بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

خدمت سربازی غیر بومی چند ماه است؟

یکی از مهم‌ترین مزایای سربازی غیر بومی، استفاده از کسری خدمت است. به این معنا که سربازان غیر بومی می‌توانند با توجه به شرایط محل خدمت خود، از چند ماه تا 2 سال از مدت خدمت سربازی خود را کم کنند.

کسری خدمت غیر بومی یکی از مسائلی است که با توجه به شرایط مشمولان برای آنها در نظر گرفته می شود.

همانطور که می دانید مدت زمان خدمت سربازی 21 ماه است که مشمولان با شرایط خاص طبق قوانین و مقررات وضع شده از سوی سازمان نظام وظیفه، می توانند مدت کمتری را مشغول به خدمت شوند.

🟩 کسری خدمت غیر بومی یکی از مواردی است که مشمولان با انجام خدمت در مناطق دور می توانند نسبت به دیگر مشمولان، دوران سربازی خود را کاهش دهند.

🟩 خدمت سربازان غیر بومی ملاک های خاصی دارد که در دریافت کسری خدمت سربازان تاثیر می گذارد و بهتر است تا مشمولان از آنها اطلاعات کافی را به دست بیاورند.

مشاوران مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه با گردآوری مطالب کافی در مورد کسری خدمت غیر بومی و بررسی جزئیات مهم آن در این مقاله، تلاش می کنند تا دانش کافی راجع به خدمت سربازی غیر بومی را در اختیار مشمولان قرار دهند.

خدمت سربازی غیر بومی

قبل از اینکه بخواهیم توضیحاتی در مورد کسری خدمت سربازان غیر بومی ارائه دهیم بهتر است تا به بررسی مشمولان از نظر بومی یا غیر بومی بودن آنها بپردازیم.

🟢 با توجه به تقسیم بندی که در زمان اعزام سربازی مشمولان توسط سازمان نظام وظیفه انجام می گیرد، سربازان در دو دسته بومی و غیر بومی قرار می گیرند.

🟢 منظور از سربازان بومی و غیر بومی این است که آنها در چه مسافتی دور تر از محل زندگی خود مشغول به سپری کردن دوران سربازی می شوند.

🟢 در واقع میزان فاصله پادگان نظامی مشمولان تا شهر محل سکونت آنها تعیین می کند که آنها جزء کدام گروه قرار می گیرند.

برای شفاف سازی و درک آسان شما از این مساله ملاک غیر بومی بودن سرباز یا بومی بودن آنها را در ادامه بیان می کنیم.

کدام مشمولان بومی به شمار می روند؟

آن دسته از سربازان که در موقعیت های زیر قرار گرفته باشند، بومی محسوب شده و نمی توانند کسری خدمت غیر بومی را دریافت نمایند.

  1. محل سکونت مشمولان در فاصله ای کمتر از 200 کیلومتر تا پادگان قرار دارد.
  2. مشمولان در شهرستان محل سکونت خود مشغول به خدمت شوند.
  3. شرایط تردد از مکان خدمت به منزل مسکونی خود را داشته باشند.

سربازان غیر بومی چه کسانی هستند؟

اگر در خارج از شهرستان خود مشغول به خدمت باشید نمی توان شما را به عنوان سرباز غیر بومی نام برد زیرا این تنها یکی از شروط می باشد و موارد دیگری هم در آن تاثیر گذار خواهد بود.

🔵 ملاک غیر بومی بودن سرباز را می توان میزان فاصله تا محل زندگی آنها در نظر گرفت که سازمان نظام وظیفه حدود مشخصی را برای آنها اعلام نموده است که بر این اساس مشمول غیر بومی تلقی خواهد شد.

🔵 مقیاس تعیین شده برای مشمولان غیر بومی که در منطقه ای دور از محل سکونت انجام وظیفه می کنند، 200 کیلومتر می باشد.

کسری راه دوری خدمت چند کیلومتر است؟

عدد مسافتی برای ارزیابی کسری خدمت غیر بومی مشمولان 50 کیلومتر در نظر گرفته شده بود و مشمولان با این شرایط غیر بومی بوده و می توانستند کسری خدمت غیر بومی دریافت کنند.

 اما طبق مصوبه جدید از سوی سازمان نظام وظیفه مشمولانی می توانند از قانون کسری خدمت غیر بومی استفاده کنند که منطقه مسکونی آنها در فاصله 200 کیلومتر یا بیشتر از یگان خدمتی قرار گرفته باشد.

شرایط دریافت کسری خدمت غیر بومی چیست؟

مدت زمانی که برای خدمت سربازان در نظر گرفته شده است 21 ماه می باشد که قابل کسر یا اضافه شدن می باشد و هر کدام تابع شرایط خاص خود است.

🅾 عواملی که در میزان کسری خدمت مشمولان تاثیر می گذارد می توان به تاهل، تعداد فرزند، غیر بومی بودن، منطقه عملیاتی و … اشاره کرد.

🅾 لازم است تا در این قسمت به بررسی کسری خدمت مشمولان غیر بومی در مناطق مختلف بپردازیم و اطلاعات جامع و کاملی را در این باره به مشمولان ارائه دهیم.

کسری خدمت سربازان غیر بومی در مناطق عادی

مدت زمان خدمت برای مشمولان بومی در مناطق عادی 21 ماه بوده و اگر سربازان شرایط غیر بومی را داشته باشند به مدت 18 ماه در مناطق عادی به خدمت مشغول خواهند شد.

مناطق درگیر عملیاتی و کسری خدمت مشمولان غیر بومی

از آنجایی که خدمت در مناطق عملیاتی با مشقت های بسیاری روبرو است و جان سربازان برای دفاع از مرز های کشور در خطر است، دوره خدمت این دسته از مشمولان کمتر درنظر گرفته شده است.

حداقل مدت زمانی که مشمولان غیر بومی می توانند در مناطق عملیاتی مشغول خدمت شوند 14 ماه است که با توجه به شرایط و قوانین سازمان نظام وظیفه برای مشمولان قابل اجرا خواهد بود.

کسری خدمت غیر بومی در مناطق بد آب و هوا و امنیتی

کسری خدمت یکی از تسهیلاتی است که سازمان نظام وظیفه به مشمولان دارای شرایط اعطا می کند.

به طور مثال مشمولان متاهل دو ماه از زمان خدمت آنها کم شده و نسبت به دیگر مشمولان می توانند زودتر کارت پایان خدمت خود را دریافت کنند.

یکی دیگر از شرایطی که مشمولان می توانند با توجه به آن دوره خدمت کوتاه تری داشته باشند؛ غیر بومی بودن و خدمت در مناطق با شرایط جوی سخت می باشد.

 مشمولانی که در مناطق بد آب و هوا مشغول به خدمت هستند و در عین حال از منطقه زندگی خود دور بوده و غیربومی محسوب می شوند سه ماه کسری خدمت دریافت می کنند و پس از 15 ماه به شرط نداشتن غیبت، سربازی خود را به پایان می رسانند.

مراحل دریافت کسری خدمت غیر بومی

مشمولان واجد شرایط کسری خدمت غیر بومی که قصد دارند از این امتیاز استفاده نموده و خدمت سربازی خود را کاهش دهند لازم است تا مراحل زیر را طی کنند.

کسب اطلاع از مراحل دریافت کسری خدمت غیر بومی به مشمولان کمک می کند تا بتوانند در زمان مناسب نسبت به دریافت آن وارد عمل شده و بدون نگرانی کسری خدمت را دریافت نمایند.

  1. در ابتدای کار شما باید دفترچه اعزام به خدمت را دریافت نموده و آمادگی خود را برای خدمت سربازی اعلام نمایید.
  2. مشمولان باید منتظر باشند تا محل خدمت آنها به ایشان اطلاع رسانی گردد چنانچه جز مشمولان غیر بومی به شمار روند می بایست بعد از اعزام، برای دریافت کسری خدمت اقدام نمایند.
  3. در این مرحله مشمولان از یگان محل خدمت خود گواهی اشتغال به خدمت دریافت می نماید.
  4. با دریافت تاییده از سازمان نظام وظیفه مبنی بر دریافت کسری خدمت، به مراکز پلیس + 10 مراجعه و درخواست کسری خدمت خود را اعلام نماید.
  5. پس از ثبت درخواست کسری خدمت غیر بومی، دوره سربازی مشمولان کاهش خواهد یافت.

چند نکته در خصوص کسری خدمت سربازان غیر بومی

اگر واجد شرایط بهره مندی از کسری خدمت می باشید اطلاع از نکات زیر بسیار مهم می باشد.

  1. آن دسته از مشمولانی که غیبت سربازی در پرونده خدمت آنها ثبت شده است نمی توانند از کسری خدمت غیر بومی استفاده نمایند.
  2. دوره آموزشی سربازی 2 ماه بوده و برای تمامی مشمولان قابل اجرا می باشد که کسری خدمت پس از پایان دوره آموزشی قابل اجرا خواهد بود.

اگر اطلاعات مهمی در مورد موجه کردن غیبت سربازی نیاز دارید مقاله توجیه غیبت سربازی را بخوانید.

سخنی از مشاوران آویژه

مشمولان خدمت سربازی که آمادگی خود را با پست کردن دفترچه اعلام نموده اند، نقشی در تعیین محل خدمت خود ندارند.

همین امر باعث شده است تا مشمولان در مناطق بومی یا غیر بومی مشغول به خدمت شوند و دور از خانواده یا در کنار آنها سربازی خود را سپری نمایند.

سازمان نظام وظیفه برای کاهش سختی های دوران سربازی مشمولان غیر بومی تسهیلاتی در نظر گرفته است که یکی از آنها کسری خدمت می باشد.

شما با مطالعه این مقاله می توانید به اطلاعات کاملی از کسری خدمت سربازان غیر بومی دست یابید که در مسیر دریافت کسری خدمت سربازان غیر بومی بسیاری کاربردی می باشد.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

خدمت سربازی غیر بومی چند ماه است؟ شرایط کسری خدمت غیر بومی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

مشاوره نظام وظیفه

  • ۰۳/۰۲/۱۵
  • جللال میری

مرکز مشاوره آویژه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی