بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

مراحل ویرایش اطلاعات انتخاب رشته دانشگاه آزاد

مهلت ویرایش اطلاعات ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد معمولاً پس از پایان مهلت ثبت نام اعلام می شود. در سال گذشته، مهلت ویرایش اطلاعات ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد تا یک هفته پس از پایان مهلت ثبت نام بود.

چگونگی ویرایش اطلاعات پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد

به دلیل اینکه ثبت اطلاعات مورد نیاز پذیرش در دانشگاه آزاد به صورت سامانه ای می باشد، سازمان سنجش تعابیری در جهت ویرایش اطلاعات اندیشیده است. شما با طی کردن مراحل زیر می توانید اقدام به ویرایش اطلاعات خود کنید.

 

 در مرحله اول باید طبق تصویر زیر به سایت دانشگاه آزاد وارد شوید.

 

نحوه ویرایش اطلاعات

 با توجه به مقطع مد نظرتان و انتخاب رشته ای که برای آن دوره انجام داده اید باید بر روی لینک مختص آن دوره کلیک کنید. فرض کنید در مقطع کارشناسی پیوسته بر اساس سوابق تحصیلی قصد ادامه تحصیل دارید و برای این مقطع نیز انتخاب رشته کرده اید. در این صورت باید بر روی لینک دوم کلیک کنید.

چگونه اطلاعات اشتباه انتخاب رشته را ویرایش کنیم؟

 

بعد از باز شدن این پنجره باید بر روی گزینه ثبت نام بزنید.

 

ویرایش اطلاعات ثبت نام دانشگاه آزاد

 

 در این قسمت با وارد کردن اطلاعاتی از قبیل شماره کارت اعتباری که قبل از انتخاب رشته خریداری شده است، کد ملی و انتخاب تابعیتتان به اطلاعات شخصی خود دسترسی پیدا کنید.

 

خرید کارت اعتباری انتخاب شته دانشگاه آزاد

 در این قسمت شاهد اطلاعات شناسنامه ای و یک سری اطلاعات شخصی دیگر خود هستید. باید اطلاعات را ثبت و به مرحه بعدی بروید.

اطلاعات شخصی ثبت نام دانشگاه آزاد

در این قسمت نیز باید اطلاعات را ثبت کنید و به مرحله بعدی بروید.

اطلاعات ثبت نامی دانشگاه آزاد

حالا باید تصویر خودتان بارگزاری شده باشد که در این حالت باید اقدام به ثبت اطلاعات کنید اما در صورت وجود مغایرت به ویرایش بپردازید و سپس ثبت کنید.

نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نامی

 حالا به صفحه ویرایش دسترسی پیدا کردید، در این قسمت می توانید با کلیک بر روی فلش آبی کنار هر انتخاب آن به اندازه یک ردیف پاییین بیاورید. شما با کلیک بر فلش سبز نیز می توانید هر انتخاب را یک ردیف بالا ببرید. آیکون حذف هم که به برداشتن انتخاب از میان سایر اولویت ها می پردازد. شما پس از اعمال تغییرات باید اقدام به ثبت نهایی اطلاعات کنید.

مهلت ویرایش سوابق تحصیلی

 

در انتها لیست اولویت های خود را به صورت کامل مشاهده می کنید.

فرم الکترونیک انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

زمان ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402

داوطلبان ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس سوابق تحصیلی همزمان با انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید اقدام به ویرایش اطلاعات خود کنند. داوطلبان ورودی نیمسال اول معمولا تا اواسط شهریور ماه می توانند به ویرایش اطلاعات خود اعم از اطلاعات فردی و شناسنامه ای، چینش اولویت ها، اطلاعات سوابق تحصیلی و… بپردازند. از آنجایی که دانشگاه آزاد اسلامی داوطلبان ورودی نیمسال دوم یعنی بهمن ماه را به منظور تکمیل ظرفیت می پذیرد، شرایط پذیرش محدود می شود. معمولا پذیرش نیمسال دوم به صورت حضوری انجام می شود. اما اگر به صورت سامانه ای نیز انجام گیرد، مهلت ویرایش تا پایان فرصت ثبت نام خواهد بود. پس از انجام ویرایش و چینش اولویت های خود به نحو دلخواهتان باید منتظر اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد انتخاب رشته دانشگاه آزاد بدون کنکور بمانید.

 

نکاتی مهم برای ویرایش اطلاعات ثبت شده در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 معدلی که برای ثبت نام وارد می شود باید معدل صحیح دیپلم یعنی همان معدل کتبی باشد، که برای ثبت نام دانشگاه آزاد حتما باید دقیق وارد شود.

 در صورتی که تصمیم گرفتید، عملیات ثبت نام خود را به کافی نت بسپارید حتما اطلاعاتی مانند تصویر بارگزاری شده و مدارک اسکن شده را در نهایت بررسی کنید. زیرا بخاطر ازدحام بالای مراجعه کنندگان ممکن است تداخلاتی در بارگزاری مدارک شما صورت گیرد.

 بهتر است در انتخاب مقطعی که باید در آن ادامه تحصیل بدهید دقت کنید. زیرا با انتخاب مقطع نادرست مجبور به ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد خواهید شد.

 حتما همه انتخاب های خود را با توجه و مطالعه خود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اولویت بندی کنید. اصلا از لیست های شامل کد رشته محل که در دسترس است استفاده نکنید و کد رشته محل های انتخابی را از جداول دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد بردارید. در غیر این صورت به دلیل احتمال بروز خطا ممکن است مجبور به ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد شوید.

 توجه داشته باشید سهمیه های مختلف از جمله سهمیه مناطق، سهمیه ایثارگران و… برای پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد تاثیری ندارند.

 داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد در کل 100 انتخاب دارند. شما با خرید کارت اعتباری مربوط به هر یک از پنج گروه آزمایشی می توانید حداکثر بیست کد رشته محل مربوط به همان گروه آزمایشی را انتخاب کنید.

 باید به مهلت ویرایش سوابق تحصیلی نیز توجه ویژه ای داشته باشید. زیرا پس از پایان یافتن این زمان شما دیگر مجاز به ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد نخواهید بود.

سخنی از مشاوران آویژه

پیشنهاد می کنم پس از ثبت اطلاعات نهایی خود حتما به بررسی دقیق اطلاعات و ترتیب اولویت های خود بپردازید. همچنین متقاضیان ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی( بدون کنکور) دانشگاه آزاد باید به مهلت ویرایش سوابق تحصیلی نیز توجه ویژه ای داشته باشند. داوطلبان باید در بازه زمانی مجاز اقدام به حذف و اضافه و یا جابه جایی اطلاعات خود کنند. در غیر این صورت موفق به ویرایش نمی شوند.

مسئله دیگری که برای ادامه تحصیل در دوره بدون کنکور دانشگاه آزاد بسیار حائز اهمیت است، تحقیق در مورد هزینه ثبت نام و شهریه دانشگاه های آزاد اسلامی است. داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های آزاد را دارند، حتما باید به سنجش شرایط مالی و میزان هزینه های تحصیل در دانشگاه آزاد بپردازند. در این مقاله سعی کردیم به نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد بپردازیم و متذکر نکات مهمی در راستای ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد شویم. امید است با مطالعه این مقاله به اطلاعات ضروری انتخاب رشته دست یابید.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

ویرایش اطلاعات ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی( بدون کنکور) دانشگاه آزاد

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

  • ۰۲/۱۰/۲۶
  • جللال میری

مرکز مشاوره آویژه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی