بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

تقسیمات بعد از دوره کد سربازی چیست؟

تعداد زیادی از افراد مشمول خدمت در رابطه با خدمت سربازی و دوره های مختلف آن اطلاعات زیادی نداشته و این بی اطلاعی سبب سردرگمی آن ها می گردد. یکی از واژه هایی که به گوش بسیاری از افراد مشمول خورده است دوره کد می باشد، اما بسیاری از این افراد مشمول به سربازی معنی این دوره را نمی دانند.

در این مقاله از آویژه تصمیم داریم با این دوره آموزشی دو ماهه که تحت عنوان دوره کد نظام وظیفه شناخته می شود، شما را آشنا کرده و تفاوت دوره تکاوری و دوره کد سربازی را به طور کامل بررسی کنیم. همچنین به تقسیمات بعد از دوره کد و مزایا و معایب دوره کد سربازی نیز خواهیم پرداخت. جهت کسب اطلاعات در مورد کد سربازی با در این مقاله همراه باشید.

دوره کد سربازی چیست؟

این دوره یک دوره 2 ماهه می باشد که در صورت نیاز پس از انجام دوره آموزشی برای بعضی از سرباز ها برگزار خواهد شد. دوره کد سربازی از آموزش های خیلی تخصصی تشکیل یافته است. در این دوره نیروی انتظامی و ارتش نیرو های مورد نیاز و متخصص خود را تربیت می دهند.

همچنین در دوره کد سربازی درمورد سلاح های جنگی و مخابراتی آموزش های خاصی برای سربازان ارائه می شود. آموزش هایی از جمله شناخت توپ صد و شش و یا بیسیم های مخابراتی با اینکه سختی های وابسته به خود را داراست ولی برای افرادی که علاقه دارند بسیار جذاب می باشد. در ادامه به تفاوت دوره کد سربازی با دوره تکاوری می پردازیم.

بیشتر بخوانید: کارت پایان خدمت سپاه

تفاوت دوره کد سربازی با دوره تکاوری چیست؟

بیشتر افراد مشمول به خدمت شاید با کلمه دوره تکاوری آشنایی داشته باشند؛ ولی ندانند که دوره تکاوری چه مفهومی دارد و برای چه افرادی تعلق می گیرد. علاوه بر دوره کد سربازی که توضیح داده شد، دوره ای به اسم دوره تکاوری هم در دوره خدمت وجود دارد که برخی از افراد به آن اعزام می شوند.

این دوره نیز جزء مدت زمان خدمت حساب می شود و به جای اینکه افراد وارد یگان نظامی شوند، آموزش های لازم را در دوره تکاوری می بینند. دوره تکاوری مانند دوره کد خدمت سربازی یک دوره 2 ماهه می باشد که پس از گذراندن دوره آموزشی سربازی، سربازان به آن اعزام می شوند.

این 2 دوره با هم متفاوت هستند که آن تفاوت ها به شرح زیر است:

  1. دوره تکاوری فقط برای نیروی زمینی ارتش برگزار می شود ولی دوره کد سربازی برای نیروی انتظامی و یگان های ارتش و برگزار می شود.
  2. در دوره تکاوری آموزش های داده شده خیلی تخصصی تر از دوره کد نظام وظیفه معمولی می باشد.

چه کسانی از دوره کد سربازی معاف هستند؟

نیاز به یاد آوری می باشد، سربازانی که برخی مدارک تحصیلی را دارا باشند، نیازی به گذراندن دوره نیرو انتظامی و کد تکاوری ارتش ندارند و معاف خواهند بود.

آن مدارک به شرح زیر می باشد:

سربازانی که مدرک تحصیلی بالا تر از ارشد دارند.

افرادی که در همه رشته های پیراپزشکی و پزشکی تحصیل کرده اند.

افرادی که مدارک تحصیلی کامپیوتر و یا حسابداری همه گرایش ها را را دارند.

به افرادی که امریه دارند دوره کد سربازی تعلق نمی گیرد.

مزایای دوره کد سربازی چیست؟

هر چند در برای سربازان دوره کد خدمت سربازی مقداری دشوار و سخت می گذرد، ولی این دوره مزایای خاص خود را دارد. به اجبار این دوره برای سربازان تعیین می شود، ولی با روش هایی می توان از رفتن به آن جلوگیری کرد.

در ادامه مزیت های شرکت در دوره کد نظام وظیفه را برای شما ذکر می کنیم:

  1. اگر جویای رتبه بالاتری در دوره سربازی می باشید، قطعا در دوره کد سربازی شرکت کنید. شرکت کنندگان در این دوره حتی اگر مدر کارشناسی داشته باشند، درجه ستوان سومی را بعد از اتمام دوره دریافت می کنند.
  2. اگر دارای مدرک لیسانس باشید و در دوره کد سربازی شرکت نکنید، بالاترین درجه ای که دریافت می کنید گروهبان یکم، استوار یکم و یا استوار دوم می باشد.
  3. اگر در دوره کد سربازی شرکت کنید، نسبت به افراد دیگر حقوق سربازی بیشتری دریافت می کنید.

تقسیمات بعد از دوره کد سربازی چیست؟

بعد از دوره کد سربازی تقسیمات به این صورت می باشد که افراد مشمول بعد از گذراندن دوره آموزشی مربوط به سربازی با توجه به نیاز مدرک تحصیلی و ارگان ها تقسیم می گردد. چنانچه سوالی درباره تاثیر مدرک در سربازی دارید با مشاوران ما در میان بگذارید.

موقعی که برای آموزش تاریخ اعزام تعیین می شود، قبل از آغاز دوره آموزشی، معمولا افراد مشمول به سربازی برای دوره سربازی، با توجه به کد درج شده در برگه اعزام می شوند. به صورت تصادفی تقسیم این مشمولان انجام می گردد.

در تقسیمات بعد از دوره کد سربازی، نکته قابل توجهی که باید گفته شود این است که فاصله محل سربازی نباید دورتر 300 کیلومتر از شهر محل سکونت فرد مشمول باشد. تقسیم پس از دوره کد سربازان ارتش و نیروی انتظامی به این صورت می باشد که در ارگانی هر سرباز دوره آموزشی خود را گذرانده است، خدمت خواهد کرد و افرادی که متاهل هستند توانایی این را دارند که در محل سکونت همسر خود خدمت کنند.

نتیجه گیری

ممکن است افراد مشمول نظام وظیفه سوالاتی در مورد نوع تقسیم بندی سربازان و مزایا و معایب دوره کد سربازی داشته باشند. برای دریافت پاسخ سوالات خود و دریافت اطلاعات زیاد در خصوص انواع دوره های کد سربازی و معافیت کفالت مادر به شما توصیه با گروه مشاوران مرکز مشاوره آویژه به شماره 09099071985 تماس گرفته ور هر چه سریع تر پاسخ سوالات خود را بیابید.

سوالات متداول

دوره کد سربازی چیست؟

یک دوره 2 ماهه می باشد که در صورت نیاز پس از انجام دوره آموزشی برای بعضی از سرباز ها برگزار خواهد شد.

مزیت های کد سربازی چیست؟

شرکت کنندگان بعد از به پایان رساندن این دوره، درجه بالاتر و حقوق بیشتری نسبت به دیگر سربازان دریافت می کنند که جزئیات آن در ادامه مقاله اشاره شد.

تقسیمات دوره کد سربازی برای افراد متاهل چگونه است؟

در تقسیمات دوره کد سربازی، افرادی که متاهل هستند توانایی این را دارند که در محل سکونت همسر خود خدمت کنند.

 

  • ۰۳/۰۲/۰۹
  • جللال میری

خدمت سربازی

مرکز مشاوره آویژه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی