بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1402 کنکور مجزا ندارد

در سال‌های آینده، پذیرش دانشجویان برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به نحوی کاملاً متفاوت از گذشته خواهد بود. بر اساس گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، تصمیم گرفته شده که پذیرش دانشجویان تنها یک بار در سال انجام شود و برای داوطلبانی که در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ شرکت می‌کنند، نمرات خام آزمون به آن‌ها اطلاع داده خواهد شد.

آزمون سراسری نیز به‌طور منحصر به فرد خواهد بود. این آزمون تنها در مورد دروس اختصاصی برگزار می‌شود و هر سال دو بار انجام خواهد شد. نتیجه هر نوبت آزمون حداکثر دو سال اعتبار خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: چگونه برای دانشگاه انتخاب رشته کنیم؟

برای دانشجویانی که در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ شرکت کرده‌اند، کارنامه نتایج اولیه اعلام می‌شود. این کارنامه شامل نمره کل آزمون اختصاصی در هر دو نوبت، نمره کل سابقه تحصیلی و نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه و رتبه کشوری است. داوطلبان باید بر اساس این کارنامه تصمیم‌گیری درباره انتخاب رشته خود را انجام دهند.

در زمان مشخصی، داوطلبان باید ترجیح‌هایشان را برای انتخاب رشته به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کنند. اگر داوطلب دو نوبت آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در دو گروه آزمایشی اصلی مختلف شرکت کرده باشد، باید گروه آزمایشی اصلی که می‌خواهد از آن انتخاب رشته کند، را مشخص کند. در صورتی که این انتخاب صورت نگیرد، گروه آزمایشی نوبت دوم داوطلب به‌عنوان معیار انتخاب رشته اعمال می‌شود. امکان انتخاب رشته از دو گروه آزمایشی اصلی تنها برای یک داوطلب وجود دارد.

برای محاسبه نمره کل سابقه تحصیلی، ضرایب مشخصی در نظر گرفته شده است. برای گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی، سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوزادهم نظام ۳-۳-۶ با تاثیر قطعی و سهم نمره کل سابقه تحصیلی پیش دانشگاهی نیز در محاسبه نمره نهایی لحاظ می‌شود.

در بخش مرتبط با گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، نمره کل مرتبط با سابقه تحصیلی، از جمله نمره پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ یا دیپلم و پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی/ترمی، با تأثیر قطعی در محاسبه نمره کل نهایی مؤثر خواهد بود.

این تغییرات در روند پذیرش دانشجویان، به منظور بهبود فرآیند پذیرش و تسهیل فرآیند انتخاب رشته‌های تحصیلی صورت گرفته است. همچنین، دانشگاه آزاد اسلامی نیز در سال ۱۴۰۲ تصمیم گرفته است که آزمون مجزایی برگزار نکند و علاقمندان باید به‌طور مستقیم در آزمون سراسری شرکت کنند. این تغییرات به‌طور کلی به منظور بهبود کیفیت و شفافیت در فرآیند پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی انجام شده است. مشاوره انتخاب رشته کنکور آویژه اطلاعات لازم در زمینه آزمون کنکور را به شما عزیزان ارائه می دهد.

  • ۰۲/۰۵/۳۱
  • جللال میری

مرکز مشاوره آویژه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی