بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

مشاوره ازدواج فمیلیکو

چند دلیل برای اثبات این که شما به مشاوره ازدواج نیاز دارید:

- شما مشاجرات بی ثمر و آزاردهنده زیادی دارید
همه ما روش های متفاوتی برای مدیریت تعارض داریم. برخی از ما در رویارویی پیشرفت می کنیم. برخی دیگر هنگامی که همه چیز داغ می شود پاشنه می گیرند. و سپس انواع منفعل-تهاجمی وجود دارد. انفجارهای بزرگ می تواند اشک و احساسات جریحه دار را پشت سر بگذارد ، اما مشاجرات مکرر می تواند به همان اندازه مخرب باشد. راس می گوید: "زوج ها وارد یک حلقه تکراری می شوند." "این همان بحث بارها و بارها است."

بحث به خودی خود چیز بدی نیست. وودسفلو توضیح می دهد ، بلکه نحوه برخورد مردم با درگیری است که می تواند آن را ناسالم کند. به عبارت دیگر: لزوماً آنچه شما می گویید مهم نیست بلکه نحوه بیان آن است. او می گوید: "این می تواند انتقاد یا شکایت ، تپق یا کلمات نامهربان یا سوء استفاده لفظی مانند صدا زدن یا فریاد زدن باشد."

درمان زوجین به شما می آموزد که چگونه اختلافات را به شیوه ای سالم - منطقی و محترمانه از بین ببرید. وودسفلو می گوید نحوه شروع گفتگو بسیار مهم است. بنابراین به جای پرتاب کردن چیزی التهابی مانند "چرا این کار را کردی؟" سعی کنید لحن دلگرم کننده تری مانند "کمکم کن بفهمم چرا این احساس را دارید". ضمایر را عوض کنید ، "شما" را عوض کنید (مانند این ، شما همیشه این کار را می کنید) ، که طرف مقابل را در حالت دفاعی قرار می دهد ، برای شخص اول (من احساس می کنم آنچه را که من می گویم نمی شنوید).

از همیشه و هرگز دوری کنید. سالتز توصیه می کند و گذشته را بیرون نکشید. "رویدادهای اخیر چیزی است که شما می خواهید در مورد آن صحبت کنید."

 

. شما در حال گذر از یک گذار بزرگ هستید
مک مانوس می گوید: "حتی اگر شما و همسرتان خوب با هم کنار می آیید ، یک تغییر بزرگ می تواند پویایی رابطه شما را متزلزل کند."

این می تواند یک بیماری ، بازنشستگی یا ترک آخرین فرزندان شما باشد. سالتز می گوید: "در گذشته فرزندان شما ممکن است زمان و انرژی فوق العاده ای را اشغال کرده باشند." "سپس آنها می روند و اگر شما ازدواج خود را در همان سطح پرورش نداده اید ، ممکن است به شریک زندگی خود نگاه کنید و فکر کنید من نمی دانم شما کی هستید. من حتی مطمئن نیستم که شما را دوست دارم. "

ناگهان یافتن مراقبت از والدین بیمار ، که می تواند بخش زیادی از زمان و توجه شما را به خود اختصاص دهد ، مجموعه ای از چالش های متفاوت را ایجاد می کند. اگر همسرتان استرس را درک نمی کند یا حمایتی نمی کند ، می تواند احساس سرخوردگی و کینه را برانگیزد. درمان زوجین می تواند به شما کمک کند تا با برقراری ارتباطی که یکبار با شریک زندگی خود به اشتراک گذاشته اید ، با عادی جدید کنار بیایید.

. شما عاشق فقدان زندگی هستید

برای برخی ، این یک زندگی جنسی نامناسب است. مک مانوس می گوید سالها انجام همان کار در گونی می تواند رابطه جنسی را کمتر لذت بخش کند. "گاهی اوقات یکی از طرفین خیلی خسته است و داشتن رابطه جنسی تنها یک چیز دیگر است که باید از لیست کارهای انجام شده خارج شود." مسائل پزشکی ، عوارض جانبی داروها و تغییرات در بدن شما ، مانند یائسگی ، همچنین می تواند رابطه جنسی را برای برخی از زوجین دشوار کند.

اما صمیمیت های کوچک - مانند ضربه زدن گاه به گاه گونه ، گوش دادن به داستانهای شریک زندگی و حرکات کوچک مهربانی - می تواند به همان اندازه مهم باشد که به شما و شریک زندگی شما کمک می کند احساس ارتباط کنید. مک مانوس خاطرنشان می کند: بسیاری از زوج ها هستند که عاشقانه و از نظر احساسی صمیمی هستند اما از نظر جنسی صمیمی نیستند. "تا زمانی که شما هر دو از وضعیت خود راضی هستید ، مشکلی واقعاً وجود ندارد. مشاوره زوج ها زمانی مفید است که یکی از شما یا هر دو از میزان صمیمیت خود راضی نباشید. "

ممکن است برای افراد دشوار باشد که در مورد موضوعی به این خصوصی صحبت کنند ، اما یک درمانگر خوب می تواند مکالمه را هدایت کند و باید بداند چگونه می تواند هر دو را در بحث راحت تر احساس کند.

 


منبع:familico.ir

  • ۰۰/۰۷/۲۴
  • جللال میری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی