بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

انتشار کارنامه نتایج اولیه کنکور نوبت دوم

امروز با خبری خوش برای شما روز رو شده‌ایم. نتایج اولیه مرحله دوم آزمون سراسری سال 1402 آماده دریافت است. این نتایج که نمایانگر تلاش‌ها، توانمندی‌ها و پیشرفت‌های شما در این مرحله از مسیر تحصیلی است، در کارنامه‌های شما قابل مشاهده است.

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور، به سادگی به نتایج اولیه مرحله دوم آزمون سراسری 1402 دسترسی پیدا کنید. در کارنامه خود، اطلاعات زیر را خواهید یافت:

  1. نمره‌های خام دروس: نتایج این بخش نشان‌دهنده‌ی نمرات شما در هر درس از دروس مختلف می‌باشد. این نمرات به دقت نشان می‌دهد که در کدام دروس عملکرد بیشتری داشته‌اید.

  2. نمره کل آزمون اختصاصی: نمره کسب شده در مرحله دوم آزمون سراسری، که با توجه به وزن‌دهی مشخص در آزمون اختصاصی محاسبه می‌شود. این نمره نتیجه‌ی تلاش‌ها و پژوهش‌های شما در این مرحله است.

  3. نمره کل سابقه تحصیلی: این نمره مجموع نمرات شما در مرحله اول آزمون سراسری و نمره‌های معادل (در صورت وجود) است. این نمره نشان‌دهنده پیشینه‌ی تحصیلی شما می‌باشد.

مشاوران آویژه، که در طول این مسیر با شما همراه بوده‌اند، این اطلاعات را با دقت تحلیل می‌کنند و به شما توضیحات دقیقی درباره‌ی نقاط قوت و ضعف‌هایتان ارائه خواهند داد. همچنین، انتخاب رشته و مسیر تحصیلی مناسب را نیز با شما مشورت خواهند کرد.

کنکور سراسری 1402 از همان ابتدا دارای تغییراتی اساسی نسبت به سال های گذشته بود. از جمله این تغییرات برگزاری دو مرتبه ای فرایند کنکور، تاثیر 40 درصدی قطعی نمره کل سابقه تحصیلی و حذف دروس عمومی و زیر گروه ها بود. بدیهی است که در راستای تغییرات اساسی فرایند کنکور تغییراتی نیز در زمینه اعلام نتایج داشته باشیم. 18 مرداد سال 1402 در سایت سنجش خبری مبتنی بر انتشار دو مرحله ای کارنامه اولیه کنکور سراسری بارگزاری شد. دکتر عبدالرسول پورعباس طی گزارشی به روابط عمومی سازمان سنجش گفتند: مرحله اول اعلام نتایج تا پایان هفته یعنی هفته سوم مرداد ماه منتشر می شود. معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز متذکر این موضوع شدند که در مرحله اول از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری نمره کل سوابق تحصیلی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

 

در اعلام نتایج اولیه مرحله دوم آزمون سراسری 1402، شاهد اطلاعاتی مانند نمره خام دروس، نمره کل آزمون اختصاصی، نمره کل سابقه تحصیلی هستیم. در ادامه مشاورین آویژه به چگونگی دریافت نتایج اولیه مرحله دوم کنکور و توضیح قسمت های مختلف کارنامه ای که شامل این اطلاعات بوده و بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شده است، پرداخته اند. با ما همراه باشید، مشاوران آویژه از مراحل ابتدایی کنکور سراسری با شما همراه بوده اند و تا مراحل نهایی و دریافت نتایج نهایی کنکور سراسری نیز همراه شما خواهند بود.

 

نحوه دسترسی به نتایج اولیه منتشر شده مرحله دوم کنکور1402

 

1) در ابتدا به سایت سنجش وارد شوید.

 

 

 

 

2) سپس بر روی کارنامه علمی آزمون سراسری 1402- نوبت دوم کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

 

3) با ورود به سیستم جامع آزمون سراسری به انتخاب ملیت، وارد کردن کد ملی، رمز عبور و عبارت امنیتی بپردازید.

 

 

 

 

4) حالا باید بر روی کارنامه علمی اولیه بزنید.

 

5) در این مرحله بر نمایش کارنامه نوبت دوم تیر ماه کلیک کنید.

 

6) حالا می توانید کارنامه خود را که حاوی اطلاعات هویتی و نمرات خام کنکور و سوابق است مشاهده کنید.

 

 

 

 

 

 

 

جزئیات کارنامه منتشر شده برای اعلام نتایج اولیه مرحله دوم کنکور1402

 

در این قسمت به توضیحکامل در مورد قسمت های مختلف کارنامه منتشر شده برای مرحله دوم کنکور سراسری می پردازیم. همان طور که می دانید طبق خبر منتشر شده توسط سازمان سنجش، انتشار نتایج اولیه دو مرحله ای شده است. کارنامه ای که برای مطلع ساختن داوطلبین از نمرات خام منتشر می شود حاوی بخش های مختلفی است که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

 

بخش حاوی اطلاعات فردی

 

کارنامه ای که طی مرحله اول در دسترس داوطلبین قرار گرفته در ابتدا شامل اطلاعات هویتی و شخصی می باشد که در صورت مشاهده مغایرت حتما باید پیگیری کنید. شما حتما باید اطلاعات فردی خود را مثل نام و نام خانوادگی، کد ملی، کد 19 رقمی سوابق تحصیلی و شماره داوطلبی خود را بررسی کنید. بعد از اطلاعات هویتی که بالای کارنامه درج شده شاهد نمرات خام مربوط به دروس هستیم.

 

بخش حاوی نمرات خام هر درس و نمرات کل کسب شده

 

نمرات خام دروس همان درصدهای کسب شده توسط شما در کنکور سراسری می باشند. زیر نمرات خام دروس نمره کل آزمون اختصاصی یعنی همان بیشترین نمره کل کنکور درج شده است. چنانچه داوطلبی در دو مرحله کنکور شرکت کرده باشد، دارای دو نمره کل آزمون اختصاصی می باشد. اما در نهایت با یک نمره کل کنکور مورد سنجش قرار می گیرد ک این نمره همان بهترین نمره کسب شده توسط داوطلب می باشد. کنار نمره کل آزمون اختصاصی، نمره کل سابقه تحصیلی را می بینیم که توسط سازمان آموزش و پرورش دریافت شده است. نمره کل سابقه تحصیلی با توجه به نمره های کسب شده طی امتحانات نهایی و ترمیم نمره داوطلبان آزاد اعلام شده است.

 

مرحله دوم اعلام نتایج اولیه

 

طبق گفته های دکتر عبدالرسول پورعباس مرحله دوم اعلام نتایج اولیه در هفته بعد یعنی هفته چهارم مرداد ماه اعلام می شود. سازمان سنجش طی مرحله دوم از اعلام نتایج اولیه، نمره کل نهایی، سهمیه نهایی، استان بومی، رتبه در سهمیه و رتبه کشوری را اعلام می کند. همچنین در این مرحله از مجاز و غیر مجاز شدن برای انتخاب رشته در دوره های مختلف اعم از روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، آزاد و… اطلاع پیدا می کنید. شما پس از آنالیز جامع کارنامه هایی که در اختیارتان قرار خواهد گرفت، اقدام به دانلود دفترچه انتخاب رشته خواهید کرد. سپس به انتخاب رشته و نهایی کردن مراحل کنکور خود می پردازید. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رشته و نتایج کنکور سراسری با بهترین مشاوره انتخاب رشته آویژه تماس بگیرید.

 

 

 

 

سخنی از مشاوران آویژه

 

شما با اطلاع از جزئیاتی که طی مرحله اول در کارنامه منتشر شده است صرفا از نمرات خام خود مطلع می شوید. پس هیچ گونه پیش بینی دقیقی برای رتبه نهایی خود نمی توانید داشته باشید. این در صورتی است که انتخاب رشته کنکور سراسری با توجه به رتبه در سهمیه نهایی انجام می شود. شما در این مرحله می توانید با مشورت گرفتن از افراد با سابقه ای مثل مشاورین آویژه آمادگی لازم را برای انتخاب رشته کسب کنید تا بعد از انتشار کارنامه اولیه و دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، به راحتی و با آمادگی کامل انتخاب رشته کنید. شما در صورت داشتن انتخاب رشته ای عاقلانه و دور از هرگونه نقص می توانید شانس قبولی خود را افزایش دهید. همچنین به یاد داشته باشید که در صورت بروز اشتباه در چینش اولویت بندی انتخاب های شما و نحوه تقدم دادن آن ها نسبت به یکدیگر باید منتظر انتشار کارنامه سبز بمانید.

 

نمرات خام کنکور سراسری تیر ماه 1402

 

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

  • ۰۲/۰۵/۲۲
  • جللال میری

مرکز مشاوره آویژه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی