بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

مشاوره طلاق فمیلیکو

طلاق زمانی اتفاق می افتد که ازدواج موفقیت آمیز نباشد. پایان یک ازدواج می تواند مانند یک آرامش باشد. همچنین می تواند بسیار استرس زا باشد. حتی شریکی که ترک را انتخاب می کند ممکن است طیف وسیعی از احساسات را احساس کند. آنها ممکن است غم ، گناه ، خشم ، گیجی ، ترس ، شرمندگی و اضطراب را تجربه کنند. اگر کودکان درگیر شوند ، استرس طلاق ممکن است شدیدتر باشد.

چرا مردم جدا می شوند؟
بین 40 تا 50 درصد از زوج های متاهل در ایالات متحده طلاق می گیرند. شرکا ممکن است به دلایل زیادی طلاق را انتخاب کنند. زوجین اغلب دلایل متعددی را به جای یک مشکل واحد ذکر می کنند. دلایل زیر یکی از رایج ترین دلایل طلاق است:

عدم تعهد. این شامل ازدواج در سنین پایین یا ازدواج با فرد اشتباه می شود.
یک ماجرا
مسائل ارتباطی یا تمایل به مشاجره
تقسیم کار ناعادلانه در ازدواج
سوء استفاده جسمی یا سوء استفاده عاطفی
اعتیاد
آمادگی ناکافی برای چالش های زندگی زناشویی
مشکلات مالی و بحث در مورد پول
آیا می توان طلاق را پیش بینی کرد؟
نمی توان با دقت 100٪ پیش بینی کرد که آیا ازدواج به پایان می رسد. اما نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد ممکن است. در صورت وجود ، این علائم می تواند به معنی احتمال طلاق باشد. روانشناس جان گاتمن زمان زیادی را صرف تحقیق در مورد علت شکست شراکت کرده است. او نظریه می دهد که مشکلات خاصی نیستند که منجر به طلاق می شوند. او در عوض دریافت که طلاق اغلب ناشی از مسائل مربوط به نحوه ارتباط شرکا است. گوتمن با تحقیقات خود برخی از عوامل پیش بینی کننده طلاق را مشخص کرده است. اینها "چهار سوار" طلاق نامیده می شوند:

انتقاد ، به ویژه هنگامی که از اظهارات مثبت مکرر غافل نشوید
تحقیر و عدم احترام. گاتمن معتقد است که این بهترین پیش بینی کننده طلاق است. او معتقد است که حتی در اوایل رابطه نیز می توان آن را مشاهده کرد.
حالت دفاعی افرادی که نمی توانند مسئولیت یک مشکل را بر عهده بگیرند نمی توانند آن را برطرف کنند. آنها ممکن است نتوانند با همسر خود همدلی نشان دهند.
سنگ اندازی این اجتناب از تعامل و بحث در مورد مشکلات است. راه اندازی سنگ می تواند حل یک بحث را غیرممکن کند.
اگر یک یا چند نفر از چهار سوارکار در رابطه شما حضور دارند ، هنوز دیر نشده است. تشخیص وجود مشکل می تواند اولین گام در جهت حل آن باشد. اما اگر زوجی این علائم را نادیده بگیرند ، ممکن است به طلاق نزدیک شوند.

اثرات طلاق
طلاق از جهات مختلف زندگی را تغییر می دهد. نظارت بر واکنش های شما نسبت به تغییرات طلاق مفید است. این خودآگاهی می تواند به شما در کنار آمدن با تعدیلات متعدد بعدی کمک کند.

برخی از تغییرات متداول طلاق عبارتند از:

امور مالی. تغییرات مالی زمانی اتفاق می افتد که یک خانواده به دو نفر تبدیل می شود. برخی از افراد عادت دارند که توسط شریک خود حمایت مالی شوند. طلاق ممکن است این موضوع را تغییر دهد. تغییرات ناگهانی بودجه که با طلاق به وجود می آید ممکن است باعث نگرانی ، استرس یا اضطراب شود.
سبک زندگی. زندگی مجردی و زناشویی متفاوت است. افراد تازه طلاق گرفته ممکن است بعد از جدایی احساس تنهایی کنند یا دچار شوک شوند. این احساسات حتی در صورتی که فرد خواهان طلاق باشد نیز بروز می کند. مراقبت از خود و دلسوزی برای خود در این زمان تغییر کلیدی است.
روابط. روابط با فرزندان و دوستی ها ممکن است با طلاق تغییر کند. روابط با دوستان مشترک ممکن است متفاوت باشد. فرزندان شما ممکن است دیگر همیشه با شما زندگی نکنند. این تغییر ممکن است باعث احساس از دست دادن یا اندوه شود. حفظ یک شبکه پشتیبانی قوی در این مدت می تواند کمک کننده باشد.
احساسات طلاق
بازیابی طلاق یک فرایند است. سازگاری با تغییراتی که در نتیجه طلاق رخ می دهد می تواند زمان بر باشد. بخشی از این فرآیند تشخیص قطعی شدن تغییرات است. افرادی که تازه طلاق گرفته اند متوجه می شوند که زندگی آنها تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. زندگی اطرافیان نیز ممکن است به طرز عمیقی تغییر کند.

احساسات زیادی در نتیجه طلاق ایجاد می شود. تعدادی از آنها عبارتند از:

نگران امور مالی ، اشتغال یا مسکن باشید
ناراحتی از دست دادن دوستان یا اعضای خانواده در نتیجه طلاق
احساس گناه و غلبه احساسی. افکار در مورد اینکه چگونه طلاق می تواند بر هر کودکی تأثیر بگذارد ممکن است باعث این احساسات شود.
اندوه از دست دادن شیوه زندگی آشنا یا شریک زندگی. اگر یکی از طرفین مایل به طلاق نباشد ، ممکن است این امر سخت باشد.
استرس ناشی از طی مراحل قانونی یا مشاوره طلاق ، به ویژه اگر کودکان درگیر شوند. استرس همچنین می تواند همزمان با سازگاری اعضای خانواده با روال جدید و ایجاد شبکه های حمایتی جدید ایجاد شود.
این مسائل اغلب می توانند در طول فرآیند بازیابی حل شوند. درمان یکی از راه های شروع بهبودی پس از طلاق است.

طلاق و کودکان
در صورت داشتن فرزند ممکن است طلاق پیچیده باشد. کودکان اغلب تحت تأثیر طلاق والدین قرار می گیرند. این اثرات ممکن است باعث مشکلات روانی شود. طلاق ممکن است شانس اضطراب ، افسردگی ، خودآزاری و خودکشی را در کودکان و نوجوانان افزایش دهد. با مشاهده واکنش های فرزندتان می توانید از این مسائل جلوگیری کنید.

برخی از نشانه هایی که کودک با طلاق والدین مشکل دارد عبارتند از:

بازیگری در مدرسه یا خانه
خاموش شدن یا عقب نشینی
تغییر در رفتار معمول
افزایش قانون شکنی یا اطاعت
خشم عصبی یا تحریک پذیر
علائم خودآزاری
نشان دادن احساسات بسیار بیشتر یا بسیار کمتر از حد معمول
یک بار شما نه

این رفتار را برطرف کنید ، می توانید آن را برطرف کنید. برخی از راه های رسیدگی به واکنش فرزند شما در برابر طلاق عبارتند از:

پرسیدن سوالات باز در مورد احساس آنها
به هر سوالی که دارند به شیوه مناسب سن پاسخ دهند
اطمینان حاصل کنید که آنها در طول فرآیند احساس امنیت و امنیت می کنند
به آنها اطلاع دهید که هر اتفاقی بیفتد ، شما در کنار آنها خواهید بود
اگر فرزند شما با طلاق شما مشکل دارد ، یک درمانگر کودک یا خانواده می تواند به شما کمک کند. آنها می توانند یک موقعیت امن برای فرزند شما برای به اشتراک گذاشتن افکار ، احساسات و نگرانی های خود فراهم کنند.


منبع:familico.ir

  • ۰۰/۰۷/۲۳
  • جللال میری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی