بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

از نظر مشاوره فمیلیکو البته که اگر کودکتان کمی عقب تر از محدوده های سنی بالا بود و مهارت های ارتباط برقرار کردن را کمی دیر تر آموخت جای نگرانی نیست و لزوما به معنی وجود یک مشکل نیست.

شما به عنوان والدین کودک کارهای زیادی را برای تشویق کودکتان به برقراری ارتباط می توانید انجام دهید.

1. با یکدیگر کتاب بخوانید

خواندن کتاب برای کودکتان (هر چه بیشتر بهتر) یکی از بهترین راهکار هایی است که شما برای افزایش مهارت های ارتباطی و آموزش حرف زدن به کودکتان می توانید انجام دهید. تحقیقات انجام شده نشانگر این است که استفاده از کتاب های مصور به نسبت فقط گوش دادن به والدین تاثیر بهتری در آموزش حرف زدن کودک دارد.  قصه خوانی برای کودک قبل از خواب در روند صحبت کردن کودک او بسیار موثر خواهد بود.

2. آنچه را که انجام می دهید دیکته کنید


در یک خانه تنها با یک نوزاد می تواند بسیار آرام باشد. از آنجایی که آنها با ما صحبت نمی کنند، ما تمایل کمتری به صحبت با آنها داریم. با این حال، همانطور که قبلاً گفتم، کاری کنید که فعالیت های روزمره برای فرزندتان به تجربیات یادگیری تبدیل شوند.

در حین انجام کارها درباره روز و روزهای آنها صحبت کنید. من ظرفها را میشورم داری با توپ بازی میکنی من موهایم را فر می کنم. آنها از شنیدن صدای شما لذت خواهند برد و شنیدن دیالوگ راه بسیار خوبی برای شروع یادگیری واژگان جدید است.

نکات، ترفندها و فعالیت هایی را بیاموزید تا به کودک نوپا خود صحبت کنید. با تبدیل فعالیت های روزمره به تجربیات یادگیری، زبان و واژگان را توسعه دهید.


3. به همه چیز به صورت شفاهی برچسب بزنید


همانطور که کودک شما بازی می کند، غذا می خورد یا فقط می گذرد، اسباب بازی ها یا اشیایی را که در دست دارد، می بیند یا می شنود بگویید. به هر چیزی که می توانید برچسب بزنید تا کلمات را بارها و بارها بشنوند. این زمانی است که تکرار نیز وارد می شود. اگر می‌خواهید غذاهایی را که می‌خورند یا چیزهایی که هر روز با آن‌ها بازی می‌کنند نام ببرید، باید خیلی زود واژگان را پیدا کنند.

4. از آنها بخواهید که تکرار کنند
وقتی روال گذاشتن همه چیز را به آنها شروع کردید، از آنها بخواهید آن را برای شما تکرار کنند. فقط با یک کلمه یا حتی اولین صدای کلمه شروع کنید. ا این نشان می دهد که آنها هنوز این مفهوم را دریافت می کنند که همه این اشیاء نام دارند، اما هنوز نمی توانند همه صداها را به درستی تولید کنند.

 

5. از آنچه به آنها علاقه دارد استفاده کنید


تعیین کنید فرزندتان چه چیزی را دوست دارد و از آن به نفع خود استفاده کنید. اگر روی شخصیت، موسیقی، غذا یا اسباب‌بازی خاصی وسواس دارند، فرصت‌های زیادی برای دیدن، شنیدن، چشیدن و بازی با آن آیتم فراهم کنید و در عین حال در مورد آن با آنها صحبت کنید. اگر کودک شما عاشق ماشین و کامیون است، سعی نکنید آنها را مجبور کنید که بنشینند و صدای حیوانات را یاد بگیرند. از آنچه کار می کند استفاده کنید. اگر به آن فعالیت علاقه نشان دهند، مبارزه بسیار کمتری خواهد بود.

 


6. از موسیقی استفاده کنید


نوزادان و کودکان نوپا ریتم و موسیقی خوب را دوست دارند، بنابراین به احتمال زیاد کلمات و ژست‌ها را از یک آهنگ دریافت می‌کنند.

سعی کنید آهنگ‌های ساده کودکانه را با ژست‌ها بخوانید. اگر آنها شروع به تقلید حرکات و حرکات همراه با آهنگ کنند، کلمات باید دنبال شوند. ساختن موسیقی نیز ممکن است به آنها کمک کند که آهنگ بخوانند. می‌توانید از ماراکا، درام، و زیلوفون استفاده کنید تا کودکتان را وادار به ایجاد صدا و صدا کنید.

 

7. از اسباب بازی های باز استفاده کنید


اسباب بازی هایی که استفاده از تخیل را فراهم می کنند برای بچه های کوچک بهترین هستند. استفاده از فنجان‌های روی هم و اسباب‌بازی‌های وانمودی چند مورد عالی هستند که خلاقیت و کاوش را تشویق می‌کنند. اینها به مراتب بهتر از بازی های الکترونیکی هستند که همه کارها را برای آنها انجام می دهند.

 

8. برای یک مکث اجازه دهید


مکث انتظاری به کودک اجازه می دهد تا مدتی به شما پاسخ دهد. همانطور که کودکان در حال یادگیری صحبت کردن هستند، سرعت پردازش آنها بسیار کندتر از ما خواهد بود.

 

اگر از آنها می‌خواهید صدا، کلمه یا شیئی را تکرار کنند یا از آنها سؤالی می‌پرسید، انتظار داشته باشید که ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشند. بنابراین، قبل از اینکه تصمیم بگیرید به آنها پاسخ دهید یا ادامه دهید، چند ثانیه به آنها فرصت دهید تا پاسخ دهند. 

منبع:

فمیلیکو

familico.ir

teachinglittles.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی