بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

شرایط بورسه رتبه‌های زیر 2 هزار کنکور سراسری

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کارنامه عملکرد داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است.

راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) برای تمام گروه‌های آزمایشی تا تاریخ ۲۹ مردادماه در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر خواهد شد. فرآیند انتخاب رشته از تاریخ ۳۱ مردادماه شروع و تا تاریخ ۴ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

برای انتخاب رشته تحصیلی، داوطلبان باید ابتدا دفترچه راهنما را به دقت مطالعه کنند. سپس باید به تفصیل دستورالعمل‌های دفترچه مربوط به گروه آزمایشی خود و توضیحات پیوستی و ویژه نامه انتخاب رشته را دنبال کنند. به ازای هر مرحله، کدرشته‌های مختلف مورد نظر خود را بر اساس دستورالعمل‌های دفترچه راهنما استخراج و مرتب کنند. برای راهنمایی در این زمینه با مشاوره انتخاب رشته کنکور آویژه تماس بگیرید.

پس از جمع‌آوری کدرشته‌ها، در فرم پیش‌نویس دفترچه راهنما درج کنند و بعد از تأیید صحت آن، کدرشته‌ها را در فرم انتخاب رشته اینترنتی ثبت نمایند. پس از تائید نهایی، یک شماره رسید ۱۵ رقمی به عنوان تأیید انتخاب رشته در اختیار داوطلب قرار خواهد گرفت.

لطفاً توجه داشته باشید که هر فرد تنها یکبار مجاز به انتخاب رشته است. همچنین پس از انتخاب ابتدایی، داوطلبان قادر به اصلاح ویرایش فرم انتخاب رشته خود به تعداد محدودی خواهند بود.

در صورت تمایل به انتخاب رشته‌های خاص یا بورسیه، حتماً شرایط و ضوابط مربوط به این رشته‌ها را مطالعه کنید. در صورت داشتن شرایط لازم، می‌توانید اقدام به انتخاب این رشته‌ها نمایید. فهرست اسامی انتخاب‌شدگان بورسیه و رشته‌های خاص با شرایط ویژه برای مصاحبه یا گزینش، در منتصف ماه شهریور در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

با توجه به وضعیت و قوانین ویژه‌ای که برای ورود به رشته‌های علوم ورزشی و تربیت بدنی در دسته‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی وجود دارد، احتمالاً نیاز به تغییر و تطبیق در این رشته‌ها وجود دارد. و همچنین رشته‌های گروه آزمایشی هنر که شامل رشته‌هایی مانند نقاشی، ارتباط تصویری، آموزش هنر، طراحی پارچه، طراحی لباس، گرافیک، طراحی صنعتی، ادبیات نمایشی، مجسمه‌سازی، موسیقی ایرانی، موسیقی جهانی، کتابت و نگارگری، آهنگسازی، بازیگری، طراحی صحنه، نمایش عروسکی، عکاسی و سینما را در برمی‌گیرد، داوطلبانی که در زمان مشخص شده برای شرکت در آزمون عملی این رشته‌ها ثبت نام کرده یا خواهند کرد، می‌توانند این رشته‌ها را در فرم انتخاب رشته خود قرار دهند. این انتخاب‌ها می‌تواند در میان ۱۵۰ انتخاب اصلی داوطلبان در هر اولویتی که تمایل دارند، صورت گیرد.

سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش تا تاریخ ۳۱ مرداد از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان قابل دسترسی خواهد بود. این سامانه با هدف راهنمایی و کمک به داوطلبان در انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (شامل رشته‌های با آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی) طراحی شده است.

ویژه‌نامه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ حاوی اطلاعاتی از قبیل تشریح محتوای آزمون، مفاهیم مرتبط با بومی‌گزینی، انواع سهمیه‌ها، نحوه استفاده از سامانه انتخاب رشته مجازی و نکات مهم در انتخاب رشته، در تاریخ یکشنبه ۲۹ مردادماه منتشر خواهد شد. داوطلبان، والدین و مشاوران توصیه می‌شود که این ویژه‌نامه را به دقت مطالعه کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه برای دانشگاه انتخاب رشته کنیم؟

در صورت مشاهده مغایرت در سهمیه ایثارگران یا درخواست اعمال سهمیه ایثارگران، داوطلبان باید تا تاریخ ۳۰ مردادماه به ارگان‌های مرتبط (محل تشکیل پرونده ایثارگری) مراجعه و موضوع عدم تأیید سهمیه یا درخواست اعمال سهمیه را پیگیری کنند. در صورت تأیید نهایی سهمیه و ارسال مشخصات توسط ستاد کل ارگان مرتبط تا تاریخ ۴ شهریورماه به سازمان سنجش، سهمیه آنها برای مرحله گزینش نهایی لحاظ خواهد شد. در غیر اینصورت، بعد از تاریخ مذکور امکان اعمال سهمیه ایثارگران وجود نخواهد داشت و این داوطلبان به عنوان داوطلبان آزاد مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

در صورت تغییر وضعیت علمی داوطلبان به دلیل اصلاح سهمیه، نتایج به روز شده در کارنامه آنها اعمال و از میانه ماه شهریور ماه، این دسته از داوطلبان می‌توانند برای اصلاح انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

  • ۰۲/۰۵/۳۱
  • جللال میری

مرکزمشاوره آویژه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی