بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

مشاوره و روان درمانی

حوزه مشاوره و روان درمانی، یکی از حوزه‌های مهم و حیاتی در حوزه بهبود و سلامت روانی افراد است. هدف نهایی این حوزه، بهبود کیفیت زندگی و روانشناختی افراد از طریق ارائه خدمات مشاوره و درمان روانی است.

روان درمانی و مشاوره به افراد کمک می‌کنند تا با موانع روانی، نگرانی‌ها، اضطراب‌ها و مشکلات زندگی روبرو شده و راه‌حل‌های مناسبی را برای آن‌ها ارائه دهند. این حوزه به عنوان یک فرایند کمک و پشتیبانی، به فرد کمک می‌کند تا به توانایی‌ها و استعدادهایش آگاه شود، روابط بهتری برقرار کند، استرس‌ها و فشارهای روزمره را کنترل کند و در کل، به عنوان یک فرد سالمتر و خوشبخت‌تر زندگی کند.

در حوزه مشاوره و روان درمانی، افراد ممکن است با مشکلاتی مانند افسردگی، اضطراب، اختلالات خوردن، اعتماد به نفس پایین، مشکلات خانوادگی و ارتباطی و بسیاری از دیگر مسائل روانشناختی روبرو شوند. مشاوران و روانشناسان متخصص در این حوزه، با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های متنوعی مانند مشاوره فردی، خانواده، گروهی و روان درمانی، تلاش می‌کنند تا به افراد کمک کنند و بهبود روانی آن‌ها را تسهیل نمایند. بهتر است در این زمینه از راهنمایی های مشاوره خانواده تلفنی نیز کمک بگیرید.

مشاوره فرایندی بسیار تخصصی است که طی آن مراجعه کننده با بهره گیری از دانش روانشناس یا مشاور به بررسی و تحلیل تعارض ها و مشکلات خود اقدام مینماید، بر بخش پنهانی شخصیت خودش آگاهی میابد و در خلال تعامل و رابطه با مشاور به حل کردن آنها میپردازد. مشاوره روانشناسی تنها مبتنی بر یک زمینه نیست بلکه در زمینه های متفاوتی از جمله مشاوره خانواده و خانواده درمانی، کودک، مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره تحصیلی، و رواندرمانی هایی از جمله درمانهای فرد مدار یا درمانهای گروهی کار برد و فعالیت دارد. مشاوره رابطه ای مبتنی بر اعتماد است.

باید به این نکته اشاره کنیم که مشاوره جریان فعال و پویا بین مراجع و روانشناس یا مشاور است پس برای گرفتن نتیجه خوب از جلسات مشاوره آنلاین روان درمانی باید سهم زیادی در مشارکت در جلسات رواندرمانی و مشاوره داشته باشید.

اینکه در طی جلسات حالت منفعلی به خود بگیرید و هیچ مشارکتی در فرایند مشاوره نداشته باشید یا نسبت به انجام تکالیف تعیین شده از طرف مشاور بیخیال باشید و تصور کنید صرف مراجعه به مشاوره و یا روانشناس و صحبت کردن و مشارکت یک طرفه روانشناس یا مشاور میتوانید نتیجه خوبی بگیرید، سخت در اشتباهید. تا زمانی که خودتان نسبت به درمان خودتان و فرایند درمان منفعل باشید و انتظار معجزه از روانشناس داشته باشید هیچ نتیجه ای از جلسات مشاوره نخواهید گرفت.

اشاره به این نکته را لازم میدانیم که بهتر است قبل از اقدام به گرفتن مشاوره تفاوت های مشاوره و روان درمانی را به خوبی بدانید.

مشاوره از بروز مشکلات و فشار های روانی پیشگیری میکند و به حل آنها کمک میکند و در زمینه های مختلف می تواند به خوبی شما را راهنمایی کند. در نظر داشته باشید که روانشناس با اختلالات روانی سر و کار دارد و به درمان آنها می پردازد. در کل روانشناس به درمان و مشاوره دادن به اختلالاتی می پردازد که ریشه عمیق تری دارند و نیاز به درمان های طولانی مدت دارند ولی فرایند مشاوره کوتاه مدت است. پس برای درمان اختلالات روانی همچون افسردگی و اضطراب و وسواس و اختلالات عمیق شخصیتی به روانشناس مراجعه کنید. همچنین پیشنهاد میکنم با مشاوره خانواده رایگان تماس بگیرید.

در نهایت هدف نهایی حوزه مشاوره و روان درمانی یکی است این هدف نهایی به رشد فرد و بهبود کارایی و افزایش عملکرد تحصیلی،‌ شغلی، زندگی کمک میکند.

مرکز مشاوره آویژه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی