بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

۲۱ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ازدواج بدون عشق فمیلیکو

 راه برای بهبود ازدواج بدون عشق

اگر در یک ازدواج بدون عشق هستید ، ممکن است این ازدواج ناامید کننده به نظر برسد و شما احساس درماندگی کنید. به جای این که بدانید چگونه می توانید در ازدواج بدون عشق بمانید ، باید انرژی خود را بر کاری متمرکز کنید که در ازدواج هیچ عشقی وجود ندارد.

 

به یاد داشته باشید ، شما زمانی این شخص را دوست داشتید و او نیز شما را دوست داشت ، اما اکنون این رابطه از بین رفته است و شما با پوسته ای از رابطه ای که قبلاً بدون عشق در ازدواج داشته اید ، باقی می ماند.

 

آیا ازدواج بدون عشق می تواند انجام شود؟

پاسخ قطعی به این س ،ال که آیا ازدواج بدون عشق می تواند دوام بیاورد ، "بستگی دارد".

 

اگر شما هر دو به تلاش برای موفقیت در ازدواج اختصاص داده اید و می خواهید دوباره عاشق شوید ، پس یک قدم جلوتر از بازی هستید. این کار به تلاش و فداکاری هر دو طرف نیاز دارد ، اما می توانید همه چیز را بهبود بخشیده و دوباره در کنار هم خوشحال باشید.

 

چیزی وجود دارد که باعث شد احساس عشق را متوقف کنید و به احتمال زیاد فقط شرایط زندگی بود.

 

اگرچه ممکن است از این که همدیگر را از دست داده اید بترسید ، اما این مسئله این است که خودتان را با این شخص که در مقابل شما ایستاده معرفی کنید.

 

توجه به این نکته ضروری است که این بدان معناست که شما هر دو باید در کارها کار کنید و هر دو باید مایل باشید که مسائل را برطرف کنید - اما می توانید این عشق را دوباره بیابید و ازدواج خود را بهتر از گذشته کنید.

 

و برای کسانی که به دنبال ازدواج بدون عشق هستند ، سعی کنید با ذهن باز و نگرش مثبت وارد شوید. به یاد داشته باشید ، اگر هر دو مایل به تلاش هستید ، می توانید ازدواج بدون عشق را بهبود بخشید و اوضاع را دوباره به حالت عادی بازگردانید.

 

ازدواج بدون عشق را برطرف کنید و با این نکته به راه خود بازگردانید

 

به اصول اولیه برگردید
اگر ازدواج بدون عشق شادی شما را از بین می برد ، سعی کنید شخصیتی را که برای اولین بار با هم بودید بازگردانید. چیزی وجود دارد که باعث شد شما دو نفر عاشق یکدیگر شوید و باید دوباره آن را پیدا کنید.

زمانی بود که شما شاد و عاشق بودید و باید به آن دوران فکر کنید. خود را در ذهن خود به روزهای اولیه که زندگی عالی بود و در یک زوج بی خیال بودید منتقل کنید.

وقتی فقط به یکدیگر متعهد بودید و یکدیگر را بیش از هر چیز دیگری دوست داشتید. اگر می خواهید ازدواج بدون عشق را بهبود ببخشید ، باید دوباره عاشق یکدیگر شوید.

از نظر ذهنی در روزهای اولیه رابطه و ازدواج خود فکر کنید و از این افکار مثبت برای پیشرفت شما استفاده کنید.

وقتی به چیزهایی که در ابتدا شما را به هم نزدیک کرده اند فکر کنید ، راحت تر می توانید از یکدیگر خوشحال باشید!


منبع:familico.ir

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

پشیمانی از ازدواج فمیلیکو

شاید شنیده باشید که افراد دیرتر از نسل های قبلی ازدواج می کنند ، اما چیزی که احتمالاً نشنیده اید این است که چقدر دیرتر. طبق آمارهای اخیر ، زنان به طور متوسط ​​27 سال سن دارند و مردان به طور میانگین 29 سال دارند که امروز در ایالات متحده ازدواج می کنند. این شش سال دیرتر از میانگین سنی سال 1968 است!

البته هنوز افرادی هستند که خیلی زود ازدواج می کنند. در حالی که بسیاری از زوج های خوشبخت زود ازدواج می کنند ، اما بیشتر آنها در نتیجه پشیمانی از ازدواج را تجربه می کنند. عوامل زیادی وجود دارد که می تواند زندگی شما را با فردی شاد و رضایت بخش بسازد ، بنابراین اگر وقت کافی برای تصمیم گیری کامل نداشته باشید ، چطور؟

احتمالاً در مورد پاسخ به این سوال کنجکاو هستید. در اینجا ، ما برخی از رایج ترین پشیمانی از ازدواج در سن بسیار کم از آنها گزارش شده است ، برای شما بازگو می کنیم.

"همه چیز فیزیکی بود"
مرحله ماهانه ماه عسل برای زوجهایی که مقدار زیادی دوپامین و هورمون دارند بسیار مناسب است. اگرچه هر زوجی که برای مدت طولانی در کنار هم بمانند ، از پایان ماه عسل جان سالم به در می برند ، اما کسانی که منتظر نمی مانند تا قبل از ازدواج از ازدواج خارج شوند ، با یک تصادف بزرگ به واقعیت باز می گردند.

بسیاری از همسران که اندکی پس از ملاقات ازدواج کرده اند ، گزارش می دهند که ازدواج آنها پس از پایان دوره ماه عسل با مشکل روبرو می شود. بسیاری از مردم متوجه می شوند که رابطه آنها کاملاً فیزیکی بوده است ، یا این که وقت خود را برای بحث در مورد مسائل زندگی واقعی صرف نمی کنند ، زیرا بیش از حد با لذت های جسمانی حواسشان پرت شده است.

"من واقعاً شریک خود را نمی شناسم" "
از آنجا که بسیاری از افرادی که در سن پایین ازدواج می کنند به طرز باور نکردنی سریع این کار را انجام می دهند ، اغلب پشیمانی از ازدواج را تجربه می کنند چرا که قبل از ازدواج شریک زندگی خود را به خوبی نمی شناسند. یک مشارکت مادام العمر مستلزم ایدئولوژی ها ، باورها ، دیدگاه ها و اهداف زندگی مشترک است که برای شناختن همه آنها مدتی طول می کشد.

وقتی همسران قبل از صحبت کردن در مورد همه این جزئیات عقد می کنند ، نتایج پشیمانی فاجعه بار بسیاری است. قبل از ازدواج اطمینان حاصل کنید که در مورد موضوعات سخت صحبت کرده اید و می توانید به این سوال پاسخ دهید که شریک زندگی شما چه اعتقاداتی دارد و برای او اهمیت قائل است. تنها در این صورت است که می توانید از سازگاری خود مطمئن شوید.


منبع:familico.ir

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

شروط ازدواج

شرایط ازدواج فمیلیکو

شرایط ازدواج مربوط به عوامل بیولوژیکی ، روانی و جامعه شناختی است. عوامل بیولوژیکی مربوط به سن ، جنس و وضعیت سلامتی همسران آینده است ، در حالی که عامل روانشناختی مربوط به آزادی اراده طرفین است. از سوی دیگر ، جنبه های جامعه شناختی به موضوعاتی مانند ازدواج بین افراد مرتبط با خویشاوندی و خویشاوندی و همچنین به فرزندخواندگی مربوط می شود و همچنین تعصب را شامل می شود. وقتی به منابع چنین محدودیتی می رسیم ، اودونوان موارد زیر را می گوید:

چنین موانعی برای  شناخته شده بود و موانع این اتحادیه را که از روابط قبلی ، از ازدواج قبلی یا از سن ناشی می شد ، پوشش می داد. همچنین ایراداتی که ناشی از خود مراسم بود شامل می شد. چنین ازدواج هایی ممنوع بود و در مواردی موجب تحریم های کیفری شد. بسیاری از موانع موجود در قانون مدنی حفظ شده است. اما موارد مربوط به احکام دین حذف شده است.

شرایط اساسی موجود در RFC از قانون مدنی مشتق شده است ، که به نوبه خود از Feteha Negest مشتق شده است. بنابراین می توان گفت که اکثر شرایط از Feteha Negest گرفته شده است.

در موضوعات فرعی زیر ، در مورد این شرایط ضروری برای عقد یک ازدواج معتبر بحث خواهد شد.

رضایت

ازدواج موسسه ای است که طرفین باید با رضایت کامل و رایگان آنها وارد آن شوند. کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد رضایت از ازدواج ، حداقل سن ازدواج و ثبت ازدواج و همچنین توصیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در سال 1965 به تصویب رسید رضایت را به عنوان پیش شرایط ازدواج ارائه می دهد.

بر اساس ماده 1 کنوانسیون سازمان ملل متحد ، هیچ گونه ازدواج به طور قانونی بدون رضایت کامل و رایگان هر دو طرف منعقد نمی شود. این الزام با توصیه بیشتر تقویت می شود. این کنوانسیون و همچنین این توصیه ، کشورهای عضو را ملزم می دانند که اطمینان حاصل کنند که همسران آینده با اراده و رضایت خود تصمیم به ازدواج گرفته اند. یکی از راههای رعایت این تعهد ، هماهنگی قوانین داخلی مطابق با تعهدات بین المللی کشورها است. اتیوپی یکی از کشورهایی است که به این کنوانسیون ملحق شده است. در نتیجه ، قانون اساسی و همچنین RFC و قوانین خانوادگی منطقه ای رضایت را به عنوان شرایط ازدواج در نظر گرفته اند.

در برخی از مناطق اتیوپی ، فرهنگ برای عقد ازدواج نیاز به رضایت همسران آینده ندارد. بلکه آنچه واقعاً مهم است تمایل والدین آنها برای بستن فرزندان خود در پیوند ازدواج است. در واقع بسیاری از ازدواجها نه بر اساس میل همسر ، بلکه بر اساس والدین آنها منعقد شده است. این امر زمینه ساز اختلافات زیادی در خانواده ها شده است. با توجه به این فرهنگ ریشه دار ، تلاش های زیادی برای ایجاد تغییر ، به ویژه از طریق استفاده از قوانین انجام شده است. از این نظر آنچه در پیش رو است قانون اساسی 1995 است. در ماده 2/34 قانون اساسی ، الزامی مبنی بر عقد ازدواج با رضایت کامل و آزاد طرفین مورد تاکید قرار گرفته است. علاوه بر این ، RFC رضایت کامل و رایگان طرفین را شرط لازم برای عقد ازدواج می داند.

هنگامی که اسناد حقوقی بین المللی و داخلی مستلزم وجود رضایت برای ازدواج است ، این بدان معناست که "نباید هیچ گونه زور و زوری در ازدواج یا هرگونه سوء تفاهم در مورد تأثیر مراسم ازدواج وجود داشته باشد." بنابراین ، RFC برخی از دلایلی که رضایت همسران را مختل می کند ، به رسمیت می شناسد.

 

اولین دلیل که به عنوان مبنایی برای جلب رضایت طرفین در نظر گرفته می شود ، اشتباه است. با این حال ، این همه خطاها نیستند که رضایت را مختل می کنند ، بلکه مطابق ماده 13/2 RFC ؛ خطا باید یک اشتباه اساسی باشد مواردی که قانون آنها را خطاهای اساسی می داند ، در زیر ماده 3 ماده 13 نشان داده شده است. این موارد عبارتند از:

خطا در هویت همسر در صورتی که شخصی که قصد ازدواج با او را داشته باشد این نیست: - در اینجا این اشتباه بیشتر به دلیل هویت است نه نسبت به نسبت. موارد جعل هویت را می توان خطای اساسی در این دسته دانست. با این حال ، اگر خطا مربوط به ویژگی شخص باشد ، به عنوان مثال اگر یکی از طرفین به اشتباه تصور می کرد طرف دیگر ثروتمند است ، نمی توان آن را بر اساس الزامات مقاله به عنوان یک اشتباه اساسی در نظر گرفت و از این رو ، زمینه ساز نخواهد بود. ازدواج را باطل کند.
خطا در وضعیت سلامتی همسر که تحت تأثیر بیماری قرار گرفته یا بهبود نمی یابد یا می تواند به فرزندان منتقل شود:-

منبع:familico.ir

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

ازدواج فامیلی فمیلیکو

مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره برای خویشاوندی
مشاوره ژنتیک از پیش تصور برای خویشاوندی یکی از ارکان مهم خدمات ژنتیکی جامعه در جمعیت های بسیار فامیلی محسوب می شود. مشاوره قبل از ازدواج یکی دیگر از خدمات مورد نیاز در برخی از کشورها و جوامع است که در آن میزان خویشاوندی هنوز زیاد است و سقط انتخابی جنین مبتلا امکان پذیر نیست و/یا قابل قبول نیست. ازدواج در بسیاری از این کشورها به عنوان یک تصمیم خانوادگی تلقی می شود و نه فقط تصمیم زوجین ، اگرچه فراوانی "ازدواج های تنظیم شده" در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد زنان در تحصیلات دانشگاهی در حال کاهش است که به آنها امکان انتخاب گسترده تری می دهد. شریک ازدواج بسیاری از ازدواجها ، اعم از بین خانوادگی و درون خانوادگی (ازدواج فامیلی) ، با این وجود هنوز در برخی جوامع به عنوان ازدواجهای منظم تلقی می شوند. اصطلاح "ازدواج تنظیم شده" به این معنا نیست که ازدواج بر خلاف میل یا پذیرش هر یک از طرفین برنامه ریزی شده است ، اما اساساً به این معناست که به یک زوج مناسب خاص امکان ازدواج تحت نظارت خانواده داده می شود. در بین ازدواجهای منعقده از 1969 تا 1979 در اردن ، 73.3 of از ازدواجهای 1983 ابتدا با توافق والدین و سپس رضایت زوجین انجام شد ، در حالی که در 18.6، ، این ازدواج ابتدا با توافق زوجین و سپس رضایت والدین انجام شد.

در جمعیت هایی با نرخ همخوانی بالا و اختلالات شایع ارثی خون ، برنامه های اجتماعی برای غربالگری قبل از ازدواج برای تشخیص حامل های هموگلوبینوپاتی مانند تالاسمی و کم خونی داسی شکل در حال انجام است ، به عنوان مثال در اردن، عربستان سعودی  ، ایران (فلاح و همکاران 2009) ، عراق (العلوی و الدوسکی 2010) ، بحرین (العربیه 2005) و ترکیه (مندیلچی اوغلو و همکاران 2011). برنامه های تشخیص حامل و مشاوره ژنتیک در کاهش شیوع تولد اختلالات ارثی در برخی از جمعیت ها مانند ایران بسیار موفق بوده است (خراسانی و همکاران 2008 ؛ سماوات و مدل 2004). این برنامه ها زمانی موفق تر می شوند که به پیشینه فرهنگی جمعیتی که در آن استفاده می شوند حساس باشند. در جامعه عربستان ، اگرچه غربالگری قبل از ازدواج برای شناسایی وضعیت ناقل و ارائه مشاوره مناسب دارای پتانسیل فوق العاده ای برای جلوگیری از بیماری های ارثی است، نتایج حاصل از برنامه غربالگری بیماری داسی شکل و بتا تالاسمی نشان داد که حدود 90 درصد از زوج ها در عربستان سعودی که در معرض خطر ابتلا به فرزندان قرار دارد ، به دلیل ترس از انگ زدایی اجتماعی و/یا اینکه برنامه های عروسی نمی تواند لغو شود ، تصمیم به ازدواج گرفت ، این امر بر ضرورت انجام غربالگری قبل از ازدواج قبل از ازدواج تأکید می کند. یکی از گزینه هایی که باید مورد بررسی قرار گیرد ، معرفی غربالگری در دوران دبیرستان است.

علاوه بر اهداف اولیه ، برنامه های غربالگری قبل از ازدواج در برخی از جوامع به افزایش آگاهی مردم از بیماری های ژنتیکی به طور کلی ، امکانات پیشگیری از آنها و ترس از اینکه خویشاوندی یک عامل خطر برای بیان اختلالات مغلوب است کمک کرده است ، که منجر به افزایش در تعدادی از زوج ها که به دنبال مشاوره قبل از ازدواج و پیش از بارداری برای خویشاوندی هستند.

در کشورهایی مانند تونس ، مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج برای همه زوج هایی که سابقه عوارض ژنتیکی و در موارد ازدواج فامیلی دارند ، اجباری است. مشاوره پیش از ازدواج نیز در برخی از کشورها که مشاوره ژنتیک مبتنی بر جمعیت را ارائه می دهند ، مکرر است. به عنوان مثال ، در شیراز ، در جنوب ایران ، در میان 2686 زوجی که برای یک دوره 4 ساله برای مشاوره ژنتیک مراجعه کردند ، پرونده های داده نشان داد که 85٪ روابط فامیلی داشتند (74٪ اولین پسر عمو بودند). مشاوره قبل از ازدواج (80٪) و 89٪ فامیل بیشتر دلایل رایج برای مراجعه بود. مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج چالش ها و فرصت های منحصر به فردی را در چنین کشورهایی ایجاد می کند که احتمال دارد سنت خویشاوندی همچنان ادامه داشته باشد 

غربالگری حامل پیش از بارداری برای هموگلوبینوپاتی ها در هلند مورد بحث قرار گرفته است ، کشوری با مهاجران از جمعیت هایی که میزان هموگلوبینوپاتی بالا و میزان خویشاوندی آنها بالا است. مطالعه ای که قصد شرکت در غربالگری حاملگی پیش از بارداری برای هموگلوبینوپاتی ها در بین مهاجران زن ترکیه را ارزیابی می کند ، گزارش می دهد که از 109 زن ثبت نام شده در این مطالعه ، 83.5٪ در صورت غربالگری حامل پیش از بارداری ، در صورت ارائه ، شرکت می کنند. اگرچه مقبولیت غربالگری حامل پیش از بارداری بالا بود ، اما میزان پذیرش آزمایش قبل از تولد و خاتمه حاملگی های مبتلا نسبتاً پایین بود.


منبع:familico.ir

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

زودرنجی در دوران بارداری فمیلیکو

چه زمانی تغییر خلق و خوی در بارداری را تجربه خواهید کرد؟
هیچ دو زنی بارداری یکسانی ندارند. در حالی که برخی از مادران متداول ممکن است تغییرات خلقی چشمگیری را تجربه کنند ، برخی دیگر در طول سفر نه ماهه خود از نظر عاطفی پایدار خواهند بود. حتی ممکن است  تغییر خلق و خوی در بارداری های شما متفاوت باشد.

با این حال ، شایان ذکر است که زنانی که نوسانات خلقی قبل از قاعدگی را گزارش می دهند ، در دوران بارداری نیز آنها را تجربه می کنند. همچنین مطالعه ای از منبع معتبر 2015 نشان داد که بین PMS و افسردگی پس از زایمان ارتباط وجود دارد ، بنابراین احساسات خود را از قلم نیندازید.

کسانی که بین سرخوشی و تشدید تنش می کنند ، عموماً این فشار احساسی را احساس می کنند و در اوایل عصبانیت در بارداری ، هنگامی که سطح استروژن و پروژسترون در حال افزایش است و/یا در اواخر سه ماهه سوم با نزدیک شدن به زایمان ، احساس فشار می کنند.

بسیاری از زنان به طور همزمان هیجان زده ، وحشت زده و بی تاب خواهند شد. تعجبی ندارد که ممکن است روحیه شما متفاوت باشد ، زندگی شما در حال تغییر است.

نوسانات خلقی دوران بارداری چگونه است؟
همه نوسانات خلقی دوران بارداری شبیه به هم نیستند. ممکن است قسمت های شوخی و لحظات غم را تجربه کنید. ممکن است به خاطر کوچکترین مشکل عصبانی شوید یا به دلیل احمقانه ای بی اختیار بخندید.

شما می توانید از شریک خود یا دوستان غیر باردار بخاطر اینکه می توانید شیوه زندگی عادی خود را از سر بگیرید ، ناراضی باشید ، یا می توانید اضطراب فزاینده ای را در مورد "اگر" زایمان و زایمان احتمالی داشته باشید.

اگر با خوشحالی آماده می شوید تا برای تختخواب های کودک آماده شوید ، لباس های شسته شده را تمیز کنید و کابینت های کودک و لبه های تیز مبلمان را تمیز کنید ، ممکن است احساسات شما در رفتارهای لانه سازی ظاهر شود. آن غریزه مادری را پرورش دهید و از این زمان آرام آرام آماده سازی لذت ببرید.

البته ، تمایز بین فراز و نشیب های عادی عصبانیت در بارداری و افسردگی قبل از تولد بسیار مهم است. در حالی که گام های مهمی در شناسایی و رفع انگ زدایی افسردگی پس از زایمان برداشته شده است ، بسیاری از زنان نمی دانند که عصبانیت در دوران بارداری نیز ممکن است.

اگر احساس می کنید دائماً ناراحت ، مأیوس یا ناامید هستید ، ضروری است که با پزشک خود صحبت کنید - برای سلامتی خود و نوزاد خود.

برای تغییرات خلقی دوران بارداری چه می توانید انجام دهید؟
نوسانات خلقی یک عارضه جانبی طبیعی برای رشد یک انسان کوچک در بدن شما (و هزینه کمی است) است ، اما اگر آنها زندگی روزانه شما را در خانه ، محل کار و همه جا در بین راه مختل کنند ، راهکارهایی وجود دارد که می توانید برای مدیریت بهتر آنها به کار بگیرید.

خوب بخور
اگر تا به حال دچار "گرسنگی" شده اید ، می دانید که کمبود غذا می تواند منجر به طغیان نامطلوب شود. عصبانیت در دوران بارداری درونی خود را خاموش کرده و با وعده های غذایی سالم و مقوی و میان وعده هایی که بدن شما را تغذیه می کند و به مغز شما انرژی می بخشد اشتهای خود را فرو می نشاند. انرژی پایدار به آرامش و جمع آوری شما کمک می کند.

ورزش کنید
ورزش یک استرس قوی و تقویت کننده خلق و خو است. اگر به طور غیرمنتظره ای احساس کبودی یا بی حسی دارید ، تمرینات قلبی سبک و کم فشار مانند پیاده روی یا شنا را در نظر بگیرید. امتیازات مفید برای ورزش در فضای باز - هوای تازه باعث طراوت و سرزندگی شما می شود. به علاوه ، ترشح اندورفین باعث ایجاد احساس مثبت و شادی می شود.

یوگا و مدیتیشن نیز بسیار مفید هستند. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید نگران نباشید - برنامه ای برای آن وجود دارد. می توانید کشش ، حرکت یا تنفس را در لحظات شدید یاد بگیرید.

خواب را در اولویت قرار دهید
دریافت با کیفیت در دوران بارداری بسیار مهم است. در حالی که احساس استراحت واقعی در سه ماهه اول بارداری غیرقابل دستیابی به نظر می رسد ، می توانید با رعایت روال قبل از خواب ، رعایت برنامه صبحگاهی و چرت زدن در صورت لزوم ، چشم بسته را به حداکثر برسانید.

با نزدیک شدن به زایمان ، با وجود ناراحتی عمومی که احتمالاً احساس می کنید ، می توانید آرامش را تقویت کنید. قبل از خواب به برخی از تمرینات تنفسی بپردازید و از بالش برای بالا بردن خود به هر نحوی که به شما کمک می کند نسبتاً راحت باشید استفاده کنید (به یاد داشته باشید که خوابیدن در کنار سه ماهه سوم بهتر است).

سرانجام ، به خاطر داشته باشید که اگر بهانه ای برای چرت زدن وجود دارد ، اکنون زمان آن است.

با عزیزان خود صحبت کنید
اطمینان حاصل کنید که دوستان و اعضای خانواده شما احساس شما را درک کرده اند و در چه حالی هستند. به آنها توضیح دهید که ممکن است گهگاه ضربه بزنید یا به طرز شگفت انگیزی واکنش نشان دهید.

اگر مشکلی در این زمینه ایجاد شود ، می توانید شما و عزیزان خود را برای ارتباط روان تری آماده کنید.

همچنین می توانید ارتباط خود را با سایر مادران آینده که می توانند با وضعیت فعلی شما ارتباط برقرار کنند ، در نظر بگیرید. به یک گروه محلی محلی بپیوندید یا از طریق رسانه های اجتماعی گروه مجازی خود را پیدا کنید.


منبع:familico.ir

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

دلبری کردن از همسر فمیلیکو

قبل از اینکه بدانیم ، عاشقانه ، اشتیاق و هیجان از پنجره بیرون می آید و معاشقه مختص سالگردها است.

اما معاشقه در یک ازدواج سالم بسیار مهم است و راهی آسان برای زنده نگه داشتن جرقه و عاشقانه ، مهم نیست که چقدر زندگی شما مشغول و خسته کننده است.

چند (یا فقط یک) حرکت کوچک در طول روز می تواند یادآور ملایم طرف پرشور در رابطه شما باشد و لازم نیست کار سختی باشد.

در اینجا چند روش زیبا ، شیطنت آمیز و عاشقانه برای دلبری کردن از شوهر در هر شرایطی آمده است:

8 راه دلبری کردن از همسر
1. باسن او را بکشید - وقتی از کنار آن می گذرد ، باسن خود را بکشید و ادامه دهید. برگردید تا چهره متعجب او را ببینید و با شوخی به او چشمک بزنید.

2. عبارت رمز مخفی 

می خواهید به او بگویید فکر می کنید داغ است؟ یک عبارت کد مخفی مانند "آیا ما برای تعویض روغن به سر می بریم؟" را امتحان کنید. هیچ کس دیگری به جز او نمی داند منظور شما در واقع چیست ، بنابراین شما می توانید آن را در حضور بچه ها ، در حضور والدین خود ، در حضور دیگران بیان کنید!

3. پنهان شوید - یک هدیه کوچک بخرید یا فقط یک یادداشت کوچک بنویسید و آن را در لباس زیر خود پنهان کنید. وقتی از محل کار به خانه می آید به او بگویید که در جایی از بدن خود برای او سورپرایز دارید. اما آماده تحویل بعدا باشید ... 

4- یک یادداشت معاشقه - یک یادداشت معاشقه بنویسید (مانند "من در دسترس هستم و فکر می کنم شما زیبا هستید!") و از یکی از بچه های خود بخواهید آن را به او بدهد در حالی که شما به عنوان یک خانواده با هم وقت می گذرانید.

می توانید پیام های متنی سرگرم کننده ای را برای شوهر خود ارسال کنید
5. لباس زیر خود را "فراموش" کنید - برای یک عصر ، به کماندو بروید. دامن کوتاه بپوشید و در حین انجام کارهای خانه ، خم شوید و ببینید آیا متوجه شده است.

یک گزینه عالی دیگر این است که از او بخواهید صبح لباس زیر شما را انتخاب کند. بهترین لباس زیر خود را بیرون بیاورید و از او بپرسید که دوست دارد کدام یک را برای آن روز بپوشید.

۶- تعریف غیرمنتظره - از او در مورد چیزی غیر منتظره تعریف کنید و بقیه روز خودخواهی خود را تقویت کنید. به او بگویید وقتی دستان شما را می گیرد یا گونه شما را می بوسد چه احساسی دارید.

به هر حال ، هرچه بیشتر از رفتارهای خاص او تعریف کنید ، بیشتر آنها را تکرار می کند.

7. در وسط روز برای او عکس سلفی بفرستید یا به او ایمیل بزنید - ژست بگیرید ، با موهای خود بازی کنید ، چشمک بزنید ، هر چیزی که توجه او را جلب کند. اگر چیزی سکسی باشد ، تا زمانی که به خانه نرسیده است ، دیگر به آن فکر نمی کند.

8. او را لمس کنید - بسیار واضح ، در عین حال بسیار موثر. وقتی در حال تماشای تلویزیون هستید ، به دامان او بروید. هنگام شام رانهایش را زیر میز بغل کنید. از هر فرصتی برای نزدیکی فیزیکی استفاده کنید.


منبع:familico.ir

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

ازدواج دانشجویی فمیلیکو

ابتدایی ترین
مشکل در ازدواج دانشجویی به عنوان مشکلات اقتصادی مطرح شده است و در مطالعه ای که توسط دانشگاه بیرجند انجام شده است
از مهمترین علل کاهش ازدواج در دوران دانشجویی می توان به علوم پزشکی اشاره کرد
دلایل اقتصادی عدم اعتماد به آینده شغلی و عدم آشنایی کامل با همسر.
در این میان آنچه مهمتر از ازدواج و سازگاری بین زوجین است. در دیگری نشان داده شد
تحقیق کنید که معیارهای ازدواج از نظر دانش آموزان مومنان مذهبی و دارای خلق و خوی خوب است
وفاداری و زیبایی پاسخگویی. با توجه به موضوع مهم ازدواج در دوران دانشجویی
محققان تصمیم گرفتند جوانب مثبت و منفی ازدواج دانشجویی را در دوران تحصیل در بین دانشجویان در یاسوج مطالعه کنند
دانشگاه علوم پزشکی.
مواد و روش ها
این مطالعه مقطعی در سال 1392 انجام شد. دانشگاه علوم پزشکی یاسوج انجام شد. محقق
با اصول علمی نمونه ساده و در دسترس (30  از کل دانش آموزان) انتخاب شده است. نمونه گیری چند مرحله ای بود بنابراین
که کالج ها به عنوان یک کلاس در نظر گرفته شدند و دانش آموزان هر کالج با استفاده از نمونه هدف 30 درصد از آنها استفاده کردند
از بین همه دانش آموزان انتخاب شد. انتظار می رود با توجه به 1200 دانشجویی که در دانشگاه یاسوج مشغول به تحصیل هستند


منبع:familico.ir

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

انگیزه ازدواج فمیلیکو

بسیاری از همسران  که می خواهند روزی ازدواج کنند دلیل ازدواج خود را امور مالی عنوان می کنند
در میان همسران بدون نامزدی که می خواهند روزی ازدواج کنند ، بسیاری از آنها دلیل ازدواج با شریک خود را از مسائل مالی عنوان می کنند
دو سوم بزرگسالانی که نامزد نیستند اما می گویند دوست دارند روزی ازدواج کنند یا شریک زندگی خود را آماده کرده اند و یا خودشان را از نظر مالی آماده نمی دانند ، به عنوان یک دلیل عمده یا جزئی برای نامزدی یا ازدواج با شریک فعلی خود. حدود سه در ده نفر (29٪) می گویند عدم آمادگی شریک زندگی آنها دلیل اصلی است و 24٪ دیگر می گویند که این دلیل جزئی برای نامزدی یا ازدواج آنها نیست. به طور مشابه ، 27 عدم آمادگی مالی خود را دلیل اصلی می دانند ، در حالی که 29 دلیل کوچک است.

در میان بزرگسالانی که با شریک زندگی می کنند و نامزد نیستند اما می خواهند روزی ازدواج کنند ، 21 درصد می گویند این واقعیت که در کار یا حرفه خود به اندازه کافی دور نشده اند دلیل اصلی ازدواج با فعلی خود نیست. شریک؛ 24 درصد دیگر می گویند این دلیل جزئی است.

این همسران به احتمال زیاد شریک خود  را نسبت به خود  آمادگی انجام چنین تعهدی را به عنوان دلیل ازدواج خود ذکر می کنند. 29 درصد عدم آمادگی خود را در این زمینه به عنوان یک دلیل جزئی عنوان می کنند (21 درصد در مورد عدم آمادگی شریک خود همین را می گویند) ، در حالی که حدود نیمی از آنها می گویند هر یک دلیل نیستند.

این نظرسنجی همچنین این سوال را برای زندگی مشترکانی که نامزد نیستند و مطمئن نیستند که می خواهند روزی ازدواج کنند ، مطرح کرده است. در بیشتر موارد ، این گروه کمتر از کسانی که می خواهند ازدواج کنند دلایل بالا را به عنوان توضیحی در مورد اینکه چرا در حال حاضر نامزد نیستند یا با شریک فعلی خود ازدواج نکرده اند ، ذکر می کنند. با این وجود دو استثنا وجود دارد. زندگی مشترکانی که مطمئن نیستند می خواهند ازدواج کنند ، به احتمال زیاد می گویند که آمادگی شخصی برای انجام چنین تعهدی را ندارند و مطمئن نیستند که شریک زندگی آنها فرد مناسبی برای آنها است ، دلایلی برای نامزدی یا ازدواج با فعلی خود شریک.

به طور کلی ، همسران فشار زیادی برای ازدواج احساس نمی کنند
بزرگسالانی که با شریک زندگی می کنند لزوماً برای ازدواج فشاری ندارند
سهم نسبتاً کمی از زندگی مشترکانی که نامزد نیستند می گویند برای ازدواج با شریک خود تحت فشار هستند: حدود یک چهارم آنها می گویند که حداقل از طرف اعضای خانواده (26 درصد) یا از طرف جامعه (26 درصد) تحت فشار هستند ، در حالی که سهمهای کوچکتری از آنها احساس می کنند فشار شریک زندگی (17)) یا دوستان (11). سهم مشابهی از همسران نامزد که پس از اقامت با شریک زندگی خود نامزد کرده اند ، می گوید که پس از زندگی مشترک با یکدیگر تحت فشار قرار گرفته اند.

 

آمریکایی ها تعهد را پیش نیاز ازدواج و زندگی مشترک می دانند
عموم مردم پیش نیازهای یکسانی را برای ازدواج و زندگی مشترک می بینند
اکثر بزرگسالان آمریکایی می گویند بسیار مهم است که شخص قبل از ازدواج (90٪) کاملاً به شریک زندگی خود متعهد باشد یا بدون ازدواج ازدواج کرده (81٪). برای شخصی که قبل از ازدواج (62٪) یا نقل مکان با شریک زندگی (60٪) شغل ثابت داشته باشد ، و 9٪ می گویند قبل از انجام هر یک از این کارها ، خرید خانه برای یک فرد بسیار مهم است. حدود نیمی (49٪) می گویند که ثبات مالی قبل از مهاجرت به شریک بسیار مهم است. 44 درصد می گویند این کار قبل از ازدواج برای یک فرد بسیار مهم است.


منبع:familico.ir

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

همسریابی اینترنتی فمیلیکو

بنابراین این زوج تلاش کردند تا برنامه های خود را تغییر دهند. آنها به جای خانه اجاره ای در نزدیکی هادسون ، نیویورک ، ترتیب دادند که مراسم خود را در خانه وستچستر والدین آقای رایزر برگزار کنند.

قائم مقام آنها در شهر نیویورک ، که 215 دلار برای مراسم مجازی هزینه می کرد ، اکنون 400 دلار هزینه سفر برای انجام شخص این مراسم هزینه می کند.

این زوج اوضاع را نجات دادند و حتی مراسم عروسی را پخش کردند ، در حالی که مسئول مراسم نیز شامل می شد. اما آقای رایزر گفت: "ما تعجب کردیم که این دستور لغو شود ، به ویژه در این زمان که هنوز ممنوعیت سفر وجود دارد."

آلیس سولووی ، مجری عروسی مستقر در شهر نیویورک و دره هادسون ، گفت که پس از لغو دستور ، مجبور شد بسیاری از زوج هایی را که به دنبال همسریابی اینترنتی تماس گرفته بودند ، کنار بگذارد. او گفت که از زمان شروع همه گیری بیش از 100 عروسی مجازی انجام داده است ، بیش از دو برابر مبلغی که معمولاً شخصاً در زمانهای عادی انجام می داد.

او گفت: "این هدیه برای بسیاری از زوج ها در دوران همه گیری بوده است." "من فکر می کنم این باید یک قانون دائمی باشد زیرا مراسم های شخصی را برای همه افراد مسن ، معلول یا مایل به شامل خانواده از سراسر جهان امکان پذیر می کند."

مانند بسیاری از دفاتر کارمندان شهرداری در ایالت نیویورک ، دفتر ازدواج - که سالانه بیش از 100،000 مجوز و مراسم ازدواج را اداره می کند - هنگامی که شهر در مارس 2020 قفل شد ، بسته شد ، و بسیاری از زوج های نیویورکی بدون مجوز ازدواج دسترسی نداشتند. بسیاری از عروسی هایی را که برای بهار و تابستان برنامه ریزی شده بود لغو یا به تعویق انداختند.

سپس آقای کوئومو در آوریل 2020 دستور اضطراری صادر کرد که اجازه صدور مجوز ازدواج را از راه دور صادر می کرد و به مقامات اجازه می داد مراسم را در بسترهای ویدئویی مانند Zoom انجام دهند ، مادامی که زوجین در طول مراسم از نظر جسمی در ایالت نیویورک حضور داشتند.

این امر به شهر نیویورک در مه 2020 اجازه داد تا برنامه ای به نام Project Cupid را ارائه دهد که مجوز ازدواج را به صورت آنلاین ارائه می دهد. هنگامی که دستور دولتی در ماه گذشته لغو شد ، این دفتر ارائه قرارهای عروسی مجازی را متوقف کرد و بسیاری از زوجهای شهر را مجبور به استخدام افسران خصوصی برای ازدواج کرد.

Preeti Vaidya ، متخصص علوم داده در منهتن ، و دکتر Madhav Sharma ، پزشک مقیم برونکس ، توسط دوستان در سال 2018 معرفی شدند و یک عروسی شخصی و دقیق با 250 نفر را برای ماه مه 2020 برنامه ریزی کرده بودند. اما به دلیل همه گیر ، آنها آن را لغو کردند و تصمیم گرفتند در ماه ژوئیه در یک مراسم مجازی ازدواج کنند.

آنها لباس سنتی عروسی هندی پوشیدند و خانم ویدیا برای خود یک هنرمند حنا استخدام کرد. برای آماده شدن برای مراسم ، زن و شوهر و مهمانان خانه های خود را تزئین کردند و غذاهای مشابهی را آماده کردند.

تقریباً 100 مهمان-از جمله دوستان و بستگان در هند و همکاران دکتر شارما که هنوز هنگام استراحت در بیمارستان برونکس لباس اسکراب پوشیده بودند-در مراسم مجازی یک ساعته شرکت کردند و به مدت دو ساعت پذیرایی مجازی برای تماشای ویدئوهای رقص رقصیده اعضای خانواده به صورت آنلاین انجام دادند. و به طور جداگانه نان تست زن و شوهر.

خانم ویدیا می گوید: "در حالی که ما به طور واضح ناامید شده بودیم که نمی توانستیم شخصاً جشن بگیریم ، یک همسریابی اینترنتی به ما این امکان را می داد که گفتگوهای صمیمی تری داشته باشیم و ما خوش شانس بودیم که از هر یک از عزیزانمان برکت می گرفتیم."


منبع:familico.ir

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

موانع ازدواج فمیلیکو

عدم سازش
مردم توانایی حل مشکلات با همسر یا فرزندان خود را ندارند و هنگام بروز درگیری عمیقاً دچار سردرگمی می شوند.

پرسشگر: شوهر معتقد است که این همسر اوست که باید سازش کند و نه او.

داداشری: بله این بدان معناست که حد مجاز رسیده است. اگر همسر مجبور به سازش باشد و او این کار را نکند ، این بدان معناست که همه چیز به سر و سامان رسیده است. از سوی دیگر ، آقایی به گونه ای صحبت می کرد که همسرش را خوشحال کند. او به این ترتیب جلو می رفت ، اما شما طوری رفتار می کنید که وضعیت شما هفته ها و ماه ها بعد رکود می کند. هیچ چیز حل نمی شود مگر اینکه در ذهن طرف مقابل بسته شدن وجود داشته باشد ، با مشکلاتی روبرو خواهید شد. بنابراین ، شما باید سازش کنید.

تضاد ناشی از عقل
پرسشگر: دلیل این اختلاف نظر چیست؟

داداشری: تفاوتها به این دلیل رخ می دهد که شوهر فکر می کند او باهوش است و زن فکر می کند که او باهوش است. در اینجا دو کیسه پر از هوش آمده است! اگر این کیف ها را بفروشید حتی یک سکه هم نمی گیرید! در عوض ، هوشیار باشید و هوش او را مشاهده کنید ... اوه من! چقدر باهوش است! به این ترتیب حتی او آرام می شود. اما اگر عقل خود را به کار گیرید و او نیز همین کار را انجام دهد ، دعوا می شود. چه کسی اختلاف بیشتری را تجربه می کند ، شما یا او؟

پرسشگر: او کسی است که بیشتر ناراحت می شود.

داداشری: اختلاف چیست؟ بگذار توضیح بدهم. آیا تا به حال بازی طناب کشی کرده اید؟

پرسشگر: بله.

داداشری: دو تیم بازیکن طنابی را در انتهای مخالف می کشند. درگیری مترادف بازی طناب کشی است. اگر هردو در انتهای مخالف قوی بکشید ، چه اتفاقی می افتد؟

پرسشگر: می شکند.

داداشری: اگر خراب شد ، باید در آن گره بزنید. به جای اینکه مجبور شوید گره بزنید ، چه اشکالی دارد که طناب را دست نخورده بگذارید؟ اگر او به سختی می کشد ، شما فقط باید او را رها کنید.

پرسشگر: اما از بین این دو ، چه کسی باید اولین کسی باشد که رهایش کرد؟

داداشری: آنکه فهم دارد. کسی که درک درست داشته باشد رها می شود و کسی که از عقل اشتباه استفاده می کند به کشش خود ادامه می دهد. اما وقتی رهایش می کنید ، ناگهان رهایش نکنید ، زیرا اگر این کار را بکنید ، او سقوط می کند. به تدریج رها کنید ، در غیر این صورت فرد فقیر در طرف مقابل ، زمین می خورد. پس از این به بعد این طناب را رها می کنی؟ رها کنید ، در غیر این صورت مجبور خواهید شد در آن گره بزنید و سپس از آن استفاده کنید. آیا هر روز گره زدن به آن خوب به نظر می رسد؟ باید دوباره از آن طناب استفاده کنید! شما چی فکر میکنید؟ آیا در خانه اختلاف دارید؟ اصلاً نباید اتفاق بیفتد. اگر این اتفاق بیفتد ، شما یک شوهر نامناسب هستید ، و اگر زن این کار را انجام دهد ، او یک همسر نامناسب است.

بی خبر از هنر زندگی
علت اصلی همه درگیری ها و یکی از دلایل موانع ازدواج ها جهل فوق العاده است. مردان و زنان نمی دانند چگونه در این دنیا زندگی کنند. یک مرد نمی داند چگونه پدر شود و همچنین نمی داند چگونه شوهر باشد. به همین ترتیب ، یک زن نمی داند چگونه باید همسر باشد. آنها هنر زندگی را نمی شناسند. با همه راحتی ها ، مزایا و راحتی های مادی ، هنوز این همه بدبختی وجود دارد. مردم در اقیانوس سعادت زندگی می کنند و با این حال آنها به دنبال یک قطره آب هستند!

داداشری: آیا تا به حال دعوا در خانه دارید؟ نظر شما در مورد درگیری در خانه چیست؟ آیا آن را دوست دارید؟

پرسشگر: جهان بدون نزاع کار نمی کند.

داداشری: پس خدا هرجا نزاع وجود دارد نمی ماند.

پرسشگر: اما حداقل باید نزاعی وجود داشته باشد!

داداشری: نه ، نباید هیچ مشاجره ای وجود داشته باشد. چرا باید درگیری وجود داشته باشد؟ دلیل نزاع چیست؟ آیا با دعوا راحت هستید؟ چند ماه می توانید با درگیری ها زندگی کنید؟


منبع:familico.ir

  • جللال میری