بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

۱۵ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

عاشق-شدن-نشانه-دارد-familico.ir

عاشق شدن یک اتفاق و احساس شگفت انگیز است. هر کسی دوست دار عشق واقعی را تجربه کند. اما گاهی تشخیص عشق حقیقی کار دشواری است. و شما باید به نشانه های عاشق شدن توجه کنید. از جمله نشانه های عاشق شدن شامل موارد زیر است:

  • احساس ماجراجویی می کنید

عشق می تواند ما را جسورتر و شجاعتر کند. عشق میتواند ما را وادار به کشف تجربه های جدید کند. هنگامی که عاشق می شویم، می توانیم دیدگاه خود را نسبت به خودمان و دنیای اطراف تغییر دهیم.

  • شما به شدت نسبت به معشوق خود کنجکاو هستید

در مشاوره خانواده هنگامی که عاشق می شویم، تمایل داریم، با علاقه و ثابت قدم هر حرکت و کلمه محبوب خود را به خاطر بسپاریم. مشتاقانه میخواهیم که همه چیز را در مورد این موجود جذاب و منحصر به فرد بدانیم.

عشق می تواند شما را با نیازهای همسرتان هماهنگ کند. یادتان باشد عشق شما زمانی بیشتر می شود که نسبت به شریک زندگی خود احساس همدلی داشته باشید.

  • درد و رنج محبوب خود را احساس می کنید.

عشق می تواند شما را با نیازهای همسرتان هماهنگ کند. یادتان باشد عشق شما زمانی بیشتر می شود که نسبت به شریک زندگی خود احساس همدلی داشته باشید. وقتی او غمگین می شود، شما هم غمگین می شوید. وقتی او احساس خوشبختی می کند، شما نیز احساس خوشبختی می کنید. این احساس همدلی میتواند نشانه یک عشق واقعی باشد.

  • اولویت های دیگر خود را فراموش می کنید

همه ما دوستی داشته ایم که بعد از شروع یک رابطه عاشقانه جدید، ناپدید می شود. این اتفاق ممکن است برای خودتان هم بیفتد. درواقع یکی دیگر از علائم عاشق شدن این است که بخواهیم تمام وقت خود را با شریک زندگی خود بگذرانیم. گاهی اوقات دوستان خود را نیز کنار میگذاریم.

  • شما نسبت به آینده حس خوبی دارید

وقتی عاشق شویم، آینده درخشان و پر از پتانسیل به نظر می رسد. درواقع عشق یک نیرو محرکه برای حرکت رو به جلو است و به شما انگیزه و انرژی بیشتری میدهد.

طبیعی است که وقتی عاشق می شوید کمی تردید داشته باشید. علیرغم تمام مزایایی که در یک رابطه عاشقانه وجود دارد، می توانیم احساس ناامنی و اضطراب را هم تجربه کنیم.

  • نگران هستید

طبیعی است که وقتی عاشق می شوید کمی تردید داشته باشید. علیرغم تمام مزایایی که در یک رابطه عاشقانه وجود دارد، می توانیم احساس ناامنی و اضطراب را هم تجربه کنیم. اگر فکر کنیم رابطه ما رابطه ای امن نیست و ممکن است طرد شویم دچار وحشت دلبستگی میشویم. اگر نسبت به شریک زندگی خود بیش از حد مضطرب هستید، این نشانه ای برای ارزیابی مجدد رابطه است.

  • روی قرار بعدی خود تمرکز میکنید

فراموش نکنید که هیچ چیز عشق را شکست نمی دهد. وقتی عاشق می شویم، سطح دوپامین در مغز ما افزایش می یابد و ما احساس لذت و سرخوشی داریم‌. این ما را به تمرکز بر سرچشمه لذت خود سوق می دهد.

  • احساس شکست ناپذیری می کنید

همه ما وقتی عاشق می شویم، احساس شکست ناپذیری، قدرت و جسارت می کنیم. وقتی عشق را تجربه میکنید، می توانید بدون اینکه غذا بخورید ساعتها کار کنید. ما مقدار زیادی انرژی داریم و می توانیم در برابر استرس نفوذ ناپذیر باشیم. البته که این حالات به دلیل افزایش سطح دوپامین و اپی نفرین است.

  • نسبت به دیگران احساس بهتری دارید

شما و معشوقتان ممکن است تنها کسانی نباشید که عشق را احساس می کنند. عاشق شدن باعث بهتر شدن ارتباط ما با دیگران می شود. ما صبور، مهربان و سخاوتمندتر میشویم. مشاوره خانواده 

 

منبع: familico.ir

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

رابطه جنسی یوگا چیست؟

رابطه جنسی یوگا اصطلاحی است که رابطه جنسی تحت تأثیر تمرین و آموزه های یوگا را توصیف می کند. این روش به استفاده از نفس، حرکت و انرژی مربوط می شود. با یادگیری نحوه استفاده از بدن و سیستم عصبی خود از طریق تمرینات یوگا، ما توانایی یک رابطه جنسی قدرتمند و لذت بخش را داریم.

در بیشتر مواقع، یک نفر در حالت خاصی قرار میگیرد، در حالی که شخص دیگر او را تحریک می کند. با این حال، در رابطه جنسی یوگا ، هر دو شریک جنسی ممکن است ژست یوگای یکسان یا یک حالت متفاوت داشته باشند. رابطه جنسی یوگا، فراتر از یک رابطه معمول است و می تواند تأثیر گسترده تری بر فعالیت و سلامت جنسی داشته باشد.

رابطه جنسی یوگا به ما امکان می دهد تا آرامش داشته باشیم

رابطه جنسی یوگا به ما امکان می دهد تا آرامش داشته باشیم و زندگی جنسی بهتری را تجربه کنیم. همچنین می تواند به شما در داشتن احساس قدرت و اعتماد به نفس کمک کند.

 به چند نمونه ازمزایای رابطه جنسی یوگا توجه کنید:

  •  رابطه جنسی یوگا باعث کاهش سطح استرس می شود، که می تواند تأثیر زیادی بر میل جنسی و عملکرد شما داشته باشد.
  • بهبود جریان خون

داشتن فرم بدنی مناسب صرفاً به دلیل انعطاف پذیری، استقامت و قدرت بیشتری که دارید می تواند زندگی جنسی شما را بهبود بخشد. یوگا همچنین می تواند جریان خون را در سراسر بدن بهبود بخشدد، که می تواند تحریک جنسی را پشتیبانی کند و باعث افزایش سروتونین شود.

ارتباط جسم و ذهن در رابطه جنسی یوگا تأکید شده است

  • بهبود ارتباط ذهن و بدن

ارتباط جسم و ذهن در رابطه جنسی یوگا برای مشاوره زناشویی تلفنی تأکید شده است. هنگامی که می توانید بر بدن خود تسلط پیدا کنید، ذهن شما برای گسترش بیشتر باز است. و هنگامی که ذهن شما روشن و باز باشد، تجربه قدرتمندتری را برای شما فراهم می کند.

  • افزایش میل جنسی

یک مطالعه کوچک حتی پیوندی را بین تمرین یوگا و عملکرد بهتر جنسی در زنان، به ویژه زنان بالای 45 سال نشان داد. آنها قبل و بعد از 12 هفته برنامه یوگا از 40 زن در مورد زندگی جنسیشان سوال کردند و 75٪ از آنها بهبود میل جنسی، تحریک، ارگاسم و رضایت جنسی ، به علاوه کاهش درد جنسی را مطرح کردند.

رابطه جنسی یوگا، عملکرد جنسی مردان را نیز بهبود می بخشد

  • نعوظ قوی تر در مردان

مطالعه مشابه دیگر نشان داد که رابطه جنسی یوگا، عملکرد جنسی مردان را نیز بهبود می بخشد، از جمله اثرات یوگا میتوان به افزایش میل، کیفیت نعوظ، کنترل انزال، ارگاسم، اعتماد به نفس و احساس هماهنگی با شریک زندگی خود اشاره کرد.

با توجه به مزیتهای بسیار زیاد رابطه جنسی یوگا مشاوره خانواده میتوان از آن برای رفع مشکلات جنسی استفاده کرد. به همین دلیل در مشاوره جنسی استفاده از این متد را به زوجینی که به دنبال بهبود رابطه و تجربیات جنسی جدید هستند، توصیه میکنند.

منبع : familico.ir

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

برای بسیاری از افراد، رابطه زناشویی اهداف متفاوتی دارد. مثلا برخی هدف خود از رابطه جنسی را لذت جسمی مطرح میکنند، اما این همه ماجرا نیست. رابطه جنسی همچنین می تواند به همسران در برقراری ارتباط عاطفی، ایجاد صمیمیت و اعتماد کمک کند. بعضی از افراد حتی یک قدم جلوتر می روند و به رابطه جنسی نه تنها به عنوان یک تجربه جسمی و عاطفی بلکه به عنوان یک تجربه معنوی نیز نگاه می کنند.

تعاریف بسیاری از رابطه جنسی معنوی وجود دارد. برخی افراد رابطه جنسی معنوی را به طور فعال با عمل دینی خود مرتبط می دانند. دیگران آن را مجموعه خاصی از اعمال معنوی می دانند که به آن رابطه جنسی تانتریک نیز گفته می شود. با این حال دیگران آن را فقط به عنوان روشی برای برقراری رابطه جنسی می دانند که منجر به ارتباط عمیق و معنوی تری با شریک زندگی می شود.

رابطه جنسی معنوی یک گزینه خوب برای زوجین به حساب میاید.

اما یکسری حقایق در مورد رابطه جنسی معنوی وجود دارد که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخلاف تصور اکثر افراد، رابطه جنسی معنوی ریشه در هیچ یک از آیین ها و مذاهب دینی ندارد. این در حالی است که اشکال خاصی از رابطه جنسی معنوی ممکن است با برخی سنتهای مختلف مذهبی ارتباط داشته باشد.

تعاریف بسیاری از رابطه جنسی معنوی وجود دارد.

  • انجام رابطه جنسی معنوی هرگز ضروری نیست، اما صرف نظر از اعتقادات شخصی، رابطه جنسی معنوی یک گزینه خوب برای زوجین به حساب میاید.

چگونه میتوانیم یک رابطه جنسی معنوی داشته باشیم؟

  • به معنویت خود متصل شوید

تشخیص دهید که ما موجوداتی روحانی هستیم که از یک طرح الهی خلق شده ایم. رابطه جنسی را به عنوان بخشی از این معنویت بدانید. یادتان باشد رابطه جنسی خارق العاده، شگفت انگیز، طبیعی، و عالی است. پس با رضایت شرکا و در محدوده مرزهای هر دو نفر، رابطه جنسی باید آزادانه رخ دهد.

چگونه میتوانیم یک رابطه جنسی معنوی داشته باشیم؟

  • همسرتان را یک موهبت ببینید

عمل جنسی را به عنوان راه پرستش شریک زندگی خود و یک نمایش معنوی بدانید.

  • محیطی را برای رابطه جنسی معنوی ایجاد کنید

پتویی نرم و زیبا پیدا کنید. گلبرگهای گل رز را در اطراف بپاشید. شمع روشن کنید و موسیقی پخش کنید.

عمل جنسی را به عنوان راه پرستش شریک زندگی خود و یک نمایش معنوی بدانید.

  • بدن خود را آماده کنید

دوش گرفتن و پاکیزگی برای یک رابطه جنسی ضروری است. بدن خود را با روغن ها ماساژ کنید، موهای خود را حالت دهید، آرایش کنید و حتی جواهرات خود را بپوشید.

  • رابطه جنسی معنوی را آغاز کنید

وقتی هر دو آماده شدید، وارد حلقه گلبرگهای گل رز شوید. چند دم و بازدم انجام دهید. به نوبت یکدیگر را لمس کنید.

رابطه جنسی معنوی را آغاز کنید

  • یک ارگاسم معنوی را تجربه کنید

یک ارگاسم معنوی را تجربه کنید

وقتی به اوج لذت می رسید، تمرین کنید که این انرژی را به قلب خود منتقل کنید. در نهایت، افکار و احساسات خود را در مورد تجربه خود به اشتراک بگذارید.

یک نکته که معمولا در مشاوره تلفنی جنسی به آن تاکید میشود این است که اگر می خواهید با همسرتان رابطه جنسی معنوی برقرار کنید، درباره این عمل با او صحبت کنید.

اگر می خواهید با همسرتان رابطه جنسی معنوی برقرار کنید، درباره این عمل با او صحبت کنید.

برخی از افراد ممکن است از افزودن عناصر معنوی به رابطه جنسی خود ناراحت باشند، یا ممکن است اعمال خاصی را که شما در نظر دارید دوست نداشته باشند. لذا مهم است که با شرکای خود در مورد رابطه جنسی ارتباط برقرار کنید.

منبع: familico.ir

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

درباره مردان ایده آل و انتظارات زنان از مردان به طور مکرر بحث شده است. اما این بار میخواهیم درباره انتظارات و خواسته های یک مرد از همسرش صحبت کنیم. بسیار مهم است که یک مرد خواسته ها و انتظارات خود را در همسر آینده خود ببیند. زیرا زنی که با او ازدواج می کنید نه تنها همسر بلکه مادر فرزندان و شریک زندگی شما خواهد بود. لذا در اینجا لیستی از انتظارات مردان را آورده ایم.

اکثر مردان این روزها زنی مستقل و شاغل می خواهند

  • محبت

یک مرد زنی می خواهد که بتواند نسبت به او و اطرافیانش محبت داشته باشد. هر مردی از زنان مهربان قدردانی می کند. آنها همسری می خواهند که همیشه و به روشهای مختلف محبتش را نشان دهد.  دست او را بگیرد یا به طور غیرمنتظره ای مردش را ببوسد. درواقع هر نوع ابراز محبت همان چیزی است که یک مرد از زنش انتظار دارد.

یک مرد زنی می خواهد که بتواند نسبت به او و اطرافیانش محبت داشته باشد

  • استقلال و عدم وابستگی

روزگار تغییر کرده و اکثر مردان این روزها زنی مستقل و شاغل می خواهند. زنانی که بلند پرواز هستند و به هیچ چیز کوچک یا بزرگ وابسته نیستند، مورد علاقه بسیاری از مردان هستند. مردان زنی را نمی خواهند که فقط خود را به کارهای خانه محدود کند. آنها دوست دارند که همسرشان نیز در امور مالی و سایر موارد نظر خود را اعلام کند. یک زن مستقل که بتواند خودش را اداره کند چیزی است که بیشتر مردان جذبش می شوند.

یک زن مستقل که بتواند خودش را اداره کند چیزی است که بیشتر مردان جذبش می شوند.

  • پشتیبانی و حمایت

پشتیبانی و حمایت، در مشاوره خانواده یکی دیگر از درخواستهای مردان از همسرشان است. مثلا مردی که به تازگی شغل خود را از دست داده است و اوضاع مالی و روحی خوبی ندارد، همسری می خواهد که بتواند در تمام اوقات بد به او کمک کند بدون اینکه واقعاً صبرش را از دست بدهد.

پشتیبانی و حمایت، یکی دیگر از درخواستهای مردان از همسرشان است.

  • شادی و ماجراجویی

هیچ کس نمی خواهد با زنی باشد که زندگی را کسل کننده کند. یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که یک مرد از همسرش انتظار دارد شاد بودن و ماجراجو بودن او است. مردان دوست دارند همسرشان با آنها شوخی کند و به دنبال کارهای تصادفی و ماجراجویانه باشد.

هیچ کس نمی خواهد با زنی باشد که زندگی را کسل کننده کند

  • رابطه جنسی سالم و صمیمی

یکی از مهمترین موارد برای مرد این است که بتواند زنی را پیدا کند که در رابطه جنسی عالی باشد. رابطه جنسی برای مردان بسیار مهم است، پس بر این اساس مردان به دنبال یک رابطه عالی با همسر آینده خود هستند. آنها قطعاً از زنی که هیچ کاری برای بهتر کردن رابطه جنسی انجام نمی دهد خوشحال نخواهند شد.

مردها از این متنفر هستند که یک زن در مورد چیزهایی که باعث ناراحتیش می شود، سکوت کند

  • شفافیت و صراحت

مردها از این متنفر هستند که یک زن در مورد چیزهایی که باعث ناراحتیش می شود، سکوت کند. یک مرد می خواهد و انتظار دارد همسرش در مورد تمام احساساتش حرف بزند. هر مردی دوست دارد مسائل یک رابطه را کمتر پیچیده نگه دارد. بنابراین زنی که حرف هایش را می زند و کاملاً واضح و شفاف از احساساتش صحبت می کند، همان چیزی است که مرد به دنبالش می گردد.

البته در مشاوره خانواده معیارها و انتظارات افراد مختلف میتواند متفاوت از این باشد. اما اینها مواردی هستند که در اغلب مردان مشترک است.

منبع: familico.ir

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

سردردهای-های-رابطه-جنسی

سردردهای-های-رابطه-جنسی

سردردهای جنسی در اثر فعالیت جنسی ایجاد می شوند، خصوصاً ارگاسم. درواقع ممکن است احساس درد مبهمی در سر و گردن خود داشته باشید که با افزایش هیجان جنسی تشدید می یابد. یا به طور معمول، ممکن است سردرد شدید و ناگهانی دقیقاً قبل یا هنگام ارگاسم داشته باشید. بیشتر سردردهای جنسی جای نگرانی ندارند. اما برخی از آنها می توانند نشانه یک مشکل جدی باشند، مانند مشکلات رگ های خونی که مغز شما را تغذیه می کنند.

سردردهای-های-رابطه-جنسی

دو نوع سردرد جنسی وجود دارد:

  • یک درد مبهم در سر و گردن که با افزایش هیجان جنسی شدت می یابد
  • سردرد ناگهانی، شدید و تپنده ای که دقیقاً قبل یا در لحظه ارگاسم رخ می دهد. البته در بعضی افراد هر دو نوع سردرد با هم ترکیب می شوند.

دو نوع سردرد جنسی وجود دارد:

بیشتر سردردهای جنسی حداقل چند دقیقه طول میکشد. اما در مواردی ممکن است ساعتها یا حتی دو تا سه روز هم طول بکشد. بسیاری از افرادی که سردردهای جنسی دارند، طی چند ماه آنها را به صورت خوشه ای تجربه می کنند و سپس ممکن است یک سال یا بیشتر را بدون هیچ گونه تجربه سردرد جنسی سر کنند. حداکثر نیمی از افراد مبتلا به سردردهای جنسی در طی حدود شش ماه آن را تجربه میکنند. این در حالی است که برخی از افراد ممکن است در طول زندگی خود فقط یک حمله داشته باشند.

سردردهای جنسی معمولاً نگران کننده نیستند.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

سردردهای جنسی معمولاً نگران کننده نیستند. اما در صورت بروز سردرد در حین فعالیت رابطه زناشویی و  جنسی، بلافاصله با پزشک خود مشورت کنید. به خصوص اگر به طور ناگهانی شروع شود یا اولین سردرد شما از این نوع باشد. البته مشاوره جنسی هم در این مورد کارساز است.

علت سردردهای رابطه جنسی چیست؟

علت سردردهای رابطه جنسی چیست؟

  • هر نوع فعالیت جنسی که منجر به ارگاسم شود می تواند سردردهای جنسی را تحریک کند.
  • سردردهای جنسی ناگهانی و با سرعت آهسته، می تواند اختلالات سردرد اولیه باشد که با هیچ بیماری زمینه ای مرتبط نیست.

سردردهای جنسی که به طور ناگهانی بروز می کنند به احتمال زیاد با موارد زیر همراه هستند:

  • بزرگ شدن یا ایجاد حباب در دیواره سرخرگ داخل سر (آنوریسم داخل جمجمه)
  • ارتباط غیرطبیعی عروق و رگهای مغز (ناهنجاری شریانی) که در فضای پر از مایع نخاع در مغز و اطراف آن خونریزی می کند
  • خونریزی در دیواره شریان منتهی به مغز
  • سکته
  • بیماری عروق کرونر
  • استفاده از برخی داروها مانند قرص های جلوگیری از بارداری
  • التهاب ناشی از عفونت های خاص
  • سردردهای جنسی همراه با از دست دادن هوشیاری، استفراغ، سفتی گردن، سایر علائم عصبی و درد شدید بیش از 24 ساعت به احتمال زیاد به دلیل بیماری زمینه ای است.

سردردهای جنسی می تواند هرکسی را تحت تأثیر قرار دهد

سردردهای جنسی می تواند هرکسی را تحت تأثیر قرار دهد. اما افرادی که بیشتر در معرض این سردردها هستند، عبارتند از:

  1. مردان: بیشتر مردان مستعد ابتلا به سردردهای جنسی هستند.
  2. افراد با سابقه میگرن: افرادی که سابقه میگردن دارند، مستعد ابتلا به سردردهای جنسی هستند.

اگر به دنبال راه های پیشگیری از سردردهای جنسی هستید به این نکته توجه کنید که گاهی اوقات با قطع فعالیت جنسی قبل از ارگاسم می توان از سردردهای جنسی پیشگیری کرد.

منبع: familico.ir

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

اعتیاد به رابطه جنسی به عنوان عدم کنترل افکار، اصرارها و انگیزه های جنسی تعریف می شود. انگیزه های جنسی یک امر کاملا طبیعی است، اما اعتیاد به رابطه جنسی فقط به رفتارهایی اشاره دارد که بیش از حد انجام می شوند و به طور منفی بر زندگی فرد تأثیر می گذارند. گرچه اعتیاد به رابطه جنسی به عنوان یک بیماری قابل تشخیص در کتابچه راهنمای تشخیص ذکر نشده است، اما تحقیقات نشان می دهد که رفتارهای جنسی بیش از حد، میتواند مانند یک اعتیاد شیمیایی، عمل کند. در مشاوره جنسی فردی که به اعتیاد به رابطه جنسی مبتلا شده است ممکن است یک نیاز اجباری برای تحریک جنسی داشته باشد. این میل اغلب در زندگی روزمره اختلال ایجاد می کند. اعتیاد جنسی می تواند در اشکال مختلف وجود داشته باشد، از جمله اعتیاد به:

  • اعمال جنسی
  • تن فروشی
  • تماشای یا مصرف پورنوگرافی
  • خودارضایی یا خیال جنسی

این رفتار جنسی اجباری می تواند عواقب جدی شخصی داشته باشد. مانند اعتیاد به مواد مخدر یا الکل، اعتیاد به رابطه جنسی نیز می تواند بر سلامت جسمی، سلامت روان، روابط شخصی و کیفیت زندگی تأثیر بگذارد.

نشانه های اعتیاد به سکس شامل موارد زیر است:

  • افکار جنسی وسواسی

کسی که به سکس اعتیاد دارد ممکن است دائما در مورد رابطه جنسی فکر کند. این افکار مزمن در مورد رابطه جنسی یا تخیلات جنسی ممکن است مسئولیت های دیگر را مختل کند.

  • صرف وقت زیاد برای رابطه جنسی

اگر کسی مقدار زیادی از وقت و انرژی خود را صرف رابطه جنسی می کند، این ممکن است یک هشدار باشد. این صرف وقت اغلب شامل تلاش برای به دست آوردن رابطه جنسی، داشتن رابطه جنسی جدید و... باشد.

  • احساس شرم و افسردگی

اگر نیاز به رابطه جنسی به یک اعتیاد تبدیل شود، ممکن است احساسات جنسی کسی با احساس اضطراب، شرم، افسردگی یا پشیمانی توام شود. فرد ممکن است از اصرارهای جنسی خود و ناتوانی در کنترل این اصرارها احساس شرم کند.

  • اخلال در سایر فعالیتها

یک معتاد به رابطه جنسی ممکن است تا حدی درگیر نیازهای خود شود که در انجام سایر فعالیت های خود با مشکل روبرو شود. آنها ممکن است از مسئولیتهای مدرسه، کار یا زندگی شخصی خود عقب بمانند. آنها همچنین ممکن است رفتارهای جنسی را نسبه به سایر کارها و سرگرمی های مختلف در اولویت قرار دهند. روابط با دوستان، خانواده و شرکا ممکن است به همین دلیل آسیب ببیند.

  • خودارضایی بیش از حد

خودارضایی می تواند نشانه اعتیاد به سکس باشد. این ممکن است شامل خودارضایی اجباری و خودارضایی در زمان های نامناسب باشد. حتی ممکن است خودارضایی تا حدی باشد که باعث ناراحتی جسمی یا درد شود.

  • خیانت به همسر

ومکن است شخصی به دلیل اعتیاد به سکس مجبور باشد که به دنبال رابطه جنسی با شرکای جنسی جدید باشد. حتی اگر این به معنای خیانت به شریک زندگی باشد.

  • ارتکاب جرایم جنسی جنایی

در برخی موارد شدید، افراد ممکن است به فعالیت های جنایتکارانه مانند تجاوز جنسی یا آزار و اذیت کودکان بپردازند.

اگر فکر میکنید علائم و نشانه های اعتیاد به سکس را دارید و به دنبال راهی برای رهایی از آن هستید، توصیه میکنیم از مشاوره جنسی استفاده کنید.

 

منبع:   familico.ir

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

دیابت بیماری است که می تواند بر هر جنبه از زندگی، از جمله سلامت جنسی فرد تأثیر بگذارد. هنگامی که فرد مبتلا به دیابت است، بدن او نمی تواند به درستی از انسولین استفاده کند و این می تواند منجر به افزایش سطح قند خون شود. با گذشت زمان، اینها می توانند منجر به عوارضی مانند آسیب عصبی و مشکلات قلبی عروقی شوند که هر دو سلامت جنسی را هم تحت تاثیر قرار میدهند.  دیابت همچنین می تواند با اثر ب سلامت روانی و اعتماد به نفس فرد   بر سلامت جنسی تأثیر بگذارد.

تأثیر دیابت بر سلامت جنسی

اثرات دیابت بر سلامت جنسی زنان:

  • دیابت میتواند توانایی تحریک جنسی را در زنان کاهش دهد.
  • ترشحات روان کننده واژن در زنان مبتلا به دیابت کاهش میابد.
  • این تغییرات ممکن است منجر به رابطه جنسی دردناک و کاهش تجربه ارگاسم شود.
  • در دوران یائسگی، یک زن مبتلا به دیابت ممکن است افت ناگهانی در سطح قند خون خود را تجربه کند. این ممکن است بر سلامت جنسی وی تأثیر بگذارد زیرا ممکن است علائم کاهش قند خون را در حین رابطه جنسی تجربه کند. این ممکن است باعث شود رابطه جنسی بیشتر از اینکه لذتبخش باشد، ناراحت کننده است. همچنین ممکن است مجبور شود قبل از رابطه جنسی قند خون خود را بررسی کند.

اثرات دیابت بر سلامت جنسی زنان

  • علاوه بر این، زنان مبتلا به دیابت بیشتر دچار عفونت هایی مانند برفک، سیستیت و عفونت های دستگاه ادراری می شوند. اینها همه می تواند بر میزان لذت از رابطه جنسی تأثیر بگذارد.

تأثیر دیابت بر سلامت جنسی مردان

  • مطالعات مشاوره جنسی نشان می دهد که مردان دیابتی اغلب سطح تستوسترون را کمتری دارند، که می تواند بر میل جنسی آنها تأثیر بگذارد.
  • با این حال ، مشکل اصلی بهداشت جنسی که مردان دیابتی را تحت تأثیر قرار می دهد، عدم توانایی در دستیابی یا حفظ نعوظ است که به عنوان اختلال نعوظ شناخته می شود.
  • برای اینکه یک مرد نعوظ پیدا کند ، باید جریان خون قابل توجهی به آلت تناسلی مرد وجود داشته باشد. با این حال ، دیابت به رگ های خونی آسیب می رساند، که می تواند جریان خون به آلت تناسلی را تحت تأثیر قرار دهد.
  • دیابت همچنین می تواند منجر به آسیب عصبی شود و حفظ نعوظ را برای مردان دشوارتر کند.
  • دیابت نوع 2 اغلب در کنار چاقی یا اضافه وزن رخ می دهد. این نیز می تواند رابطه جنسی فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

تأثیر دیابت بر سلامت جنسی مردان

  • علاوه بر این بیماری دیابت با بروز تعدادی مشکلات روانشناختی، می تواند رابطه جنسی را دشوارتر کند.

تأثیر دیابت بر سلامت جنسی مردان

از جمله این مشکلات میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اضطراب

تأثیر دیابت بر سلامت جنسی مردان

نگرانی در مورد افزایش وزن

  • افسردگی
  • انزوا
  • تنهایی
  • از دست دادن اعتماد به نفس

تأثیر دیابت بر سلامت جنسی مردان

اگر با این مشکلات دست به گریبان هستید یک مشاوره جنسی خوب می تواند برای رفع این مشکلات به شما کمک کند. علاوه بر این، حفظ سطح قند خون برای جلوگیری از آسیب عصبی که می تواند باعث ایجاد مشکلات جنسی شود بسیار حیاتی است. روش های کنترل سطح قند خون شامل استفاده از انسولین ، مصرف داروها و بررسی مرتب سطح گلوکز خون است. روانشناسان آویژه

familico.ir

#دیابت

#مشاوره_جنسی

#مشاوره_خانواده

#فمیلیکو

#familico.ir

 

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

روابط عاشقانه معمولا بسیار پیچیده هستند. احساسات درگیر، چه مثبت و چه منفی میتواند بسیار شدید باشند. وقتیکه شما زمان، توجه و انرژی عاطفی خود را به کسی اختصاص داده اید، طبیعی است که در صورت پایان دادن به رابطه یا شکستن اعتماد شما، ناراحت شوید. برخی از افراد تصمیم می گیرند این احساسات را به روشی غیر ایمن یا کنترل کنند. یکی از این واکنش ها در برابر خیانت یا جدایی، رابطه جنسی انتقام جویانه است.

رابطه جنسی انتقام جویانه

درواقع انتقام جنسی عبارت است از رابطه جنسی یا انجام اعمال جنسی با کسی برای "انتقام گرفتن" از شخص دیگر. به طور کلی، رابطه جنسی انتقام جویانه به این دلیل اتفاق می افتد که فرد عقیده دارد که این عمل باعث درد عاطفی شریک زندگی فعلی یا قبلی خواهد شد. اما انتقام جنسی بیش از آنکه حل کننده باشد، مشکلات بیشتری ایجاد می کند. درواقع روشهای امن و بهتری برای پردازش احساسات منفی وجود دارد.

رابطه جنسی انتقام جویانه

این چند نکنه مهم در مورد انتقام جنسی را به خاطر داشته باشید:

  • ممکن است فکر کنید که رابطه جنسی انتقام جویانه باعث می شود احساس خوبی داشته باشید، اما غالبا، بعید است این روش برای کسی مفید باشد. انجام هر کاری صرفاً برای صدمه زدن به شخص دیگر، عملی مضر است.
  • علاوه بر این، رابطه جنسی با یک شخص برای صدمه زدن به شخص دیگر، منجر به آسیب رساندن به شخصی میشود که با او رابطه انتقامی داشته اید. این امر با مطالعه در مورد انتقام جنسی نیز پشتیبانی می شود. مطالعات متعدد نشان می دهد که اگرچه انتقام گیری ایده خوبی به نظر می رسد، اما در واقع تلاش برای این کار احساس بدتری در شما ایجاد می کند.
  • در حقیقت، مشخص شده افرادی که اقدام به انتقام نمی کنند در کوتاه مدت و بلند مدت احساس بهتری دارند.

انتقام جنسی چیست؟

سوالات مشاوره جنسی و ملاحظات ویژه درباره انتقام جنسی

  • انتقام به طور کلی تصمیمی از سر عصبانیت است. همین عصبانیت ممکن است شما را به سوی تصمیم گیری های ناامن مانند عدم استفاده از داروهای ضد بارداری یا عدم محافظت از خود در برابر  بیماریهای مقاربتی سوق دهد. بهتر است وقت بگذارید تا تصمیم عجولانه و اشتباهی نگیرید.
  • فقط به این دلیل که به نظر می رسد انتقام احساس خوبی به دنبال دارد، واقعا اینطور نخواهد بود. در واقع، فکر کردن یا تلاش برای انتقام گیری، می تواند باعث شود شما وقت بیشتری را به فکر کردن به یک اتفاق منفی بگذرانید و باعث شود درد عاطفی شما طولانی تر شود و احساس بدتری داشته باشید. بعید به نظر می رسد که انتقام جنسی، یک واکنش عاطفی سالم باشد. لذا به جای پرداختن به آن، مدتی را با تمرکز بر سایر روشهای مراقبت عاطفی سپری کنید تا خشم خود را از بین ببرید.
  • اگر متوجه شدید که نمی توانید از پس افکار منفی خود درباره شریک زندگیتان بربیایید، از یک متخصص بهداشت روان کمک بگیرید. یک درمانگر یا مشاوره جنسی میتواند به شما کمک کند راه های سالم برای پردازش احساسات خود را پیدا کنید و از روشهای آسیب زایی همچون انتقام جنسی دور بمانید.

#انتقام

#مشاوره_جنسی

#مشاوره_خانواده

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

طی سالهای گذشته، بحث ها در مورد پورنوگرافی به شدت آغاز شده است. اما نیازی به تأملات طولانی مدت نیست تا درک کنید که واقعیت پورنو به وضوح چیست. به عنوان یک نمونه بارز میتوانید به نتایج کالبدشکافی آگوست ایمز، بازیگر مشهور پورنوگرافی کانادایی، که در 23 سالگی جان خود را از دست داد، نگاه کنید. نتایج سم شناسی مصرف دوزهای بالای داروهای ضد افسردگی را در او نشان داد.

 

درواقع برای تحمل صنعت پورن، بیشتر بازیگران بزرگسال دارو یا مواد مخدر مصرف می کنند. به عنوان یک نمونه دیگر به جملات زیر توجه کنید:

همه این مسائل به این دلیل بوده است که من نمی توانم این زندگی را تحمل کنم. اما چیزی تغییر نکرده است. لحظاتی وجود دارد که من کاملاً از واقعیتها جدا می شوم. سپس من می توانم هر کاری انجام دهم، کاملاً هر کاری. اما حالا قرص ها را قورت می دهم. خودم را از پنجره ها بیرون می اندازم. پس از آن مردن کار بسیار آسانی به نظر می رسد.

 

این سخنان لولو فراری فردی است که زمانی مشهورترین ستاره پورنو بود و در سال 2000 میلادی در اثر مصرف بیش از حد قرص، درگذشت. همانطور که ملاحظه میکنید، خودکشی، افسردگی، بیماریهای مقاربتی و... از شایع ترین عوامل در میان پورن استارها است که نشان میدهد درصد قابل توجهی از این افراد از شغل خود راضی نیستند.

پشت صحنه صنعت پورنوگرافی

بسیاری از پورن استارها درباره زندگی خود در پشت صحنه این صنعت صحبت کرده اند، همه آنها مطرح میکنند که صنعت پورن جایی است که زنان و مردان هرگز لذت جنسی واقعی را تجربه نمی کنند، اما برای "جعل" آن در مقابل دوربین پول می گیرند. مشاوره تلفنی جنسی

 

 و انگیزه بازیگران آن در درجه اول پول است. با این حال به عنوان یک انسان، از نظر احساسی تحت تأثیر قرار می گیرند و معمولا واکنش مردان متفاوت از زنان است. درواقع اغلب شرایط برای زنان سخت تر است.

در مستندات منتشر شده از بازیگران برجسته فیلمهای پورن که گزارش صریح تجربیات خود در آن شغل را ارائه می دهند. دو موضوع غالب است:

  • نخستین مورد عدم احترامی است که در عموم مردم نسبت به این افراد وجود دارد. این عدم احترام به شدت روی سلامت روان افراد تاثیر میگذارد و باعث کاهش رضایت آنها از شغل و حتی زندگیشان شده است.
  • دومین مورد مربوط به واکنش احساسی آنها نسبت به اعمال جنسی انجام شده است. این پاسخ ها برای زن و مرد متفاوت است.

نکته قابل توجه دیگر این است که زنان در صنعت پورن در مقایسه با زنان معمولی دارای نرخ سو استفاده جنسی، مشکلات روانی و مصرف مواد مخدر بالاتری هستند. بسیاری از پورن استارهای زن، این افسانه را که پورنو وسیله ای برای آزادی جنسی یک زن، راهی برای استقلال مالی وی یا راهی برای بازیابی اعتماد به نفس و... در  او است، رد میکنند. درواقع شرکت های پورنوگرافی و این صنعت از شرایط اجتماعی و روانی وحشتناک زنان استفاده می کنند تا آنها را وادار به انعقاد قراردادهای غیرمنصفانه کنند. دفتر مشاوره خانواده

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

اگر از زوجهای متاهل یا مشاوران خانواده بپرسید، حتما به شما میگویند که سال اول ازدواج همیشه شیرین و دوست داشتنی نیست.

سال اول ازدواج می تواند سال سختی باشد، حتی اگر مدتی با هم نامزد باشید. زیرا ازدواج یک تغییر بزرگ در زندگی است. همچنین خیلی وقتها، شخص قبل از ازدواج، خود واقعیش را نشان نمیدهد. بنابراین وقتی با شخصیت واقعی یکدیگر روبه میشوید، ممکن است ندانید چگونه از عهده تغییرات برآید.

عدم سازگاری با این تغییرات میتواند نگرانی های بزرگتری ایجاد کند. بیایید چند مورد دیگر از دلایلی را که سال اول ازدواج را برایتان سخت میکند بررسی کنیم:

شما انتظارات بیشتری از یکدیگر دارید

اکنون که ازدواج کرده اید، ممکن است آگاهانه، یا ندانسته انتظار بیشتری از یکدیگر داشته باشید. مثلا اینکه چه کسی کارهای خانه را انجام دهد؟ چه کسی مسئولیت پرداخت هزینه ها و قبوض را بر عهده بگیرد؟ و... برخی از این موارد ممکن است بسته به علایق، نقاط قوت و تربیت شما پاسخ های واضحی داشته باشند. اما ممکن است این مسئله برای شریک زندگی شما آنقدر آشکار نباشد. پس با همسرتان بنشینید و از نقاط قوت، ضعف و انتظارات یکدیگر حرف بزنید تا درک بهتری از انتظارات هم داشته باشید.

شما باید همیشه به همسرتان توجه کنید

ازدواج باعث می شود که توجه و مراقبت از همسر، به یک وظیفه رسمی تبدیل شود. اگرچه ازدواج به عنوان پیوند دو نفر تعریف می شود، اما مراقبت از خود نیز مهم است. زیرا فرسودگی روحی می تواند بر ازدواج شما تأثیر منفی بگذارد. پس سعی کنید بر روی رابطه خود تمرکز کنید، اما در این میان همچنان به مراقبت از خود ادامه دهید. مثلا با انجام کارهایی، مانند ورزش و دیدن دوستان و... انرژی لازم برای مراقبت از همسر و زندگی مشترکتان را بازیابی کنید.

اختلافات بروز میکنند

اجتناب از اختلافات وقتی ازدواج کردید بسیار دشوار است. حتی اگر موفق به پنهان کردن اختلافات شوید، مطمئناً منجر به کینه و ناامیدی میشود‌. نکته ای که باید در نظر داشته باشید، این است که یاد بگیرید چگونه در مورد موضوعات بحث کنید حتی زمانیکه به شدت با همسر خود اختلاف نظر دارید. مهم است که برای بحث درمورد موضوعاتی که هر یک از شما ارزشها یا نظرات مختلفی در مورد آنها دارید، سیستمی در اختیار داشته باشید، به طوری که هرکدام از شما بدانید که همسرتان به نظر شما توجه میکند و شما را درک میکند.

بارداری و فرزندان اوضاع را تغییر می دهند

مطالعات روانشناسی نشان میدهد که 70 درصد زوجینی که در سال اول ازدواج صاحب فرزند شدند، کاهش ثبات و رضایت از زندگی زناشویی را گزارش کردند. این اغلب به این دلیل اتفاق می افتد که کودکان به مقدار قابل توجهی انرژی و توجه نیاز دارند، که این توجه زمانی به طرف دیگر در رابطه معطوف بوده است. بعد از بچه دار شدن بسیاری زوجین به نیازهای یکدیگر بی توجه میشوند. زیرا تمام وقت و تلاش خود را برای فرزندانشان صرف میکنند. پدر و مادر بودن همچنین باعث به جود آمدن تغییراتی در نقش ها و قوانین خانواده میشود که اکثر زوجین جوان برای آن آماده نبودند.

منبع: فمیلیکو //

  • جللال میری