بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

کسری خدمت ازدواج سربازان متاهل

کسری خدمت سربازان متاهل، برای بسیاری از این افراد، یک امید است. این کسری خدمت، کمک می‌کند تا سربازان متاهل بتوانند زودتر به زندگی عادی خود بازگردند و مسئولیت‌های جدید زندگی مشترک را بر عهده بگیرند.

 خدمت سربازی یکی از وظایف اجباری برای پسران درکشور است که تمامی آقایان بالای 18 سال از جمله متاهلین می بایست آن را سپری نمایند.

شرایط سربازی برای متاهلین شامل تسهیلات متنوعی می باشد که اطلاع مشمولان متاهل از آنها در زمان اعزام به خدمت سربازی بسیار کاربردی می باشد.

⭐ طبق دستور رهبر برای سربازان متاهل امتیازات ویژه ای در نظر گرفته شده است که مشمولان متاهل می توانند با استفاده از آن دوران خدمت سربازی خود را به آسانی پشت سر بگذارند.

از جمله امتیازات سربازان متاهل می توان به محل خدمت، حقوق، کسری خدمت و … اشاره نمود.

ساعت کاری سربازان متاهل می تواند یکی دیگر از مواردی باشد که در جهت رفاه حال مشمولان متاهل و خانواده های آنها قابل تغییر و کاهش است.

 ما مشاوران مرکز مشاوره آویژه در این مقاله به بررسی شرایط سربازی برای سربازان متاهل پرداخته و آنها را در اختیار شما قرار می دهیم.

مشمولان متاهلی که به دنبال کسب اطلاعات جامع و کامل از شرایط سربازان متاهل می باشند، مطالعه مقاله زیر را از دست ندهند.

امتیازات سربازان متاهل

 خدمت سربازی یکی از وظایف اجباری است که تمامی مشمولان مجرد یا متاهل می بایست دو سال از زندگی خود را صرف انجام این وظیفه نمایند و اگر خدمت سربازی مشمولان در مناطق غیر بومی باشد کسری خدمت دریافت می کنند.

مشمولان متاهل به دلیل بر عهده داشتن مسئولیت زندگی و تهیه خرج و مخارج اعضای خانواده با سختی های بسیاری در طول دوره خدمت سربازی خود، مواجه خواهند شد.

 از اینرو به دستور رهبر برای سربازان متاهل شرایطی فراهم شده است که آنها بتوانند با دغدغه کمتری خدمت سربازی خود را به پایان برسانند.

کسری خدمت ازدواج مشمولان یکی از مواردی است که از طرفی منجر به تشویق آنها به ازدواج و از سوی دیگر، کاهش سختی های دوران خدمت سربازی را برای متاهلین به همراه دارد.

محل خدمت سربازی متاهلین، میزان حقوق، مرخصی و … از جمله امتیاز هایی است که برای سربازان متاهل در نظرگرفته شده است، که در ادامه هر کدام از آنها را توضیح می دهیم.

محل خدمت سربازان متاهل

 همسر و پدر در خانواده نقش بسیار پر رنگی دارد و سازمان نظام وظیفه برای جلوگیری از آسیب به چهارچوب و نظام خانواده، محل خدمت سربازان متاهل را در نزدیکی شهر محل سکونت همسر قرار داده اند.

مشمولان متاهل می توانند به نزدیک ترین ارگان نظام وظیفه به محل زندگی خود، خدمت سربازی را شروع نموده و پس از بیست و یک ماه به اتمام برسانند. مشمولان این را در نظر داشته باشند با خدمت در مناطق غیر بومی از مدت زمان سربازی آنها کسر می گردد.

با توجه به این امتیاز برای سربازان متاهل علاوه بر کاهش هزینه های رفت و آمد، حضور مشمولان متاهل به عنوان عضو اصلی خانواده باعث شده است تا شرایط لازم برای تغییر محل خدمت سربازی مشمولان متاهل فراهم گردد.

محل آموزشی خدمت سربازان متاهل

 دوران آموزشی خدمت سربازی 2 ماه تعیین شده است و سربازان متاهل نیز ملزم به سپری نمودن این مدت می باشند.

سوالی که برخی از مشمولان متاهل ممکن است بپرسند این است که محل آموزشی خدمت سربازان متاهل محل زندگی آنها می باشد؟

 در پاسخ به این گروه از مشمولان متاهل باید بگوییم که به دلیل این دوره نسبتا کوتاه، محل خدمت آموزشی مشمولان متاهل ممکن است دور از خانواده و در هر منطقه ای باشد.

وضعیت تاهل برای تعیین محل خدمت مشمولان پس از سپری نمودن دوره آموزشی تعیین می گردد.

 

حقوق دریافتی سربازان متاهل چقدر است ؟

 در کل میزان حقوق دریافتی سربازان به سطح تحصیلات آنها بستگی دارد و هر چه مشمولان از مدرک تحصیلی بالاتری برخوردار باشند حقوق در نظر گرفته آنها بیشتر است.

در این میان علاوه بر میزان تحصیلات، تاهل نیز عاملی است که باعث می شود مشمولان متاهل از حقوق بیشتری نسبت به دیگران برخوردار باشند.

هزینه های هر کدام از مشمولان به تنهایی با آن دسته مشمولانی که در زندگی متاهلی به سر می برند بسیار متفاوت بوده و از اینرو یکی از امتیازات سربازان متاهل دریافت حقوق بیشتر می باشد.

 بنابراین سربازان متاهلی که دارای مدرک تحصیلی هستند که نشان می دهد آنها تحصیلات عالیه دانشگاهی خود را سپری نموده اند، حقوق و مزایای بیشتری نسبت به دیگر متاهلین دریافت می نمایند.

در سال های گذشته حق تاهل، تعداد فرزندان، محل خدمت در افزایش حقوق مشمولان متاهل تاثیر گذار بوده است و با توجه به آنها مشمولان از حقوق بیشتر و کمتری نسبت به یکدیگر برخوردار می شدند.

در حال حاضر نیز مبلغ حقوق مشمولان بین 3 تا 9 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

هم اکنون مبلغ واریزی حقوق مشمولان متاهل 7 میلیون و 200 هزار تومان در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که حقوق سربازان مجرد بین مبلغ 4 تا 6 میلیون تومان واریز می گردد.

کسری خدمت ازدواج سربازان متاهل

 فراهم آوردن بستر آسان برای ازداواج و فرزند آوری منجر شده است تا سازمان نظام وظیفه شرایطی را برای مشمولان متاهل فراهم نماید که به آسانی بتوانند مدت زمان بیشتری در کنار خانواده خود حضور داشته باشند.

کسری خدمت متاهلین برای آن دسته از مشولان متاهل به اینصورت است که در ازای هر فرزند از مدت زمان 21 ماه سربازی آنها کسر خواهد شد.

باید توجه داشت که غیبت سربازان متاهل در کسری خدمت آنها تاثیر دارد و مشمولان برای کسب اطلاع بیشتر از کسری خدمت مشمولان می توانند مقاله کسری خدمت را مطالعه نمایند.

میزان مرخصی مشمولان متاهل به چه صورت است؟

 اعزام به خدمت سربازی از جمله دوره های مهم زندگی پسران است که در صورت نداشتن شرایط معافیت سربازی می بایست آن را سپری نمایند.

خدمت 21 ماهه سربازی برای مشمولان متاهل با تغییراتی همراه است که این تغییرات از امتیازات در نظرگرفته شده سازمان نظام وظیفه برای مشولان متاهل می باشد.

 یکی از تسهیلاتی که سازمان نظام وظیفه برای مشمولان متاهل اجرا نموده است افزایش مرخصی متاهلین می باشد.

مرخصی مشمولان متاهل برای کاهش سختی های دوران سربازی آنها و رفاه حال خانواده های مشمولین 30 روز در نظر گرفته شده است.

 مدت زمان مرخصی سی روزه مشمولان متاهل در صورت داشتن شرایط خاص قابل تغییر می باشد و تعداد روز های آن بسته به عوامل دیگر از جمله موارد زیر قابل تغییر می باشد.

🟠 محل خدمت مشمولان متاهل در شرایط آب و هوایی با درجه سختی 1: 10 روز بیشتر از سایر سربازان متاهل

🟠 دوران خدمت مشمولان متاهل در مناطق آب و هوایی با درجه سختی 2: نسبت به دیگر سربازان 16 روز

🟠 اگر خدمت سربازی مشمولان متاهل در مناطق با سختی درجه 4 آب و هوایی باشد: مرخصی آنها 20 روز افزایش می یابد.

🟠 مشمولان با توجه به خدمت در منطقه آب و هوایی با درجه سختی 4 : 26 روز به مرخصی آنها اضافه می گردد.

امریه سربازی مشمولان متاهل

 امریه سربازی به این صورت است که مشمولان بدون حضور در پایگاه های نظامی خدمت سربازی خود را به پایان می رسانند.

مشمولان واجد شرایط با استخدام در مراکز و نهاد های دولتی، در موقعیت راحت و با دغدغه کمتر خدمت سربازی خود را سپری می کنند.

 یکی از امتیاز هایی که مشمولان می توانند خدمت امریه داشته باشند تاهل می باشد که مشمولان متاهل با داشتن شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش امریه، در سازمان های دولتی و غیر دولتی مشغول به خدمت شوند.

اگر مشمولان متاهل سابقه کیفری نداشته و غیبت سربازی در پرونده آنها لحاظ نشده باشد، در جذب نیروی سرباز امریه اولویت پذیرش خواهند داشت.

آیا خرید خدمت برای مشمولان متاهل امکانپذیر است ؟

 قانون خرید خدمت به کلی منتفی شده است و مشمولان متاهل و مجرد قادر به خرید دوران خدمت سربازی خود نمی باشند.

در سال 1398 قانون خرید خدمت برای مشمولان متاهل دارای فرزند به اینصورت بود که مشمولانی که 8 سال غیبت سربازی برای آنها ثبت شده است می توانند بدون پرداخت هزینه، موفق به خرید خدمت سربازی خود شوند.

طبق آخرین لایحه ای که در سال 1400 در مورد خرید خدمت مشمولان به مجلس ارائه شد و مورد تایید واقع نگردید، مشمولان دارای شرایط می توانستند با پرداخت مبلغ تعیین شده ای خدمت سربازی خود را خریداری نمایند.

سخنی از مشاوران آویژه

⭐ قوانین و مقرراتی برای انجام خدمت سربازی وضع گردیده است که هر فردی با توجه به شرایط خود به دنبال کسب اطلاعات کاملی از آنها می باشد.

⭐ امریه سربازی، شرایط سربازی برای متاهلان از جمله مواردی است که خدمت سربازی مشمولان دارای این شرایط، به گونه ای دیگر سپری می گردد.

⭐ مشمولان متاهل به دلیل داشتن مسئولیت های بیشتر، هزینه های همسر و فرزندان و نیاز به حضور در کنار خانواده، نسبت به دیگر سربازان از شرایط ویژه ای برخوردار می باشند.

مشاوره نظام وظیفه آویژه در این مقاله اطلاعات کاملی را در مورد شرایط مشمولان متاهل در اختیار شما قرار داده اند.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط خدمت سربازان متاهل

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

  • ۰۲/۰۹/۲۷
  • جللال میری

مرکز مشاوره آویژه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی