بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

جالب است بدانید برخلاف نظر عموم مردم که میگویند بهترین سن از شیر گرفتن کودک دو سالگی است، تحقیقات علمی هیچ سن خاصی را برای این موضوع در نظر نگرفته اند. تنها ملاک مهم آمادگی خود کودک و مادر او است. با این حال بیشتر کودکان از سن دو سالگی میتوانند غذاهای مختلف را بدون مشکل بخورند و وابستگی کمتری به شیر مادر داشته باشند. به همین دلیل از شیر گرفتن کودک بعد از دوسالگی چیزی است که بهتر به نظر میرسد زیرا نیاز نیست نگران خریدن مکمل های مختلف برای تغذیه کودکتان باشید.

از شیر گرفتن اولین نوزادم آسان بود. زمانی که او 16 ماهه بود از مهدکودکش به ویروس معده مبتلا شدم، دو روز بدبختی را در آغوش توالت گذراندم، و وقتی رنگ پریده، لرزان و انتخاب های زندگیم را زیر سوال بردم، پسرم بطری را جایگزین شیر من کرده بود.

من چنین شانسی نداشتم که فرزندم، که اکنون 18 ماهه است، دوچرخه  سواری کند و با تلویزیون از راه دور کار کند، و هنوز هم با فرکانس یک نوزاد تازه متولد شده تغذیه می کند، اما به چابکی یک ژیمناستیک است.

 

"پس... آیا فکر می کنید به زودی شیردهی را ترک خواهید کرد؟" اعضای بزرگ‌تر خانواده از من می‌پرسند در حالی که می‌بینند شکم کودک نوپایم روی تنه‌ام می‌چرخد و نوک سینه‌ام را که اکنون چهار اینچ طول دارد با خود در دندان‌هایش می‌برد.

 

برای والدینی که به نوزادان خود با سینه شیر می‌دهند، تصمیم‌گیری در مورد زمان و نحوه توقف می‌تواند به ترجیحات شخصی، مسائل مالی، شرایط، سرنوشت و تمایل کودک برای رها کردن آن بستگی داشته باشد. برخی از نوزادان به راحتی به شیشه یا فنجان میل می کنند، گویی که چندین ماه گذشته شیردهی و پیوند برای آنها معنایی ندارد. و دیگران شیر گاو خود را درست به سمت شما می ریزند و سپس شما را از پیراهن بیرون می آورند.

 

هیچ زمان "مناسب" برای از شیر گرفتن وجود ندارد. سازمان بهداشت جهانی تغذیه انحصاری با شیر مادر را تا شش ماهگی و ادامه شیردهی تا سن دو سالگی یا بیشتر توصیه می کند. اما بسیاری از کودکان بین 12 تا 18 ماهگی شروع به حضور در مهد کودک می کنند، بنابراین جلسات پرستاری شما به طور طبیعی کاهش می یابد (یا تعداد دفعات آن کاهش می یابد). و گاهی اوقات، بدون توجه به دلیل، فقط احساس می‌کنید کارتان تمام شده است – اما فرزندتان سرسختانه در قفل می‌ماند.

ناامید نشو در اینجا شش نکته وجود دارد که باید هنگام شروع از شیر گرفتن کودک برای شما و فرزندتان به خاطر داشته باشید.

از شیشه شیر استفاده کنید

اولین قدم برای از شیر گرفتن کودک این است که از شیشه شیر استفاده کنید. البته این کار نباید به یکباره انجام شود. بطور مثال اگر روزی 5 بار به کودک خود شیر میدهید در ابتدا دوبار آن را از شیشه شیر استفاده کنید. میتوانید پس از مدتی استفاده از شیشه شیر را بیشتر کنید.

از یکی از اعضای خانواده کمک بگیرید

اگر میخواهید از شیشه شیر استفاده کنید بهتر است یک نفر دیگر از اعضای خانواده این کار را انجام دهد. سعی کنید در هنگام شیر دادن در اتاق نیز حضور نداشته باشید تا کودک بوی شما را استشمام نکند و متوجه حضور شما نشود.

کودک را سرگرم کنید

در طول زمان از شیر گرفتن کودک سعی کنید سرش را با اسباب بازی هایش گرم کنید. وقتی که به او شیر میدهید اسباب بازی هایش را در اطرافش قرار دهید تا حواسش به آن ها پرت شود.

زمان شیردهی را کوتاه کنید

اگر قبلا شیردهی شما 15 دقیقه طول میکشیده است زمان را به 10 دقیقه کاهش دهید. اگر بچه حرف گوش کنی ندارید این کار را میتوانید با خواندن یک ترانه انجام دهید و به کودک خود بگویید که وقتی ترانه تمام شد دیگر به او شیر نمیدهید

از موقعیت های مختلف شیردهی استفاده کنید

هدف از این کار این است که شرایط عادی شیر خوردن کودک را برهم بزنید. اگر همیشه بصورت نشسته به کودک خود شیر میدهید از این به بعد ایستاده این کار را انجام دهید. این تغییرات در از شیر گرفتن کودک بسیار موثر است.

[caption id="attachment_2127" align="aligncenter" width="800"]تغییر حالت شیر دادن به کودک تغییر حالت شیر دادن به کودک[/caption]

ساعت شیر دادن خود را تغییر دهید

در ادامه تغییر شرایط شیر خوردن کودک میتوانید از تغییر زمان استفاده کنید. اگر کودک شما عادت دارد که سرظهر شیر بخورد میتوانید زمان آن را به عصر موکول کنید.

 

https://www.todaysparent.com/

https://familico.ir/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی