بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی

دانشگاه، دروازه ورود به دنیای علم و دانش است. تحصیل در دانشگاه، فرصتی ارزشمند برای کسب مهارت ها و دانش های مورد نیاز برای ورود به بازار کار و موفقیت در زندگی است.

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های سراسری، فرصتی است برای داوطلبانی که شرایط لازم را برای تحصیل در دانشگاه را دارند اما موفق به کسب رتبه لازم در کنکور سراسری نشده اند. این دفترچه، امکان تحصیل در دانشگاه را برای این دسته از داوطلبان فراهم می کند.

سایت دانلود دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی از طریق سایت سازمان سنجش امکان پذیر خواهد بود. آن دسته از داوطلبانی که علاقمند به ادامه تحصیل در رشته های بدون آزمون هستند برای دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام انتخاب رشته به سایت سازمان سنجش،sanjesh.org، مراجعه و از بخش مربوطه دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دانلود نمایند.

مراحل دانلود دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور از سایت سازمان سنجش

در این قسمت به بررسی نحوه دانلود دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور برای متقاضیان مهر ماه می پردازیم. گروهی از داوطلبان که می خواهند دفترچه انتخاب رشته بدون آزمون سال 1402 را دریافت نمایند، کافی است مراحل ساده زیر را که در ادامه عنوان می شود، به ترتیب انجام دهند.

در مرورگر گوگل نشانی سایت سازمان سنجش، sanjesh.org را وارد نموده و جستجو کنید.

نحوه دانلود دفترچه انتخاب رشته بر اسا س سوابق تحصیلی

 

با ورود به سامانه سازمان سنجش صحفه ای از اطلاعات گوناگون پیش روی شما قرار می گیرد که داوطلبان با توجه به نیاز خود به بخش مربوطه وارد می شوند.

دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی

بروی گزینه سراسری کلیک نمایید و به قسمت بعد هدایت شوید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه های سراسری

با ورود به صفحه سراسری لینک و قسمت های گوناگونی را مشاهده خواهید کرد. اخبار واطلاعیه ها را انتخاب نمایید.

مراحل دسترسی به دفترچه انتخاب رشته

با ورود به این بخش لینک راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی سراسری 1402 را مشاهده خواهید کرد. داوطلبان با انتخاب این گزینه به صحفه بعدی که دفترچه راهنمای انتخاب رشته در آن قرار دارد هدایت خواهند شد.

انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی

در پایان در صفحه نمایش داده شده با انتخاب دفترچه ملاک عمل انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی، این فایل را بصورت پی دی اف دریافت نمایید.

مدارک لازم برای انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی

 همچنین متقاضیانی که قصد ورود به دانشگاه را در نیمسال دوم، بهمن ماه، دارند می توانند دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور 1402 را در زمان اعلام شده با انجام همین مراحل دریافت کنند.

آشنایی با دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 1402

پس از اینکه اطلاعات لازم را برای دریافت دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور در دانشگاه های سراسری را بدست آوردید، اطلاع از بخش های گوناگون دفترچه به شما کمک می کند تا با جزییات دفترچه آشنا شده و اطلاعات مورد نیاز خود را به راحتی به دست بیاورید. دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور حاوی اطلاعات کلی و جزئی مهمی می باشد که داوطلبان از تمامی آنها مطلع شده و در زمان انتخاب رشته خود آنها را به کار گیرد.

دفترچه راهنما انتخاب رشته شامل اطلاعات کلی وجزئی زیادی می باشد که داوطلبان با استفاده از هر کدام از آنها به خوبی می توانند انتخاب رشته خود را انجام دهند. در این بخش از مقاله کلیاتی در مورد فصول دفترچه به داوطلبان اراده می دهیم تا پیش زمینه ای برای بررسی جزئیات دفترچه داشته باشند. همچنین اگر به دنبال انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی درست و به دور از اشتبباه هستید حتما مقاله انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی را مطالعه کنید.

با دانلود دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی، داوطلبان با اطلاعاتی مانند شرایط و ضوابط، جدول هایی از کد رشته محل ها و فرم های پیش نویس انتخاب رشته روبرو می شوند.

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های سراسری متشکل از سه فصل می باشد با مطالعه ادامه مقاله می توانید با این فصول آشنا شوید.

 فصل اول دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور

در فصل نخست دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور 1402 اطلاعاتی نظیر :

 جدول زمانبندی انتخاب رشته

 نکات مهمی از قبیل شرایط و ضوابط ثبت نامی

 شرایط محدودیت برای داوطلبانی که واجد شرایط ثبت نام نمی باشند

 ذکر نکاتی برای انجام صحیح مراحل ثبت نام

 هزینه هایی که داوطلبان برای ثبت نام انتخاب رشته بدون کنکور پرداخت نمایند.

 توضیح اصطلاحاتی که در بخش های گوناگون دفترچه به کار برده شده است.

 ذکر شرایط اختصاصی و عمومی داوطلبان

 سهمیه و تسهیلات

 تعهدات پذیرفته شدگان در سهمیه های مختلف

 مقررات وظیفه

 شرایط پذیرش اتباع خارج

 مراحل پذیرش، ثبت نام و تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته

 جداولی حاوی کد و بخش استان ها، نام و کد محل کشور ها،نام و کد وزارت خانه ها، گروه بندی عناوین دیپلم ها، گروه بندی عناوین مدرک پیش دانشگاهی

 فصل دوم دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور

فصل دوم دفترچه راهنمای انتخاب رشته بدون کنکور با تیتر توضیحات و شرایط و ضوابط کلی پذیرش دانشجو و نحوه انتخاب رشته نمایش داده می شود. داوطلبان متقاضی تحصیل در نیم سال اول می توانند برای اطلاع از کد رشته محل ها به این بخش مراجعه نمایند. در فصل دوم دفترچه اطلاعات دیگری که در ادامه نام می بریم نیز بررسی گردیده است که داوطلب با استفاده از آنها می تواند انتخاب رشته خود را به آسانی انجام دهد.

 روش گزینش و انواع گزینش ها

 جدول تاثیر اعمال سوابق

 شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی

 انتخاب رشته

 جدول ها با عنوان: مناطق ممنوعه تردد برای اتباع خارجی، نام و نوع گزینش رشته های دارای پذیرش روزانه، رشته های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات عالی، رشته های بورسیه صنعتی، رشته های تحصیلی کاردانی وزارت بهداشت، رشته های تحصیلی مناطق محروم

 

 فصل سوم دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور

فصل پایانی دفترچه راهنمای ثبت نام انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی، مختص به فرم هایی است که داوطلبان باید آنها را تکمیل نمایند. از جمله :

 فرم پیش نویس تقاضای ثبت نام و انتخاب رشته

 فرم گواهی تایید سهمیه وقوع بلایای طبیعی

 فرم مربوط به گواهی تحصیلی دو سال آخر دبیرستان یا هنرستان و سال دریافت مدرک پیش دانشگاهی در رشته مربوطه

سخنی از مشاوران آویژه

اگر قصد ثبت نام در رشته های بدون کنکور در دانشگاه های سراسری را دارید، باید دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه سراسری را در اختیار داشته باشید. متقاضیان هر ورودی را که انتخاب می کنند لازم است از شرایط و ضوابط ثبت نامی آن مطلع شوند. مشاوران آویژه با معرفی سایت و نحوه دسترسی به دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی به داوطلبان کمک می کنند تا به آسانی دفترچه راهنما انتخاب رشته بدون کنکور را دریافت نمایند. آگاهی کامل از محتویات دفترچه که در این مقاله بررسی شد، به شما در یافتن بخش مورد نظر خود برای به کاربردن اطلاعات صحیح در زمان انتخاب رشته کمک بسیاری می کند.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های سراسری

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

  • ۰۲/۱۰/۲۶
  • جللال میری

مرکز مشاوره آویژه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی