بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

ترس شماره 1: اگر با "فرد اشتباه" ازدواج کنم و پشیمان شوم چه؟

ما در دنیای «ترس از دست دادن» یا «FOMO» برای آن دسته از ما که در فرهنگ پاپ باهوش هستیم زندگی می کنیم. با هر رویداد اجتماعی، ارتقای شغلی، زایمان، و وضعیت رابطه ای که در رسانه های اجتماعی ارسال می شود، به نظر می رسد که همه افراد دیگر در حال «زندگی خوب» هستند. تمایل ما برای به اشتراک گذاشتن حلقه هایلایت، توهمی ایجاد کرده است - این توهم نشان می دهد که "چیزی" یا "کسی" بهتر را از دست می دهیم.

 

اگر از ازدواج پشیمان شوم چه؟ چه می شود اگر "همسر" من هنوز آنجا باشد... کسی که هرگز با او دعوا نمی کنم؟

روندهای اجتماعی کنونی منعکس کننده قدرت ترس است. اگرچه زوج‌ها دیرتر ازدواج می‌کنند، اما منتظر نیستند تا بعداً با هم زندگی کنند. در واقع، آنها با نرخ های بالاتری نسبت به قبل در حال زندگی مشترک هستند - تلاشی برای "آزمایش محرک" رابطه قبل از تعهد کامل به ازدواج. فقط 60 درصد از این زوج ها واقعاً عروسی را دنبال می کنند، بقیه احتمالاً در حالت تک همسری سریالی زندگی می کنند.

راه حل: بررسی روح دنیای واقعی.

در حالی که FOMO یک احساس است که مبتنی بر فانتزی است، تعهد یک انتخاب سالم و سودمند است. علم در حال حاضر از آنچه که Word همیشه تبلیغ کرده است پشتیبانی می کند. ما به هم تعلق داریم مردان و زنانی که درگیر روابط ایمن و محبت آمیز هستند، عمر طولانی تری دارند. آن‌ها در برابر بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی و ناراحتی‌های سلامت روان آسیب‌پذیرتر هستند و نسبت به همسالان مجرد یا مطلقه خود رضایت بیشتری از زندگی را گزارش می‌کنند.

دلایل استرس قبل از ازدواج

امور مالی امور

امور مالی و اقتصادی به راحتی میتوانند منبع استرس و نگرانی در ازدواج شما باشند. بسیاری از زوجینی که در شرف ازدواج هستند، درگیر مشکلات اقتصادی هستند. لذا روزهای خوش ازدواج میتواند برای دختری که باید هزینه های سنگین خرید جهیزیه را به دوش بکشد و پسری که باید برای تامین مخارج عروسی و مسکن و... تلاش کند، سخت و استرس زا باشد. علاوه بر این برخی افراد نگرانی های دیگری همچون اشتغال، هزینه های فرزندآوری و مراقبت های بهداشتی و مراقبت از کودکان دارند که فشار ناشی از آن میتواند بر روی هر دو فرد تأثیر بگذارد و میتوان آن را دلیل عمده ترس از ازدواج دانست. اما فراموش نکنید که شما در یک ازدواج موفق باید بتوانید مسائل مالی را به شکلی حمایتی و سازنده با یکدیگر در میان بگذارید تا بتوانید آنها را به بهترین شکل مدیریت کنید.

[caption id="attachment_2095" align="aligncenter" width="800"]امور مالی مهم ترین دلیل استرس قبل ازدواج امور مالی مهم ترین دلیل استرس قبل ازدواج[/caption]

وضعیت شغلی

عدم ثبات شغلی یکی دیگر از عواملی است که میتواند دلهره های قبل از ازدواج را بیشتر کند. چون بسیاری از مشکلات اقتصادی شما در آینده که در قسمت قبل مطرح شد، ارتباط مستقیمی با وضعیت شغلی شما یا همسرتان دارد. بدیهی است فردی که شغل و درآمد مناسبی نداشته باشد مشکلات بیشتری خواهد داشت.

ترس از تغییر

میدانیم که ازدواج، تغییر بزرگی در سبک و شیوه ی زندگی افراد ایجاد میکند. دختر و پسری که در خانه پدری مسئولیت چندانی نداشته اند، حالا باید مسئولیت یک زندگی را به دوش بکشند. لذا همین تغییر سبک زندگی و ورود به یک جریان ناشناخته، میتواند استرس ازدواج را دو چندان کند. حتی شخصی که بعد از ازدواج به آن تبدیل میشوید، ممکن است با فردی که امروز هستید کاملا متفاوت باشد. شما مسئولیت ها و وظایف جدیدی خواهید داشت. که در بیشتر موارد، ترس از ازدواج ارتباط مستقیمی به این مسئولیت ها دارد. سوالی که فرد در چنین شرایطی از خودش میپرسد که آیا میتوانم این وضعیت جدید را بپذیرم؟ و وظایفم را به درستی انجام دهم یا خیر؟

عدم تفاهم برای بچه دار شدن

بچه دار شدن میتواند یکی از شگفت انگیزترین تجربیات در زندگی باشد. با این حال برای بسیاری از زوجینی که در ابتدای راه قرار دارند تصور بچه دار شدن، استرس زا است. معمولا تصمیم گیری در مورد زمان فرزندآوری برای زوجین دشوار است. ممکن است یکی از شما به دلایل مختلف از جمله چشم انداز شغلی، آمادگی لازم برای تعهد به بچه دار شدن را نداشته باشد یا ممکن است بخواهید بعد از گذشت چند سال از زندگی مشترک بچه دار شوید. در حالیکه طرف مقابل بخواهد بلافاصله بعد از ازدواج، صاحب فرزند شود. همین اختلافات میتواند زمینه ای برای استرس ازدواج باشد. علاوه بر این ممکن است فکر به آینده و تولد و تربیت کودکان نیز گاهی اوقات شما را دچار استرس کند.

[caption id="attachment_2096" align="aligncenter" width="800"]عدم تفاهم در بچه دار شدن دلیل استرس در ازدواج عدم تفاهم در بچه دار شدن دلیل استرس در ازدواج[/caption]

ترس از انتخاب اشتباه

اغلب دختران و پسران جوان، استرس قبل از خواستگاری را تجربه میکنند. دلیل عمده این ترس میتواند ترس از انتخاب اشتباه باشد. ممکن است شما با خودتان فکر کنید اگر بله را بگویم دیگر هیچ راه برگشتی وجود ندارد. پس بهترین کار این است که با آگاهی هر چه تمام تر برای این انتخاب مهم گام بردارید. زیرا به طور کلی میتوان منشا استرس قبل از خواستگاری را عدم اطمینان و شناخت کامل از همسر آینده دانست. اگر شما به شناخت درستی از یکدیگر برسید دیگر ترس و اضطراب وجود ندارد.

 

منبع:

فمیلیکو

familico.ir

https://www.verywellfamily.com/

https://www.regain.us/advice/marriage/why-people-have-a-fear-of-marriage-and-how-to-overcome-it/

https://www.crosswalk.com/

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی