بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

خدمت سربازی برای همه جوانان ذکور ایرانی ضروری است. بسیاری از جوانان به هنگام ورود به سن 18 سالگی به فکر سربازی میافتند و خود را برای انجام فعالیت های پادگان آماده می کنند.

عده ای نیز که از سربازی هراس دارند به دنبال راهکارهایی برای معاف شدن می گردند. به همین دلیل سازمان نظام وظیفه با در نظر گرفتن شرایط و ضوابطی برای مشمولان، معافیت های سربازی را هدف قرار داده است که مشمولان با توجه به داشتن شرایط هر یک از معافیت ها برای گرفتن آن اقدام می کنند.

هنگامی که فرد مشغول درس و مدرسه است، میتواند با گرفتن معافیت تحصیلی به هنگام مشمولیت از سربازی معاف شود. اما هنگامی که دانش آموز به سن 21 سالگی رسید باید تکلیف مشمولیت خود را روشن کند تا وارد غیبت نشود. چرا که با داشتن غیبت دچار محرومیت هایی در جامعه می شود.

مثلا نمی تواند در موسسات دولتی استخدام شود و در صورت استخدام شدن مدیر موسسه مجازات خواهد شد. همچنین در صورت داشتن غیبت حق خروج از کشور را نخواهند داشت. اگر فرد مشمول که غایب است در کنکور شرکت کند و رتبه اول را هم بیاورد نمیتواند ادامه تحصیل دهد. برای این کار هنگامی که در دانشگاه قبول شود، می تواند برای گرفتن معافیت تحصیلی موقت اقدام کند. در ادامه همراه مرکز مشاوره آویژه باشید.

برای دریافت معافیت تحصیلی مدارکی نیز لازم است که در ذیل به آنها اشاره کرده ایم:

  • همراه داشتن عکس 3*4 از مشمول.
  • فرد مشمول فتوکپی از کارت و شناسنامه خود را به همراه داشته باشد با اصل کارت ملی و شناسنامه.
  • به همراه داشتن برگه درخواست معافیت تحصیلی که مورد تایید مدیر مدرسه باشد.
  • و مدارک لازم دیگری که فرد باید هنگام مراجعه به پلیس +10 در دست داشته باشد.

شما عزیزان می توانید در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر از مشاوره نظام وظیفه آویژه کمک و راهنمایی بگیرید.

به گزارش مرکز مشاوره آویژه در زندگی های امروزی، مسائل و مشکلات مختلفی در حوزه های نظام وظیفه وجود دارد. هر یک از این مشکلات نیز اگر در زمان مناسب خود حل نشوند، باعث به وجود آمدن بسیاری از مشکلات دیگر می شود. گاهی اوقات که مشکلات در آینده مورد بررسی قرار می گیرد، ریشه برخی از آنها به زمان گذشته مربوط می شود. بنابراین اولین و مهم ترین اقدامی که افراد باید انجام دهند حل این مشکلات با استفاده از راهکارهای مفید است.

مرکز مشاوره آویژه در زمینه های مختلف تحصیل در حین خدمت اطلاعات مهم و مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. این اطلاعات جهت حل بسیاری از مشکلات زندگی به افراد کمک می نماید. سایت آویژه در زمینه های مختلف  نظام وظیفه مشاوره و راهنمایی های مفید و اثربخشی را جهت جلوگیری و رفع مشکلات تحصیلی، خانوادگی، تربیتی، عاطفی، اخلاقی و بسیاری موارد دیگر به شما همراهان عزیز ارائه می دهد.

پیشنهاد می کنیم این مقاله مرکز مشاوره آویژه را حتما بخوانید: مزایا و معایب معاف از رزم

خدمات مشاوره نظام وظیفه  آویژه

خدمات مشاوره نظام وظیفه  آویژه

کسری خدمت: در صورت داشتن یکسری شرایط می توانید از کسری خدمت استفاده نمایید.

پونزکسری خدمت سربازی شامل:

  • کسری فرزندان ایثارگران و رزمندگان
  • کسری خدمت جبهه پدر
  • کسری خدمت در مناطق بد آب و هوا
  • کسری بسیج
  • کسری خدمت نخبگان
  • کسری خدمت متاهلین
  • پروژه های کسری خدمت است.

مشمولان خدمت سربازی می توانند با داشتن شرایط از انواع کسری خدمت استفاده کنند.

پونزانواع معافیت های سربازی: معافیت های نظام وظیفه شامل:

  • معافیت تحصیلی
  • معافیت پزشکی
  • معافیت کفالت
  • معافیت ایثارگری
  • معافیت موقت
  • معافیت دائم
  • معاف از رزم
  • و غیره است.

افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از هر یک از انواع معافیت های سربازی استفاده نمایند.

نحوه دریافت امریه

افراد مشمولی که می خواهند برای دریافت امریه خدمت سربازی اقدام نمایند؛ باید از مراحل و شرایط آن کاملا اطلاع داشته باشند تا بتوانند از این فرصت استفاده نمایند. برای دریافت امریه سربازی باید رشته تحصیلی تان با سازمانی که می خواهید امریه بگیرید، متناسب باشد.

مقطع تحصیلی فرد بسته به سازمان مورد نظر از دیپلم تا دکتری را شامل می شود. از جمله مواردی که در گرفتن امریه بسیار مهم است، نداشتن غیبت است.

اعزام به خدمت

به گزارش مرکز مشاوره آویژه  هر فرد ذکور ایرانی وقتی به سن 18 سالگی تمام می رسد، مشمول قانون خدمت وظیفه قرار می گیرد. فرد در این موقعیت باید برای اعزام به خدمت سربازی آماده شود. فرد مشمول باید اقدام به دریافت دفترچه خدمت وظیفه از دفاتر خدماتی نماید.

همچنین درخواست خود را در سامانه انجام دهد. بعضی از مشولین نیز به جای اعزام به خدمت از انواع معافیت ها و کسری های خدمت سربازی استفاده می نمایند.

قوانین نظام وظیفه خدمت سربازی

قوانین نظام وظیفه خدمت سربازی

به گزارش مرکز مشاوره آویژه طبق قانون سن مشمولیت بین 18 تا 50 سالگی است ولی باز هم در برخی شرایط ممکن است بر حسب ضرورت به 60 سالگی هم برسد. مطابق قوانین نظام وظیفه، مدت خدمت مشمولین در مناطق عادی و نظامی 24 ماه است و برای مشمولینی که در سازمان ها و ارگان های غیرنظامی هم خدمت می کنند، 24 ماه است.

از آنجا که قوانین وظیفه عمومی دائماً در حال تغییر و تحول است، افراد باید از قوانین بروز و تغییر یافته اطلاع داشته باشند. تا شاید بتوانند از امتیازات مربوط به گرفتن انواع معافیت های سربازی، کسری خدمت، امریه و غیره استفاده کنند.

خروج از کشور

به گزارش مرکز مشاوره آویژه افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند برای خروج از کشور مشکلی ندارند و نیاز به گرفتن مجوزی ندارند؛ اما فردی که به سن مشمولیت رسیده است حداکثر 1 سال بعد از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل باید خود را به وظیفه عمومی معرفی نماید.

دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت سربازی دارند در خروج از کشور از سوی وظیفه عمومی هیچگونه ممنوعیتی ندارند. مشمولان جهت سفرهای زیارتی، علمی، غیر زیارتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و ... باید جهت خروج از کشور از وثیقه استفاده نمایند.

مشمولین خدمت

افرادی مشمولی که به سن اعزام به خدمت رسیده اند یا برای خدمت سربازی اعزام می شوند یا اینکه مشمول غیبت می شوند. گاهی مشمولین بر اثر ناآگاهی وارد دوره غیبت می شوند؛ بنابراین اطلاع از قوانین اعزام به خدمت خیلی ضروری است.

گاهی اوقات با وجود اینکه فرد وارد دوره غیبت می شود اما می تواند با استفاده از شرایطی از غیبت موجه استفاده نماید.

توجیه غیبت

در شرایطی مثل: داشتن بیماری، حوادثی که باعث صدمات جسمی و روانی فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستری شدن در بیمارستان بر اثر بیماری، فوت کردن یکی از اعضای درجه یک خانواده مشمول، مشکلات اداری ایجاد شده در دفترچه اعزام به خدمت فرد.

اینها می تواند موجب توجیه غیبت مشمول شود. برخی مشمولین هم درخواست تمدید و یا تعجیل خدمت را دارند که بر اساس ارائه مدارک این اقدام یکبار برای فرد انجام می شود. اگر غیبت موجه نباشد، فرار از خدمت محسوب می شود.

سوالات متداول

علالمت-سوالچند سال میتوان پشت کنکور ماند؟

طبق آخرین قوانین نظام وظیفه، کلیه دانش آموزان می توانند حداکثر دو بار پشت سر هم در کنکور شرکت کنند.

علالمت-سوالتا چند سالگی می توان مدرسه را تمام کرد؟

هر فرد تا 21سالگی فرصت دارد تا دیپلم خود را بگیرد.

علالمت-سوالآیا برای افراد غایب، مجددا می توانند معافیت تحصیلی بگیرند؟

خیر، افراد غایب تا زمان اتمام خدمت سربازی، امکان تحصیل مجدد را ندارند.

منبع: مرکز مشاوره آویژه// https://avije.org/

  • ۰۳/۰۵/۲۳
  • جللال میری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی