بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

هدف از مشاوره نوجوان چیست ؟

مشاوره نوجوانان امروزه یکی از پر تقاضاترین خدمات روانشناسی در جامعه ماست .  کمتر خانواده ای را می توان یافت که از مشکلات نوجوان خود ، گله نکنند . حتی معلمان و دبیران نیز از بی انگیزگی آن ها شکوه می کنند . غالباً والدین و بزرگترها اعتقادات کلیشه ای در مورد نوجوانان دارند . مانند اینکه آن ها به تحصیل علاقه ندارند . حرمت بزرگترها را رعایت نمی کنند و به دنبال خوش گذرانی هستند . از سوی دیگر نوجوانان نیز غالباً معتقدند که بزرگترها آن ها را درک نمی کنند . در مقابل خواسته های آن ها مثل کوه می ایستند . در مشاوره نوجوانان هر جا مشکلات به خوبی ریشه یابی شده باشد امکان بروز مشکلات بعدی کاهش می یابد . مشکلات دوره نوجوانی حلقه هایی بهم پیوسته هستند ، بدون در نظر گرفتن همه آن ها درک مشکل نوجوانان دشوارتر می شود . نباید نسبت به مشکلات نوجوانان بی توجه بود .

هدف از مشاوره نوجوان چیست ؟

نوجوانان ، آینده سازان جامعه هستند در صورتی که مشکلات آن ها بر روی هم انباشته شود نتایج تاسف باری برای خانواده و جامعه در پی خواهد داشت . در مشاوره نوجوانان می بایست ابعاد مختلف زیستی و روانی در اولویت قرار گیرند . در مشاوره نوجوانان سعی بر این است که خانواده ها و مدارس با مسائل مختلفی که برای نوجوانان به وجود می آید ، آشنا شوند . مرکز مشاوره نوجوانان آویژه با درنظر گرفتن اینکه بسیاری از انحرافات فردی و اجتماعی از این دوره آغاز می گردد ، خدماتی را در این حوزه ارائه می دهد . زیرا با شناخت لازم و کافی مشکلات نوجوانان می توان آن ها را اصلاح کرد . به این ترتیب انسان های شایسته تحویل جامعه داد . تمرکز مرکز مشاوره نوجوانان آویژه در پیشگیری از مشکلات نوجوانان است ، تا به موقع اقدامات لازم در مواجهه با این مشکلات انجام شود . از همه مهم تر نوجوانان نیز با مشکلاتی که در این دوره از مسیر زندگی خود مواجه می شوند ، آشنا گردند . در این صورت احتمالاً خود نوجوان بهتر از دیگران از بروز مشکل جلوگیری می کنند .

مشاوره نوجوان

چرا مشاوره تلفنی نوجوانان مهم است ؟

مشاوره نوجوانان تلفنی زمانی که مشکل به صورت ناگهانی و حاد روی می دهد ، بسیار راهگشاست . در این روش معلمان و والدین می توانند پکیج ها و بسته های مربوط به مشکل خود را دریافت می کنند . عده ای نوجوانی را تولدی دوباره در نظر می گیرند . در این مرحله دگرگونی های زیادی در ابعاد جسمی ، عقلی ، هیجانی به وجود می آید . روی هم رفته این تغییرات ، شخصیت نوجوان را شکل می دهد . به همین ترتیب مشکلات نوجوانان نیز ابعاد گوناگونی دارد و نباید به صورت سطحی به آن ها نگریست . برخورد با نوجوانان نیازمند مهارت خاصی است . در این دوره نوجوانان به رفتارهایی که جنبه عقلانی داشته باشد بیشتر علاقه نشان می دهند . همه چیز از دیدگاه آن ها با صمیمیت و دوستی قابل پذیرش است . از همین جهت در این دوره حرف هایی را که از راه تحکم ، امر و نهی و نصیحت باشد نمی پذیرند . مشاوره نوجوانان تلفنی می تواند شما را در شناخت رفتارها و افکار نوجوانان یاری رساند . مشاوره نوجوانان تلفنی آویژه سعی بر این مهم دارد که بر بحران های دوره ی نوجوانی تمرکز کند . حل این بحران ها تاثیر غیرقابل انکاری بر آینده نوجوانان دارد .

مشاوره نوجوانان راه حلی برای رفع مشکلاتی نوجوانی

یکی از بحران هایی که نوجوانان با آن دست و پنجه نرم می کنند بحران هویت است . نوجوانان برای اینکه حس هویت داشته باشند باید در طول زمان تداومی را در شخصیت خود حس کنند . وی باید این یکپارچگی را در خود احساس کند . هویت عبارت است از تفاوتی که فرد بین خود و دیگران می گذارد . نوجوان برای شناخت هویت خود با دو مسئله مهم روبروست :

1 – تطابق با دگرگونی های جسمانی و شناخت درون .

2- برخورد با مجموعه ای از نظام های محیطی بیرونی .

دلایل اهمیت مشاوره نوجوان

خدمات مرکز مشاوره نوجوانان آویژه

مرکز مشاوره نوجوانان آویژه می تواند به والدین در بحران هویت که نوجوانان را شدیداً دچار اضطراب و درگیری ذهنی می کند ، یاری رساند . مشاوره نوجوانان تلفنی آویژه این هدف مهم را در طی مشاوره های خود دنبال می کند که نوجوانان به بلوغ روانی برسند . یعنی پخته شدن از لحاظ روحی که انسان توانایی تمیز مسائل و مصلحت زندگی شخصی را پیدا کند . به عبارت دیگر نوجوان با برخورداری از بلوغ روانی قادر به قبول مسئولیت های پذیرش شغل ، تشکیل خانواده و تحصیل و ... .

مرکز مشاوره نوجوانان می تواند خدماتی در مورد مشکلات نوجوانان ارائه دهند مانند :

  • مشکلات جسمانی – آموزشی – روانی – عاطفی
  • آشفتگی هویت
  • مسائل مربوط به از خودبیگانگی نوجوانان
  • بی تفاوتی و دروغ گویی نوجوانان
  • کم رویی و اعتماد به نفس پایین نوجوانان
  • دزدی
  • مشکلات و انحرافات جنسی
  • بزهکاری و پرخاشگری نوجوانان
  • عوامل موثر در افسردگی نوجوانان
  • اعتیاد و برنامه پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر
  • ترس و اضطراب و پیامدهای مربوط به آن در نوجوانان
  • مشکلات تحصیلی و راه حل های مربوط به آن در نوجوانان

مشاوره تلفنی خانواده

  • ۰۲/۰۱/۰۲
  • جللال میری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی