بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

راه‌های مقابله با اضطراب در شوهر بیکار
اضطراب در شوهر بیکار ممکن است باعث ایجاد تنش و ناراحتی در خانواده شود. در صورتی که شوهر بیکار همسر و فرزندان خود را به علت بیکاری خود تحت فشار قرار دهد، می‌تواند منجر به بروز سایر دردهای اجتماعی و روانی شود. به منظور مقابله با این مشکل، می‌توان از راه‌های مختلفی استفاده کرد. یکی از راه‌های مهم مقابله با اضطراب در شوهر بیکار، پشتیبانی از وی است. همسر باید به شوهر خود نشان دهد که به او اعتماد دارد و همیشه در کنارش است. همچنین می‌توان با انجام فعالیت‌های مشترک، از جمله تفریحات یا ورزش، به شوهر کمک کرد تا از اضطراب خود رهایی پیدا کند. رفتار مثبت نیز می‌تواند در مقابله با اضطراب در شوهر بیکار مفید باشد. همسر باید به شوهر خود نشان دهد که وجود او برای خانواده مهم است و همیشه تحت حمایت اوست. علاوه بر این، تمرکز بر روی مثبت‌اندیشی و شادی می‌تواند به شوهر کمک کند تا از اضطراب خود فاصله بگیرد. به طور کلی، مقابله با اضطراب در شوهر بیکار نیازمند صبر و توجه است. با توجه به اینکه هر فرد و شرایطش متفاوت است، بهتر است که راه‌های مختلفی را برای مقابله با این مشکل امتحان کرده و به روش مناسب برای حل مشکل پی ببرید.

 به شوهرتان کمک کنید که شغل مناسبی پیدا کند 💁‍♀️ 💁‍♂️

اگر ماه ها است که شوهرتان بیکار است، بهتر است شما نیز برای جست وجو کار برای شوهرتان تلاش کنید. متاسفانه امروزه پیدا کردن کار به شدت سخت بوده و نرخ بیکاری رو به افزایش است. مردان گاهی به سختی می توانند بپذیرند که یک شغل سخت اما با درآمد پایین داشته باشند. سعی کنید گاهی موضوع پیدا کردن کار مناسب را مطرح کنید و به شوهرتان نشان دهید که می خواهید به او کمک کنید تا شغل مناسبی پیدا کند. اگر شوهرتان بیکار و بی مسئولیت است و به دنبال یافتن کار نیست، خودتان شروع کنید. در روزنامه ها، آگهی های استخدامی در اینترنت و … به دنبال یافتن یک شغل مناسب برای شوهر بیکار خود باشید. با این روال او خواهد فهمید که شما نسبت به کار کردن او مصمم بوده اید و نمی تواند با بهانه تراشی از کار کردن فرار کند.

 از خانواده شوهرتان کمک بگیرید 👵👴👨

آیا شوهرتان بعد از ازدواج با شما از کار کردن فرار می کند؟ یا در زمان مجردی نیز پسر تنبل و بی مسئولیتی بوده است؟ اگر از زندگی با مرد بیکار خسته شده اید، می توانید از پدر و مادر شوهرتان کمک بگیرید. موضوع بی پولی شوهر و امتناع از کار کردن او را با خانواده اش درمیان بگذارید. شاید پدر و مادر همسرتان بتوانند به شما کمک کنند تا با مرد بیکار خود مقابله کنید.

البته در برخی از موارد، مرد بیکار از خانواده و اعضای خانواده خود بیکار بودن و بی مسئولیتی را الگو برداری کرده است. شاید پدر یا برادرانش نیز این رفتار را داشته اند. در این شرایط آنها نه تنها نمی توانند به شما کمک کنند، بلکه خودشان یک الگوی اشتباه و نامناسب برای شوهرتان هستند.

 کمی از شوهرتان فاصله بگیرید 👩‍🦱      ↔       👨‍🦱

فاصله گرفتن و ایجاد یک جدایی موقت به معنای طلاق به خاطر بیکاری شوهر نیست. اگر بیکاری شوهرتان و بی پولی او را نمی توانید تحمل کنید و او همچنان به همین روال ادامه می دهد. بهتر است مدتی از هم فاصله بگیرید. این مورد را به عنوان یک تنبیه کوچک برای شوهر بی پول و بیکار در نظر بگیرید. هنگامی که شما و فرزندان از او جدا شوید و تنها بماند، متوجه می شود که اشتباه کرده است. او مجبور است برای به دست آوردن خرج خوراک و پوشاک و مسکن خود کار کند و منبع درآمدی داشته باشد. شاید این جدایی بتواند شوهر شما را کمی به یک مرد مسئولیت پذیر تبدیل کند. البته مراقب باشید که در این مورد زیاده روی نکنید. زیرا ممکن است نتیجه عکس داشته باشد و شوهرتان به نبودن شما و فرزندان عادت کند.

 از مشاوره کمک بگیرید 🧕

اگر از زندگی با مرد بیکار خسته شده اید و نمی توانید مشکل شوهری که کار نمی کند را بیابید، بهتر است به دنبال یک کمک حرفه ای باشیدمشاوره خانواده می تواند به شما کمک کند تا علت بی انگیزگی شوهرتان برای کار کردن را پیدا کنید. روانشناس می تواند تشخیص دهد که آیا شوهرتان مشکلات مربوط به افسردگی دارد؟ یا صرفا از سندرم امتناع از کار رنج می برد. سپس مشاور می تواند با توجه به یافته های خود، به شما کمک کند تا به زندگی با مرد بیکار خاتمه داده و شوهرتان را به یک مرد مسئولیت پذیر که کار مناسبی دارد تبدیل کنید. البته شاید نیاز باشد که مشاور با شوهرتان به صورت حضوری ملاقات داشته باشد تا بتواند علت و دلیل بیکاری و فرار از کار را بیابد.

شوهرم اهل کار نیست

سخنی از مشاوران آویژه

شوهری که کار نمی کند می تواند زندگی مشترک و خانواده خود را به سمت نابودی بکشاند. مسلما زندگی با مرد بیکار به شدت سخت و ناامید کننده خواهد بود. مخصوصا در دنیای امروز که هزینه ها و مشکلات اقتصادی هرروز رو به افزایش هستند. بیکاری شوهر می تواند فشار و استرس زیادی را به همسر و فرزندان وارد سازد. پس به یاد داشته باشید که در اولین مرحله مهم است که به فکر سلامتی جسمانی و روانی خودتان و فرزندانتان باشید. سپس به مقابله و برخورد با شوهری که کار نمی کند بپردازید.

اگر شما شاغل نباشید و منبع درآمد مناسبی نداشته باشید، ممکن است استرس و فشار ناشی از شوهر بی پول و بیکار را بیشتر احساس کنید. زیرا نمی توانید حتی مایحتاج زندگی را تامین کنید. البته زنان شاغل هم ممکن است به شدت تحت تاثیر و آسیب های شوهر بیکار خود قرار بگیرند. زیرا باید بیشتر از آنچه که در توان است کار کنند تا بتوانند زندگی خود و فرزندان را از نظر مالی تامین کنند.

بهترین راهکار این است که برای حل مشکل کار نکردن شوهر به یک مشاور و یا روانشناس مراجعه کنید. اجازه ندهید بی پول شوهر و کار نکردن او به شما و فرزندانتان آسیب های جبران ناپذیری بزند. پس تا دیر شده برای مقابله با شوهر تنبل، بیکار و بی مسئولیت اقدام کنید.

  • ۰۲/۰۲/۲۲
  • جللال میری

شوهر بیکار

مرکز مشاوره آویژه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی