بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

 

انحرافات دوره نوجوانی

شک نکنید که مشاوره تلفنی نوجوانان پاسخگوی تمام سوالات شماست. قطعا دوران نوجوانی علاوه بر اینکه برای خود نوجوان چالش بر انگیز است ، اطرافیان را نیز نگران می کند. بله درست است، نمی توان جلوی این تغییرات را گرفت اما میشود آموزش دید که بهترین رفتار را با فرزندتان داشته باشید. مشاوره تلفنی به این چالش ها پاسخ خواهد داد و بهترین راه را در اختیار شما  والدین عزیز قرار خواهد داد. شما را با این دوران سخت و پرچالش آَشنا کرده و از شما یک مشاور خواهد ساخت.

علاوه بر این مشاوره تلفنی با نوجوان درباره مشکلات و چالش های زندگی آشنا می کند. معمولا نوجوان نمی تواند مشکلات جنسی یا سوالات شخص اش  را به والدین بگوید. یا شاید مشکلی داشته باشد که فکر می کند گفتن آن به والدین نشانه شرمساری است. به راحتی با یک تلفن می تواند به مشاوره نوجوان متصل شده و در آرامش کامل از او راهکار بگیرد. مشاوره تلفنی را می توان عضوی از اعضای خانواده به حساب آورد. به شرطی که با او صادق باشید و اجازه دهید مشکلتان حل شود.

مشاور تلفنی، نوجوان  را از وابستگی کودکی  به استقلال دوران نوجوانی می رساند.

به نوجوان کمک می کند تا خود را بهتر بشناسد.

به نوجوان کمک می کند که آنقدر به رشد فکری برسد که بد و خوب را به راحتی تشخیص دهد و درست و نادرست زندگی را بشناسد.

مشاوره نوجوان به او کمک می کند که با نقش خود در زندگی آشنا شود و روی اهداف بلند مدت خود بیشتر تمرکز کند.

به نوجوان کمک می کند تا بر ترس های خود غلبه کند و بتواند در اجتماع حضور پر رنگ و درستی داشته باشد.

احساسات و چالش های نوجوان را می شنود و به او در حل مسائل و مشکلات زندگی کمک می کند.

امروزه مشاوره نوجوان یکی از حیاتی ترین نقش ها را در تربیت فرزندان دارد. به عقیده مشاوره نوجوان، نوجوانان همان بچه های کوچک و پدر و مادرانشان هستند که تا دیروز قربان صدقه اش می رفتند. فقط افکار و احساساتشان کمی تغییر کرده و باعث شده از والدینشان فاصله بگیرند. اما والدین عزیز بدانید با مدیریت درست ورفتارهای مناسب می توانید این مرحله سخت و حساس فرزندتان را پشت سر بگذارید و حتی بیش از پیش به آن ها نزدیک شوید. آیا می دانستید در دوران بلوغ فرزندتان، باید بیش از پیش نقش خود را به عنوان پدر و مادر ایفا کنید؟ آیا میدانید که جواب لجبازی فرزندتان، پرخاشگری و لجبازی نیست؟  تاثیر محبت و درک متقابل در این دوران تا چه اندازه مهم است؟

شاید بعضی از پدرو مادرها بگویند ما هم این دوران را پشت سر گذاشتیم. پس چرا ما این رفتارها را نداشتیم.. خوب عزیزان، شرایط زندگی، محیط، نوع برخورد والدین شما باعث می شد که شما را به فردی مطیع تبدیل کند. آیا شما فردی هستید که بمانند پدر و مادرتان، فرزندتان هم از شما حساب ببرد؟ آن هم در کمال احترام هم دوستشان داشته باشید وهم به خود اجازه نمی دانید رفتار بدی از خود نشان دهید. خوب قطعا شرایط تغییر کرده و عملکرد شما هم به عنوان پدر و مادر تغییر می کند. در این مقاله نکات کلیدی رفتار با نوجوان را توضیح خواهیم داد.

درباره مشاوره تلفنی نوجوان و عملکرد جالب آن در تربیت فرزندان چه می دانید؟

به نظر شما مشاوره نوجوان تلفنی کیست؟ آیا دوست دارید که با یک تلفن مشکلات نوجوانتان را به یک شخص ماهر بگویید و از او را راهکار بگیرید؟ آیا به دنبال آسان ترین راه برای مقابله با سخت ترین شرایط فرزندتان هستید؟ پس به مشاوره نوجوان تلفنی اعتماد کنید. او نیز مانند مشاوران دیگر در کنار شماست. با این تفاوت که نسبت به مشاوران دیگر به شما نزدیک تر است. انگار که در خانه و یکی از اعضای خانواده شماست. شاید با خود فکر کنید که مشاوره نوجوان تلفنی چه کمکی به شما می کند؟ شمایی که در کنار فرزندتان هستید و نمی دانید با او چه رفتاری کنید، یک فرد غریبه که از فرزندتان شناخت ندارد چطور می تواند به شما راهکار بدهد.

راهکار مشاوره نوجوان برای بلوغ زودرس نوجوانان چیست؟

هدف اصلی مشاوره نوجوان، آموزش های درست و آگاهی شما نسبت به چالش های فرهنگی- اجتماعی- تحصیلی-جنسی  و حل مشکلات نوجوان در زندگی روزمره است.  نوجوانانی که زودتر به سن بلوغ می رسند معمولا به دلیل شرایط خانوادگی، دیدن فیلم های مستهجن یا به دلایل ژنیتیکی، دچار اختلال می شوند.

اما مشاوره چگونه به این نوجوان کمک می کند؟ مشاوره نوجوان با آرامش و منطق به صحبت های نوجوان گوش می کند. در واقع گارد مشاور باز است و امر و نهی نمی کند. اگر نوجوان اشتباهی مرتکب شده با خشونت و پرخاشگری با او رفتار نمی کند. فقط گوش می کند و می اندیشد که چه راهی می تواند سر راه شما قرار دهد. این، آغاز تحول و امید و اعتماد نوجوان به مشاور است.

مشاور در حین گوش دادن به صحبت های نوجوان، از پیش قضاوت نمی کند.

مشاوره سعی می کند نوجوان را با خطرات احتمالی این تصمیم آشنا کند.از آنجایی که نوجوانان به حرف های متخصصان و انسان های تحصیلکرده و ماهر اهمیت بیشتری می دهند به هر شیوه ای سعی می کند رفتار منفی نوجوان را کمرنگ کرده و به جای آن مسیری جدید را در اختیار او قرار دهد.

راهبردهای مشاوره نوجوان برای دختران و پسران متفاوت است؟

در بعضی موارد بله.. به لحاظ روانشناختی، دختران و پسران در دوران بلوغ معمولا رفتارهای مشابهی دارند. سرکشی و پرخاشگری آن ها بر حسب شرایط با هم مشابه است. اما به لحاظ جنسی تفاوت هایی دارند که باید بر اساس آن به آن ها مشاوره داد. مثلا آناتومی بدن پسران به گونه ای است که خطر کمتری در روابط جنسی آن ها را تهدید می کند. اما دختران باید بیش از پیش مراقب باشند. وظیفه آگاهی دادن و اطلاع رسانی این موضوعات به گردن مشاور است. پس بهتر است تمام سوالات خود را از او بپرسید و با او راحت باشید.

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نوجوان به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید. 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی