بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

اولویت‌بندی کد رشته‌محل‌ها در انتخاب رشته کنکور

مدیر روابط عمومی سازمان سنجش، پس از اعلام نتایج کنکور و کارنامه نهایی داوطلبان، مرحله انتخاب رشته شروع می‌شود. در این مرحله، داوطلبان با استفاده از دفترچه انتخاب رشته که بر روی سایت سازمان سنجش در دسترس قرار می‌گیرد، باید کد رشته‌های مختلف را به ترتیب اولویت‌بندی خود انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه برای دانشگاه انتخاب رشته کنیم؟

مهمترین نکته که توسط مدیر روابط عمومی سازمان سنجش ذکر شده است، تأکید بر این است که انتخاب رشته باید بر اساس علاقه‌مندی‌ها، توانمندی‌ها و موقعیت جغرافیایی داوطلب انجام شود. در واقع، نکته مهم این است که انتخاب رشته باید با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف فرد، منطقه‌ای که ساکن است و پیشرفت‌های ممکن در زمینه‌ی شغلی و تحصیلی انجام شود.

به واضحی، مدیر روابط عمومی سازمان سنجش تأکید می‌کند که انتخاب رشته در اولویت اول یا آخر هیچ تأثیری در شانس قبولی داوطلب در دانشگاه ندارد. به این معنا که انتخاب اولویت در این مرحله مستقیماً تأثیری در نتیجه نهایی ندارد و داوطلبان می‌توانند رشته‌های مختلف را با توجه به علاقه و توانایی‌های خود انتخاب کنند.

همچنین، داوطلبان باید دقت داشته باشند که به دلیل تغییرات در برخی از قوانین و اضافه شدن رشته‌های جدید، ضرورت دارد که دفترچه راهنمای انتخاب رشته را به طور کامل مطالعه کنند. این دفترچه شامل اطلاعاتی درباره‌ی رشته‌ها، موقعیت‌های استانی یا ناحیه‌ای، معیارها و نکاتی است که داوطلبان باید به آن توجه کنند. برای داشتن انتخاب رشته مناسب با

مشاوره انتخاب رشته کنکور آویژه تماس بگیرید. 

در نهایت، داوطلبان به توصیه مدیر روابط عمومی سازمان سنجش باید انتخاب رشته را بر اساس نمره کل، رتبه‌ی کسب شده و وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های مختلف مندرج در کارنامه انجام دهند. همچنین، باید به نکات مهمی مانند مسائل مرتبط با پذیرش در رشته‌های استانی یا ناحیه‌ای توجه داشته باشند و تمامی جوانب را به دقت ارزیابی کنند تا انتخابی هوشمندانه و متناسب با شرایط خود انجام دهند.

  • ۰۲/۰۵/۳۱
  • جللال میری

مرکز مشاوره آویژه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی