بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

چگونه معافیت مینیسک زانو بگیریم؟

معافیت مینیسک زانو یکی از موارد مهمی است که بسیاری از مشمولین از این طریق می توانند از رفتن به خدمت سربازی معاف شوند . همانطور که می دانید معافیت سربازی به گونه های مختلفی می تواند صورت گیرد . اگز بخواهیم راجع به انواع معافیت ها صحبت کنیم باید این نکته را توجه داشته باشیم که جوانان برای نرفتن به خدمت سربازی می توانند از طریق معافیت کفالت پدر ، معافیت کفالت مادر و راحت ترین راه معافیت یعنی معافیت پزشکی خدمت سربازی اقدام کنند . همانطور که گفتیم گرفتن معافیت پزشکی در حال حاضر جزو راحت ترین راه ها شناخته می شود .

به طور مثال گرفتن معافیت زانو می تواند یکی از شرایط معافیت پزشکی باشد . اما این جا این مسئله  نیز مطرح می شود که آیا زمانی که مشمولین برای گرفتن معافیت زانو اقدام می کنند ، آن ها می توانند با توجه به شرایط خود از معافیت دائم استفاده کرده یا معاف از رزم خدمت سربازی خواهند داشت ؟ این مسئله با توجه به میزان و شدت بیماری مشمولین متغیر خواهد بود . که دادن رای نهایی درباره معافیت دائم به مشمولین یا معافیت از رزم به دست کمیسیون پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی می باشد .

معافیت مینیسک زانو

در اینجا این سوال برای مشمولین مطرح خواهد بود که چگونه می توانند از معافیت زانو استفاده کرده و معافیت دائم خود را بگیرند ؟ یا این که شدت بیماری در چه حدی خواهد بود که لااقل مشمولین بتوانند از معافیت از خدمات رزمی استفاده کرده و در دوره ی آموزشی خدمت وظیفه سربازی از انجام دادن کارهای سنگین و رزمایش ها معاف شوند ؟ در اینجا قصد داریم درباره معافیت زانو با مشمولین صحبت کرده و از شرایط و نحوه دریافت معافیت مینیسک زانو با مشمولین سخن بگوییم .

مینیسک زانو چیست ؟ وجود آن در زانوی افراد چه کار مفیدی انجام می دهد ؟ مشکل ایجاد شدن در این غضروف چه عواقبی در پی خواهد داشت ؟ آیا مشمولین می توانند در حین خدمت برای معافیت زانو اقدام کرده و از معافیت پزشکی استفاده کنند و معافیت دائم خود را بگیرند ؟ یا اینکه مشمولین می توانند در حین تحصیل و استفاده از معافیت تحصیلی برای معافیت زانو اقدام کرده و معافیت دائم بگیرند ؟

همه این سوالات ممکن است به ذهن شما نیز رسیده باشد. ما در این مقاله سعی داریم در مورد انواع معافیت های پزشکی و هم چنین به طور ویژه راجع به معافیت زانو صحبت کنیم و مشمولین را از جدید ترین و به روز ترین خبرهای مرتبط با انواع معافیت های پزشکی به ویژه معافیت زانو مطلع خواهیم ساخت . لازم به ذکر است که گرفتن انواع معافیت های پزشکی  به ویژه معافیت زانو دارای شرایط و ضوابط ویژه ای می باشد که ما در این مقاله به طور مفصل راجع به آن صحبت خواهیم کرد . مشاوره معافیت پزشکی مشمولین را یاری خواهد کرد تا بتوانند با استفاده از آسان ترین راه های ممکن معافیت دائم خود را بگیرند . با ما همراه باشید .

 

معافیت ساییدگی زانو

معافیت ساییدگی زانو همانطور که در بالا نیز گفته شد یکی از راه های  آسانی است که مشمولین می توانند از این طریق معافیت دائم خود را از خدمت وظیف عمومی بگیرند . در اینجا لازم است کمی راجع به کشگلات و نشانه های ساییدگی زانو و نیز شرایط معافیت ساییدگی زانو صحبت کنیم . مینیسک یا ساییدگی زانو یکی از مشکلاتی است که غضروف موجود روی زانوی هرفرد را ممکن است درگیر کند . باید بگوییم که مینیسک یک غضروف می باشد که به شکل c است و خاصیت ارتجاعی دارد که همین باعث می شود از زانو محافظت کند . زانوی انسان دارای دو مینیسک می باشد که یکی از آن ها در قسمت داخلی (مدیال) و دیگری در قسمت خارجی (لترال) قرار دارد که در کنار یکدیگر از زانو محافظت کرده و به عنوان ضربه گیر عمل می کنند .

این مینیسک ها ممکن است بر اثر عوامل مختلف دچار ضربه و پارگی شوند . پارگی آن ها معمولا هنگامی اتفاق می افتد که زانوی فرد در حالت خم بوده و دچار پیچ خوردگی شود . در این موارد مینیسک زانو دچار مشکل می شود . که با درد زانو همراه بوده و هر فرد در هر سنی ممکن است با این بیماری مواجه شوند . مشمولین باید بدانند که معافیت ساییدگی زانو با تشخیص پزشکان معتمد سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا صورت گرفته و مدارک پزشکی مشمولین در کمیسیون پزشکی برای دادن رای نهایی بررسی خواهد شد .

نظام وظیفه

شرایط معافیت زانو

شرایط معافیت زانو برای افرادی که دارای مشکلات ساییدگی زانو یا همان مینیسک زانو هستند می تواند معافیت دائم یا معافیت از خدمات رزمی را در پی داشته باشد . شرایط معافیت زانو این گونه است که مشمولینی که دارای مشکلاتی از قبیل پارگی مینیسک و ساییدگی و مشکلات دیگر دارند باید جهت طی کردن مراحل و گرفتن معافیت پزشکی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ اقدام کنند . بر اساس ضوابط و قوانین آیین نامه ی اجرایی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مشکلات زانو از جمله پارگی مینیسک و … در مباحث مرتبط با مشکلات اسکلت و استخوان مطرح می شود . بنابراین مشمولین باید در نظر داشته باشند که برای اطلاع از تمامی قوانین و مقررات سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا در خصوص شرایط معافیت زانو می توانند از طریق مشاوره معافیت پزشکی ، پاسخ تمامی سوالات و ابهامات خود را بدهند .

آنکیلوز معافیت زانو

آنکیلوز معافیت زانو نیز یکی از موارد جدی از مشکلات به وجود آمده در مفاصل می باشد که معافیت پزشکی را به همراه خواهد داشت . در واقع زمانی که دو مفصل به آنکیلوز دچار می شوند دو سطح مفصل دیگر نمی توانند به راحتی در کنار هم حرکت داشته باشند . در این جا باید مشمولین بدانند که بر اساس قوانین موجود در بند ۲۷ بیماری های اسکلت و استخوان در بیماری هایی مانند پارگی رباط ها و مینیسک داشتن عکس MRI کفایت نمی کند . یعنی ناپایدار بودن مفاصل و پارگی آن ها باید در معاینه ی بالینی قابل تشخیص باشد . مشمولین هم چنین باید توجه داشته باشند که پارگی مینیسک به همراه یک رباط معاف از حدمات رزمی را در پی خواهد داشت .

معافیت پارگی مینیسک زانو

معافیت پارگی مینیسک زانو می تواند یکی از راه های آسان و سریع برای گرفتن کارت معافیت پزشکی مشمولین باشد . معافیت پارگی مینیسک زانو بر اساس بند ۲۶ از قوانین معافیت پزشکی سازمان نظام وظیفه در بخش بیماری های اسکلت و استخوان به این صورت می باشد که افرادی که پارگی مینیسک آن ها در هر دو زانو مشهود باشد و عملکرد آن ها را هنگام فعالیت مختل کند می توانند از معافیت پارگی مینیسک زانو استفاده کرده و کارت معافیت خود را دریافت کنند .  در این جا این نکته را نیز باید متذکر شویم که اختلال عملکرد افرادی که  دارای پارگی در مینیسک دو زانوی خود می باشد این است که سطح مفصل آن ها دچار تخریب جدی باشد . هم چنین دارندگان گواهی کارشناسی و مقاطع بالاتر می توانند از معافیت خدمات رزمی نیز استفاده کنند .

 

کمیسیون پزشکی معافیت پارگی مینیسک زانو

از طرف دیگر طبق بند ۲۶ قوانین معافیت پزشکی نظام وظیفه عمومی ناجا اگر پارگی مینیسک در دوزانو یا یک زانو اتفاغ افتاده باشد اما هیچ اختلالی در عملکرد مشمول به وجود نیاورد حتی اگر مشمولین در این موارد مینیسک زانوی خود را عمل کرده باشند چه عمل نکرده باشند  کمیسیون پزشکی به آن ها معافیت دائم پزشکی نخواهد داد . در این صورت ممکن است این افراد از خدمات رزمی معاف شوند .

مشمولین باید در نظر داشته باشند که معافیت های پزشکی یکی از آسان ترین روش های گرفتن معافیت از خدمت سربازی می باشد . مشمولین با توجه به شرایط بیماری خود می توانند مشاوره معافیت پزشکی گرفته و با  راحت ترین روش های ممکن از رفتن به خدمت سربازی معاف شوند . هم چنین مشمولین باید بدانند برای گرفتن معافیت پزشکی داشتن پرونده پزشکی در جمع آوری مدارک و ارائه دادن آن ها به سازمان نظام وظیفه و کمیسیون پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا الزامی است . همانطور که می دانید در معافیت های پزشکی ، مظر نهایی بر عهده کمیسیون پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا می باشد .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره معافیت پزشکی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

مشاوره نظام وظیفه

  • ۰۳/۰۱/۲۷
  • جللال میری

مرکز مشاوره آویژه

معافیت پزشکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی