بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

- قبل از حرف زدن فکر کنید:

یک ضرب المثل قدیمی است که می‌گوید اگر حرف نقره باشد، سکوت طلاست. این به این معنی است که لازم نیست همه جا و به نسبت به همه چیز نظر دهید. در برابر حرف ها و نظرات جبهه بگیرید و سریعا واکنش نشان دهید. اول به خود فرصت فکر کردن بدهید، شاید برداشت شما نادرست باشد و یا اشتباه متوجه کلامی شده باشید که سبب رنجش شما شده است. در بررسی های صورت گرفته، از مهم ترین دلایل تنش و دعوا در خانوادها، سوء برداشت از رفتار و صحبت های یکدیگر است.

- صبر و بخشش داشته باشید:

داشتن صبر و حوصله در گفتگو، یک هنر گفتگو با خانواده محسوب می‌شود. یک طرفه به قاضی نروید. اگر از حرفی رنجیده اید سریعا از آن برداشت منفی نکنید. در کمال آرامش از فرد مورد نظر، توضیح بخواهید. کنترل احساسات خود را به دست بگیرید و از خشم بپرهیزید. اگر از رفتار و یا گفتار یکی از اعضای خانواده رنجیده اید و او متوجه اشتباهش شده است و درصدد عذرخواهی برآمده، کینه به دل نگیرید و او را ببخشید. بخشش لازمه تداوم رابطه چه در خانواده و چه در جامعه است.

ایجاد فضای گرم خانوادگی مستلزم تقویت فرهنگ گفتگوست
ارتباط و گفتگو در خانواده

- دعوا و مشاجره به معنای گفتمان و مباحثه نیست:

لطفا تفاوت این دو را درک کنید. با گوشه و کنایه حرف زدن را کنار بگذارید. از جک گفتن و مسخره کردن یکدیگر بپرهیزید. زیرا این رفتار ها در فرد مقابل حس منفی ایجاد می‌کند و سبب کاهش اعتماد به نفس او می‌شود. فردی که در خانواده دائما مورد تمسخر قرار می‌گیرد، در ارتباط اجتماعی خود هم با مشکل مواجه میشود. دچار شخصیتی منزوی، بدون اعتماد به نفس و گوشه گیر شده و در تصمیمات مهم زندگی مانند ازدواج، انتخاب شغل و … به مشکل می‌خورد و قطعا دودش به چشم شما هم خواهد رفت.


منبع:familico.ir

  • ۰۰/۰۷/۲۳
  • جللال میری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی