بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

و صبور باشیم ؟

در زندگی، همه ما با مواقعی روبرو می‌شویم که نیازمند خونسردی و صبر هستند. این دو ویژگی، همانند یک هنر، می‌توانند به ما در بهترین شکل ممکن به تصمیم‌ها پی ببرند. خونسرد بودن و صبور بودن، آرامش و کنترل را در مواجهه با چالش‌ها و تنش‌های زندگی به ما می‌آموزند. در زیر به برخی از نکات کلیدی برای داشتن خونسردی و صبر در زندگی اشاره خواهیم کرد:

  1. آگاهی از احساسات: نخستین گام برای خونسرد بودن، آگاهی از احساسات و واکنش‌هایمان است. با شناخت و نامگذاری احساسات، قادر خواهیم بود آن‌ها را کنترل کنیم و بهترین تصمیم‌ها را بگیریم.

  2. تمرکز بر حالت ذهنی: در مواجهه با مشکلات و فشارهای زندگی، تمرکز خود را بر حالت ذهنی مثبت و سازنده تمرکز دهید. این کار می‌تواند انرژی مثبتی به شما بدهد و تواناییتان را در حل مسائل افزایش دهد.

  3. نگاه به عواقب: قبل از اقدام، زمانی بگذارید تا به عواقب احتمالی اقدام خود فکر کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا از پیامدهای تصمیماتتان آگاه شوید و با خونسردی بهتری اقدام نمایید.

  4. مدیریت استرس: استرس می‌تواند توانایی خونسردی و صبر را کاهش دهد. با انجام تمرین‌های آرامشی مانند مدیتیشن، تمرکز و ورزش، می‌توانید استرس را کاهش داده و بهتر با موقعیت‌های فشار آور روبرو شوید.

  5. تمرین صبر: صبر مانند یک عضله است که با تمرین قدرت خود را افزایش می‌دهد. تمرین کوچک‌ترین مواردی مانند صبر در صف یا صبر برای رسیدن به یک هدف کوچک، می‌تواند به شما در تقویت صبر کمک کند.

  6. پشتیبانی از خود: همیشه به خودتان اعتماد کنید و باور داشته باشید که شما توانایی حل مشکلات را دارید. با انعطاف پذیری و اطمینان به نفس، می‌توانید در مواقع دشوار خونسردی و صبر خود را حفظ کنید.

راه های خونسرد بودن

راه های خونسرد بودن ، تنها با تمرین و تکرار های فراوان می تواند در مواقع لازم به یاریتان بیاید چگونه خونسرد بودن نه تنها نتایج مناسبی در زندگی فردی دارد بلکه می تواند تاثیر مستقیمی را بر جامعه و زندگی اجتماعی بگذارد . در نظر بگیرید اگر بدانیم  چگونه مادر خونسردی باشیم چقدر در نحوه رفتارمان با فرزندانمان تاثیر می گذارد و در نتیجه فرزندان چنین مادرانی چقدر در جامعه مفید ترند .

ساده ترین راه کار برای اینکه بدانیم چگونه مادر خونسردی باشیم این است که وقتی فرزندمان اشتباهی می کند فورا به دنبال تنبیه او نباشیم ، کافی است شیطنت های کودکی خود را به یاد بیاورید و به چشم های معصوم کودکانه ی فرزندتان که در آن لحظه متهم ردیف اول پرونده ی خرابکاری است بندازید ، نفس عمیقی بکشید و تصویری از خرابکاری های دوران کودکی خود را تجسم کنید ، خواهید دید که دیگر به اندازه ی قبل از دست فرزندتان عصبانی نیستید و حالا بیشتر او را درک می کنید ؛ و به همین راحتی با بکار گیری یکی از راه های خونسرد بودن به نتیجه ی بهتری دست یافتید . شما میتوانید در زمینه تربیت کودک تان از مشاوره کودک دروغگو هم استفاده کنید.

چگونه خونسردی خود را حفظ کنیم ؟

حال می خواهیم با تمرین راهکار های ساده یاد بگیریم چگونه در مواقع سختی خونسرد باشیم ؟ راه های خونسرد بودن را یاد بگیریم :

زندگی را سخت نگیرید (کمی بیخیالی را چاشنی کنید) : می توانم به جرعت بگویم نیمی از استرسی را که در لحظه به ودتان می دهید بخاطر تصاویری است که از اما و اگرها در ذهنتان کشیده اید ؛آنها را دور بریزید و باور کنید بعد از این اتفاقی که الان برایتان رخ داده دنیا به آخر نمی رسد و این نیز بگذرد.

  • نفس عمیق بکشید : همانطور که پیش تر گفتیم یکی از موثر ترین راه های خونسرد بودن نفس عمیق است ،با این کار هم به ذهنتان برای فکر کردن تایم می دهید هم خودتان را برای دقایقی از استرس دور می کنید.
  • بدنتان را ماساژ دهید : هرچند انجام این کار در هنگام استرس یا عصبانیت کمی سخت است اما ماساژ قسمت های مختلف بدن مانند انگشت ها و یا سر باعث می شود خون جریان بهتری پیدا کند و برای مدتی حواستان را از اتفاقات پرت کند .

چگونه درون خود را آرام کنیم ؟

  • با آرامش غذا بخورید : تا حالا سر میز شام رو به روی فردی که با عجله غذا می خورد نشسته اید؟ چه احساسی در کنار چنین فردی به شما دست می دهد؟ نا خودآگاه شما هم حس می کنید عجله دارید.با آرامش غذایتان را بجوید تا صبر برای خوردن لقمه ی بعد را در هین خوردن تمرین کنید .
  • آینده نگری منفی را کنار بگذارید:اگر در حال تلاش برای یک هدف بزرگ هستید با آینده نگری های منفی خود را از پا در نیاورید و مدام به اینکه اگر نشود چه کنم فکر نکنید و بجای این کار اهداف کوچکی تعیین کنید تا از رسیدن به آنها احساس بهتری را تجربه کنید .
  • گستره دیدتان را باز تر کنید : همانطور که گفتیم خیلی مهم است که بتوانیم درک کنیم آیا موضوعی که امروز برایش نگران هستیم و استرس داریم آیا در سال های دیگر هم همین اندازه مهم است ؟ اینگونه بسیاری از نگرانی هایمان از بین می روند .

چگونه اعصابی آرام داشته باشیم ؟

چگونه خونسرد و آرام باشیم تا زندگی با کیفیت تری را تجربه کنیم . سعی کنید موارد گفته شده را در زندگی روزمره بکار بگیرید و به خود یاد آوری کنید که با کمی خونسردی هم می شود بسیاری از کارها را انجام داد و نیازی به آن همه استرس و تنش هم نیست بدین ترتیب میتوانیم زندگی موفقی داشته باشیم . از اینها گذشته از راه کارهای مشاوره روانشناسی بهره بگیرید .

برای شروع می توانید از همین امروز کار را آغاز کنید . با تمرین های ساده خودتان را محک بزنید ، مثلا هنگام خروج از سینما هیچ لزومی ندارد عجله کنید سریع تر خارج شوید ؛ صبر کنید جز نفرات آخر بیرون بروید .

یا هنگام باز گشت از محل کار به خانه از مسیر فرعی هرروز نیایید و بجای آن از مسیر طولانی و پر از چراغ قرمز برگردید و سعی کنید در ترافیک خونسرد و ارام باشید و به این فکر کنید که چگونه روحیه قوی داشته باشید .

با تمام موارد گفته شده اگرفکر می کنید هنوز هم نمی توانید خونسرد و آرام باشید بهترین کار این است که با کمک یک مشاوره کنترل پرخاشگری صحبت کنید تا با تمرین های ساده تر و ارائه راه کار های جزعی تر بتوانید بر خشم خود کنترل پیدا کنید و فردی خونسرد و آرام باشید.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه  خدمات متنوعی را در زمینه کنترل خشم و پرخاشگری به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  How to Stay Calm and Cool When You Are Extremely …

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی