بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

دوره آموزش نظامی اعضای هیات علمی

 

جزییات دوره آموزش نظامی اعضای هیات علمی مشخص شد.به گزارش مرکز مشاوره آویژه آن دسته از مشمولان وظیفه ای که با دریافت طرح سربازی از دفتر نظارت و ارزیابی قرار است دوره سربازی خود را به عنوان هیات علمی در دانشگاه های کشور بگذرانند، باید خود را برای انجام دوره آموزشی سربازی آماده کنند.

لازم به تذکر است که در این طرح مشمولان وظیفه ای که دارای حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد هستند، با کسب رضایت دانشگاه ها و ارائه تعهدات لازم، میتوانند دوره سربازی خود را بدون حضور در پادگانهای نظامی و تنها به عنوان هیات علمی بگذرانند. اما این افراد ملزم به گذراندن دوره آموزشی سربازی در اولین تابستان بعد از جذب میباشند. بدین ترتیب و به نقل از دفتر نظارت و ارزیابی، اعزام سربازان هیات علمی که سال 1399-1398جذب شده اند، از تیر ماه سال 1399 آغاز خواهد شد. دوره آموزش نظامی برای اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور نیز مانند دیگر مشمولان وظیفه است که طی آن مهارت های رزمی و نظامی آموزش داده میشود. مشمولان عضو هیات علمی نیز مانند دیگر مشمولان در طول دوره آموزشی میتوانند از مرخصی های ابتدای دوره، میان دوره، پایان دوره و... استفاده کنند. در ادامه با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید.

زمان و مکان دوره آموزشی سربازی اعضای هیات علمی

به گزارش مرکز مشاوره آویژه آن دسته از مشمولان وظیفه ای که در سال جاری طرح خدمت سربازی خود را از دفتر نظارت و ارزیابی اخذ کرده اند، از روز یکشنبه اول تیر ماه 1399 به دوره آموزشی اعزام میشوند. این افراد باید راس ساعت 10 صبح  به مرکز آموزش شهید مدرس سپاه به آدرس تهران- کیلومتر 25 اتوبان تهران- کرج، جنب پارک جهان نما مراجعه کنند. افرادی که در زمان مقرر شده مراجعه نکنند به عنوان سرباز غایب تلقی خواهند شد و دیگر امکان استفاده از طرح دوره سربازی را نخواهند داشت.

مشمولان وظیفه ای که به دلایل مختلف اعم از معافیت از رزم و... از انجام دوره آموزشی معاف هستند نیز باید مانند دیگر مشمولان در موعد مقرر به مرکز آموزشی شهید مدرس سپاه مراجعه کنند. این افراد باید مدارک مربوط به معافیت از دوره آموزشی را در دست داشته باشند، که در صورت تایید مدارک، به دوره آموزشی اعزام نمیشوند و اقدامات لازم برای ترخیص آنها صورت میگیرد.

مدارک مورد نیاز برای دوره آموزشی سربازی اعضای هیات علمی

به گزارش مرکز مشاوره آویژه مشمولان وظیفه عضو هیات علمی دانشگاه در زمان مراجعه به مرکز آموزشی مربوطه باید مدارکی را در دست داشته باشند. برخی از این مدارک به ترتیب زیر میباشد:

  • برگه ی اعزام به خدمت سربازی و یا دفترچه آماده به خدمت فاقد غیبت از سربازی. بدیهی است مشمولان غایب امکان استفاده از این طرح و اعزام به دوره اموزشی را نخواهند داشت.
  • دو قطعه عکس پرسنلی
  • و...

مدت زمان دوره آموزش نظامی برای اعضای هیات علمی چقدر است؟

به گزارش مرکز مشاوره آویژه مدت زمان دوره آموزش سربازی برای مشمولان عضو هیات علمی دانشگاه ها کمتر است. همانطور که میدانید طول دوره آموزشی برای مشمولان وظیفه عمومی، به طور کلی  به دو ماه میرسد. اما این دوره برای سربازانی که با دریافت طرح قرار است به عنوان هیات علمی دانشگاه خدمت کنند، کوتاهتر است و به 45 روز میرسد. مشمولان میتوانند در این دوره از مرخصی ها و تشویقی های مختلف بهره مند شوند. بعد از پایان دوره آموزشی نظامی، از سوی سپاه پاسداران یک گواهی تحت عنوان، گواهی پایان دوره به مشمولان اعطا میشود. مشمول باید این گواهی را به دفتر نظارت و ارزیابی آموزش عالی ارائه دهند تا اقدامات لازم برای آغاز دوره طرح سربازی مشمول در دانشگاه انجام شود. بعد از انجام دوره دو ساله خدمت در دانشگاه نیز کارت پایان خدمت مشمولان صادر میشود.

خدمات نظام وظیفه مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: مرکز مشاوره آویژه//https://avije.org/

لغو معافیت پزشکی

  • ۰۳/۰۵/۲۲
  • جللال میری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی