بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

مشاوره خانواده فمیلیکو

چه دلایلی می تواند شما را به مشاوره خانواده راهی کند؟

معتاد
اعتیاد می تواند همه اعضای خانواده را از همسر شما گرفته تا نوجوان یا اعضای خانواده گسترده شما تحت تأثیر قرار دهد. حتی اگر فرد معتاد در خانواده نزدیک شما نباشد ، پیامدهای اقدامات وی ممکن است به شدت احساس شود. کنار آمدن با الکل و مواد مخدر ممکن است دشوار باشد ، به ویژه هنگامی که سابقه قوی یا عدم سابقه مصرف مواد مخدر و الکل در خانواده وجود دارد ، اما این چیزی نیست که خانواده شما به تنهایی با آن کنار بیایند.

خواه عزیز شما نیاز به مداخله ، خدمات توانبخشی یا مشاوره داشته باشد ، تمام خانواده از مشاوره یا درمان خانواده و یادگیری نحوه حمایت از یکدیگر و مبارزه با اعتیاد با هم سود خواهند برد. در موارد اعتیاد ، خانواده درمانی مکانی عالی برای هر یک از اعضای خانواده است تا در مورد تأثیر آن بر آنها صحبت کند.

نگهبان راز
داشتن اسرار یا موارد خاصی که برای خود نگه می دارید طبیعی و سالم است. در حالی که یک کتاب باز بودن می تواند در خانواده مهم باشد و ارتباط در ازدواج ضروری است ، داشتن چند مورد که برای خود نگه دارید نباید به کسی آسیب برساند. با این حال ، اگر خود را دائماً از همسرتان دور نگه می دارید یا همه چیز را عمداً ترتیب می دهید تا همسر یا خانواده خود متوجه نشوند ، این رفتار فریبنده و محرمانه است و می تواند منجر به برخی از مشکلات عمده ازدواج شود. این عادات بر کل خانواده تأثیر می گذارد.

خانواده درمانی می تواند به شما و همسرتان کمک کند تا علت اصلی فاصله ایجاد شده بین شما و دلیل پنهان نگه داشتن اسرار را کشف کنید. یک مشاور خانواده همچنین می تواند به رفع شکاف ارتباطی که با شریک زندگی خود تجربه می کنید کمک کند. در طول درمان ، هر یک از اعضای خانواده ممکن است وقت شخصی یا جمعی با مشاور خانواده داشته باشند تا به منبع قطع ارتباط خانواده یا شریک برسند.
خشکسالی جنسی
بر اساس یک مطالعه مشهور ، شرکا باید حداقل یک بار در هفته برای حفظ صمیمیت و صمیمیت رابطه جنسی داشته باشند. ثابت شده است که صبر کردن بیش از یک هفته برای صمیمی بودن با شریک زندگی شما منجر به فاصله و عدم گشاده رویی و مشکل در برقراری ارتباط می شود. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود زوجین دچار خشکسالی جنسی شوند. گاهی اوقات به دلیل داروها یا عدم تعادل هورمونی است که میل جنسی ما را کاهش می دهد. در موارد دیگر می تواند به دلیل چیزی درونی در رابطه باشد.

عدم صمیمیت در یک رابطه می تواند نشانه ای از مشکلات ارتباطی ، افسردگی ، قطع ارتباط یا صرف وقت کافی برای یکدیگر نباشد. اغلب ، هنگامی که زوجین با صمیمیت مشکل دارند ، در سایر زمینه های روابط خود نیز دچار مشکل می شوند که می تواند منجر به مشاجره و دعوا شود. این نوع فشار بر روابط می تواند کل خانواده را تحت تأثیر قرار دهد. خانواده درمانی می تواند کلید ارتباط مجدد جسمی و روحی با شریک زندگی باشد. یک درمانگر خانواده مشاوره لازم را برای کمک به شما و شریک زندگی شما ارائه می دهد.

صمیمیت به عنوان مجازات
وقتی شوهر یا همسرتان وقتی می گویند که به شریک قبلی خود در فیس بوک می گوید یا می خواهد پیام بدهد تا ببیند وضعیتشان چگونه است ، ظرف نمی کند ، آیا از صمیمیت به عنوان مجازات اعمال آنها دریغ می کنید؟ هرگز نباید احساس کنید که باید شریک خود را مجازات کنید. در یک رابطه ، دو نفر باید برای حل مسأله خود سودمند عمل کنند ، نه اینکه یکدیگر یا سایر اعضای خانواده را مجازات کنند.

محرومیت از صمیمیت ساده ترین راه برای دستکاری همسرمان است و گاهی اوقات حتی ممکن است متوجه نشویم که این کار را انجام می دهیم. این رفتار می تواند باعث عدم تعادل بزرگ در یک رابطه شود و منجر به کینه و عصبانیت شود. مشاوره یا درمان خانواده می تواند به شما کمک کند راههای بهتری برای برقراری ارتباط بین نیازهای خود و همسرتان بیابید.

رشد جدا: دلایل و راه حل ها
افراد به طور طبیعی با افزایش سن رشد می کنند و تغییر می کنند. در یک رابطه ، گاهی اوقات ما نیاز داریم که با شیوه تغییر و رشد خانواده مان سازگار شویم. هنگامی که کودکان نوجوان هستند ، والدین بزرگسال این شانس را دارند که در مورد نحوه زندگی خود در زمانی که فرزندانشان خارج از خانه هستند فکر کنند و در برخی مواقع ، اعضای خانواده می توانند ایده های متفاوتی از ظاهر آن داشته باشند.

ممکن است فرزندی در خانه داشته باشید که بخواهد در خانه بماند زیرا قصد دارد در خانه به کالج برود و نمی خواهد از خانه خارج شود. ممکن است بخواهید به کوه بروید در حالی که همسرتان می خواهد در سراسر جهان ماجراجویی کند.

یک مشاور خانواده می تواند به خانواده شما کمک کند تا آینده خود را بدون مشاجره و دعوا پیش ببرند. مشاوره زمینه ای برای ارتباطات باز با میانجی خنثی ، مشاور خانواده شما فراهم می کند.

نگه داشتن کینه ها
هنگامی که یکی از اعضای یک خانواده کینه ای دارد ، می تواند برای تمام اعضای خانواده احساس شود و بر آن تأثیر بگذارد.


منبع:familico.ir

  • ۰۰/۰۷/۲۳
  • جللال میری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی