بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

هایپرسکشوال چیست؟

بسیاری از افراد مبتلا به هایپرسکشوال احساس عمیقی از شرم یا خجالت دارند. مانند هر بیماری روانی دیگری، درمان مناسب و راهبردهای مقابله ای می تواند به شما کمک کند زندگی سالمی داشته باشید و تمایلات خود را تحت کنترل داشته باشید.

 

دلیلی برای احساس شرم یا خجالت از داشتن اعتیاد جنسی وجود ندارد. مهم است که این احساسات را کنار بگذارید و بر دریافت کمکی که نیاز دارید تمرکز کنید.

 

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید علاوه بر برنامه درمانی که یک پزشک یا متخصص سلامت روان به شما داده است به خاطر بسپارید:

 

برای مشاهده پیشرفت به طور جدی به برنامه درمانی خود پایبند باشید. به طور ناگهانی درمان را متوقف نکنید زیرا فکر می کنید که شروع به بهبودی کرده اید. این ممکن است باعث عود شدیدتر شود. اگر دارو مصرف می کنید قبل از تغییر یا قطع دوز با پزشک خود مشورت کنید. اگر تحت درمان هستید، به طور مداوم به جلسات درمانی ادامه دهید.

از کمک گرفتن خجالت نکشید. هر چه زودتر به دنبال کمک و درمان برای وضعیت خود باشید، زودتر در مسیر بهبودی خود قرار می گیرید. مخفی نگه داشتن وضعیت شما از دوستان، خانواده و پزشک می تواند آسیب زا باشد و باعث اختلال بیشتر در عملکرد روزانه شما شود.

به یک گروه پشتیبانی بپیوندید پیوستن به یک گروه پشتیبانی با سایر افراد مبتلا به این عارضه به شما کمک می کند تا به یاد داشته باشید که تنها نیستید. همچنین می‌توانید راهبردهای مقابله‌ای بهتری را از افرادی یاد بگیرید که ممکن است مدت بیشتری از شما با این شرایط دست و پنجه نرم کرده‌اند.

خود را از موقعیت های محرک دور کنید. در مسیر بهبودی، مهم است که از فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌تواند شما را به عقب براند، اجتناب کنید. به عنوان مثال، بسیاری از متخصصان سلامت روان به شدت افراد مبتلا به هایپرسکشوال را از مصرف هرگونه محتوای مستهجن منع می‌کنند.

درمان اختلال بیش فعالی جنسی به چه صورت است؟

همانند سایر اختلالات روانی مشاوره جنسی، بیش فعالی جنسی نیز درمانی چند وجهی دارد. این بیماری هم با استفاده از روان درمانی و هم با استفاده از دارو درمانی کنترل می شود. راه های درمانی به این صورت هستند:

دارو درمانی

  • استفاده از داروهای ملین خلق و خو

هایپرسکشوال گاهی اوقات نشانه هایی شبیه به اختلال دوقطبی دارد. به همین خاطر داروهایی که برای این بیماری موثر هستند بر روی افرادی با اختلال بیش فعالی جنسی نیز موثر هستند. هدف این است که آن هیجان بیش از حد فرد درباره مسائل جنسی کنترل شود.

  • ضد افسردگی ها

در برخی از بیماران مشاهده شده است که هایپرسکشوال همراه با افسردگی است. بنابراین با درمان افسردگی میتوان تا حدودی به درمان هایپرسکشوال کمک کرد. از این رو به برخی از بیماران که نشانه های افسردگی دارند، داروهای ضد افسردگی نیز تجویز میشود.

  • درمان با داروهای مرتبط با الکلی ها

مشخص ترین دارویی که در این درمان استفاده میشود ویویترول است. این دارو برای درمان افراد الکلیسم و یا آنهایی که به مواد مخدر معتاد هستند استفاده میشود. بنابراین بیش فعالی جنسی نیز که یک نوع اعتیاد به رابطه جنسی محسوب میشود نیز با این دارو قابل درمان است.

روان درمانی

روان درمانی تا حد زیادی به کنترل میل زیاد به رابطه جنسی کمک میکند. رایج ترین راه های دارو درمانی عبارتند از:

  • درمان روان پویشی

تمرکز این نوع درمان این است که شخص بیمار را نسبت به افکار خارج کنترلش آگاه کند. افراد مبتلا به هایپرسکشوال تا حد زیادی بر روی افکار خود هیچگونه کنترلی ندارند. از این رو روانکاو سعی میکند تا به نوعی آن ها را از شرایطی که دارند آگاه کند.

[caption id="attachment_12077" align="aligncenter" width="800"]درمان روان پویشی در هایپرسکشوال درمان روان پویشی در هایپرسکشوال[/caption]

  • درمان شناختی رفتاری(cognitive-behavioral therapy)

درمان شناختی رفتاری روشی است که در بسیاری از بیماری های اعصاب و روان استفاده میشود. هدف اصلی این روش این است که شخص بتواند بصورت متمرکز افکار منفی اش را شناسایی کند و آن ها را با افکار مثبت جایگزین کند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی