بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

مشاوره خیانت فمیلیکو

موقعیت های هشدار دهنده و تهدید آمیز - و تمایل به ایجاد نیاز به فرار و دفاع از خود هنگام سخت شدن زندگی ایجاد می شود.

بیاموزید که چگونه می توانید پاسخ های مبارزه ، پرواز یا مسدود کردن خود را تشخیص دهید.

سرگیجه احساسی

برای برخی از افراد ، یافتن شخصی که برای او ارزش قائل بوده و به او اعتماد کرده است به او خیانت کرده است ، می تواند باعث شود احساس کنند دنیای آنها وارونه شده است - به معنای واقعی کلمه. این می تواند ، در برخی موارد ، علائم جسمی مانند عدم تمرکز ، سرگیجه ، حالت تهوع و احساسات خارج از بدن را داشته باشد. این اغلب در نتیجه شوک همراه با ناتوانی در پذیرش واقعیت موقعیت است.

  

آثار امور و خیانت ها
کشف یک رابطه ، آشفتگی احساسی زیادی را با خود به همراه دارد. اگر به شما خیانت شده است ، ممکن است خود را مشغول راه هایی کنید که می توانید بلافاصله با موقعیت کنار بیایید و درد را از بین ببرید. اما ، اغلب این روش ها بی اثر هستند و می توانند منجر به مشکلات بیشتر شوند - به ویژه اگر خیانت خود حل نشود.

هنگام برخورد با شرایط ، به واکنش های زیر توجه کنید.

در دست گرفتن کنترل
اغلب ، اولین واکنش به دنبال کشف خیانت ، درخواست شفافیت کامل از شخصی است که آن را انجام داده است. این ممکن است شامل دسترسی کامل به همه ارتباطات ، مانند حساب های ایمیل ، سایت های شبکه های اجتماعی ، پیام های تلفنی و پست های صوتی ، معمولاً به نام ایجاد اعتماد مجدد باشد.

این یک واکنش قابل درک است ، اما چنین پویایی کنترلی می تواند مشکلات بیشتری ایجاد کرده و آسیب برساند. این برنامه نمی تواند آنچه را که واقعاً در حال رخ دادن است بیان کند و می تواند برای همه افراد درگیر کننده و طاقت فرسا باشد.

مایل به دانستن جزئیات
طبیعی است که افرادی که مورد خیانت قرار گرفته اند بخواهند همه جزئیات را در مورد آنچه اتفاق افتاده و چرا بدانند. ممکن است تمایل شدید به تجزیه و تحلیل همه جنبه های خیانت برای یادگیری حقیقت داشته باشید و به خود اطمینان دهید که دیگر تکرار نخواهد شد. درک آنچه اشتباه شده است نیز ممکن است برای به دست آوردن مقداری کنترل بر وضعیت موثر به نظر برسد - به ویژه بر احساسات آسیب دیده و شکسته شدن اعتماد.

با این حال ، احتمال زیادی وجود دارد که جزئیات خیانت به سلاحی برای آسیب و نابودی بیشتر تبدیل شود. علاوه بر این ، بازجویی از فردی که خیانت کرده است برای کسب اطلاعات بیشتر ممکن است به سرعت تبدیل به یک وسواس ناسالم شود. در حالی که صحبت از طریق خیانت ممکن است به شما در پذیرفتن آنچه اتفاق افتاده کمک کند ، به طور کلی ، این روند در جهت هماهنگی با احساسات دردناک است که می توان آرامش را یافت.

تلافی
برخی از افرادی که به آنها خیانت شده است ممکن است بخواهند از صدمه ای که به آنها وارد شده انتقام بگیرند. ممکن است بی عدالتی عمیق و از دست دادن قدرت را احساس کنید و نیاز به اصلاح اشتباه را احساس کنید. اما ، در حالی که انتقام گرفتن ممکن است رهایی موقت از درد و صدمه را به همراه داشته باشد ، چیزی را حل نمی کند.

چگونه بعد از خیانت پیش برویم
هنگامی که اعتماد شما شکسته شد ، قابل درک است که احساس ناتوانی در بخشیدن و ادامه رابطه داشته باشید. به همین دلیل ، شما ممکن است احساس کنید که تنها راهی که می توانید واقعاً از موقعیت خارج شوید ، ترک رابطه است.

اگرچه ممکن است بسیاری از افراد پس از کشف یک رابطه یا خیانت ، این کار را انجام دهند ، اما تعداد زیادی از آنها می خواهند کارها را حل کنند. یک خیانت ممکن است پایه های یک رابطه را به شدت متزلزل سازد ، اما می تواند به طور متناقض آن را قوی تر کند - به ویژه اگر تلاشی برای بازسازی اعتماد و ارتباط و مقابله با مشکلات روابطی که ممکن است منجر به خیانت شود ، وجود داشته باشد.

این که آیا تصمیم دارید از رابطه جدا شوید یا سعی کنید اعتماد را بازسازی کنید ، تصمیم تنها با شما است.

به نظر می رسد تصمیم گیری دشواری باشد ، به ویژه اگر کودکانی درگیر باشند یا اگر مدت طولانی در این رابطه بوده اید. اما ، نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که رفاه و خوشبختی شما در وهله اول قرار دارد. و هر تصمیمی را که می گیرید بگیرید ، یک گزینه لزوما آسان تر از گزینه دیگر نخواهد بود.

 

صحبت با یک مشاوره خیانت واجد شرایط می تواند به شما کمک کند تا احساسات خود را پردازش کرده و گامی مثبت در جهت مرحله بعدی زندگی خود بردارید. آنها شما را تشویق می کنند که دیدی عینی و جدید از تاریخ شخصی خود داشته باشید و به شما این امکان را می دهد که بدون احساس سرزنش در مورد وضعیت فعلی خود به وضوح فکر کنید.

مشاوره روابط
اگر تصمیم بگیرید که رابطه خود را با شریک خود بازسازی کنید ، مشاوره روابط می تواند مفید باشد. این می تواند جنبه های زیادی از یک رابطه یا خیانت و تاثیری که بر روابط و افراد درگیر داشته است را مورد بررسی قرار دهد.

مشاوره زوجین وسیله ای مطمئن برای کمک به افراد خیلی زود پس از کشف خیانت است - مخصوصاً که می تواند به مهار ناراحتی و شوکی که معمولاً در پی دارد کمک کند. 


منبع:familico.ir

  • ۰۰/۰۷/۲۴
  • جللال میری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی