بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

زمان دقیق اعلام نتایج براساس سوابق تحصیلی

«ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری، فرصتی طلایی برای داوطلبانی است که به دلایل مختلف، امکان شرکت در کنکور سراسری را ندارند.» فرصتی که با کمی تلاش و دقت، می تواند به قبولی در رشته و دانشگاه دلخواه منجر شود.

چگونگی ثبت نام بدون کنکور سراسری در دانشگاه های دولتی

قبل از هر اقدامی برای پذیرش در دانشگاه سراسری بر اساس سوابق تحصیلی باید از نحوه ثبت نام بدون کنکور سراسری اطلاع داشته باشید. در ابتدا شما باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید و دفترچه راهنمای انتخاب رشته بدون آزمون را دانلود و مطالعه کنید. پس از گردآوری مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسریو پرداخت هزینه، باید اقدام به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام کنید. در نهایت با دریافت کد رهگیری ثبت نام شما نهایی می شود. شما در فرم ثبت نام بدون کنکور سراسری مستلزم به ثبت اطلاعاتی درمورد مشخصات فردی، و سهمیه ها، وضعیت اشتغال و… هستید.

 

چگونگی دریافت نتایج انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی

بعد از انتشار اطلاعیه اعلام نتایج براساس سوابق تحصیلی داوطلبان برای اطلاع از وضعیت قبولی یا مردودی خود باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. شما با بررسی نتایج نهایی انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد متوجه می شوید که در کدام کد محل رشته پذیرفته شده اید. در ادامه به توضیح مراحل دریافت نتایج پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی می پردازیم. لازم به ذکر است توضیحات زیر طبق روش های دریافت اعلام نتایج براساس سوابق تحصیلی سال گذشته است.

 

 اولین اقدامی که در راستای دسترسی به کارنامه قبولی بر اساس سوابق تحصیلی باید انجام دهید ورود به سایت سازمان سنجش است.

اعلام نتایج پذیرش دانشگاه بر اساس تحصیلی

 

پس از وارد شدن به سایت سنجش باید بر روی آیکون سراسری که در سمت راست صفحه سایت قرار دارد، کلیک کنید.

اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور

حالا باید بر روی لینک نتایج انتخاب رشته پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی سراسری سال 1402 کلیک کنید.

اعلام نتایج پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی

در این مرحله با وارد کردن اطلاعات شخصی از قبیل شماره پرونده، شماره شناسنامه می توانید به مشاهده نتایج بپردازید.

نتایج انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی

اگر پس از مشاهده نتایج انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی از قبولی خود مطلع شدید باید در زمان مشخص اعلام شده به دانشگاه مراجعه کنید. عدم مراجعه و ارائه مدارک شما به مسئولین دانشگاه به منزله انصراف از قبولی رشته مربوطه تلقی می شود.

نکاتی در مورد تحصیل در دانشگاه سراسری بر اساس سوابق تحصیلی

داوطبان برای ادامه تحصیل در دانشگاه سراسری بر اساس سوابق تحصیلی باید دارای شرایط عمومی مطلوبی باشند. از جمله شرایط عمومی مطلوب می توان به عدم سابقه فساد اخلاقی، عدم سابقه کیفری، عدم اعتیاد به هر گونه مواد مخدر و یک سری ضوابط دیگر می توان اشاره کرد.

 متقاضیان ورودی مهر ماه یعنی نیمسال اول باید حداکثر تا 31 شهریور ماه 1402 و متقاضیان ورودی بهمن ماه یعنی نیمسال دوم باید حداکثر تا 30 بهمن ماه 1402 فارغ التحصیل شوند.

متقاضیان قبولی بر اساس سوابق تحصیلی باید مدرک تحصیلی مقبول اعم از دیپلم چهار ساله نظام قدیم، دیپلم سه ساله نظام قدیم به همراه مدرک پیش دانشگاهی و یا دیپلم سه ساله نظام جدید نظری، فنی حرفه‌ای، کاردانش و هنرستان را داشته باشند.

توجه داشته باشید که داوطلبان ادامه تحصیل در دانشگاه سراسری بر اساس سوابق تحصیلی چه در کنکور شرکت کرده باشند و یا شرکت نکرده باشند. می توانند بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه سراسری ادامه تحصیل دهند. پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی فقط با سنجش معدل صورت می گیرد.

 متقاضیان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی علاوه بر رشته های گرایش گروه آزمایشی خود می توانند در رشته های های گرایش دیگر گروه های آزمایشی نیز ادامه تحصیل دهند. همچنین شانس قبولی برابری نیز با فارغ التحصیلان دیگر گروه های آزمایشی دارند.

 دانشگاه سراسری هیچ تعهدی در قبال کمک هزینه تحصیلی، خوابگاه، وام و … برای دانشجویانی که بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش شده اند ندارد.

نحوه گزینش در دوره روزانه بر اساس سوابق تحصیلی به صورت کشوری، منطقه ای، قطبی و استانی است. اما در دوره های مجازی، پردیس خود گردان، ظرفیت مازاد بومی گزینی ندراد و پذیرش به صورت کشوری می باشد. همچنین پذیرش در دوره شبانه بر اساس سوابق تحصیلی بومی گزینی استانی دارد.

سخنی از مشاوران آویژه

پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی یکی از راه های کاربردی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر است. داوطلبانی که موفق به کسب رتبه دلخواه در کنکور سراسری نشده اند بر اساس سوابق تحصیلی خود می توانند در بعضی رشته ها ادامه تحصیل دهند. همچنین داوطلبانی که معدل دیپلم خوبی دارند، در انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی می توانند موفقیت چشم گیری داشته باشند. در این مقاله سعی کردیم با توضیح شرایط و ضوابط پذیرش در دانشگاه های سراسری بر اساس سوابق تحصیلی اطلاعات شما را در این زمینه تکمیل کنیم. همچنین با آگاهی از زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور سراسری شما می توانید عملکردی هوشمندانه در فرایند انتخاب رشته داشته باشید. لازم به ذکر است پس از اعلام نتایج پذیرش دانشگاه بر اساس سوابق اگر از قبولی خود مطلع شدید در زمان مجاز اعلام شده، به دانشگاه برای ثبت نام حضوری خود و ارائه مدارک لازم مراجعه کنید. شما برای افزایش شانس قبولی خود و داشتن اطمینان خاطر بیشتر می توانید با مشاوران مجرب مرکز آویژه گفت و گو کنید و اطلاعات معتبر ایشان بهره مند شوید.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

اعلام نتایج دانشگاه های سراسری بر اساس سوابق تحصیلی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

  • ۰۲/۱۰/۲۵
  • جللال میری

مرکز مشاوره آویژه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی