بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

داشته باشیم ؟

زندگی مشترک موفق شاید از دریچه نگاه هر شخص تعریف خاص خود را داشته باشد . برخی زندگی مشترک موفق را فقط در یک وضعیت مالی قابل توجه و یک زندگی لوکس میدانند . بعضی دیگر به صرف وجود عشق و علاقه آن را یک زندگی مشترک موفق مینامند . و این تعاریف از زندگی مشترک موفق نتیجه تفکر ، تربیت ، شرایط زندگی و فرهنگ فرد است . اگر در کالبد یک زندگی قرار بگیریم قطعا حس خوشبختی و آرامش تعریفی تمام شده برای زندگی مشترک موفق است . و خوشبختی حس و شرایطی کاملا نسبی است که هرگز نمیتوان برای آن قرار داد و ماده ای تنظیم کرد و هرگز نمیتوان بنا بر شرایط مادی و عینی زندگی میزان خوشبختی کسی را قضاوت کرد چرا که حسی کاملا درونی است که دلیل آن هر چیزی میتواند باشد .

اما خارج از تعاریف و دیدگاهای فردی باید بتوان یک استاندارد برای زندگی مشترک موفق در نظر گرفت . اما این استاندارد ها را چه کسی میخواهد تعیین کند ؟ به طور حتم متخصصان روانشناسی خانواده کسانی هستند که طبق معیار های صحیح با در نظر گرفتن جنبه های اقتصادی اجتماعی ، فرهنگی ، عاطفی ، جنسی و . . . میتوانند استاندارد های زندگی مشترک موفق را بیان کنند . اما به این معنا نخواهد بود که که اگر یک زندگی مشترک در یکی از این موارد کاستی داشت دیگر موفق نیست . چرا که خود موفقیت زندگی مشترک نیز جریانی نسبی است که برای هر سطح و شرایطی از زندگی به صورت متفاوتی کسب میشود .

اصول زندگی مشترک موفق

اصول زندگی مشترک موفق را میتوان تابعی از چند ویژگی اخلاقی فردی و اجتماعی دانست . قطعا در این میان بسته به شرایط اصول ریز تری هم وجود دارد اما اصول زندگی مشترک موفق برای تمام سبک ها و شرایط های مختلف زندگی میتواند موارد مشترکی نیز داشته باشد . یکی از این موارد که جزء مهم ترین ها میباشد درک متقابل است ، درک تنها با شناخت صحیح و کافی از ویژگی های اخلاقی و روحی و حتی جسمی طرف مقابل به دست خواهد امد . این شناخت را بهتر است در شرایط دوستانه و با پرسش و پاسخ از یکدیگر به دست آورید به طور مثال از همسرتان بپرسید هنگام عصبانیت چه چیزی او را آرام میکند یا چه چیزی بیشتر او را عصبی میکند . شناخت از این طریق قطعا بسیار بهتر از این است که در زمان عصبانیت و با آنالیر رفتار همسرتان به شناخت برسید .

احترام در زندگی مشترک موفق

مورد بعد در اصول زندگی مشترک موفق که قطعا دنباله رو درک متقابل است احترام متقابل و همدلی است ، پس از درک روحیات و خلقیات اکنون زمان آن رسیده که به دنیای شخصی همسرتان با هر قوانین و چیدمانی احترام بگذراید اگر موردی در شخصیت همسرتان وجود ندارد که باعث آسیب به شما و زندگی مشترکتان شود تنها وظیفه شما احترام به آن است در مثالی قابل درک اگر همسرتان اوقات فراغت خود را با خواندن کتاب سپری میکند شما نباید او را مجبور کنید که به استخر برود . اصل سوم قضاوت نکردن است . کاری که نه تنها حق انجام آن در مورد همسر خود نداریم بلکه در مورد هیچ شخص دیگری چنین اجازه ای به حیطه درک و تعالی ما داده نشده است .

مسئولیت پذیری در زندگی مشترک موفق

قبل از هر تصمیم بی رحمانه ای به همسرتان فرصت توضیح دهید قطعا او برای اعمال و رفتار خود دلایل مشخصی دارد حقیقت را با واقعیت یکی نکنید ، واقعیت آنچه که شما میبیند است اما حقیقت هرگز قابل رویت نیست و فقط باید فرصت پی بردن به آن را به خود بدهیم . پس با داوری کردن حقوق خود و طرف مقابل را پایمال نکنید شما حق دارید که حقیقت را بدانید و طرف مقابل حق دارد که به شما ثابت کند . اصل بعدی که در تمام طول زندگی فردی و مشترک حس میشود مسئولیت پذیری است .

به وظایف خود آگاه باشید و انجام آن ها را به لطف کردن جلوه ندهید . مسئولیت پذیری گره گشای بسیاری از تنش های زندگی مشترک است . و به عنوان اصل اخر محبت ، گذشت و سازش را در قالب یک اصل بر پازده در نظر بگیرید . نسبت که زندگی و همسر خود با گذشت رفتار کنید و به مادام به دنبال مقصر نباشید . اصول زندگی مشترک موفق را با مشاوره زناشویی و زندگی مشترک بهتر و بیشتر درک خواهیم کرد.

نکات زندگی مشترک موفق

نکات زندگی مشترک را شاید بتوان به صورت کلید واژه در یک لیست بیان کرد اما رعایت آن ها در زندگی زناشویی طیفی پیوسته خواهد داشت که شما نمیتوانید بازه زمانی خاصی را برای هرکدام از آنها تعیین کنید بلکه نکات زندگی مشترک موفق در طول زندگی شما مادام باید در حال رعایت باشند . یکی از این نکات که عدم درک آن دردسر ساز خواهد شد این است که فرد نمیپذیرد دیگر مجرد نیست . اینکه تصور کنیم فرق مجرد بودن با تاهل فقط حضور یک فرد به عنوان همسر است و همه چیز شبیه دوران مجردی است کاملا اشتباه است و تفاوت این دو دوران باید برای ما قابل پذیرش باشد .

نکته دوم اعتماد دو طرفه است یاد بگیرید که بی دلیل به همسرتان سوء ظن نداشته باشید و او را متهم نکنید شما فقط شریک شادی های همسرتان نیستید پس او را در لحظات سخت تنها نگذراید او باید حمایت شما را در کنار خود حس کند . بد قول نباشید . قبل از هر قولی توانایی انجام آن را در خود بسنجید بد قولی از شما یک فرد غیر قابل باور در ذهن همسرتان میسازد . تحت هر شرایطی صادق باشید . همه انسان ها مستعد اشتباه هستند اما محق دروغ گفتن نه . پس با صداقت همسرتان را برای بخشش تحت تاثیر قرار دهید نه با دروغ او را فریب دهید و تنها به پیشرفت خود فکر نکنید همیشه یک زوج موفق قابل ستایش تر از یک فرد موفق هستند . نکات زندگی مشترک موفق بسیار ریز تر و متعدد میباشند اما سعی بر آن بود که اولویت ها در این قسمت بیان شوند .

راز های زندگی مشترک موفق

رازهای زندگی مشترک موفق را نمیتوان از زندگی دیگران کپی برداری کرد اما الگو گرفتن میتواند به ما کمک کند . به طور کل برای یک زندگی شاد که همه خواهان آن هستیم نیاز به تلاش هردو طرف است . هرگز یک نفر نمیتواند شما را صد در صد خوشبخت کند چون او تنها نیمی از ماجرا است و نیم دیگر خود شما هستید پس بهتر است دست بکار شوید . وقت مخصوصی را در طول روز یا هفته به خود و همسرتان اختصاص دهید .

بدون نفر سومی باهم گرم صحبت شوید ، به مرکز خرید بروید یا یک پیکنیک دو نفره ترتیب دهید ، هرگز در جمع همسرتان را تخریب نکنید ، شما با این کار نه تنها چیزی به دست نمی آورید بلکه باعث کینه توزی همسر خود میشوید ، از صفات خوب او تعریف کنید تا شاهد چندین برابر شدن آنها باشید . رابطه جنسی خود را مدیریت کنید و اجازه ندهید به یک رفتار روتین غریزی تبدیل شود . برای آینده برنامه ریزی کنید و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای خود مشخص کنید ، رازی های زندگی مشترک موفق همانطور که گفته میشود راز هستند و در هر زندگی متفاوت پس راز های زندگی خود را پیدا کنید ، شما میتوانید هرچقدر بخواهید از رازهایتان برای یک زندگی شاد تر استفاده کنید .

داشته باشیم ؟

شروع زندگی مشترک موفق

شروع زندگی مشترک موفق همیشه پر چالش تر از مراحل دیگر زندگی زناشویی بوده است چرا که در ابتدای زندگی همه چیز بوی تازگی میدهد و بسیاری از شرایط را ما برای اولین تجربه میکنیم . وجود یک راهنما میتواند کیفیت این شروع را برای ما چندین برابر کند چرا که میتوان از تجارب و مهارت او برای فهمیدن اینکه چگونه بهترین عملکرد را داشته باشیم استفاده کرد . مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی با کادر مجرب مشاوره خانواده به ما کمک میکند که در برخورد با مسائل و شرایط جدید پیش رو بهترین کنش را از خود نشان دهیم .

طبیعی است که در ابتداری زندگی زناشویی گاهی گیج شویم یا نتوانیم درست تصمیم بگیریم و . . . یک مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به ما این بیشن و مهارت را میدهد که درست و به موقع اقدام کنیم تا شروع زندگی مشترک موفق را در عمل شاهد باشیم . راهکار های مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی بر پایه نظریات و پژوهش های علمی میباشد که در طی تجربیات متعدد متخصصان این مرکز به کارامد ترین شکل خود در آمده اند پس با اعتماد همراه با همسر خود با مراجعه به این مراکز شروعی پر انرژی و با کیفیت را برای خود رقم بزنید .

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

در این راستا مشاوره ۲۴ ساعته خانواده آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: How to Be Successful in Life: 14 Steps (with Pictures) 

  • ۰۱/۰۵/۰۷
  • جللال میری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی