بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

تنها 5 درصد از مردم بر این باورند که شریک زندگی آنها در مقطعی از رابطه آنها خیانت کرده یا خواهد کرد، به این معنی که حتی محافظه کارانه ترین تخمین ها نشان می دهد که این اتفاق بسیار بیشتر از حد انتظار رخ می دهد. شاید ما بیش از حد به شرکای خود اعتماد داریم.

سوزان بون از دانشگاه کلگری می‌گوید: «کسانی از ما که افسرده نیستیم، عموماً احساس واقعاً متورم‌شده‌ای از احتمال وقوع اتفاقات خوب و بی‌توجهی از وقوع اتفاقات بد داریم. یکی از احتمالات این است که فرض پایین ما مبنی بر اینکه شرکای ما به ما خیانت خواهند کرد، نمودی از آن است. از طرف دیگر، زمانی که در یک رابطه هستید، ممکن است به شریک زندگی خود ایمان داشته باشید، زیرا نظارت بر رفتار او ناسالم است.

یکی از مسائل در اینجا نهفته است; خیانت برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد. محققان ممکن است از قبل تعریف کنند که تقلب برای آنها چیست، اما هرکسی تفسیر متفاوتی دارد، بنابراین ممکن است مصاحبه شوندگان با آنها موافق نباشند.

بون می‌گوید: «مردم نسبت به میزان خیانت دیگران، میزان تأیید و مشارکت در خیانت را بیش از حد ارزیابی می‌کنند». "من مطمئن نیستم که چرا مردم با توجه به اینکه چقدر خیانت را در فیلم ها یا آهنگ ها می بینید، در مورد آن صحبت نمی کنند. بخشی از آن این است که ما از تنوع استانداردها آگاه نیستیم. ما به اشتباه فرض می کنیم که آنچه را که من بی وفایی می دانم شما نیز چنین فکر می کنید. همچنین اعتراف می کنید که ممکن است این اتفاق بیفتد. مردم ترجیح می دهند باور کنند که شما این کار را نمی کنید.»

حدود 70 درصد از مردم با شریک زندگی خود صحبت نکرده اند که چه چیزی به عنوان خیانت به حساب می آید.

آیا برای مثال دانلود یک برنامه دوستیابی به حساب می آید؟ بین 18 تا 25 درصد از کاربران Tinder در هنگام استفاده از برنامه دوستیابی در یک رابطه متعهد هستند. احتمالاً ملاقات با افرادی که در Tinder با آنها آشنا شده اید، انجام می شود. جای تعجب نیست که کاربران Tinder که قبلاً در رابطه هستند، بیشتر احتمال دارد که رابطه جنسی گاه به گاه داشته باشند.

برای برخی افراد، خیانت ممکن است فقط شامل رابطه جنسی باشد، اما برای برخی دیگر، معاشقه با کسی ممکن است مهم باشد.
افرادی که در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنند همسرشان خیانت کرده است، آزاد بودند که خیانت را به هر شکلی که می خواهند تفسیر کنند. شاید این آمار 5 درصد را شگفت‌انگیزتر کند. برای برخی افراد، خیانت ممکن است فقط شامل رابطه جنسی باشد، اما برای برخی دیگر، معاشقه با کسی ممکن است مهم باشد. با آزادی تفسیر خیانت آنطور که می خواهیم، ​​ما هنوز بسیار خوشبین هستیم که هرگز برای ما اتفاق نخواهد افتاد.

تعریف

بون می‌گوید: «مردم نسبت به میزان خیانت دیگران، میزان تأیید و مشارکت در خیانت را بیش از حد ارزیابی می‌کنند». "من مطمئن نیستم که چرا مردم با توجه به اینکه چقدر آن را در فیلم ها یا آهنگ ها می بینید، در مورد آن صحبت نمی کنند. بخشی از آن این است که ما از تنوع استانداردها آگاه نیستیم. ما به اشتباه فرض می کنیم که آنچه را که من بی وفایی می دانم شما نیز چنین می کنید. همچنین اعتراف می کند که ممکن است این اتفاق بیفتد. مردم ترجیح می دهند باور کنند که شما این کار را نمی کنید.»

حدود 70 درصد از مردم با شریک زندگی خود صحبت نکرده اند که چه چیزی به عنوان خیانت به حساب می آید. آیا برای مثال دانلود یک برنامه دوستیابی به حساب می آید؟ بین 18 تا 25 درصد از کاربران Tinder در هنگام استفاده از برنامه دوستیابی در یک رابطه متعهد هستند. احتمالاً ملاقات با افرادی که در Tinder با آنها آشنا شده اید، انجام می شود. جای تعجب نیست که کاربران Tinder که قبلاً در رابطه هستند، بیشتر احتمال دارد که رابطه جنسی گاه به گاه داشته باشند.

برای برخی افراد، خیانت ممکن است فقط شامل رابطه جنسی باشد، اما برای برخی دیگر، معاشقه با کسی ممکن است مهم باشد
افرادی که در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنند همسرشان هرگز خیانت کرده است، آزاد بودند که خیانت را به هر شکلی که می خواهند تفسیر کنند. شاید این آمار 5 درصد را شگفت‌انگیزتر کند. برای برخی افراد، خیانت ممکن است فقط شامل رابطه جنسی باشد، اما برای برخی دیگر، معاشقه با کسی ممکن است مهم باشد. با آزادی تفسیر خیانت آنطور که می خواهیم، ​​ما هنوز بسیار خوشبین هستیم که هرگز برای ما اتفاق نخواهد افتاد.

خیانت عاطفی

تعریف خیانت عاطفی به ویژه دشوار است. یکی از مکان هایی که ممکن است تجاوزات عاطفی رخ دهد، در محل کار است که در آن تداخل منافع حرفه ای و شخصی منجر به روابط نزدیک می شود. احتمالاً این فرصت‌هایی را فراهم می‌کند که از دوستی‌های بی‌ضرر به چیزی صمیمی‌تر تبدیل شوند.

در یک مطالعه، محققان فمیلیکو با زنان در مورد نگرش آنها نسبت به روابط در محل کار مصاحبه کردند. از این زنان، همه در دهه 30 تا 40 سالگی و در روابط متعهدانه، در مورد زمان هایی که احساس می کردند خطوط بین روابط مناسب و نامناسب در محل کار مبهم شده است، سؤال شد.

یکی از مصاحبه شوندگان گفت: "من نمی توانم دروغ بگویم، مشتاقانه منتظرم که او را در محل کار ببینم." "اوه!" و شما هیجان زده می شوید."

مصاحبه شوندگان به این نتیجه رسیدند که صمیمیت فیزیکی برای برانگیختن احساس خیانت عاطفی ضروری نیست. پنهان کردن اطلاعات، محرمانه کردن به دیگری، حتی فکر کردن به طرف مقابل اگر مانع از فکر کردن در مورد شریک زندگی تان شود، کافی بود. اینها همه چیزهایی هستند که ممکن است با توجه به مقدار زمانی که ما در محل کار می گذرانیم و ماهیت ایجاد روابط نزدیک با همکاران اتفاق بیفتند.

مصاحبه شوندگان در مورد "حفاظت از روابط" صحبت کردند. از پیش تعریف قوانین اساسی در مورد اینکه چه چیزی مناسب است و چه چیزی مناسب نیست. آنها همچنین گفتند که انتخاب اعتماد به شرکای خود برای حفظ یک رابطه سالم مهم است.  بنابراین، این مکالمه‌ای بود که ما باید پیش از موعد انجام می‌دادیم تا بگوییم، "من به شما اعتماد می‌کنم که کارتان را انجام دهید و فراتر از آن نخواهد رفت."

به نظر می رسد که ما اطراف خود را با افراد خیانتکار یا غیرخیانتکاراحاطه کرده ایم


رفتار دوستان شریک شما می تواند در مورد نگرش آنها در مورد خیانت روشنگر باشد. هر چه نسبت دوستان شما که فکر می کنید در روابط خود خیانت کرده اند بیشتر باشد، احتمال اینکه در گذشته خیانت کرده باشید بیشتر است و احتمال بیشتری وجود دارد که بگویید در آینده مایل به خیانت مجدد هستید. ما تمایل داریم که اطراف خود را با افراد زناکار یا غیرزنا احاطه کنیم.

واضح است که اکثر افراد در روابط تک همسری فکر می کنند که خیانت از نظر اخلاقی اشتباه است. اما اگر کسی خیانت کرده باشد، آیا بهترین اقدام برای اعتراف به گناه است؟ وقتی این سوال توسط محققان پرسیده می شود، مردم تمایل دارند که بگویند بله. در واقع، بیش از 90 درصد از افرادی که مورد سوال قرار گرفتند می‌گویند که می‌خواهند بدانند آیا شریک زندگی‌شان به آنها خیانت کرده است یا خیر.

یک بخش از تحقیقات نشان می دهد که اهمیت وفادار به نظر رسیدن دلیل اصلی این است که چرا مردم آن قضاوت های اخلاقی را انجام می دهند. در واقع، حفظ وفاداری مهمتر از محافظت از احساسات دیگران است. اگر مهم‌ترین چیز این بود که باعث ضرر نشود، مردم می‌گفتند مخفی نگه داشتن رابطه اخلاقی‌تر از اقرار است. اینکه آیا در واقع این بهترین اقدام است یا خیر، بحث دیگری است. خیانت عامل شماره یک طلاق در ایالات متحده است.

اعتراف به خیانت

اعتراف به خیانت به وضوح به احساسات شریک زندگی شما صدمه می زند – اما در نحوه واکنش افراد تفاوت های زیادی وجود دارد. گرگ تورتوریلو، روانشناس دانشگاه آلاباما، تأثیرات شکست درک شده بر افراد را مطالعه کرده است. به ویژه، افرادی که شخصیت آنها ممکن است به این معنی باشد که نسبت به شکست واکنش ضعیفی نشان می دهند. یکی از نمونه‌ها افراد خودشیفته هستند که به دنبال تایید دیگران هستند و نسبت به نحوه ارائه خود بسیار آگاه هستند.

تورتوریلو می‌گوید: «ما دو نوع خودشیفته را ارزیابی کردیم: خودشیفته‌های بزرگ و خودشیفته‌های آسیب‌پذیر. یک خودشیفته ابهت‌آمیز احساس ارزشمندی دارد که با عزت نفس بالاتر مرتبط است، در حالی که یک خودشیفته آسیب‌پذیر نسبت به قضاوت‌های دیگران حساس است و معمولاً عزت نفس پایین‌تری دارد. در هر دو مورد، تهدیدهای جزئی می تواند رفتار تهاجمی را فعال کند.»

در یک مطالعه ، شرکت کنندگان تصور کردند که شریک زندگی آنها درگیر انواع مختلفی از خیانت است. برخی از خیانت های خیالی بر اساس تجربیات عاطفی بود. شریک زندگی شما در اواخر شب با شخص دیگری تلفنی صحبت می کند و به جای پیام شما به پیام او پاسخ می دهد. 

تورتوریلو می‌گوید: «خودی‌پرست‌های بزرگ می‌خواستند در زمانی که خطر خیانت عاطفی وجود داشت، بر روابط خود قدرت و کنترل داشته باشند. "این به شکل تهدیدهای کلامی، تهدید فیزیکی، نظارت بود - به یاد داشته باشید که اینها پاسخ های فرضی به موقعیت های خیالی بودند. چیزی که ما پیدا نکردیم این بود که آن تهدیدهای خیانت، احساسات منفی بیشتری را برانگیخت.»

خودشیفته‌های آسیب‌پذیر پس از خیانت عاطفی، زمان بیشتری را صرف نگرانی کردند و احساسات منفی بیشتری داشتند. خیانت را شخصا گرفتند.

از نظر بالینی، تشخیص خودشیفتگی به عنوان یک اختلال پاتولوژیک معمولاً سیاه و سفید است - شما یا خودشیفته هستید یا نیستید. اکثر روانشناسان رفتاری مانند تورتوریلو، خودشیفتگی را به عنوان یک مقیاس کشویی می بینند - همه افراد را می توان به میزان کم یا زیاد دارای برخی از این ویژگی ها قضاوت کرد. در این مطالعه، او به طور خاص به افرادی نگاه می‌کرد که از نظر این ویژگی‌ها بالاتر از حد متوسط ​​بودند اما لزوماً خودشیفته نبودند.

تورتوریلو می‌گوید: «اگر مردان تنوع طلب با یکی از این افراد در ارتباط هستید و خیانت جنسی می‌کنید، تقریباً به نظر می‌رسد که آن‌ها سعی در اعمال سلطه دارند و این در رفتارهای نسبتاً مخرب ظاهر می‌شود، اما با خیانت عاطفی پیچیده‌تر می‌شود.» خودشیفته‌های آسیب‌پذیر ممکن است به شما اطلاع ندهند که این نگرانی‌ها در مورد رابطه آنها وجود دارد و آشفتگی در رابطه وجود دارد. اگر بخواهم مداخله‌ای را پیشنهاد کنم، می‌توانم بگویم یافتن راه‌هایی برای پرورش ارتباطات در این روابط که در آن احساسات منفی درونی شده زیادی وجود دارد، مهم است.»

زمانی که خیانت یک اتفاق مجزا است و زمانی که عذرخواهی می شود، بخشش به احتمال زیاد اتفاق می افتد. اگرچه، تورتوریلو و بون تکرار می‌کنند که مردم در موقعیت‌های فرضی و در واقعیت بسیار متفاوت واکنش نشان می‌دهند. بون می‌گوید: «به اتفاق آرا مردم می‌گویند که به دلیل خیانت از کسی جدا می‌شوند، اما در واقعیت اینطور نیست که مردم پاسخ دهند. "گاهی اوقات پایان ازدواج است اما نه همیشه."

منبع:

https://familico.ir/category/family/infidelity/

https://www.bbc.com/future/article/20190625-why-we-need-to-talk-about-cheating

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی