بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

قبولی در رشته زبان چینی دانشگاه های سراسری

یادگیری زبان چینی به عنوان یک زبان پیچیده و با تاریخچه فرهنگی چندین هزار ساله، همیشه توجه افراد به خود جلب کرده است. تسلط بر این زبان، تلاش و پشتکاری را از زبان‌آموزان می‌طلبد. در این مقاله، ما به بررسی مسیر موفقیت آخرین رتبه قبولی زبان چینی در سال 1401 می‌پردازیم تا عوامل کلیدی در موفقیت در این زمینه را مورد بررسی قرار دهیم.

یادگیری زبان چینی با چالش‌های بزرگی همراه است. تعداد زیادی از کاراکترها، ساختارهای گرامری پیچیده، و تفاوت‌های فرهنگی باعث می‌شوند که این زبان یکی از چالش‌های بزرگ در مسیر یادگیری باشد. با این وجود، زبان چینی به دلیل اهمیت فرهنگی، اقتصادی و ارتباطات بین‌المللی، همچنان جذابیت خود را حفظ کرده است.

آخرین رتبه قبولی در سال 1401 نمونه‌ای است که نشان می‌دهد با تصمیم‌گیری صحیح و روش‌های مناسب، می‌توان به تسلط بر این زبان پیچیده دست یافت. شناخت دقیق نیازها، انتخاب منابع آموزشی موثر و شرکت در دوره‌های تخصصی می‌تواند به تسهیل فرآیند یادگیری کمک کند. همچنین، تمرین مداوم و تکرار نقش مهمی در بهبود مهارت‌های زبانی دارد.

زبان چینی یکی از زبان های زنده دنیا است که افراد زیادی علاقه به مطالعه و یادگیری آن دارند. زبان چینی حدود یک میلیارد و صد و هشتاد میلیون گویشور دارد. یادگیری زبان چینی سختی های خاص خود را دارد و جزء مشکل ترین زبان های دنیا قلمداد می شود. اما با این وجود تحصیل در این رشته غیر ممکن و نشدنی نیست.

اولین گامی که برای ادامه تحصیل در این رشته باید برداشت ثبت نام و شرکت در کنکور زبان سراسری می باشد. شما با مطالعه دقیق منابع کنکور زبان و مهمترین آن یعنی دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان، احتمال کسب رتبه ممتاز در این کنکور را برای خود افزایش می دهید. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی آویژه با بررسی شرایط کنکور 1402 که به دلیل حذف دروس عمومی و تاثیر قطعی نمرات امتحانات نهایی و همچنین حذف زیر گروه ها نسبت به سال های گذشته متمایز شده است. تصمیم بر ارائه جداولی شامل آخرین رتبه های پذیرفته شدگان گرفتند و از قرار دادن اطلاعات گمراه کننده ای مثل درصدهای کسب شده توسط داوطلبین سال های گذشته برای انتخاب رشته کنکور سراسری، خودداری کرده اند. در صورت وجود ابهام و یا سوال می توانید از مشاورین با سابقه آویژه که مشتاقانه منتظر پاسخگویی به سوالات شما هستند، کمک بگیرید. در این مقاله سعی کردیم با گردآوری اطلاعات جامعی در مورد رشته زبان چینی و همچنین رتبه آخرین پذیرفته شدگان اطلاعاتی را که شما عزیزان احتیاج دارید در اختیارتان بگذاریم.

آخرین رتبه پذیرفته شدگان رشته زبان چینی در کنکور سراسری

شما پس از مشاهده کارنامه اولیه کنکور سراسری خود با دانستن آخرین رتبه های پذیرفته شده در رشته زبان چینی و مقایسه رتبه خود می توانید به طور تقریبی کد رشته محل قبولی خود را حدس بزنید. با پیش بینی منطقی رشته و محل قبولی خود می توانید در سه حالت خوش بینانه، منطقی و بدبینانه انتخاب رشته ای هوشمندانه داشته باشید. توجه داشته باشید که هر چقدر رتبه شما نسبت به پذیرفته شدگان سال های قبل بهتر باشد احتمال قبولی شما بیشتر است. به همین خاطر مشاوران مجرب آویژه اطلاعاتی از آخرین پذیرفته شدگان رشته زبان چینی را در قالب جدول و با تفکیک منطقه ای برای شما عزیزان سازماندهی کرده اند.

رتبه های پذیرفته شده در رشته زبان های چینی بر اساس سهمیه منطقه یک

اگر جزء داوطلبان هستید که در کلان شهرها و معمولا با شرایط و امکانات خوب، متوسطه دوم خود را گذرانده اید، جزء منطقه یک محسوب می شوید و رتبه در سهمیه شما بر اساس رتبه در سهمیه منطقه یک سنجیده می شود.

دوره محل سکونت رتبه در سهمیه رتبه کشوری رشته قبولی و دانشگاه 

مشترک با خارج مشهد26656995زبان چینی- دانشگاه تهران روزانه اصفهان8061853زبان چینی- دانشگاه شهیدبهشتی شبانه اصفهان532115686زبان چینی- دانشگاه اصفهان

رتبه های پذیرفته شده در رشته زبان های چینی بر اساس سهمیهمنطقه دو

با گذراندن دوران متوسطه دوم خود در شهرهای نسبتا بزرگ با امکانات و شرایطی متوسط، جزء پر جمعیت ترین منطقه یعنی منطقه دو محسوب می شوید. در این صورت رتبه شما بین داوطلبان منطقه دو سنجیده می شود.

دورهمحل سکونت رتبه در سهمیه رتبه کشوری رشته قولی و دانشگاه 

مشترک با خارج کرج622315458زبان چینی- دانشگاه تهران روزانه دماوند32838095زبان چینی- دانشگاه شهیدبهشتی روزانه دورود577514362زبان چینی- دانشگاه اصفهان روزانه کاشان416710328زبان چینی- دانشگاه علامه طباطبایی -تهران

رتبه های پذیرفته شده در رشته زبان های چینی بر اساس سهمیه منطقه سه

جمعیت منطقه سه را داوطلبانی تشکیل می دهند که در مناطق با امکانات آموزشی ضعیف دوران متوسطه دوم خود را گذرانده اند یا حداقل دو سال از متوسطه دوم خود را در خارج کشور گذرانده اند. همچنین اگر شخصی دارای مشکل اساسی شنوایی بینایی یا معلولیت جسمی یا حرکتی باشد مشمول سهمیه منطقه سه می شود.

دوره محل سکونت رتبه در سهمیه رتبه کشوری رشته قبولی و دانشگاه 

مشترک با خارج گلستان442716817زبان چینی- دانشگاه تهران روزانه ملارد434916614زبان چینی- دانشگاه شهیدبهشتی روزانه خرامه333813494زبان چینی- دانشگاه اصفهان

نکاتی در مورد زبان چینی و رشته تحصیلی آن

زبان چینی نیز مانند اغلب زبان ها می تواند دارای لهجه های متفاوتی باشد. اما گویش استاندارد زبان چینی ماندارین نام دارد. زبان چینی به عنوان زبان مادری در کشور هایی مثل چین، تایوان، سنگاپور، هنگ کنگ و… است.

رشد اقتصادی چشم گیر کشور چین باعث شده افراد زیادی به فکر یادگیری رایج ترین پل فرهنگی یعنی زبان این کشور بیفتند. مخصوصا به این دلیل که کشور ایران روابط اقتصادی خوبی با چین پیدا کرده شما با آموختن زبان چینی و تسلط بر این زبان می توانید مترجم خوبی برای دولت به حساب بیایید.

فارغ التحصیلان رشته زبان چینی می توانند در زمینه های مختلف گردشگری، آموزش، بازرگانی، مکالمات،مذاکرات، نگارش، مترجمی و… موفق باشند.

ظرفیت زبان چینی به طور دقیق در دفترچه انتخاب رشته اعلام می شود اما در سال های گذشته در دوره روزانه 60 نفر و دردوره شبانه حدود 15 نفر بوده است. اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درمورد ظرفیت پذیرش و نحوه پذیرش در رشته چینی دارید با مشاورین مرکز آویژه تماس بگیرید.

دروس رشته زبان چینی در دانشگاه به دو دسته دروس پایه و دروس اصلی و اختصاصی دسته بندی می شود. که برای فارغ التحصیلی در این رشته باید تمامی واحدهای مربوط به این درس ها را پاس کنید.

سخنی از مشاورین آویژه

یک سری انسان های آینده نگر که به دنبال شغل های پردرآمد می گردند با توجه به رشد کشور چین به فکر آموختن زبان این کشور و بهره مندی از این دانش می افتند. اما باید خدمت شما عرض کنم که صرفا داشتن انگیزه برای درآمد خوب نمی تواند این افراد را در راه پر پیچ و خم یادگیری زبان سختی مثل چینی پیش ببرد. لازمه یادگیری مشکل ترین زبان دنیا عشق و علاقه فراوان به آموختن زبان است. اگر شما علاقه و استعداد نسبتا خوبی به زبان چینی دارید می توانید هنگام انتخاب رشته زبان های خارجه، گرایش زبان چینی را انتخاب کرده و کد رشته محل مربوط به آن را در فرم انتخاب رشته خود وارد کنید.

داشتن اطلاعات کافی از رشته زبان چینی همچنین شرایط پذیرش و آخرین رتبه های پذیرفته شده می تواند شما را در داشتن انتخاب رشته ای مطمئن یاری کند.

آخرین رتبه قبولی زبان چینی 1401

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

  • ۰۲/۰۵/۲۶
  • جللال میری

مرکز مشاوره آویژه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی