بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

اگر از زوجهای متاهل یا مشاوران خانواده بپرسید، حتما به شما میگویند که سال اول ازدواج همیشه شیرین و دوست داشتنی نیست.

سال اول ازدواج می تواند سال سختی باشد، حتی اگر مدتی با هم نامزد باشید. زیرا ازدواج یک تغییر بزرگ در زندگی است. همچنین خیلی وقتها، شخص قبل از ازدواج، خود واقعیش را نشان نمیدهد. بنابراین وقتی با شخصیت واقعی یکدیگر روبه میشوید، ممکن است ندانید چگونه از عهده تغییرات برآید.

عدم سازگاری با این تغییرات میتواند نگرانی های بزرگتری ایجاد کند. بیایید چند مورد دیگر از دلایلی را که سال اول ازدواج را برایتان سخت میکند بررسی کنیم:

شما انتظارات بیشتری از یکدیگر دارید

اکنون که ازدواج کرده اید، ممکن است آگاهانه، یا ندانسته انتظار بیشتری از یکدیگر داشته باشید. مثلا اینکه چه کسی کارهای خانه را انجام دهد؟ چه کسی مسئولیت پرداخت هزینه ها و قبوض را بر عهده بگیرد؟ و... برخی از این موارد ممکن است بسته به علایق، نقاط قوت و تربیت شما پاسخ های واضحی داشته باشند. اما ممکن است این مسئله برای شریک زندگی شما آنقدر آشکار نباشد. پس با همسرتان بنشینید و از نقاط قوت، ضعف و انتظارات یکدیگر حرف بزنید تا درک بهتری از انتظارات هم داشته باشید.

شما باید همیشه به همسرتان توجه کنید

ازدواج باعث می شود که توجه و مراقبت از همسر، به یک وظیفه رسمی تبدیل شود. اگرچه ازدواج به عنوان پیوند دو نفر تعریف می شود، اما مراقبت از خود نیز مهم است. زیرا فرسودگی روحی می تواند بر ازدواج شما تأثیر منفی بگذارد. پس سعی کنید بر روی رابطه خود تمرکز کنید، اما در این میان همچنان به مراقبت از خود ادامه دهید. مثلا با انجام کارهایی، مانند ورزش و دیدن دوستان و... انرژی لازم برای مراقبت از همسر و زندگی مشترکتان را بازیابی کنید.

اختلافات بروز میکنند

اجتناب از اختلافات وقتی ازدواج کردید بسیار دشوار است. حتی اگر موفق به پنهان کردن اختلافات شوید، مطمئناً منجر به کینه و ناامیدی میشود‌. نکته ای که باید در نظر داشته باشید، این است که یاد بگیرید چگونه در مورد موضوعات بحث کنید حتی زمانیکه به شدت با همسر خود اختلاف نظر دارید. مهم است که برای بحث درمورد موضوعاتی که هر یک از شما ارزشها یا نظرات مختلفی در مورد آنها دارید، سیستمی در اختیار داشته باشید، به طوری که هرکدام از شما بدانید که همسرتان به نظر شما توجه میکند و شما را درک میکند.

بارداری و فرزندان اوضاع را تغییر می دهند

مطالعات روانشناسی نشان میدهد که 70 درصد زوجینی که در سال اول ازدواج صاحب فرزند شدند، کاهش ثبات و رضایت از زندگی زناشویی را گزارش کردند. این اغلب به این دلیل اتفاق می افتد که کودکان به مقدار قابل توجهی انرژی و توجه نیاز دارند، که این توجه زمانی به طرف دیگر در رابطه معطوف بوده است. بعد از بچه دار شدن بسیاری زوجین به نیازهای یکدیگر بی توجه میشوند. زیرا تمام وقت و تلاش خود را برای فرزندانشان صرف میکنند. پدر و مادر بودن همچنین باعث به جود آمدن تغییراتی در نقش ها و قوانین خانواده میشود که اکثر زوجین جوان برای آن آماده نبودند.

منبع: فمیلیکو //

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی