باشد.

علائم احساسی اعتیاد به بازی های ویدیویی

برخی از علائم یا نشانه های احساسی اعتیاد به بازی های ویدیویی عبارتند از:

 

احساس بی قراری و/یا تحریک پذیری زمانی که نمی توانید بازی کنید

مشغول شدن به افکار مربوط به فعالیت آنلاین قبلی یا پیش بینی جلسه بعدی آنلاین

دروغ گفتن به دوستان یا اعضای خانواده در مورد زمان صرف شده برای بازی

جدا شدن از دیگران به منظور صرف زمان بیشتر برای بازی

 

علائم فیزیکی اعتیاد به بازی های ویدیویی

برخی از علائم یا نشانه های فیزیکی اعتیاد به بازی های ویدیویی عبارتند از:

 

خستگی

میگرن به دلیل تمرکز شدید یا فشار چشم

سندرم تونل کارپال ناشی از استفاده بیش از حد از کنترلر یا ماوس کامپیوتر است

بهداشت فردی ضعیف

 

اثرات کوتاه مدت و بلند مدت اعتیاد به بازی های ویدیویی


مانند هر اختلال اجباری دیگری، اعتیاد به بازی های رایانه ای می تواند عواقب منفی شدیدی داشته باشد. اگرچه بسیاری از علائم ذکر شده در بالا اثرات کوتاه مدت دارند، اما اگر به درستی مورد توجه قرار نگیرند، می توانند منجر به عواقب طولانی مدت شدیدتری شوند. به عنوان مثال، فردی که به بازی های ویدیویی معتاد است، اغلب از خوابیدن یا خوردن وعده های غذایی مناسب برای ادامه بازی خودداری می کند. در حالی که اثرات کوتاه مدت این ممکن است شامل گرسنگی و خستگی باشد، اما در نهایت می تواند منجر به اختلال خواب یا مسائل مربوط به سلامتی شود. به همین ترتیب، کسانی که برای انجام بازی های ویدیویی خود را از دیگران جدا می کنند، ممکن است در کوتاه مدت رویدادهای خانوادگی، گردش با دوستان یا رویدادهای دیگر را از دست بدهند. با این حال، اگر این یک الگو برای مدت طولانی ادامه یابد، معتادان ممکن است خود را بدون هیچ دوستی بیابند.

دیگر اثرات درازمدت اعتیاد به بازی های ویدئویی که باید در نظر گرفته شود، پیامدهای مالی، تحصیلی و شغلی است. بازی‌های ویدیویی و تجهیزات بازی‌های ویدیویی می‌توانند بسیار گران باشند، به‌ویژه زمانی که هزینه‌های تکراری مانند اتصال اینترنت پرسرعت مورد نیاز برای بازی‌های چندنفره آنلاین را در نظر بگیرید. این بازی ها همچنین می توانند بسیار وقت گیر باشند و گیمرهای معتاد زمان کمتری برای تمرکز بر تحصیل یا حرفه خود داشته باشند.

آیا آزمون یا خود ارزیابی وجود دارد که بتوانم انجام دهم؟


موثرترین خود ارزیابی که می توان انجام داد، بررسی لیست بالا از علائم مرتبط با اعتیاد به بازی های ویدیویی است. اگر متوجه شدید که شما یا شخصی که به او اهمیت می دهید هر یک از این علائم هشدار دهنده را نشان می دهد، ممکن است زمان خوبی باشد که زمان صرف شده برای بازی را کاهش دهید. اگر مطمئن نیستید که آیا این علائم در مورد شما صدق می کند، ما می توانیم کمک کنیم. با شماره تلفن رایگان ما تماس بگیرید تا در مورد علائم احتمالی خود صحبت کنید یا در مورد گزینه های درمانی مطلع شوید.

دارو: آیا گزینه های دارویی برای اعتیاد به بازی های ویدیویی وجود دارد؟


درمان اعتیاد به بازی‌های ویدیویی می‌تواند به اشکال مختلف از جمله انواع مختلف درمان یا برنامه‌های 12 مرحله‌ای انجام شود. برخی داروها حتی ممکن است بتوانند رفتارهای اعتیادآور را مهار کنند.

داروها: گزینه های ممکن


با توجه نظرکارشناسان مرکز مشاوره آویژه، بوپروپیون یکی از داروهایی است که اخیرا برای درمان این نوع اختلال استفاده شده است. این دارو به گونه ای عمل می کند که شیمی مغز را تغییر می دهد و به کاهش میل به بازی های ویدیویی کمک می کند. اگرچه ثابت شده است که نسبتاً مؤثر است، این گزینه ممکن است برای همه مناسب نباشد. برخی دیگر ممکن است تنها در مواقع ضروری، دارو را انتخاب کنند و علائم را در زمان بروز درمان کنند. برای مثال، گیمری که از میگرن رنج می‌برد، ممکن است برای سردرد دارو مصرف کند. به همین ترتیب، معتادی که از بی خوابی رنج می برد ممکن است به قرص های خواب آور روی بیاورد.

 

عوارض جانبی داروها


هنگامی که شما هر نوع دارویی را مصرف می کنید، به خصوص زمانی که خود درمانی می کنید، بسیار مهم است که تمام دستورالعمل ها را بخوانید و دستورالعمل های دوز را به دقت دنبال کنید. حتی داروهای بدون نسخه نیز می توانند منجر به وابستگی شوند و بنابراین نباید برای مدت طولانی مصرف شوند مگر اینکه توسط یک متخصص پزشکی توصیه شود.

بوپروپیون، اگرچه اغلب مفید است، اما برای همه مناسب نیست. برخی از عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

خواب آلودگی
دهان خشک
تعریق بیش از حد
خارش
تب


اعتیاد به مواد مخدر ضد افسردگی، وابستگی و ترک در معتادان آنلاین


با توجه به ارتباط آشکار بین اعتیاد به بازی های ویدیویی یا اینترنتی و افسردگی، جای تعجب نیست که بسیاری از گیمرهای معتاد از داروهای ضد افسردگی برای کمک به علائم استفاده کنند. اگرچه اکثر متخصصان مراقبت های بهداشتی این نوع دارو را بی خطر و مؤثر می دانند، اما مجموعه ای از خطرات و عوارض جانبی خاص خود را نیز دارد. یکی از عواملی که باید قبل از شروع داروهای ضد افسردگی در نظر گرفت این است که ممکن است قطع مصرف آن دشوار باشد. تجربه علائم ترک، از جمله اضطراب، تحریک پذیری، حالت تهوع و سرگیجه معمول است. در موارد جدی تر، ممکن است افسردگی به عنوان علامت ترک دارو تجربه شود. این افسردگی می تواند حتی شدیدتر از افسردگی اولیه باشد و بیمار را به این باور برساند که بیماری عود کرده است.

مصرف بیش از حد دارو


به گفته شورای ملی ایمنی، مصرف بیش از حد غیر عمدی بیش از تصادفات با وسایل نقلیه موتوری باعث مرگ و میر در بین آمریکایی های 35 تا 54 ساله می شود. هنگام مصرف هر دارویی برای اعتیاد یا هر مشکل دیگری، مهم است که فقط مقدار تجویز شده را مصرف کنید. اگر به مصرف بیش از حد احتمالی مشکوک هستید، مهم است که سریع عمل کنید. گزینه های پاسخ فوری شامل شماره گیری یا تماس با مرکز ملی کنترل سم است.

افسردگی و اعتیاد به بازی های ویدیویی


دو مطالعه مشاوره روانشناسی آویژه اخیر در مورد ارتباط بین اعتیاد به بازی های ویدیویی و افسردگی، همبستگی نگران کننده ای را بین این دو نشان داد. اگر از هر دو بیماری رنج می برید، مهم است که از یک مرکز درمانی کمک بگیرید که بتواند هر دو مشکل را برطرف کند. اگر سعی کنید اعتیاد به بازی های ویدیویی را بدون درمان افسردگی زمینه ای درمان کنید، احتمال عود اعتیاد بیشتر است.

تشخیص دوگانه: اعتیاد به بازی های ویدیویی و سوء مصرف مواد


از آنجایی که اعتیاد به بازی های ویدیویی با افسردگی، بی خوابی و به طور کلی عدم توجه به سلامتی مرتبط است، جای تعجب نیست که مصرف مواد برای بسیاری از گیمرهایی که از این اختلال اجباری رنج می برند نیز مشکل ساز باشد. برای کسانی که از اعتیاد به بازی های ویدیویی و همچنین سوء مصرف مواد رنج می برند، درمان مناسب برای بهبودی ضروری است. اگر شما یا شخصی که می شناسید در حال حاضر از یکی یا هر دوی این اختلالات رنج می برید، فوراً با تماس با ما به دنبال راهنمایی حرفه ای باشید.

دریافت کمک برای اعتیاد به بازی های ویدیویی


بهبودی همیشه آسان نیست، اما دست یافتنی است. اعتیاد به بازی های ویدیویی می تواند به اندازه هر اعتیاد دیگری خطرناک باشد و باید به همین شکل درمان شود. اولین قدم برای غلبه بر وابستگی این است که بتوانید تشخیص دهید که وابستگی وجود دارد. اگر شما یا شخصی که می شناسید هر یک از علائم یا نشانه های شرح داده شده در بالا را نشان می دهد، لطفاً در یافتن کمک برای درمان اعتیاد به بازی های ویدیویی دریغ نکنید. برای شروع راه بهبودی امروز با خط تلفن ما تماس بگیرید.

منبع:

مرکز مشاوره آویژه

https://www.psychguides.com/behavioral-disorders/video-game-addiction/

https://americanaddictioncenters.org/video-gaming-addiction

https://www.webmd.com/mental-health/addiction/video-game-addiction

 

 

نظرات (۱)

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی