بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

نکات تربیت

نکات تربیت فرزند به طور کل از سخت ترین مراحلی است که یک پدر یا مادر در طول زندگی خود تجربه میکنند . این امر بسیار مهم و مملو از نکات مثبت و منفی است . باید بدانید که کودکان تمام اعتماد به نفس و شخصیت خود را وامدار والدینشان هستند . پس هر رفتاری که والدین دارند در کودک آنها نیز دیده خواهد شد خواه این رفتار ها مثبت باشد خواه منفی باشد . در نکات تربیت فرزند خود اگر شما میخواهید توانایی های یادگیری کودک را تقویت کنید تا نهایتا عملکردهای تحصیلی و اجتماعی او بهتر شود باید با رفتار خود ، کودک را به سمت تعهد و پایبندی و صبر و اخلاقیات سوق دهید . نکته مهم در نکات تربیت فرزند این است که به فرزندتان اجازه دهید که کارهای خلاقانه اش را انجام بدهد و او را از انجام  این کار ها منع نکنید .

موارد مهم در نکات تربیت فرزند

در نکات تربیت فرزند سعی کنید مهارت های ویژه کودک خود را تشویق کنید . این به این معناست که هر کودک هدیه و استعداد منحصر به فردی دارد که در نقطه ای از زندگی آن را بروز میدهد و والدین بزودی متوجه این نقاط خواهند شد . این نقاط بخصوص در محیط مدرسه بزودی بر والدین نمایان خواهند شد . یک استاد برجسته در دانشگاه استنفورد که در زمینه روانشناسی فعالیت میکند اثبات کرده که ذهنیت فرد میتواند بر رفتار او تأثیرگذار باشد . افرادی که دارای ذهنیت ثابت هستند معمولا تمایلی به چالش های زندگی ندارند پس افرادی منفعل و غیر خلاقند . آنها معتقدند دستاورد های آنها ، توانایی ذاتی است و  بهتر از این نمیشود . این تصور غلط باعث شده هزاران هزار انسان با استعداد هرگز از توانایی های خارق العاده خود بهره ای نبرند .

فرزند پسر و دختر

نکات تربیت فرزند پسر

 نکات تربیت فرزند پسر بسیار مهم است .  سعی کنید این نکته مهم که او هم عواطف و احساسات خاص خود را دارد فراموش نکنید . گاها ما میبینیم که والدین از اینکه فرزند پسرشان به قوانین آنها بی اعتنایی میکند بسیار گله دارند اما باید بدانید اینها نتیجه تربیت غلط خود والدین است و نافرمانی در وجود کودک پسر یک امر ذاتی نیست . در نکات تربیت فرزند پسر ، دلیل این نافرمانی نادیده گرفته شدن احساسات از جانب والدین است . اینکه شما فکر میکنید فرزند پسر نیاز به صحبت کردن و بروز احساسات ندارد خود از مخرب ترین افکار یک والد در جهان امروزی است .

کودکان چه پسر و چه دختر نیازمند راهنمایی و توجه شما هستند . با فرزندتان صحبت کنید و از او بخواهید احساساتش را بروز بدهد . اگر در برخورد با فرزند پسر خود همیشه صورتی نصحیت گرایانه داشته باشید و او را از عواقب همه قدم هایش بترسانید و یا با خشونت او را از انجام کاری منع کنید خواهید فهمید که در آینده دیگر با شما صادق نخواهد بود . در نکات تربیت فرزند پسر خود تفاوت های شخصیتی . ذاتی او را مورد توجه خود قرار بدهید و از او انتظارات بیش از حد نداشته باشید .

نکات تربیت فرزند دختر

نکات تربیت فرزند دختر نیازمند محبت و احساس فراوان است . نکات تربیت فرزندان بطور کل امری مهم است اما تربیت دختر با پسر علیرغم شباهت ها ، تفاوت های بسیاری نیز دارد . همانگونه که میدانید دختران موجوداتی بسیار حساس و با احساس هستند . اینها مادران آینده و سازنده جوانه های زندگی نسل های بعدی خود هستند پس در نکات تربیت فرزند دختر باید تلاش چند برابر داشته باشید . دختران بسیار عاطفی هستند و به کائنات و اتفاقات اطراف خود نگاه بسیار لطیفی دارند . در جامعه امروز شکاف تفاوت های اجتماعی بین دختر و پسر خیلی کمتر و نه لزوما محو شده هستند . در گذشته دختران از نظر اجتماعی و عاطفی بسیار سرکوب میشدند و این اثرات سوء بسیاری بر نسل های آینده شان میگذاشت .

موارد مهم نکات تربیت فرزند دختر

در نکات تربیت فرزند دختر خود یک موجود مهربان با احساس و فعال باشید . دختران روابط صمیمی تری با پدرها دارند . سعی کنید آغوشتان را همیشه به روی کودک خود باز کرده و از تعصب های بیجا در تربیت کودک دختر خود دست بردارید . سعی کنید با دختر خود بیشتر صحبت کنید و در امور زندگی از او کمک بگیرید تا متوجه نقش مهم خود و برابری و عدالت در خانه باشد . نسبت به درخواست ها و آزادی های فرزند دختر خود دیدگاه بهتر و عادلانه تری داشته باشید . اگر نگران عواطف او هستید نحوه کنترل آن در اجتماع را به او یاد بدهید . با مراجعه به بهترین مشاوره خانواده و روانشناسی این امر تا حدود بسیاری برای شما آسان میگردد .

آموزش نکات تربیت فرزند

آموزش نکات تربیت فرزند در دنیای امروزی در دسترس همگان قرار گرفته است . هوارد گاردنر محقق دانشگاه هاروارد هفت نوع هوش را شناسایی کرده که در کودکان بسیار فعال هستند که شامل هوش مصنوعی ، بصری ، موسیقی ، منطقی ، ریاضی ، زبانی و بین فردی یا همان هوش اجتماعی است . این بدین معناست که باید این هوش ها را در کودک خود زنده و بیدار کنید . تا او بتواند سبک یادگیری خود را شناسایی کند . بعنوان مثال اگر فهمیده اید هوش فرزند شما بصری است در یاد دادن جدول ضرب به او از فلش کارت استفاده کنید . اگر هوش کودک شما موسیقیایی باشد باید با شعر و موسیقی مطالب را به او بیاموزید و بقیه انواع هوش هم به همین شکل باید اول شناخته شوند و سپس در کمک به تربیت و یادگیری فرزند شما بکار گرفته شوند .

نکات آموزش نکات تربیت فرزند

اولین گام آموزش نکات تربیت فرزند به شما نشان میدهد که در نکات تربیت فرزند خود هیچگاه او را سرکوب نکنید . سرکوب کردن در ابعاد مختلفی است از جمله :

  • سرکوب استعداد ها
  • سرکوب بازی کردن
  • سرکوب صدا
  • سرکوب ظاهر
  • سرکوب روانی
  • سرکوب شخصیتی

و انواع دیگری که فعلا به آنها نمیپردازیم .

خانه شما منحصرا به شما تعلق ندارد پس سعی نکنید کودک را برای آرامش خودتان سرکوب کنید . کودک باید بتواند انرژی خود را تخلیه کند تا انسان سالمی باشد . صدا و بازی کودک را بخاطر انجام روزمره خود سرکوب نکنید . این کارها در آینده عواقب بسیار بدی در نکات تربیت فرزندان شما خواهد داشت .

فرزند پسر و دختر

اصول نکات تربیت فرزند

اصول نکات تربیت فرزند به شما میگوید که در پرورش فرزندان خود سعی کنید یک والد مهربان و صبور باشید . تحقیقات نشان داده والدین خشن و بداخلاق فرزندان موفقی ندارند . کودکانی که در محیط های پر تنش و استرس زا همراه با والدین خشن و نامهربان بزرگ میشوند از ناکارآمد ترین کودکان در آینده این جهان هستی خواهند شد . این کودکان ، ظرفیت های فردی و بالقوه خود را از دست داده و اصطلاحا گم میکنند . استرس و ترس در بخش هایی از مغز یک کودک مثل حافظه و یادگیری دخالت مستقیم دارد . در تحقیقات انجام شده در افراد پر استرس سطح های بالایی از کاهش عاطفه ، مشکلات رفتاری و فیزیکی دیده شده است .

مهمترین اصول

از مهمترین اصول نکات تربیت فرزند چه نکات تربیت فرزند پسر و چه دختر این است که با آغوش گرفتن فرزندتان در طول شبانه روز به او احساس مهم بودن و عشق را تزریق کنید . آغوش والدین برای کودکان ساده ترین و ارزان ترین نوع درمان روانشناسی است . اگرچه در تربیت یک کودک ، شما به یک مشاوره کودک و صد البته برای پر رنگ کردن استعداد های کودک و شکوفایی توانایی های بالقوه‌ ی او نیاز به مخارج بسیاری دارید که در کلاس های آموزشی درسی یا موسیقی و هنر و ورزش خرج میشود اما باید بدانید اصل اساسی در تربیت او مهربان بودن و عشق شماست ؛ در مسیر نکات تربیت فرزند خود برای دست یابی به موفقیت و نتیجه مثبت میتوانید مباحث مشاوره خانواده را در کتابها و اینترنت مثل همین متن که در حال حاضر میخوانید مطالعه کنید .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه روانشناسی کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: 6 Mistakes to Avoid When Raising a Son

  • ۰۱/۰۹/۰۱
  • جللال میری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی