بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

انتخاب رشته کنکور

انتخاب رشته کنکور سراسری یکی از مراحل مهم و تصمیم‌گیری چالش‌برانگیز در زندگی دانش‌آموزان است که تأثیرات بزرگی بر آینده‌ی آن‌ها دارد. در این مرحله باید با دقت و دقیقه‌کاری به شناخت علاقه‌ها، توانمندی‌ها و اهداف شخصی خود بپردازیم تا بتوانیم رشته‌ای را انتخاب کنیم که باعث ایجاد شادی و موفقیت در زندگی تحصیلی و حرفه‌ایمان شود.

یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در انتخاب رشته، تعداد زیادی از گزینه‌های مختلف است. رشته‌های مختلف و تنوع بالای آن‌ها ممکن است به‌نظرمان برخورد کند و تصمیم‌گیری را مشکل سازد. اما اگر با دقت به تمام رشته‌ها آگاهی پیدا کنیم و با کمک مشاوره‌های تحصیلی و معرفی متخصصان دانشگاه‌ها، به تجربه‌ها و داستان‌های موفقیت واقعی افرادی که در هر رشته تحصیل کرده‌اند گوش فرا بدهیم، می‌توانیم گزینه‌ای مناسب برای خود انتخاب کنیم.

بعد از انتخاب رشته کنکور سراسری و ورود به دانشگاه، دوره‌های تحصیلی و آموزشی در انتظار ما قرار دارند. این دوره‌ها که ممکن است شامل مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری باشند، یکی از گام‌های مهم برای رسیدن به مهارت‌ها و دانش‌های لازم در رشته انتخابی ما هستند. این دوره‌ها فرصتی است که ما را با مباحث تخصصی و کاربردی رشته‌ی خود آشنا می‌کنند و به ما اجازه می‌دهند تا توانایی‌ها و تخصص‌های خود را در این زمینه‌ی خاص تقویت کنیم.

بعد از اعلام نتایج کارنامه اولیه کنکور سراسری سال 1402، شما داوطلبان می توانید رشته تحصیلی خود را انتخاب کنید. اما قبل از انجام این کار، باید راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری و قوانین مربوطه را مطالعه کنید. به مدت 10 روز پس از اعلام نتایج، شما فرصت دارید تا با توجه به رتبه و تراز خود، فرم انتخاب رشته را در سامانه سنجش آموزش کشور تکمیل کنید.

برای انجام این کار، ابتدا باید اطلاعات هویتی و تحصیلی خود را در سامانه ثبت کنید و سپس لیست 150 انتخاب رشته خود را بچینید. تعیین رشته کنکور سراسری یک مرحله حساس است، زیرا عدم آگاهی از این بازه زمانی می تواند باعث شود که شما نتوانید رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنید و در دانشگاهی که می خواهید قبول شوید، قرار نگیرید.

اگر شما در نتیجه‌ی کارنامه اولیه کنکور سال 1402 مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های روزانه و غیرروزانه شده‌اید، می‌توانید اقدام به انتخاب رشته خود را از طریق سامانه سنجش به صورت آنلاین انجام دهید. زمان انتخاب رشته کنکور سراسری عموماً در میانه‌ی ماه مرداد قرار دارد و با توجه به ظرفیت دانشگاه‌ها، می‌توانید رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید.

پس به زمان مناسب انتخاب رشته توجه کنید و با دقت و آگاهی از موارد مربوطه، رشته تحصیلی خود را انتخاب کنید.

انتخاب رشته کنکور 1402

پس از برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲، داوطلبان می‌توانند رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند. برای این کار، شما باید کدهای رشته‌های مورد علاقه خود را از یک لیست انتخاب کنید. سپس این کدها را با توجه به اولویت‌های خود، از یک تا ۱۵۰ مرتب کنید. توجه داشته باشید که این انتخاب و چینش الویت‌ها بسیار مهم است و هر گونه اشتباه می‌تواند باعث عدم قبولی در رشته مورد نظر شما شود.

بنابراین، بهترین کار این است که پس از مطالعه دفترچه راهنما و شناخت دقیق نیازها و تمایلات خود، رشته‌ای را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. سپس بر اساس اولویت‌های خود، کدهای مرتبط با رشته مورد نظر را در فرم انتخاب رشته به ترتیب مورد نیاز بچینید. با دقت و آگاهی این کار را انجام دهید تا بهترین نتیجه را بدست آورید.

زمان انتخاب رشته کنکور 1402

بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲، سازمان سنجش در سامانه خود اطلاعیه‌ای منتشر می‌کند که زمان دقیق انتخاب رشته را مشخص می‌کند. اما معمولاً، پس از ده روز از اعلام نتایج، فرایند انتخاب رشته آغاز می‌شود. در سال قبل، به داوطلبان 3 تا 4 روز برای ثبت انتخاب‌های خود داده شد. قرار است در سال جاری نیز، از تاریخ 17 تا 22 مرداد ماه، داوطلبان بتوانند رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

ممکن است در صورت نیاز، این مهلت برای افرادی که هنوز رشته خود را انتخاب نکرده‌اند، تمدید شود. اما بهتر است فرم انتخاب رشته را به تاریخ‌های پایانی موکول نکنید، زیرا ممکن است در این زمانها مشکلاتی مانند ترافیک شلوغ داوطلبان، اتصال اینترنت و یا مشکلات سایت رخ دهد. لازم به ذکر است که اگر در این مدت موفق به انتخاب رشته نشدید، دیگر امکان اعتراض وجود نخواهد داشت. پیشنهاد می‌شود در این مسیر از مشاوره‌های مربوط به انتخاب رشته استفاده کنید تا بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید.

نتیجه اولیه کنکور 1402

وقتی نتایج اولیه آزمون سراسری اعلام می‌شود، سازمان سنجش یک کارنامه به داوطلبان می‌دهد که شامل اطلاعاتی مثل نام و مشخصات شخصی، گروه آزمونی که شرکت کرده‌اند، مجاز بودن یا نبودن برای انتخاب رشته در دوره‌های روزانه و غیر روزانه، رتبه و نمره کل، و یک کد دسترسی به فرم انتخاب رشته است.

پس از دریافت کارنامه اولیه، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های روزانه یا غیر روزانه هستند، باید در زمان مشخص شده توسط سازمان سنجش، فرم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ را تکمیل کنند. بهتر است این کار را در زمان مقرر انجام دهید تا فرصت انتخاب بهتری داشته باشید. در این زمینه مشاوره انتخاب رشته تلفنی کنکور آویژه راهنمایی های لازم را به شما ارائه می دهد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی