بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰
مشاوره روانشناسی خانواده
مشاوره تلفنی

روانشناسی کودک و نوجوان

آرمین یک پسر بچه 12 ساله است که به فوتبال بسیار علاقه مند است. پدر و مادر او هر دو پرستار هستند و شرایط کاری فشرده ای را دارند. از طرفی هم بازیش خوب است و کاپیتان تیم مدرسه فوتبالی است که می رود. اما اخیرا مربی او متوجه رفتار پرخاشگرایانه او نسبت به دوستان و هم تیمی هایش شده است و متاسفانه آخرین دعوا به درگیری فیزیکی منجر شده است. از همین رو مربی به والدینش خبر می دهد و با توجه به راهنمایی او قرار شد که خانواده آرمین او را پیش یک مشاور روانشناسی ببرند.

در جلسه اول مشاوره مشخص شد که آرمین رفتار پرخاشگرایانه ای دارد که گاهی اوقات از کنترل خارج می شود. اما نکته جالب این بود که این پرخاشگری نشانه یک افسردگی شدید در او بود که به دلیل اهمیت کم والدین ایجاد شده بود. از همین رو درمانی که برای او صورت می گرفت باید بر مبنای درمان های افسردگی می بود. از همین رو روشی که او استفاده کرد روان درمانی بین فردی برای نوجوانان( IPT) بود. پس از دو ماه کار کردن با این روش روند بهبود در رفتار او کاملا مشخص شد.

به طور کلی مشاوره روانشناسی می تواند در بازه بسیار بزرگی به رفع مشکلات فردی و اجتماعی کمک کند.


منبع:familico.ir

  • ۰۰/۰۷/۲۴
  • جللال میری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی