بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

هنگامی که دوره دبیرستان به پایان می‌رسد و دانش‌آموزان باید گامی جدید در مسیر تحصیلی‌شان بردارند، یکی از مهم‌ترین چالش‌ها انتخاب رشته مناسب است. انتخاب رشته کنکور آزاد 1402، انتخابی مهم و تاثیرگذار است که بر مسیر آینده‌ی تحصیلی و حرفه‌ای شما تأثیر می‌گذارد. این راهنما به شما در انتخاب بهترین رشته واحد‌های دانشگاهی آزاد اسلامی کمک خواهد کرد.

  1. آشنایی با علایق و استعدادها: انتخاب رشته‌ای که با علایق و استعدادهای شما همخوانی دارد، موفقیت شما را در تحصیلات بالاتر تضمین می‌کند. برنامه‌ریزی با دقت در این مورد بسیار مهم است.

  2. مشاوره تحصیلی: از مراکز مشاوره تحصیلی و مشاوران حرفه‌ای در مدرسه یا دانشگاه‌ها کمک بگیرید. آن‌ها می‌توانند شما را با شناخت بهتری از رشته‌ها و چشم‌انداز آینده‌ی تحصیلی‌تان کمک کنند.

  3. بررسی درآمد و فرصت‌های شغلی: بررسی فرصت‌های شغلی و درآمد متوقع در آینده برای هر رشته می‌تواند در انتخاب موفقیت‌آمیز کمک کند.

  4. تحقیق و مطالعه: رشته‌ها و رشته‌های مختلف ممکن است ناشناخته برای شما باشند. بنابراین، تحقیق و مطالعه بیشتر در مورد رشته‌های مختلف ضروری است.

  5. نقاط قوت و ضعف: نقاط قوت و ضعف‌های شما در علوم و دروس مختلف می‌تواند در انتخاب رشته‌ای که بیشترین مزیت را برای شما دارد، کمک کند.

  6. آزمون‌های علمی: شرکت در آزمون‌های علمی مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا به علاقه‌مندی‌ها و توانایی‌های خود بیشتر آگاه شوید و راهنمایی‌های بهتری در انتخاب رشته داشته باشید.

  7. مطالعه دفترچه انتخاب رشته: دفترچه انتخاب رشته کنکور آزاد 1402 به عنوان راهنمایی کلی برای انتخاب رشته مناسب می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 همانند سالهای گذشته با وجود ادغام دو کنکور دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی، به شکل جداگانه از دفترچه دانشگاه سراسری، منتشر می شود. اطلاعیه انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 بر روی درگاه اینترنتیسازمان سنجش و آموزش کشور در دسترس عموم مردم قرار می گیرد. دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 تقریبا یک هفته بعد از منتشر شدن دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 در دسترس قرار می گیرد. دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 تمامی رشته های دانشگاه آزاد را در بر نمی گیرد. رشته هایی که در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 ذکر نمی شوند رشته ها بدون آزمون هستد. رشته هایی که در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 مطرح می شوند رشته های با آزمون هستند.

دفترچه انتخاب رشته کنکور آزاد 1402

دفترچه انتخاب رشته کنکور آزاد 1402 شامل مقدمه، تعاریف، جدول ضریب تاثیر سوابق تحصیلی، مقررات وظیفه عمومی متقاضیان و انواع تسهیلات اعطایی به دانشجویان و سایر مقررات طول تحصیل می باشد. همچنین دفترچه انتخاب رشته کنکور آزاد 1402 شامل جداول کد رشته شهرها و استان های مختلف به ترتیب حروف الفبا می باشد. در دفترچه انتخاب رشته کنکور آزاد 1402 کد رشته شهر ها به دو شکل تمام وقت و پاره وقت قید شده است. متقاضیان باید پس از دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور آزاد 1402 و مطالعه کامل قوانین و مقررات و همچنین تعاریف قید شده در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 دیدی کلی از شرایط انتخاب رشته، ثبت نام در دانشگاه آزاد و مقررات طول تحصیل به دست آورند. در جداول پیوست در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 واحد های دانشگاهی هر استان به همراه کد آن واحد دانشگاهی قید شده است.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد تقریبا در 80 صفحه منتشر می شود. متقاضیان باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 را از طریق درگاه اینترنتی سازمان سنجش بارگیری نمایند. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته پس از مطالعه بخش های ابتدایی دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 که بیشتر به تعاریف مختلف و مقررات ثبت نام اختصاص دارد، باید جداول کد رشته شهر های مختلف را بررسی نمایند. در این جداول هر استان به صورت جداگانه قید گردیده است. در مقابل نام هر استان واحد های دانشگاهی آن استان به همراه کد واحد مذکور قید گردیده است. هر واحد دانشگاهی معمولا در چند رشته دانشجو می پذیرد که در جداول پیوست عنوان رشته و کد رشته ذکر شده است.ضمن اینکه در همین جداول در ستون سمت چپ جنسیت پذیرفته شدگان با کلمات ( زن – مرد ) و یا هر دو مشخص گردیده است.

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی دانشگاه آزاد 1402

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی دانشگاه آزاد 1402 از رسانه ها ملی و محلی در زمان اعلام شده انتشار می یابد. دفترچه انتخاب رشته کارشناسی دانشگاه آزاد 1402 شامل رشته هایی می باشد که داوطلبان فقط با شرکت در کنکور می توانند نسبت به انتخاب آنها اقدام نمایند. این رشته ها اکثرا شامل رشته های با متقاضیان بیشتراز جمله رشته های پزشکی، پیرا پزشکی، فنی مهندسی، هنر و زبان های خارجی می باشد. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور اقدام به انتخاب رشته ها و دانشگاه های مورد نظر به ترتیب اولویت های خود نمایند. لازم به ذکر است که مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 به مدت 10 روز پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 می باشد. هرچند که این مهلت قابل تمدید می باشد.

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 متعاقبا اطلاعیه سازمان سنجش بر روی درگاه اینترنتی این سازمان به صورت نسخه الکترونیکی پی دی اف منتشر خواهد شد. متقاضیان پس از فراخوانی تارنمای سازمان سنجش و آموزش کشور و انتقال به صفحه اینترنتی اطلاعیه انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 می توانند نسبت به دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 اقدام نمایند. هرچند که معمولا در ساعات اولیه انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 به دلیل مراجعه بیش از حد کاربران و عدم وجود پهنای باند کافی کاربرانی که از سرعت اینترنت مناسب برخوردار نیستند، موفق به دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 نمی شوند و باید در روزهای آتی دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 را دانلود نمایند. لازم به ذکر است پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته سایر سایت ها، شامل سایت های مشاوره تحصیلی نیز لینک دانلود دفترچه را بر روی سایت خود قرار می دهند.

در زیر تعدادی از دفترچه های انتخاب رشته داتشگاه آزاد سال های گذشته را قرار داده ایم تا بتوانید آشنایی کاملی با دفترچه ها به دست آورده و پس از انتشار دفترچه های انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای سال 1402، در سایت بار گذاری خواهیم کرد.

راهنمای انتخاب رشته

راهنمای انتخاب رشته به منظور تسهیل انتخاب مناسب ترین رشته و دانشگاه برای متقاضیان به صورت دفترچه منتشر می شود. با مطالعه راهنمای انتخاب رشته متقاضیان ضمن اطلاع کامل از تمامی دانشگاه هایی که اقدام به پذیرش دانشجو در رشته مورد نظر آن ها می کنند، می توانند انتخاب بهتر و آگاهانه تری داشته باشند. ضمن اینکه برای داوطلبانی که علاقه مند به رشته خاصی هستند که دانشگاه محل زندگی آن ها در آن رشته پذیرش ندارد، می توانند با مطالعه دفترچه از لیست تمامی دانشگاه هایی که در آن رشته پذیرش دارند مطلع شوند. از این جهت عدالت بیشتری برای همه متقاضیان در سراسر کشور برقرار می شود. همچنین مراکز مشاوره نیز با توجه به بهره بردن از کارشناسان خبره و با تجربه و آگاهی کامل از شرایط پذیرش دانشگاه ها و رتبه های مورد نیاز برای قبولی در هر رشته و دانشگاه بخصوص، می توانند به عنوان راهنمای انتخاب رشته مورد استفاده قرار گیرند.

بیشتر بخوانیدانتخاب رشته کنکور انسانی

مشاوره انتخاب رشته

مشاوره انتخاب رشته درطول سالیان اخیر کمک شایان توجهی به داوطلبان ورود به دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی نموده است. چرا که یک مشاوره انتخاب رشته صحیح و اصولی در نهایت می تواند منجر به قرار گرفتن یک شخص در مسیر درست شود.انتخاب رشته تحصیلی یکی از مهم ترین مراحل زندگی هر فرد می باشد چرا که فرد با انتخاب رشته تحصیلی تا حدود زیادی آینده شغلی خود را نیز انتخاب می نماید. شغل هر شخص بخش مهمی از زندگی وی می باشد، در واقع هر شخص با انتخاب شغل خود، شان اجتماعی، میزان درآمد، مقبولیت در بین مردم و … انتخاب می نماید. پس باید در مرحله انتخاب رشته تحصیلی با بهره گیری از مشاورین مجرب، بهترین رشته را انتخاب نمایند. خوشبختانه، در حال حاضر در تمامی شهر های کشور مراکز مشاوره انتخاب رشته بصورت مراجعه حضوری، تماس تلفنی، فضای مجازی و … در دسترس همگان می باشند.

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سال 1402 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. برای تهیه دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد کافی است که شما به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید و دفترچه مذکور را دانلود نمایید. در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد تمامی جزئیات مربوط به ثبت نام این دانشگاه موجود است و برای اطلاع یافتن از لیست رشته ها و دانشگاه های موجود در سراسر کشور تنها مطالعه این دفترچه کافی می باشد.

بطور کلی می توان گفت که دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد شامل موارد زیر خواهد بود:

  1. شرایط عمومی ثبت نام و همچنین شرایط اختصاصی مربوط به هر دانشگاه
  2. نحوه ثبت نام و زمان ثبت نام در هر مقطع تحصیلی
  3. جدول ضریب تاثیر اعمال سوابق تحصیلی ( معدل کتبی مدرک دیپلم ) با توجه به نوع دیپلم و گروه آزمایشی
  4. قوانین و تذکرات مهم
  5. کد رشته های دارای ظرفیت در تمامی دانشگاه ها

مهلت انتخاب رشته دانشگاه ازاد

در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد که با توجه به مطالب گفته شده هر ساله بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد مهلت و زمان ثبت نام و انتخاب رشته هم قید شده است. مهم است بدانید که ثبت نام و یا انتخاب رشته یک زمان مختص به خود دارد که خارج از این چارچوب و زمان دیگر امکان انجام آن وجود ندارد. در زمان اعلام نتایج و رتبه های کنکور زمان دقیق انتخاب رشته نیز اعلام خواهد شد. برای انجام دادن انتخاب رشته امر اساسی این است که در کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته شده باشید و اگر مجاز نشده باشید به هیچ وجه امکان ثبت نام و انتخاب رشته نخواهید داشت و تنها امکان تحصیل بدون کنکور برای شما موجود است که با صرف هزینه همراه است و در مهلت زمانی مختص به خود و در چند دانشگاه انجام می پذیرد.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

انتخاب رشته دانشگاه آزاد هم بی شباهت به انتخاب رشته دانشگاه سراسری نیست اما در جزئیات تفاوت های عمده ای دارد. متقاضیان انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید بدانند که کنکور دانشگاه آزاد و سراسری با هم ادغام شده اند و متقاضیان و داوطلبان این دو دانشگاه تا مرحله انتخاب رشته با همدیگر همراه هستند.دفترچه هر دو دانشگاه یکی است و در سایت سازمان سنجش موجود است. البته دفترچه ثبت نام این دانشگاه ها اندکی پیش از ثبت نام دانشگاه بر روی سایت قرار خواهد گرفت.برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد مطالعه این دفترچه بسیار ضروری است. تمام اطلاعات مرتبط به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در دفترچه ثبت نام قید شده است. چند مرحله برای ثبت نام در دانشگاه آزاد وجود دارد و حائز اهمیت است که در مطالب زیر به جزئیات آن ها و جزئیات انتخاب رشته دانشگاه آزاد اشاره می کنیم.

انتخاب رشته مجازی دانشگاه آزاد

متقاضیان باید ابتدا بخش‌های ابتدایی دفترچه راهنما را مطالعه کنند که به توضیح مقررات ثبت نام و شیوه انتخاب رشته می‌پردازد. سپس باید جداول کد رشته شهرهای مختلف استان‌ها را بررسی کنند. در این جداول هر استان واحدهای دانشگاهی آن استان به همراه کد آن واحد دانشگاهی قید شده‌اند و برای هر رشته‌ی دانشجو عنوان رشته و کد آن ذکر شده است. همچنین در جداول، جنسیت پذیرفته شدگان نیز با کلمات "زن"، "مرد" یا "هر دو" مشخص شده است.

پس از مطالعه دفترچه راهنما و بررسی جداول کد رشته شهرها، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته خود هستند. مهلت انتخاب رشته در دانشگاه آزاد سال 1402 تنها 10 روز پس از انتشار دفترچه است، اما این مهلت ممکن است قابل تمدید باشد.

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 نیز از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور در دسترس خواهد بود. این دانلود معمولاً به صورت نسخه الکترونیکی پی‌دی‌اف انجام می‌شود. لازم به ذکر است که سایر سایت‌های مشاوره تحصیلی نیز ممکن است لینک دانلود دفترچه را بر روی سایت خود قرار دهند تا به متقاضیان خدمات بهتری ارائه کنند.

این دفترچه راهنما به متقاضیان کمک می‌کند تا بهترین رشته‌ای که با علاقه‌مندی‌ها و توانایی‌های آن‌ها همخوانی دارد را انتخاب کنند. همچنین با ارائه اطلاعات کامل از واحدهای دانشگاهی و رشته‌های موجود در هر استان، متقاضیان را در انتخاب بهتر و آگاهانه‌تری همراهی می‌کند.

توصیه آخر

مرکز مشاوره آویژه در طی سالیان متمادی با تکیه بر دانش اساتید مجرب و خبره روانشناسی و مشاوره در این امر یاری بخش داوطلبان گرامی می باشد. مرکز مشاوره آویژه با به کارگیری فناوری ها نوین راه ها ارتباطی متعددی طبق نیاز متقاضیان مشاوره را در اختیارآنان قرار می دهد. این مرکز با انواع خدمات مشاوره ای در هر ساعتی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. شما داوطلبان می توانید با مراجعه به سایت مرکز مشاوره آویژه از خدمات مشاوره آنلاین استفاده کنید.

همچنین مشاوران با تجربه و خبره همه روزه ازطریق تماس های تلفنی مشاوره های لازم را به مشاوره گیرندگان عزیز ارائه می دهند. در این روش ها مراجعین با صرف کمترین هزینه و کمترین انرژی به راحتی، به راه حلی درست و منطقی دست می یابند. یکی از مسائل مهم که والدین و فرزندان با آن روبرو هستند، پروسه کنکور و امر انتخاب رشته می باشد. مرکز مشاوره آویژه در این حیطه نیز با مشاورین کاربلد در خدمت شما عزیزان هستند. و شما می توانید از تجربیات و تخصص مشاورین مرکز مشاوره آویژه به نحو احسن استفاده نمایید. کارشناسان این مرکز می توانند به هر سوال داوطلبان کنکور دانشگاه ها آزاد و سراسری در مورد انتخاب رشته و دفترچه انتخاب رشته پاسخ درست بدهند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره تحصیلی آویژه
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید

در این راستا مرکز مشاوره تحصیلی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

سوالات متداول

علالمت-سوالچرا انتخاب رشته تحصیلی باید توسط متخصص انجام شود؟

انتخاب رشته تحصیلی امری بسیار حساس بوده و کوچک ترین اشتباهی می تواند آینده فرد را تحت تاثیر قرار دهد و داوطلب را از رسیدن به خواسته هایش بازدارد.

علالمت-سوالچگونه انتخاب رشته دانشگاه آزاد کنیم؟

هر داوطلب باید طوری انتخاب رشته کند که هم رشته، مورد علاقه وی باشد و هم اینکه آینده شغلی وی را تضمین کند تا نتیجه زحمات خود و هزینه هایی که در طی سال های پیش از کنکور و پیش رو را ببیند.

علالمت-سوالاستفاده از دانشجویان برتر دانشگاه ها برای مشاوره انتخاب رشته چه مزایای دارد؟

در مشاوره انتخاب رشته معمولاً دانشجویان نخبه، بهتر از سایر افراد می توانند به داوطلبان کنکور کمک کنند. چرا که آنها با جدید ترین وضعیت رشته های تحصیلی، مطالب روز، بازار کار و موقعیت های شغلی بیشتر درگیر هستند و شناخت مناسبی نسبت به رتبه ها و سایر مشخصات رشته ها دارند.

علالمت-سوالمراحل یک انتخاب رشته صحیح و علمی چیست؟

قبل از هر مسئله ای می بایست علاقه داوطلب و تیپ شخصیتی وی مشخص شود. سپس با استفاده از تست هوش هیجانی، میزان آمادگی فرد برای تحصیل در رشته مورد نظر بررسی شود. در نهایت با یک تحلیل روانشناختی و با کمک کامپیوتر یک مشاوره صحیح تحصیلی کارگشا خواهد بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی