بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

در مشاوره خانواده برای ایجاد یک رابطه شاد صدها نکته کوچک و بزرگ وجود دارد که باید در نظر بگیرید. یکی از آنها دوری از افراد سمی است. افرادی سمی افرادی هستند که با عادات و رفتارهای نادرست خود زندگی شما را تحت تاثیر قرار میدهند.

در این مقاله ما تصمیم گرفتیم انواع مختلفی از افراد سمی را که نباید با آنها رابطه جدی داشته باشید به شما نشان دهیم. زیرا در رابطه با این افراد فقط وقت خود را هدر خواهید داد.

  • افراد خودشیفته

یک فرد خودشیفته هرگز با عشق یک نفر موافق نیست. این نوع افراد همواره به دنبال کسب تحسین دیگران هستند. خودشیفتگان دائما به دنبال یک شریک و همسر عالی و بدون نقص هستند. آنها عمیقا اعتقاد دارند که روابط فعلی آنها برایشان مناسب نیست. افراد خودشیفته در همه مشکلات، همه را مقصر می دانند، جز خودشان.

  • افراد بیش از حد رمانتیک

نحوه ایجاد یک رابطه جدید برای افراد بیش از حد رمانتیک، بسیار مهم است. این افراد به دنبال تجربیات عاشقانه جدید هستند و نمی توانند روال معمول یک رابطه را تحمل کنند. آنها در یک رابطه معمولی، به آسانی خسته می شوند. افراد رمانتیک برای جلوگیری از این موضوع، راه های جدیدی برای عشق و صمیمیت پیدا می کنند و از هرگونه مرز و محدودیت متنفرند.

  • افراد فاقد اعتماد به نفس

همه ما ممکن است در یک زمینه اعتماد به نفس نداشته باشیم. با این حال، اگر شخصی نمی داند چگونه زندگی خود را ادامه دهد و دائماً به تأیید شخص دیگری نیاز دارد، این یک نشانه خطرناک است. افراد فاقد اعتماد به نفس به سختی میتوانند موانع و مشکلات زندگی را پشت سر بگذارند.

  • افراد خودخواه

افراد خودخواه دسته دیگری از افراد سمی هستند. این افراد آنقدر نگران خود هستند که این واقعیت را که عزیزانشان نیز مشکلاتی دارند، قبول نمی کنند. با این حال، آنها حتی می فهمند که ممکن است خودشان دلیل این رنج باشند. افراد خودخواه معتقدند که تلاشهای همسرشان برای آنها کافی نیست. این افراد خودشان را شایسته کوچکترین رنج و مشکل نمیدانند.

  • افرادی که نقش قربانی را بازی میکنند

از نظر مشاوره های خانواده افرادی که نقش قربانی را بازی می کنند، گروه دیگری از افراد سمی هستند که باید از آنها دوری کنید. زیرا هر چیز کوچکی می تواند آنها را ناراحت کند. این افراد همیشه به دنبال شخصی هستند که آنها را دلداری دهد و وقتی که همسرشان نتواند آنچه را که می خواهند به آنها بدهد، به دنبال فرد جدیدی می گردند.

  • افراد منتقد

این فقط درواقع دسته دیگر از افرادی هستند که اعتماد به نفس کافی ندارند. کسانی که دوست دارند در مورد هر چیز کوچکی از دیگران انتقاد کنند و مشاوره دهند. افرادی که بیش از حد از دیگران انتقاد میکنند، فقط از آن به عنوان ابزاری برای اثبات خود استفاده می کنند. ناگفته نماند که آنها از آسیب رساندن به هیچ کس در اطراف خود نمی ترسند و نمی توانند یک رابطه سالم برقرار کنند.

psychology.avije.org

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی