بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

کسری خدمت بسیج

کاهش کسری خدمت بسیج

به گزارش مرکز مشاوره آویژه و با توجه به سخنان جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در حال حاضر این ستاد در حال بررسی میزان کاهش کسری خدمت بسیج می باشد و به احتمال زیاد تغییراتی در آن به وجود بیاید. ایشان در ادامه صحبت های خود تصریح کرد که صحبت های انجام شده پیرامون افزایش مدت زمان کسری نمی باشند بلکه امکان دارد مدت آن کاهش یابد.

این اتفاق در قبلا نیز افتاده است و در سال های اخیر ما کاهش کسری خدمت بسیج را داشته ایم، در ابتدا میزان کسری خدمت بسیج یک سال بوده است ولی پس از بازنگری و اصلاح قانون این میزان به 6 ماه کاهش پیدا کرده است. در حال حاضر امکان دارد از این میزان نیز کمتر شود. در ادامه با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید.

کاهش کسری خدمت بسیج و ساده ترین کسری خدمت

به طور کلی  5 راه زیر برای گرفتن کسری خدمت وجود دارد که گرفتن کسری خدمت از طریق بسیج ساده ترین آن ها است:

  • کسری فرزندان ایثارگران و رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس و کسری خدمت جبهه پدر
  • کسری برای خدمت در مناطق بد آب و هوا، عملیاتی و درگیر
  • کسری بسیج
  • کسری خدمت افراد نخبه( در هر زمینه مانند اعضا بنیاد ملی نخبگان، افراد برتر مسابقات معتبر) و انجام پروژه های علمی
  • کسری خدمت افراد متاهل

همانطور که مشهود است کسری خدمت بسیج ساده ترین راه گرفتن کسری است. این کسری خدمت از طریق کارت فعال بسیج به دست می آید. بر اساس قوانین نظام وظیفه به ازای هر سال سابقه فعالیت به عنوان عضو فعال بسیج، شخص مشمول می تواند تا 45  روز کسری دریافت کند. البته توجه داشته باشید صرف داشتن کارت بسیج فعال به شما کسری خدمت تعلق نمی گیرد بلکه شرایط و ضوابطی دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

شرایط دریافت قبل از کاهش کسری خدمت بسیج

به گزارش مرکز مشاوره آویژه همان طور که در قسمت قبل ذکر شد فقط با ثبت نام در یک پایگاه بسیج نمی توان از شرایط کسری خدمت آن بهره مند شد بلکه بر اساس قوانین آن باید حداقل هفته ای 6 ساعت در راستای مسئولیتی که دارید در پایگاه فعالیت کنید و هم چنین حضور موثر داشته باشید. بدین منظور به طور تقریبی هر 3 ماه باید حداقل 60 ساعت فعالیت داشته باشید که در سال 240 ساعت می شود. بدین صورت بابت یک سال فعالیت مستمر چیزی بین 30 تا 45 روز کسری خدمت به شما تعلق می گیرد.

دلیل بازه ای بودن میزان کسری خدمت این است که این میزان تنها به داشتن فعالیت در پایگاه بستگی ندارد بلکه به نوع مسئولیت شما در آن پایگاه نیز بستگی دارد. بدین منظور فرمانده حوزه، اعضا شورای حوزه و فرمانده واحد با فعالیت حداقل 6 ساعت در هفته به مدت یک سال از حداکثر کسری خدمت( 45 روز) و به سایر بسیجیان با توجه به مسئولیتی که دارند میزان کمتری کسری تعلق می گیرد. و در نهایت بسیجیانی که مسئولیت خاصی در پایگاه ندارند بابت میزان مشابه فعالیت 30 روز کسری خدمت دریافت می کنند.

توجه داشته باشید که کسری خدمت بسیج فعال به تمامی انواع بسیج( دانشجویی، دانش آموزی، محلات و ...) تعلق می گیرد و با توجه به هر شرایطی که دارید می توانید از آن استفاده کنید.

دقت داشته باشید که حداکثر میزان کسری خدمتی که از بسیج می توانید بدست آورید 6 ماه می باشد. این میزان کسری تقریبا معادل 6 سال فعالیت مستمر در پایگاه های بسیج می باشد.

کسری خدمت بسیج شامل چه کسانی نمی شود؟

در 2 صورت کسری خدمت بسیج به شما تعلق نمی گیرد:

  1. عضو عادی بسیج باشید: در قانون سازمان نظام وظیفه سهمیه کسری خدمت برای اعضا عادی بسیج در نظر گرفته نشده است حتی اگر به مدت چندین سال عضو عادی بسیج باشید. بنابراین باید برای گرفتن کارت بسیج فعال اقدام کنید.
  2. غیبت خدمت سربازی: چنان چه اگر مشمول خدمت سربازی باشید ولی غیبت کرده باشید و پس از پایان مهلت معرفی خود سابقه بسیج فعال داشته باشید برای گرفتن کسری خدمت محاسبه نخواهد شد.

به گزارش مرکز مشاوره آویژه افرادی که وارد غیبت سربازی شده اند ولی قبل از آن سابقه عضویت بسیج فعال داشته اند مدت زمان برای دریافت کسری خدمت سربازی محاسبه می شود ولی تمامی فعالیت بسیج آن ها پس از غیبت از بین رفته تلقی خواهد شد. بنابراین نیاز است از وضعیت دقیق سربازی خود آگاه باشند.

خدمات نظام وظیفه مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: مرکز مشاوره آویژه//https://avije.org/

لغو معافیت پزشکی

  • ۰۳/۰۵/۲۲
  • جللال میری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی