بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

سردار وحید مجید، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا، در نشستی درباره ابعاد اجرایی و حفاظتی آزمون‌های کنکور ۱۴۰۲ اطلاعات جالبی ارائه کرد. وی اعلام کرد که تا کنون حدود هزار قلم ابزار تقلب در کنکور شناسایی شده است. این افراد مجرمان سایبری نیز شگرد خود را در زمینه ارسال لینک‌های مخرب و ادعاهای غیرواقعی در مورد فروش سوالات کنکور تغییر داده‌اند.

وی اظهار داشت که پلیس فتای فراجا از سال ۱۳۹۹ با مسئله فروش سوالات کنکور در فضای مجازی روبرو شده و با همکاری سازمان‌های ذیربط تلاش‌های جدی برای مقابله با این پدیده انجام داده است. تیم‌های رصدی در استان‌ها و شهرستان‌ها برای تشخیص و پیگیری این افراد فعالیت می‌کنند. 

بیشتر بخوانید: بهترین رشته هنر برای دختران

مجید افزود که تعامل با افراد متقلب در فضای مجازی تنها در محدوده زمانی نزدیک به آزمون تمرکز ندارد. پلیس فتای فراجا تلاش خود را در طول سال برای شناسایی افراد متقلب و پیشگیری از تقلب در آزمون‌ها ادامه می‌دهد.

وی اعلام کرد که افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، شناسایی و پیگیری می‌شوند و بر اساس قوانین مربوطه با آن‌ها برخورد خواهد شد. همچنین، ابزارها و تجهیزات مورد استفاده افراد تقلب‌گر نیز شناسایی و ثبت می‌شوند.

وی تأکید کرد که پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا از تجربیات سال‌های قبل نیز بهره‌برداری می‌کند و تلاش مستمری برای افشای و مهار فعالیت‌های متقلبانه در زمینه آزمون‌ها دارد.

سردار وحید مجید، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا، در مورد نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ اعلام کرد که هماهنگی‌های لازم برای حفاظت از امنیت این رویداد علمی بزرگ انجام شده است. طرح عملیاتی پلیس فتا نیز آماده شده و پلیس‌های فتا در تمام استان‌های کشور زیر نظر ستاد پلیس فراجا فعالیت می‌کنند. وی تأکید کرد که همه آمادگی‌های لازم برای حفظ امنیت و جلوگیری از تقلب در آزمون کنکور را دارند.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کنکور

مجید با اشاره به اهمیت مسئله، افزود که والدین و داوطلبان شریف باید از ترفندها و اطلاعات نادرست درباره فروش سوالات کنکور، مراقبت کنند و از خطرات احتمالی برای آینده تحصیلی‌شان جلوگیری نمایند. او همچنین هشدار داد که ممکن است در نزدیکی زمان برگزاری کنکور، لینک‌های آلوده به موبایل‌ها ارسال شوند که با کلیک روی آن‌ها، گوشی‌های تلفن همراه را آلوده کرده و به افراد سو استفاده‌کننده موجبات فراهم کنند.

او افزود که این اقدام متقلبان سایبری نشان از تغییر شیوه‌های فریب دارد و توجه داوطلبان و والدین به این موضوع ضروری است. به عنوان پیشگیری، تذکرات و هشدارهای لازم به داوطلبان و والدین داده می‌شود تا از کلیک بر روی لینک‌های مشکوک و آلوده خودداری کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی