بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

آموزش و بکارگیری نیروهای علاقه مند به فعالیت در مشاغل نظامی، در قالب دوره های چهار و پنج ساله، نام طرحی است که به آن طرح جامع مهارت آموزی کارکنان نظام وظیفه یا سرباز ماهر گفته می شود.

طرح نامبرده شامل سه سطح 1- قبل از خدمت، 2- حین خدمت و 3- پس از خدمت می شود.

طی این دوره، فرد با مشاوره شغلی و شرکت در دوره های مهارت آموزی مختلف، به توانمندی بیشتر نیروهای مسلح کمک می کند. شرکت در این طرح کاملا اختیاری بوده و افراد بر اساس رده آموزشی خود در طول دوره حقوق دریافت خواهند نمود.

برای آشنایی بیشتر با این طرح جدید، از شما دعوت می شود در ادامه مطلب با آویژه همراه باشید.

منظور از طرح سرباز ماهر چیست؟

طرح سرباز ماهر، در حقیقت گامی در راستای اختیاری کردن سربازی است؛ که طی آن افراد علاقه مند می توانند با ثبت نام در در این طرح، به صورت پیمانی به استخدام نیروهای مسلح درآمده، و علیرغم کسب آموزش های لازم، حقوق دریافت کنند.

در این میان افرادی که علاقه به سربازی نداشته باشند، با شرکت در دوره های آموزشی و سپس اتمام آن، از خدمت معاف می شوند.

طرح سرباز ماهر در واقع سعی بر این دارد تا علاوه بر ارائه خدمات مناسب به افراد علاقه مند، به فعالیت در قالب نیروی نظامی، شامل حقوق، ترفیع، امنیت شغلی و بسیاری موارد دیگر به بهبود شرایط زندگی سایر جوانان نیز کمک کند.

در این روش افراد با حقوق مشخص و به صورت پیمانی به استخدام نیروهای مسلح درآمده و طی این مدت به صورت اصولی آماده شرکت در دوره های نظامی مختلف می شوند.

پیشنهاد می کنیم این مقاله مرکز مشاوره آویژه را حتما بخوانید: مزایا و معایب معاف از رزم

مزایای طرح سرباز ماهر

به گزارش مرکز مشاوره آویژه همانطور که میدانید تمامی آقایان پس از رسیدن به سن مشمولیت سربازی، لازم است تا نسبت به مشخص کردن وضعیت نظام وظیفه خود اقدام کرده و در دوره خدمت مقدس سربازی شرکت کنند.

در زمان و سال هایی که فرد بیشتر علاقه دارد تا خود را برای ورود به بازار کار و داشتن یک شغل خاص و مناسب آماده سازد؛ طرح سرباز به افرادی که مشمول خدمت محسوب می شوند، این امکان را می دهد تا با انجام یک انتخاب مناسب، برای آینده خود گامی مهم بردارند.

به گزارش مرکز مشاوره آویژه طبق این طرح، افراد در صورت علاقه مندی وارد یک دوره 5 ساله زیر نظر نیروهای مسلح شده و در حقیقت تحت عنوان نیروی نظامی حرفه ای آموزش دیده و بکار گرفته می شوند.

داشتن امنیت شغلی و حقوق مناسب از مهم ترین مزایایی است که باعث می شود افراد نسبت به قرار گرفتن در این مسیر علاقه زیادی نشان دهند.

در مقابل کسانی هم که مایل به حضور در محیط های نظامی نیستند، بعد از طی دوره های آموزشی چند ماهه، کارت پایان خدمت خود را دریافت می کنند. لازم به ذکر است حقوق سربازان در طول دوره سرباز ماهر از مالیات پرداختی این افراد تامین می شود.

طرح سرباز ماهر هنوز به تایید ستاد نیروهای مسلح نرسیده و هنوز در مرحله تدوین و بررسی قرار دارد.

سخن آخر

به گزارش مرکز مشاوره آویژه طرح سرباز ماهر با هدف بکارگیری مشمولان علاقه مند به طی کردن دوره های نظامی حرفه ای تدارک دیده شده؛ تا آنها ضمن دریافت حقوق از امنیت شغلی لازم نیز برخوردار باشند.

در مقابل افرادی هم که علاقه ای به انجام خدمت سربازی نداشته و قصد ورود به بازار کار و تشکیل خانواده را داشته باشند، با پذیرش برخی موارد و پرداخت مالیات، از اعزام به سربازی معاف شده و فرصت بهتری در اختیار خواهند داشت.

منبع: مرکز مشاوره آویژه// https://avije.org/

  • ۰۳/۰۵/۲۳
  • جللال میری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی