بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

قرار گذاشتن با چند نفر یا داشتن یک رابطه جایگزین، گزینه بسیار خوبی به نظر می رسد اگر به بیش از یک نفر علاقه دارید. اما چیزهای مهمی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، مانند مسواک زدن در مورد آنچه در یک رابطه مهم است و نحوه برخورد با هیولای چشم سبز، حسادت. مهمترین چیز این است که با افراد درگیر صمیمیت و گشاده رویی داشته باشید.

این می تواند دلایل شما باشد:
شما نسبت به بیش از یک نفر احساس دارید
شما به یک رابطه باز فکر می کنید
می خواهید در مورد روابط باز بیشتر بدانید.

آیا نسبت به بیش از یک نفر احساس دارید؟


غیر معمول نیست که همزمان به بیش از یک نفر جذب شوید. اما اینکه آیا بر اساس آن احساسات عمل کنید یا نه، تنها بر شما تأثیر نمی گذارد. اگر می‌خواهید با بیش از یک نفر قرار ملاقات بگذارید، مطمئن شوید که همه افراد این موضوع را درک کرده‌اند و با آن موافق هستند. همچنین، از قبل مطمئن شوید که می توانید آن را مدیریت کنید. به این فکر کنید که آیا برای احساسات و موقعیت‌های سختی که با قرار ملاقات با افراد مختلف به وجود می‌آیند آماده هستید یا خیر.

آیا قرار گرفتن همزمان با بیش از یک نفر جالب است؟


اگر با شخصی قرار می‌گیرید، و در مورد قوانین نامزدی (از جمله اینکه چقدر منحصر به فرد خواهید بود) صحبت نکرده‌اید، تصور نکنید که او در همان زمان با شما مشکلی ندارد. بسیاری از مردم آن را دوست نخواهند داشت. ندانستن اینکه آیا با شریک زندگی تان مشکلی ندارد یا پنهان کاری که دارید انجام می دهید، دستوری برای فاجعه عاطفی برای همه افراد درگیر است.

در اینجا ایده هایی وجود دارد که برای اولین بار شروع به قرار ملاقات با شخصی می کنید، اما مطمئن نیستید که برای یک رابطه انحصاری آماده هستید:

با آن شخص در مورد انتظاراتتان صحبت کنید و اینکه چه چیزی برای هر دوی شما خوب است یا خیر.
در مورد آنچه که می خواهید رابطه شما شامل شود توافق کنید.
اگر احساساتتان تغییر کرد یا چیز جدیدی پیش آمد، با یکدیگر بررسی کنید، تا مطمئن شوید که هر دوی شما هنوز در کاری که انجام می‌دهید خوب هستید.
حتی اگر شریک زندگی تان با شما مشکلی ندارد که با افراد دیگر ملاقات کنید، واقعاً به این فکر کنید که آیا شما با آن دوست هستید یا خیر. شما نباید با بیش از یک نفر در یک زمان قرار ملاقات داشته باشید اگر:

به احتمال زیاد احساس حسادت می کند
نسبت به احساس همسرتان نسبت به شما ناامن است
قادر به مقابله با احساسات دشوار نیست
قادر به مقابله با استرس و ناراحتی نیست.
مواردی که در صورت داشتن یک رابطه باز باید در نظر بگیرید
اعمال ما بر دیگران تأثیر می گذارد

به این فکر کنید که اعمال یا انتخاب های شما - به ویژه انتخاب های جنسی شما - چگونه بر شریک زندگی شما و شخص دیگری که درگیر است تأثیر می گذارد. آیا آنها را آزار می دهند یا شرمنده می کنند یا هر نوع درگیری عاطفی ایجاد می کنند؟ مهم است که قبل از هر چیز از سلامت و رفاه عاطفی شریک زندگی خود و خود محافظت کنید.

چرا یک نفر به رابطه سه نفره تن میدهد؟

خودش را دست کم میگیرد

کسی که خودش را در حد و اندازه ای نمیداند که بتواند یک رابطه مستقل و سالم را داشته باشد به رابطه های سه نفره تمایل بیشتری دارد. او همیشه خودش را پایین تر از بقیه میداند و سعی میکند با برقراری رابطه با یک فرد متاهل اعتماد به نفس خودش را بالا ببرد. نفر سوم یک رابطه احساس میکند که توانسته است عشق یک نفر را بدزد و خیال میکند که با اینکارها میتواند اعتماد بنفسش را تقویت بکند

رسیدن به بن بست عاطفی در زندگی

فرقی نمیکند که یک نفر متاهل یا مجرد باشد، وقتی که احساسات او از سوی همسر و یا خانواده اش تامین نشود آن را در یک رابطه دیگر میجوید. جر و بحث های دائمی با همسر، نبودن درک متقابل درمیان اعضای خانواده ، مشکلات پیش آمده در زمان کودکی، نداشتن تفاهم با همسر و ... همگی باعث میشوند که شخص بخواهد این کمبودها را در یک رابطه دیگر جستجو کند.

وقتی که از آن ها سوال میشود چرا نفر سوم رابطه بودن را ترجیح میدهند میگویند که یک فرد متاهل درک بهتری از نیازهای عاطفی دارد و میتواند که نیازهای عاطفی را به بهترین شکل تامین کند

به دنبال تلافی کردن خیانت همسرش است

تلافی کردن خیانت همسر اصلی ترین دلیل نفر سوم رابطه شدن برای زنان محسوب میشود. بطور کلی زنان وفاداری بیشتری نسبت به مردان دارند و از لحاظ عاطفی شکننده هستند. وقتی که یک زن به خیانت شوهرش پی میبرد برای تلافی کردن این موضوع دست به خیانت میزند. غافل از اینکه اینکار نه تنها باعث آرامش او نمیشود بلکه مشکلات بیشتری را هم به زندگی اش اضافه میکند.

[caption id="attachment_2175" align="aligncenter" width="800"]تلافی خیانت همسر دلیل شکل گیری رابطه سه نفره تلافی خیانت همسر دلیل شکل گیری رابطه سه نفره[/caption]

از اختلالات شخصیتی رنج میبرد

برخی از کمبودها و اختلالات شخصیتی باعث میشود که یک نفر چالش های نفر سوم بودن را به جان بخرد. در ادامه سه مورد از این مشکلات را شرح میدهیم

  • همیشه تشنه هیجان است

برخی از افراد نمیتوانند یک روند ثابت را در زندگی شان تحمل کنند. خیلی از اوقات دیده شده است که یک  زوج رابطه بسیار خوبی دارند، وضع مالی خوبی دارند و مشکل خاصی در زندگی شان دیده نمیشود. اما به یکباره یکی از آنها دست به خیانت میزند. وقتی که این افراد برای مشاوره خیانت مراجعه میکنند مشخص میشود که یکنواختی زندگی گریبان گیر آنها شده است. اینگونه افراد که این نوع زندگی را کسالت آور میدانند سعی میکنند با نفر سوم رابطه شدن به نوعی برای خودشان هیجان ایجاد کنند.

  • به چیزی که دارد قانع نیست

تمایل به داشتن رابطه های متعدد میتواند بلای جان یک زندگی باشد. تنوع طلبی به عنوان یک اختلال شخصیتی میتواند یک نفر را به سمت یک رابطه سه نفره سوق دهد. ممکن است حتی این تنوع طلبی به یک رابطه جنسی منجر نشود و فقط در حد یک خیانت مجازی باقی بماند ولی این فرد نمیتواند جلوی خودش را بگیرد و دوست دارد که هر مرد یا زنی را تسخیر کند.

  • از پذیرش مسئولیت شانه خالی میکند

مسئولیت گریزی باعث میشود که یک فرد به دنبال رابطه سه نفره باشد. این افراد گمان میکنند که نفر سوم بودن در یک رابطه برای آنها هیچ مسئولیتی ایجاد نمیکند. آنها فکر میکنند که تمامی مسئولیت ها برای فرد مقابل است و فقط شادی ها و خوشحالی ها برای آنها است. به عواقب این نوع رابطه اصلا توجه نمیکنند و صرفا به آن به عنوان یک رابطه سطحی نگاه میکنند. غافل از اینکه برخی از این رابطه های سه نفره میتواند بسیار پیچیده شود.

فمیلیکو

https://familico.ir/throuple-relationships/

https://www.cigna.com/individuals-families/health-wellness/loneliness-in-a-relationship

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی