بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

صبح امروز، پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲، آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی با حضور ۴۸۵ هزار و ۳۵ داوطلب در ۴۱۷ شهر و ۱۹۵۵ حوزه فرعی برگزار شد.

در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲، تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ نفر ثبت‌نام کرده‌اند. از این تعداد، ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ نفر (۶۱ درصد) زن و ۴۳۲ هزار و ۱۶ نفر (۳۹ درصد) مرد هستند.

در آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی، تعداد ۴۸۵ هزار و ۳۵ نفر شرکت کننده حاضر بوده‌اند. از این تعداد، ۳۱۸ هزار و ۸۱۱ نفر (۶۶ درصد) زن و ۱۶۶ هزار و ۲۲۴ نفر (۳۴ درصد) مرد هستند. این آزمون شامل سه دفترچه با عنوان دفترچه‌های شماره ۱، ۲ و ۳ است. این دفترچه‌ها به همراه پاسخنامه‌های متناظر در یک بسته نایلونی به شخصیت داوطلبان تحویل داده می‌شود.

موضوعات آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی عبارتند از زیست‌شناسی با ۴۵ سوال و مدت زمان ۴۵ دقیقه، فیزیک با ۳۰ سوال و مدت زمان ۴۰ دقیقه، و شیمی با ۳۵ سوال و مدت زمان ۳۵ دقیقه. همچنین داوطلبانی که به دیپلم بهیاری دارند، باید در آزمون دفترچه شماره ۴ (بهیاری) نیز شرکت کنند که شامل ۳۰ سوال و مدت زمان ۲۰ دقیقه است.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه آزاد

لطفاً توجه داشته باشید که دفترچه‌های سوالات آزمون اختصاصی در هریک از پنج گروه آزمایشی، به صورت شخصی‌سازی شده‌اند. در این دفترچه‌ها، شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد آنها قرار گرفته است.

این دفترچه‌ها دارای تنوعی هستند و همراه با پاسخنامه‌های مرتبط در یک بسته نایلونی بسته‌بندی شده‌اند. این بسته‌ها در جلسه آزمون به داوطلبان تحویل داده می‌شوند.

توجه: داوطلبان باید در هنگام دریافت بسته نایلونی، اطمینان حاصل کنند که بسته باز نشده است. در صورتی که تغییر در بسته مشاهده شود، باید به مسئولان آزمون اطلاع دهند.

پاسخنامه و نکات مهم درباره آن:

هر داوطلب همراه با دفترچه آزمون، یک پاسخنامه دریافت می‌کند. داوطلبان باید سوالات دفترچه آزمون را در پاسخنامه متناظر خود پاسخ دهند.

در بخش بالایی پاسخنامه، شماره داوطلب، نام و نام خانوادگی و گروه آزمایشی وی نوشته شده است. از نوشتن هرگونه مشخصه دیگری در این بخش خودداری شود. همچنین، از نوشتن یا علامت‌گذاری در سایر محل‌های پاسخنامه به جز موارد مشخص شده در دستورالعمل خودداری کنید، در غیر این صورت پاسخنامه شما تصحیح نخواهد شد.

بلافاصله پس از دریافت پاسخنامه، مطمئن شوید که شماره آن با شماره صندلی و شماره کارت ورودی شما و همچنین کدهای مندرج در پاسخنامه، با کدهای مشابه در دفترچه آزمون اختصاصی شما مطابقت دارد. در صورت مشاهده تفاوت، به مسئولین اطلاع دهید.

بیشتر بخوانید:  انتخاب رشته کنکور سراسری

پس از مطابقت کد‌ها، مندرجات پاسخنامه را تکمیل کرده و امضا کنید. در آخرین مرحله، با دقت پاسخ‌های خود را به سوالات دفترچه آزمون در پاسخنامه وارد کنید. این مراحل را با دقت انجام داده و از صحت اطلاعات و پاسخ‌های خود اطمینان حاصل کنید.

به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تغییرات مهمی در کنکور سال ۱۴۰۲ اعمال شده است که در تیرماه ۱۴۰۱ ابلاغ شد. این تغییرات شامل چهار مورد اساسی به نام‌های «حذف دروس عمومی»، «تاثیر قطعی سوابق تحصیلی»، «حذف زیرگروه‌ها» و «برگزاری دو بار در سال» می‌باشد و از سال تحصیلی ۱۴۰۱ به طور رسمی اجرا شده است. پس از برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در دی ماه ۱۴۰۱، نوبت دوم کنکور در تیرماه ۱۴۰۲ در حال برگزاری است.

با تصویب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزن نمره‌های سابقه تحصیلی در فرآیند سنجش و پذیرش داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های پرمتقاضی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به تنها پایه دوازدهم محدود شده و با تأثیر قطعی ۴۰ درصد محاسبه می‌شود.

به علاوه، از کنکور سال ۱۴۰۲، دروس عمومی از کنکور حذف شده‌اند و داوطلبان تنها به سوالات آزمون‌های اختصاصی در دفترچه‌های مربوط به هر گروه آزمایشی پاسخ می‌دهند.

در این تغییرات، زیرگروه‌ها نیز از کنکور حذف شده‌اند، این موضوع باعث می‌شود داوطلبان تنها یک نمره و یک رتبه در کنکور داشته باشند و جزئیاتی مانند رتبه و نمره در زیرگروه در کارنامه دیگر درج نخواهد شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی